Andijvie-polisie

14-06-2007 00:02 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heel leuk gevonden van Xaloy, die andijvie, maar waarom blijven mensen zich nog steeds van te voren excuseren voor een blijkbaar niet zo interessant onderwerp?

Is zo'n beetje hetzelfde met de google reacties, natuurlijk kunnen we alles bij google opzoeken of aan de buurvrouw vragen, maar iets op het forum vragen geeft vaak verrassende antwoorden, kom daar maar eens om bij google of de buurvrouw:-)

Persoonlijk vind ik die andijvie topics meestal wel leuk soms zelf nog leerzaam, en als ik dat niet vind, dan lees ik ze gewoon niet (wordt volgens mij ook vaak gezegd op het forum:-)

Ik snap die andijvie-excuus wel hoor, maar ik vind het zo jammer,  Ramses zong het lang geleden al!

 

Je leeft maar heel kort, maar een enkele keer

En als je straks anders wilt, kun je niet meer

Mens durf te leven

Vraag niet elke dag van je korte bestaan:

Hoe hebben m'n pa en m'n grootpa gedaan?

Hoe doet er m'n neef en hoe doet er m'n vrind?

En wie weet, hoe of dat nou m'n buurman weer vindt?

En - wat heeft 'Het Fatsoen' voorgeschreven?

Mens, durf te leven!



De mensen bepalen de kleur van je das

De vorm van je hoed, en de snit van je jas

En - van je leven

Ze wijzen de paadjes, waarlangs je mag gaan

En roepen 'o foei!' als je even blijft staan

Ze kiezen je toekomst en kiezen je werk

Ze zoeken een kroeg voor je uit en een kerk

En wat j'aan de armen moet geven

Mens, is dat leven?



De mensen - ze schrijven je leefregels voor

Ze geven je raad en ze roepen in koor:

Zo moet je leven!

Met die mag je omgaan, maar die is te min

Met die moet je trouwen - al heb je geen zin

En daar moet je wonen, dat eist je fatsoen

En je wordt genegeerd als je 't anders zou doen

Alsof je iets ergs had misdreven

Mens, is dat leven?



Het leven is heerlijk, het leven is mooi

Maar - vlieg uit in de lucht en kruip niet in een kooi

Mens, durf te leven

Je kop in de hoogte, je neus in de wind

En lap aan je laars hoe een ander het vindt!!!

Hou een hart vol van warmte en van liefde in je borst

Maar wees op je vierkante meter een Vorst!

Wat je zoekt, kan geen ander je geven

Mens, durf te leven!




Ik vind het ook wel aardig om onze zwakheden eens te bekennen, ik kan zelf geen goed lopende zin typen, er komt bij mij geen einde aan, en ik gebruik dus een heleboel komma's;)

Sowieso vind ik het lastig om te typen wat ik in mijn hoofd heb, dat komt er zelden uit zoals ik zou willen. Ik heb dus bewondering voor mensen die dat wel kunnen.

Maar ik wil ook graag wat zeggen, dus dat doe ik dan lekker op mijn manier, of iemand dat leest of boeiend vindt, tja zo kun je altijd wel je mond houden.

Maar dat is niet de bedoeling van dit geweldige forum, andijvie, spelfouten, google, leef je lekker uit, hier of ergens anders.

Gelukkig gebeurd dat al vaak, daarom vind ik het hier zo leuk:D

Denk dat je anders ziet.
Alle reacties Link kopieren
Twin, wat type je klein?? Jij denkt, ze hebben hier vast nog wel een loep naast de pc liggen?
Alle reacties Link kopieren
Haha Mik, leesbril nodig;)

Als ik het op mijn leeftijd nog kan lezen!

Anders tip van Hansje, ctrl en scrollen, er gaat een forum voor je open:-)
Denk dat je anders ziet.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook niet echt een inhoudelijke reactie;)
Denk dat je anders ziet.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan het nog prima lezen gelukkig, maar hier ga je vást meer commentaar op krijgen;)



Leuke tekst trouwens, heulemaal mee eens:D
Alle reacties Link kopieren
Ow en ik kan zelfs met een lineaal geen lijn recht op papier zetten. Niet dat het een kronkellijn wordt, maar hij loopt iig niet mooi verticaal:$
Alle reacties Link kopieren
Ik kan het nog prima lezen gelukkig, maar hier ga je vást meer commentaar op krijgen;)

Hoe meer hoe beter, maakt niet uit waar het commentaar over gaat;)




Leuke tekst trouwens, heulemaal mee eens:D Nou ook wel leuk als iemand het met me eens is natuurlijk;-)
Denk dat je anders ziet.
Alle reacties Link kopieren
Haha, zit al een tijdje met Ctrl te scrollen, maar er gebeurt niets...  :? 



Verder is er toch niets mis mee om even aan te kondigen dat het andijvie is? Dan kan ik mezelf  geestelijk alvast in de Libelle-stand zetten;)
Dat zeg ik....
Alle reacties Link kopieren
Ow en ik kan zelfs met een lineaal geen lijn recht op papier zetten. Niet dat het een kronkellijn wordt, maar hij loopt iig niet mooi verticaal:$
Als dat alles is
Denk dat je anders ziet.
Alle reacties Link kopieren
Haha, zit al een tijdje met Ctrl te scrollen, maar er gebeurt niets...  :? Vreemd bij mij werkt het wel, brilletje?;)



Verder is er toch niets mis mee om even aan te kondigen dat het andijvie is? Dan kan ik mezelf  geestelijk alvast in de Libelle-stand zetten;)

Dat maakt wel uit, een open geest is veel leuker, vind ik dan toch:-)
Denk dat je anders ziet.
Alle reacties Link kopieren


quote: websje reageerde



Haha, zit al een tijdje met Ctrl te scrollen, maar er gebeurt niets...  :? Vreemd bij mij werkt het wel, brilletje?;) Hier werkt het ook, alleen ik scrolde eerst de verkeerde kant op:$ Websje, houdt je ctrl wel ingedrukt?



Verder is er toch niets mis mee om even aan te kondigen dat het andijvie is? Dan kan ik mezelf  geestelijk alvast in de Libelle-stand zetten;)



Dat maakt wel uit, een open geest is veel leuker, vind ik dan toch:-)
Alle reacties Link kopieren
Vreemd bij mij werkt het wel, brilletje?;) Hier werkt het ook, alleen ik scrolde eerst de verkeerde kant op:$ Websje, houdt je ctrl wel ingedrukt?

Denk dat je anders ziet.
Alle reacties Link kopieren
Zeg je lacht me toch niet uit he?;)



Zit nog ff na te denken of ik een andijvie vraag heb waarvoor ik geen topic wil openen...
Alle reacties Link kopieren
Hoe moet een meloen aanvoelen, als 'ie goed is om te eten :P



Twin, mooi nummer en zo waar!
Happiness is nothing more than good health and a bad memory - Albert Schweitzer.
Alle reacties Link kopieren
Dee stevig, maar als je er op klopt moet ie hol klinken
Alle reacties Link kopieren
Dee stevig, maar als je er op klopt moet ie hol klinken
Dank je Mik :D
Happiness is nothing more than good health and a bad memory - Albert Schweitzer.
Alle reacties Link kopieren


quote: mik25 reageerde



Dee stevig, maar als je er op klopt moet ie hol klinken





Dank je Mik :D





Graag gedaan:D
Alle reacties Link kopieren
Zeg je lacht me toch niet uit he?;)



Zit nog ff na te denken of ik een andijvie vraag heb waarvoor ik geen topic wil openen...
Denk dat je anders ziet.
Alle reacties Link kopieren
Ja toch Dee!



Nee ik lach je niet uit Mik, dat vind ik nou een hele slechte eigenschap, lachen top, uitlachen, zielig!
Denk dat je anders ziet.
Alle reacties Link kopieren
Ja toch Dee!
Ik ga 'm morgen even printen denk ik, ken nog wel wat mensen die die tekst nog eens goed moeten laten doordringen (ik soms ook wel een beetje heur :P)
Happiness is nothing more than good health and a bad memory - Albert Schweitzer.
Alle reacties Link kopieren
Twin: gelukkig maar:D



ik ga slapen, truste
Alle reacties Link kopieren
 Vreemd bij mij werkt het wel, brilletje?;) Hier werkt het ook, alleen ik scrolde eerst de verkeerde kant op:$ Websje, houdt je ctrl wel ingedrukt?

Joh, ik hield ctrl ingedrukt en heb het daarna nog met shift en alt geprobeerd, maar er gebeurt niets:(



Ik heb nog wel een andijvie-vraagje: hoe maak ik zilveren sieraden weer toonbaar zonder nog een flesje in mijn kast te krijgen?

(zilverpoets dus).
Dat zeg ik....
Alle reacties Link kopieren
Webs voor het slapen gaan nog snel:



Heb je zilverfolie en soda?

Dan zilverfolie onderin een (liefst plastic) bak leggen, soda er op, heet water erbij. Sieraden er in, minuutje of 5 laten liggen, na wrijven en schoon!
Alle reacties Link kopieren
Serieus? Dan ga ik dat morgen proberen! (Maar ik kom het - heel andijvie - wel melden als die ketting helemaal is weggesmolten;(). Bedankt dus & welterusten!
Dat zeg ik....
Alle reacties Link kopieren
Slaap lekker Mik

De bedoeling was dat het geen andijvie vraag was Websje;) bij werkt het heel goed als ik die sieraden blijf dragen, dan worden ze vanzelf schoon.
Denk dat je anders ziet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven