Al vier maanden auto te koop voor onze deur

05-07-2007 14:08 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mensen uit de binnenstad hebben al meer dan vier maanden hun auto met deuken erin te koop staan voor onze deur.WIj en al een aantal buren uit de straat hebben hen gebeld maar ze weigeren de auto weg te halen. Ook de politie is gebeld maar de auto is verzekerd dus ze kunnen niet veel doen.

Langzamerhand erger ik me kapot maar weet niet wat te doen.



Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Tja, een straat is natuurlijk een openbaar gebied en daar mag iedereen zijn auto parkeren.

Ik vrees dat er niet veel aan te doen valt.

Als je de eigenaar al hebt verzocht om de auto te verplaatsen en hij dit geweigerd heeft en ook de politie de auto niet kan wegslepen dan blijft er verder weinig over lijkt me.



Waarom stoort het je zo? Het is toch maar gewoon een geparkeerde auto?
10 sterke buurmannen bijelkaar zoeken, optillen en verplaatsen.
gewoon maar n gedachtekronkel..



laat een kennis oid bellen en vragen om een proefrit.. tijdens die rit zet jij je auto op die plek neer zodat ze em er niet weer neer kunnen zetten..

probleem opgelost!



of denk ik nu te makkelijk..?
De auto kopen, kun je m daarna neerzetten waar je wilt.
Alle reacties Link kopieren
De auto kopen, kun je m daarna neerzetten waar je wilt.
Daar zat ik ook al aan te denken toen ik het verhaal las ja ;)
Alle reacties Link kopieren
Het is een drukke woonwijk met smalle straten waar de auto's met een band op de stoep staan dus vlak voor de deur. Het stoort mij minder dan onze buren, oude mensen die zelf geen auto hebben en dus de hele dag tegen deze auto aankijken maar nu na 4 maanden vind ik wel dat ie een keer weg mag.
Alle reacties Link kopieren
- was een reactie op sue.



Haha, dat is een goeie, bedankt! Denk dat ik het ga doen!!



@krengiserweer: ik was inderdaad al bijna zover dat ik hem de straat op sleep inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
Minus de typefouten.
Alle reacties Link kopieren


gewoon maar n gedachtekronkel..



laat een kennis oid bellen en vragen om een proefrit.. tijdens die rit zet jij je auto op die plek neer zodat ze em er niet weer neer kunnen zetten..

probleem opgelost!



of denk ik nu te makkelijk..?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
In onze stad komt er door de gemeente een oproep in de krant en vermelden ze een datum wanneer hij weggesleept wordt. Kortom, gemeente bellen!



Al zou ik persoonlijk voor de 10 sterke mannen en optillen kiezen. Ben je r t snelst vanaf. Wat ook kan: als de auto in de versnelling staat en niet op de handrem kan je via de onderkant vd auto in zn vrij zetten. Doet de brandweer ook en heb t op mn vorige werk nog wel eens collega's zien doen. :D
koffie, zwart graag...
Alle reacties Link kopieren
Ik weet ook niet wat de regels zijn voor het verkopen van een auto langs de openbare weg. Ga anders eens bij de gemeente langs.
Alle reacties Link kopieren
Het is een drukke woonwijk met smalle straten waar de auto's met een band op de stoep staan dus vlak voor de deur. Het stoort mij minder dan onze buren, oude mensen die zelf geen auto hebben en dus de hele dag tegen deze auto aankijken maar nu na 4 maanden vind ik wel dat ie een keer weg mag.


Een auto mag ook niet met 2 banden op de stoep staan. Is mij geleerd.

De stoep is voor voetgangers en niet voor auto's. Maar ik zou het ook niet leuk vinden. En als ze na 4 maanden er nog niet achter zijn dat het eigelijk geen goede plek i s om he auto te koop te zetten zijn ze wel héél stom :D!


Alle reacties Link kopieren
Dat van die proefrit vind ik heel slim!

Laat je even weten of dat gewerkt heeft?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren


Mensen uit de binnenstad hebben al meer dan vier maanden hun auto met deuken erin te koop staan voor onze deur.WIj en al een aantal buren uit de straat hebben hen gebeld maar ze weigeren de auto weg te halen. Ook de politie is gebeld maar de auto is verzekerd dus ze kunnen niet veel doen.

Langzamerhand erger ik me kapot maar weet niet wat te doen.



Wat zouden jullie doen?







Laat één of 2 banden leeg lopen.

Ik heb dat ook gehad en een auto mag alleen op de openbare weg staan als ie kan rijden.

Wat dus niet het geval is bij een lekker band :D

Achteraf bleek bij "mijn" auto de  kapot te zijn, maar dat zie je dus niet van buitenaf.

Dus hup hup een band leeg laten lopen en over een paar weken weer de politie bellen!

Dan komen ze de auto weg slepen, of bellen de eigenaar dat hij de auto van de openbare weg moet halen.
Alle reacties Link kopieren
Hmm ik zie hte probleem niet zo.

Of deze auto staat voor je deur, maar als deze weg is, staat er toch weer een andere dan??

Wat is dan het verschil?

Of moet het iedere keer een ander kleurtje hebben?
Alle reacties Link kopieren


Hmm ik zie hte probleem niet zo.

Of deze auto staat voor je deur, maar als deze weg is, staat er toch weer een andere dan??

Wat is dan het verschil?

Of moet het iedere keer een ander kleurtje hebben?







Ja precies, dat was mijn insteek ook.

Wat voor een verschil maakt het want als deze auto weg is, gaat er geheid een andere voor de deur staan. Oke, er staat dan waarschijnlijk elke dag een ander type en andere kleur voor je deur maar verder dan dat kijken je buren toch gewoon tegen een auto voor hun deur aan?



Ik heb zelf ook in een drukke woonwijk gewoond waar je, als je later dan 18.00 uur thuis kwam, zelf je auto niet meer kwijt kon omdat er zoveel auto's geparkeerd moesten worden. Mijn eigen auto stond dus zelden voor mijn eigen deur en ik moest dus altijd tegen auto's van andere mensen aan kijken.

Maar ja, dat krijg je als je in een drukke woonwijk woont waar het gemiddelde gezin misschien ook nog 2 auto's heeft ;).
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel een beetje asociaal om je auto zo lang in een andere wijk neer te zetten. Inderdaad proberen weg te duwen dat ding! Of anders dat proefritje maken.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
in heel veel wijken mag je geen auto's te koop aanbieden langs de openbare weg, je kunt dit op zoeken in de apv.



als dat dan inderdaad het geval is kun je als nog de (wijk)agent er op aan spreken.



(ik heb poosje bij de politie gezeten, en wat wij deden was; opbellen met verzoek de auto te verwijderen, dit belletje was dan tevens een waarschuwing en als de auto dan niet weg was op het afgesproken moment elke dag dat die auto er stond bekeuren, dan hallen ze hem echt wel zeer snel en zeer vrijwillig weg :D)
Alle reacties Link kopieren
Voor en achter het nummerbord afhalen;)dan word hij weggesleept door de politie:D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven