Werkster from hell

09-07-2007 11:58 53 berichten
Ze kijkt stiekem tv, maakt de houten vloer schoon met vooral véél water, dweilt tergend langzaam de keuken, aait met een doekje het toilet.... Arghhh, de werkster from hell!!!Heb jij ook een werkster (gehad) die van alles doet, behalve werken? Deel met ons je werksterleed! De vijf leukste anekdotes worden beloond met een schoonmaakbon twv € 35. De schoonmaakbon wordt beschikbaar gesteld door deschoonmaakbon.nl



bewerkt door moderator,
Alle reacties Link kopieren
Breek me de bek niet open.



Paar jaar geleden. Ik woonde samen met mijn toenmalige vriend. Ik had een eigen bedrijf, vriend een drukke baan. Om een beetje de ergste druk van het schoonmaken eraf te halen zouden we voor een paar uurtjes iemand vragen die ons een beetje kon assisteren met wat schoonmaakwerk. Bij toeval kwam het erover in een praatje met een buurvrouw van een paar huizen verder. Een hele gezellige "big mama", die al wat oppaswerk deed en dolgraag nog wat wilde bijverdienen.

Zo gezegd zo gedaan. Wij waren toen al vrij makkelijk, je gaat een vrouw die veel ouder is niet precies zeggen hoe ze het moet doen. Ze wilde het op haar manier doen. Al snel waren er vreemde dingen aan de hand. Het leek wel of ze alles van ons wist. Post werd door haar open gemaakt, als ik telefoon had vanuit mijn kantoor aan huis hoorde ik aan de andere kant ook dat de telefoon werd opgenomen. Uiteraard ontkent bij het aankaarten. In alle kasten werd gekeken. Ze kon tijden gezellig met de katten spelen. Buren vertelde ze verhalen die weer via via bij ons kwamen. Te pas en te onpas kwam ze langs om even bij te kletsen. We hoorden opeens bij hun surinaamse familie dus het werd normaal gevonden dat zij bij ons aanklopte of dat wij weer bij hun moesten komen. Het hele schoonmaakwerk schoot erbij in. Soms nam ik vrij om maar samen schoon te maken omdat er dan nog iets werd gedaan. 



Uiteraard was het aan ons om in te grijpen. Gezien het feit dat ze zich van geen kwaad bewust was, was dat geen makkelijke opgave. We besloten dat mijn vriend het zou zeggen, ik vond het ondanks de ergenis nog rottiger om haar te kwetsen. Het is op een drama uitgelopen. Ruzie. Ze zou de maand nog uitwerken, de eerste keer erna waren er dingen stuk en verdwenen. We hebben haar maar de maand uitbetaald en vriendelijk bedankt. 



Op zich denk ik dat het een lieve vrouw is maar ze nam ons leven over (iig probeerde ze het). Overal mengde ze zich in. Maar het huishouden bleef hoe het was ;).
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Nou met die kleine kitten van mij hier komt er weinig van schoonmaken. Hij hangt al in mijn sloffen als ik gewoon loop. Je kan hier alleen lopen met een been naar achter waar een kitten aanhangt. De rest is voor hem alleen maar spelen. Afstoffen, dweilen, enz. het is gewoon het speeluurtje voor hem. Van schoonmaken zal er hier als het aan hem ligt niet veel komen. :D
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder had een hulp en we begonnen spullen te missen.Eerst denk je dat je zelf gek bent maar toen mijn moeder op een dag hulplief met een knalrood hoofd zag wegschieten in de stad en wat later haar weer tegen het lijf liep begreep ze waarom ze zo schichtig deed: Ze had mijn moeders nieuwe schoenen aan!!! Die mijn moeder al kwijt was.En het waren vrij aparte schoenen dus het kwartje viel wel toen.



Ook hadden we een glazenwasser die rustig boven naar binnen klom om het goud van mijn moeder te jatten.Maar bewijzen konden we het helaas niet.



Zo,nu graag even storten mensen van viva.Dit is toch zeker een interessante bijdrage voor jullie blad:P
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders hadden een hulp die erg veel van cloor hield. Het hele huis stonk/rook ernaar, ze maakte grote vlekken op de nieuwe schort van mijn vader, ze maakte de platenspeler van mijn ouders ´wat onvoorzichtig´ schoon, waardoor de naald brak. En het was zo´n ingebouwde naald, dus repareren kostte uiteindelijk meer dan 100,-.

Uiteindelijk is ze maar een keer of 4 geweest. Mijn ouders hoorden via via dat bij haar andere adresjes de telefoonrekening zo hoog werd. En toen zij dat zelf eens uitzochten bleek die van hun ook een stuk hoger.



Wat bleek? Fatima maakte even heel snel rats-rats schoon, zette daarna koffie voor zichzelf, ging op de bank zitten en ging uitgebreid met alle familie in Turkije bellen. Deed ze bij al haar adresjes.

Ik vraag me af of ze nu nog werk heeft...
Alle reacties Link kopieren
Bij ons thuis zou moeten worden schoongemaakt door iemand die vanalles doet, behalve werken. Om te beginnen is ze de helft van de tijd niet eens aanwezig. De andere helft rommelt ze maar wat aan, ze begint wel met klusjes maar maakt weinig af. Bovendien hangt ze veel te veel rond op het forum. Zoals nu :P
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Laatst was op een ander topic toch iets over je ergste sexblunder ofzo, en daar kreeg het leukste verhaal ook wat. En volgens mij was er ook ergens iets over het meest beledigende wat ooit tegen je gezegd was. Kon je ook iets "winnen". Het gebeurt dus wel vaker hoor. Ik wil wel 35 euro.  Maar ik heb geen schoonmaakster. bewerkt door moderator,
Alle reacties Link kopieren
Een tijdje geleden was er hier iemand op het forum die zo'n gedoe had met haar alpha-hulp? Ik weet niet meer wie, misschien is dat verhaal er nog?
Wij hadden een Russische werkster. Als ze bij ons kwam, droeg ze gewone kleren, in de badkamer kleedde ze zich om in haar werkkleren. Het is een paar keer gebeurd dat we thuis waren als zij kwam.

Tot november. Mijn vriend was thuis, werkloos. De werkster kwam, ik was op mijn werk. Ik dacht nog even dat ze het vervelend zou vinden dat er iemand thuis was tijdens de klus.

Niets was minder waar. Toen ik iets eerder thuis kwam dan gewoonlijk, was er geen werkster te bekennen. Ook geen vriend, trouwens. Ik ben naar boven gelopen om te plassen en de kleren van de werkster lagen op de badkamervloer, óók haar werkkleren.

Shakend ben ik de slaapkamer ingegaan en daar was de werkster. Met mijn vriend. Geloof het of niet: op zn Russisch.
Alle reacties Link kopieren
Wij zochten 3 jaar geleden iemand die schoon kon maken en iemand die op onze poezen kon passen tijdens onze vakantie (van 2 maanden). Er kwam een erg aardig stel langs. Hij kon goed tuinieren en ze woonden ook nog eens erg klein. Nou voor iedereen een goeie oplossing: ze zouden 2 maanden gratis in ons huis wonen in ruil voor schoonmaak -en tuinierwerkzaamheden en op de poezen passen. We gingen nog niet meteen weg, dus eerst kwam ze een paar keer schoonmaken terwijl wij er nog waren. Het viel me meteen op dat mijn nieuwe beige Uggs - die ik nog nooit gedragen had - ineens een zwarte vlek hadden, maar goed ik ben nogal goedgelovig dus gaf haar het voordeel van de twijfel.



Wij op vakantie. 2 maanden later komen we - 1 dag te vroeg -  thuis. We stappen de drempel over en kleven meteen vast aan de vloer. Licht aan, 1 grote teringbende: overal vieze troep, jam op de vloer, kattenharen, lege flessen, peuken etc. Hun reactie:'Jullie zijn een dag te vroeg, morgen was alles schoon geweest'. Nou toen zijn we maar een nachtje in een hotel gaan zitten en inderdaad een dag later was alles brandschoon en hadden ze - ongevraagd maar wel aardig - een kerstboom gekocht en opgetuigd.



Omdat ze erg in geldnood zaten - beterschap beloofden - en wij te goed voor deze aarde waren gaven we ze nog een kans. De remmen van de auto waren kapot, lag niet aan hun zeiden ze. Ok, remmen gaan wel vaker stuk, dus wij het laten repareren (voor veel!). Later hoorde we van de buurman dat ze met de auto bergafwaarts door zijn velden geraced hadden, maar dat wisten we toen nog niet. Op een gegeven moment komt mijn vriend terug van zijn werk. hij was een paar dagen weggeweest. Onze auto stond er niet. Hij stapt het huis in en ziet dat de tv weg is. Hij in zijn auto naar hun huis toe, daar stond onze andere auto (die van de remmen) voor de deur. Hij klopt aan en zij doet open, heel relaxed en lakoniek: 'oh hallo '. Haar vriend lag te slapen (naar later bleek, apestoned!) op de bank, voor ONZE tv. Toen was bij mijn vriend de maat vol. Hij is in zijn auto met tv naar huis gereden, met haar in de andere auto erachter aan en heeft haar later naar huis terug laten lopen (half uurtje, dus niet zo heel erg).



Later ging ik steeds meer dingen missen in huis.  Op een gegeven moment was ik 1 schoen kwijt en dat was voor mij de druppel. 1 schoen, waarom dan niet meteen allebei?! Ik ben naar de lokale supermarkt gereden waar ze op dat moment allebei werkten en heb haar gezegd dat ze die avond om 8 uur met alle spullen die ze nog van ons hadden bij ons thuis moest komen. Zo gezegd zo gedaan. Ze belt aan, ik doe open. Staat ze voor de deur met een gigantische doos in haar armen vol met spullen van ons. (waaronder ook dingen die we nog helemaal niet gemist hadden) De meest maffe dingen hadden ze meegenomen zoals de overtrek van een futon, deksel van de theepot, mijn ene schoen dus, afstandsbediening van de stereo, regenjas etc etc. Zo debiel!



Het stomme van alles was dat zij het heel normaal vonden, dat ze die spullen van ons 'geleend' hadden. Ze hadden toch ook in ons huis gewoond dus waren die spullen ook een beetje van hun. Naja!!!

Ik mis af en toe nog steeds dingen, maar kan er nu om lachen.
Aije, en dát durven zich huisoppassers te noemen ? :o



Mijn ouders passen al jaren op, en door mond-tot-mond-reclame is het bemiddelingsburo eigenlijk helemaal niet meer nodig. Dit buro bemiddelt alleen oppassers die een militaire- of politieachtergrond hebben (ons-kent-ons).



Ze hebben al in verscheidene luxe villa's opgepast (+ schoonmaakster + tuinman erbij), ze hoefden alleen maar de hond uit te laten en het konijn te voeren. Én ze worden elk jaar teruggevraagd, dus er zijn ook wel goede oppassers.
Alle reacties Link kopieren
Een tijdje geleden was er hier iemand op het forum die zo'n gedoe had met haar alpha-hulp? Ik weet niet meer wie, misschien is dat verhaal er nog?
Dat was Marijn.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Right. We hebben nu dus al een verhaal over een Surinaamse werkster, een Turkse werkster en een Russische werkster. Zal ik daar het mijne over een Ghanese werkster nog aan toevoegen, of zijn jullie al op een idee gekomen voor een heel ander onderwerp dat met de status van huishoudelijk werk en degenen die het doen heeft te maken?



Goed dan: mijn Ghanese werkster kwam nooit opdagen als ze dacht dat mijn vriend alleen thuis zou zijn. Ik werd daar erg boos over. Later hoorde ik, dat vrouwen die hier illegaal zijn, doodsbang zijn voor verkrachting, omdat ze daarvan geen aangifte durven / kunnen doen.

"Leuk" genoeg?
Alle reacties Link kopieren
Ik hoef geen werkster en ik wil geen werkster. Ik wil geen vreemde in mijn huis, mede door de verhalen hierboven. En zelfs als je wel een betrouwbaar persoon hebt gevonden, ik ruim mijn eigen zooi zelf wel op, en ik investeer liever in een afwasmachine, een droger en makkelijk schoon te maken vloeren enzovoort. Lijkt me ook niet prettig om zelf thuis aan het werk te zijn -komt zoals nu wel eens voor- en er dan iemand aan het stofzuigen is ofzo. 
je hebt helemaal gelijk, gewoon lekker zelf doen, weet je zeker dat het wel goed is(huishouden en was etc):)
Alle reacties Link kopieren
Hier in huis gebeurt niet zo veel. 

Ze laat de afwas gerust staan, stofzuigt wel, maar dweilt dan niet. Giet wel een scheut wc-eend in de wc, en boent de wc, maar doet dan niet de vloer. Achter het fornuis durf ik niet eens te kijken. Opruimen doet ze nameljik alleen maar voor "het zicht". Achter kasten moet je dus niet kijken (in kasten ook niet trouwens) En waarschijnlijk vind je tussen de kussens van de de bank genoeg geld voor een afhaalpizza. Samen met de restjes van meerdere andere maaltijden, pepernoten en rozijnen, kleine speeltjes van de kinderen en stof van een maand of tien. De ramen zijn hier in maanden niet gelapt, en onder mijn bed vieren de huisstofmijten feest. En ook boven op kastjes en plinten viert het stof hoogtij. Ze gebruikt mijn computer en zit dan uren lang op internet. Terwijl naast het toetsenbord de kopjes met theeaanslag haar verwijtend aan zitten te kijken. Zo heel nu en dan krijgt ze het op haar heupen en boent en sopt een eind weg. Maar meestal maakt ze zich er met een heel Franse slag vanaf.

Gelukkig heeft ze andere kwaliteiten, zegt mijn man dan altijd met een tevreden glimlach.

En dat klopt.

Ik kan namelijk heel goed ****** ;), ***** :$ en koken.

Ik ben mijn eigen werkster. En een verdomd slechte ook nog eens. :D
Alle reacties Link kopieren
Hier geen verhalen over werksters, omdat ik de verhalen alleen van werksterszijde ken: ik ben zelf 'zo iemand'.



Ik weet eigenlijk vooral veel verhalen over ongelooflijk vieze huizen, dode muizen in koelkasten, katten die overal hun behoefte doen, honden die spugen (en dan maar wachten tot volgende week de werkster weer komt) en wat dies meer zij.

Oh, en dan natuurlijk de menige keren dat de bewoners van zoveel viezigs weer eens vergeten om te betalen, even krap zitten of geen zin hebben om geld te gaan halen.

Of die man die na een jaar lang goed schoonmaakwerk triomfantelijk verkondigde dat hij zo tevreden was, dat hij mijn uurloon voor die keer wilde verhogen met 50 cent per uur. Dat ik toen heb opgezegd, begreep hij niet.
Alle reacties Link kopieren
Het enige slechte wat ik van mijn vorige werkster kan zeggen is dat ze zo goed was en zo hard werkte dat ik me altijd een beetje schaamde voor mijn luiheid als ze kwam.

We zijn verhuisd naar een andere stad en ik mis haar eigenlijk best wel. Ik wist niet dat er zo'n bon bestond, denk dat ik er 1 anoniem naar haar op ga sturen, kan ze ook een keer lekker met haar benen omhoog zitten als ze thuiskomt. :)
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik altijd groene zeep en natuurazijn voor de schoonmaak. Chloor en viakal vind ik uit den boze.  doordat ik naast het werk een studie was begonnen had ik voor de schoonmaak weinig tijd. hierdoor heb ik een werkster genomen. haar uitgelegd dat ik absoluut geen bleekmiddelen wil gebruiken voor het schoonmaken. hier had zij geen problemen mee. op een gegeven moment heb nam ik een halve dag vrij en was vroeger thuis. de schoonmaakster was nog bezig. tot mijn grote verbazing zag ik chloor en viakal. bij navraag gaf ze toe dat ze dit van huis meenam want het maakte zo makkelijk schoon.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil eigenlijk alleen maar zeggen, dat ik werkster ontzettend denigrerend vind overkomen. Je kan ook hulp in de huishouding zeggen. Niet alles hulpen zijn slecht.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil eigenlijk alleen maar zeggen, dat ik werkster ontzettend denigrerend vind overkomen. Je kan ook hulp in de huishouding zeggen. Niet alles hulpen zijn slecht.




Pffff, nee ook niet alle werksters. En ook niet alle interieur verzorgsters, vraag aan de angel of ze alles wilt veranderen in "interieur verzorgster".



Hier werd gevraagd naar negatieve ervaringen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil eigenlijk alleen maar zeggen, dat ik werkster ontzettend denigrerend vind overkomen. Je kan ook hulp in de huishouding zeggen. Niet alles hulpen zijn slecht.






ik vind werkster eigenlijk helemaal niet zo denigrereng klinken, het zegt gewoon wat t is. Iemand die de boel schoon houdt

Bij interieurverzorgster zie ik iemand met n kanten schortje die af en toe met de plumeau over de kastjes wappert.

En mijn werkster en ik waren allebei blij met t werk wat ze deed, zij omdat ze het deed, ik omdat ik het niet hoefde te doen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik wil eigenlijk alleen maar zeggen, dat ik werkster ontzettend denigrerend vind overkomen. Je kan ook hulp in de huishouding zeggen. Niet alles hulpen zijn slecht.
Jeetje mina zeg, mag je het beestje tegenwoordig niet meer bij de naam noemen?
Alle reacties Link kopieren
ivm handicap ontvang ik huishoudelijke verzorging van de thuiszorg.

Normaal krijg ik een vaste hulp, maar in de zomervakantie vaak tijdelijke krachten.



Op een ochtend kwam er een vrouw bij me die gelijk al haar neus ophaalde bij binnenkomst. Ik gaf haar een lekker kopje koffie (ja hier krijgen ze 2 keer een kop koffie) En vroeg ze naar de reden waarom ik thuiszorg krijg , aangezien ik wel jong ben stond ze daar nogal vreemd van op te kijken.



Toen ze 1,5 uur bezig was geweest gingen we voor een 2e bak koffie op de bank zitten. Ze nam me toen 1 jarige dochtertje op schoot en keek naar haar blote voetjes....Ik zal voor jou wel mooie slofjes breien aangezien je mama blijkbaar geen sokjes voor je wil kopen....WAT ?

Even later weer een opmerking richting mijn dochtertje,,,ik denk dat ik jou maar meeneem naar mijn huis, kan je mama leren de huishouding zelf te doen en ondertussen krijg jij de opvoeding die je nodig hebt....????



Dit ging even door, aangezien ik toen nog niet zo assertief was heb ik mijn dochtertje bij me genomen, zodra die vrouw haar hielen gelicht had heb ik gebeld met de coordinator, ik was in tranen...en heb klacht ingediend...



Een week later kwam mijn vaste hulp weer terug met meer verhalen, bij een oud echtpaar was dezelfde vrouw geweest, zij hadden hun bijbel op de koelkast liggen, toen is die vrouw tekeer gegaan tegen die mensen dat je het woord van god respectvol moest bewaren en niet op een plek als de koelkast...

Een andere vrouw had ze uitgescholden omdat die boven een emmertje nog gevuld had staan van de porta potti,,dat die vrouw maar moest leren om zelf haar rotzooi op te ruimen (vrouw van in de 80)  enz enz...



Een maand later moest er weer vervanging komen, kwam een heel leuke vrouw van ver met een brommertje, zij zat net binnen toen ik the witch aan zag komen op haar fiets....bleek dat ze 2 mensen hadden gestuurd per ongeluk..ik zei, dan bel ik wel even om te zeggen dat er 1 weer weg kon gaan en dat dat the witch zou zijn omdat die het dichtste bij woont ...maar kreeg amper de kans, terwijl ik aan het bellen was was zij ook gelijk haar coordinator aan het vragen of ze toch niet kon blijven desnoods met zijn 2...



Nou nee dus, inmiddels was ik zo assertief dat ik gemeld heb dat deze mevrouw hier echt niet welkom is en ik haar dat niet te grof wilde mededelen dus dat ze beter zelf ervoor konden zorgen dat mevrouw weer naar huis toeging..



Brrrr....



ps mijn dochtertje wordt prima verzorgd hoor ! in de zomer mag ze van mij op blote voetjes lopen, net alsof dat zo ernstig is..
Alle reacties Link kopieren
Mijn werkster is zooooooooooooooooo eerlijk,,ze neemt niks weg,,zelfs geen stof.........:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven