andere auto kopen?

14-07-2007 08:43 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een heel leuk eigen wagentje, een 5-deurs, met airco, radio/cd, doorzichtig dak (jawel, is super), radiobesturing aan mijn stuur enz...

ik kocht een benzine omdat ik nooit ver moest rijden.

Nu ga ik bij mijn vriend wonen, zo'n 40 km van mijn werk (is dus iedere dag 80 km dat ik rijd) en ik heb de kans gekregen om een goedkopere wagen te kopen, een 3-deurs, zonder airco, radiobesturing aan het stuur, een diesel.



Wat zouden jullie doen, kiezen voor de luxe of voor de prijs?

Misschien een stomme vraag, maar ik zit echt in een 2-strijd.
Alle reacties Link kopieren
Ja het is maar waar je prioriteiten liggen. Vind je het belangrijk om een luxe auto te hebben, of zie je het als een vervoersmiddel om van A naar B te komen? 



Ik zou liever gaan voor een nieuwe luxe die misschien wel veiliger is dan een 2e hands en waar je iets meer moet betalen voor brandstof dan een goedkopere waar je zelf misschien meer geld aan kwijt bent door mankementen.



Maar ja aan dit antwoord heb je ook niks. :D
Alle reacties Link kopieren
Een diesel is ook niet zaligmakend, want dan betaal je toch meer wegenbelasting dan bij een benzine auto. Als jij happy bent met je auto en iedere dag 80 kilometer moet rijden en je kunt het betalen, zou ik lekker je eigen luxemobiel houden.
Alle reacties Link kopieren
Ik rijd ook elke dag bijna 80 km, en ik denk dat je niet goedkoper uit bent met een diesel. Het is net te weinig om rendabel diesel te rijden denk ik.

En die eerste auto klinkt geweldig!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het alleen doen om wat geld uit te sparen, omdat we binnen een paar jaartjes een groter huis willen kopen (ik ga nu bij mijn vriend wonen, spaar sowieso al wat geld omdat wat ik bij hem ga bijleggen voor het huis pakken minder is dan wat ik nu betaal aan huurgeld), maar in feite hou ik toch meer van mijn luxe. Kan er niet aan doen, vind het een zalig wagentje. Toch maar houden denk ik ;)

Ik heb nog 2 weekjes om eruit te geraken...
Ik zou voor de airco kiezen. Zeker als je juist langer gaat rijden is een airco heerlijk!
Alle reacties Link kopieren


Ik heb een heel leuk eigen wagentje, een 5-deurs, met airco, radio/cd, doorzichtig dak (jawel, is super), radiobesturing aan mijn stuur enz...

ik kocht een benzine omdat ik nooit ver moest rijden.

Nu ga ik bij mijn vriend wonen, zo'n 40 km van mijn werk (is dus iedere dag 80 km dat ik rijd) en ik heb de kans gekregen om een goedkopere wagen te kopen, een 3-deurs, zonder airco, radiobesturing aan het stuur, een diesel.



Wat zouden jullie doen, kiezen voor de luxe of voor de prijs?

Misschien een stomme vraag, maar ik zit echt in een 2-strijd.







Een moderne turbodiesel? (common rail diesel o.i.d.)

En je hebt al een koper voor je huidige auto, en weet ook al hoeveel je ervoor krijgt?

Weet je ook precies de geschiedenis van die diesel, is hij van een betrouwbaar iemand?

Hoeveel verbruikt je huidige benzine auto?
Alle reacties Link kopieren
Je rijdt op jaarbasis (alleen je werkkilometers gerekent) rond de 20.000 km. Dat is veel te weinig voor een diesel. Men zegt dat een diesel pas rond de 28.000 km rendabel word.

Ik zou lekker in mijn eigen autootje blijven tuffen als ik jou was!
Alle reacties Link kopieren


Je rijdt op jaarbasis (alleen je werkkilometers gerekent) rond de 20.000 km. Dat is veel te weinig voor een diesel. Men zegt dat een diesel pas rond de 28.000 km rendabel word.dit ivm de dure wegenbelasting

Ik zou lekker in mijn eigen autootje blijven tuffen als ik jou was!
Alle reacties Link kopieren




Een moderne turbodiesel? (common rail diesel o.i.d.)

En je hebt al een koper voor je huidige auto, en weet ook al hoeveel je ervoor krijgt?

Weet je ook precies de geschiedenis van die diesel, is hij van een betrouwbaar iemand?

Hoeveel verbruikt je huidige benzine auto?







Nee geen moderne diesel, die wagen is 9 jaar oud.

In principe zou ik zo goed als evenveel moeten kunnen krijgen voor mijn auto als toen ik hem over 9 maanden kocht.

Ik zou hem kopen via een garage, en die zegt dat hij in orde staat...

Ik zou het alleen doen om wat meer te kunnen sparen, maar als ik een bereken hoeveel ik al zal sparen door gewoon bij mijn vriend te gaan wonen, zal dat al een hoop schelen. Binnen 2 jaar is mijn wagentje afbetaald, dus dat zijn dan ook kosten die wegvallen...

Ik blijf lekker met mijn eigen (luxe)wagentje rijden, jawel :D
Alle reacties Link kopieren
Zou ik ook doen. :D Kijk inderdaad ook eens naar veiligheid. Zit zelf ook vaak op de weg en heb ook nagedacht over een dieseltje. Maar heel simpel: ik wil ook lekker in mijn stoel zitten! (helaas krijgt de mijne nu kuren... Morgen langs de garage :()
What we\'re looking for... What\'s looking for us...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven