De zomer is nog steeds niet begonnen.......maar vertel dat de muggen maar!!

16-07-2007 10:26 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gggrr, de eerste warme nacht en ja hoor, daar zijn ze weer! Muggen! Na twee slapeloze nachten door het gezoem om mijn hoofd heb ik alweer 10 voltreffers. Waaronder een mooie muggenbult op mijn oog, waardoor ik vandaag als een soort quasimodo door het leven ga!



Zijn jullie ook altijd de pineut? Of worden jullie juist nooit geprikt? Wat helpt het beste tegen de jeuk, of hebben jullie de gouden tip om muggen te weren? Let me know of deel hier je ergernis!
ga naar het tuincentrum en zet je kamer vol met citroengeranuims.



heb je een slootje vlakij, of en vijver in je tuin? Muggen leggen hun eitjes namelijk in water en een leeg jampotje met regenwater in je tuin kan al muggenbroedplaats zijn.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt je nu ook insmeren met anti-muggenstik, zorg wel dat er deet inzit. Verder zijn er ook een soort stekker-achtige dingen en die plug je in je dichtbijzijnste stopcontact bij je bed. Muggen blijven weg.



Nee, ik word nooit gestoken. Mijn vriend echter wel.
Alle reacties Link kopieren
De oplossing is redelijk simpel. Ik heb mezelf voor gek verklaard dat we er niet eerder aan gedacht hebben, namelijk: KLAMBOE!!!



Wij hebben zo'n superdeluxe 2 persoons geinpregneerde en sindsdien slaap ik weer heerlijk.



Nu alleen nog de oplossing voordat ik naar bed ga...:P
Alle reacties Link kopieren


IK word heel vaak gestoken, helaas. En om het nog vervelender te maken ben ik ook nog eens allergisch voor die rotbeesten. Een bult word bij mij al snel 15 cm doorsnede, als ik mazzel heb, soms zelfs wel 20 of 30 cm. En ze blijven een week tot 2 weken zitten.

Heb helaas alles al geprobeerd, van muggenstiften tot die dingen voor in het stopcontact, citroenkaarsjes tot weet ik veel wat, niks helpt, ieder jaar weer drama.



Weet niet meer wie dat zei over die klamboe?? Tante Sjaan?? Maar iig, ik heb best een ruig sex-leven, zoals sommige wel weten. Is zo'n klamboe dan niet vreselijk onhandig?? Heb het idee er dan steeds met me benen in te blijven hangen ofzo ;).



Kuss kuss Gilly


Alle reacties Link kopieren


Het was Madame Soesa, sorry.

Alle reacties Link kopieren
Ehh.... op de bank / grond / wasmachine / keukentafel / aanrecht / gaan seksen ipv in bed? Iets minder ruig doen? Klamboe even weghalen voor de seks? Klamboe "verwijden" zodat ie niet strak om je bed loopt maar een meter daarbuiten?



Trouwens, alleen de vrouwtjes steken, de mannetjes zoemen alleen maar irritant. (of andersom) Ik word gelukkig niet zo vaak gestoken, en ik slaap nu met oordoppen, zodat ik niet wakker lig van dat irritante gezoem. Ik slaap lekker door, heb de volgende dag wel een paar jeukende bultjes, maar ik heb in ieder geval wél lekker geslapen! en mn nachtrust is heilig ;)
Alle reacties Link kopieren
Tot een paar jaar geleden werd ik ook knettergek van die beesten, maar we hebben nu overal raamhorren die ook goed afsluiten. Probleem weg, rustigere nachten!
Alle reacties Link kopieren
Heb je een slootje vlakij, of en vijver in je tuin? Muggen leggen hun eitjes namelijk in water en een leeg jampotje met regenwater in je tuin kan al muggenbroedplaats zijn.
Dat heb ik wel allemaal. Maar (gelukkig) geen mug te vinden bij ons binnen dan!

Maar buiten ieieieieieieieieieiei!
Alle reacties Link kopieren
@kreng:

Ik woon idd naast een kanaal! Had ik me ook al bedacht, maar hoopte dat het wel mee zou vallen aangezien het water redelijk snel stroomt. Helaas dus. Over citroenplanten staan worden zoveel verschillende dingen gezegd. Heb jij er zelf ervaring mee?



@steph: Deet moet ik zeker eens proberen. En heb jij die stekkers wel eens geprobeerd?



Soesa, een klamboe inderdaad! Ik ga er van de week gelijk een halen! Aangezien mijn sexleven verre van wild is :P lijkt mij dit ideaal!



Aaarrggh, dat gezoem! Oordoppen ben ik wat rillerig voor, ben bang dat ik dan helemaal niks meer hoor, en dat lijkt me zo'n eng idee!
Alle reacties Link kopieren
Ik vond die citroen planten niet echt de oplossing. ze gaven bij mij namelijk na een tijdje kleverig spul af (of heb ik ze gewoon weer fout verzorgd, kan ook :P)



volgens mij is inderdaad DE oplossing ervoor zorgen dat ze niet naar binnen kunnen. In mijn huis is eigenlijk maar een deur die weleens open staat (ramen hebben we niet) en daar zit een hordeur voor.



Mijn huis staat aan een (stilstaande) vijver en ik heb geen muggebultje gehad afgelopen zomer
Alle reacties Link kopieren
Kleverig spul willen we natuurlijk niet hebben :P.



Heb van de week als noodoplossing zo'n citronella stekker gekocht, en moet zeggen dat ik al twee nachten mugloos slaap! Helaas moet je dan wel de lucht op de koop toe nemen.



Van het weekend ga ik op weg om horren / klamboes en andere barricadeer spullen te kopen en te installeren. Moeten de muggen maar langs bij de buren!
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn huis is een slootje en het stikt er van de muggen. Ik heb zo'n stekkergeval geprobeerd maar het enige effect dat die had was dat ik er misselijk van werd. De muggen bleven komen. Ik woon in een gehucht en het koste me een hele middag om een klamboe te vinden haha. Uiteindelijk vonden ze er nog 1 achterin een bouwmarkt, gelukkig voor een twee persoonsbed. Het werkt goed tegen het prikken maar het geluid hoor je er nog door heen, dus af en toe zwaait de arm van mijn vriend nog wel langs mijn hoofd omdat ie denkt dat er een mug zit. Voor de sex hangen we het even aan de kant, gewoon alles bij elkaar pakken en achter de bedrand stoppen.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik muggenmelkspray van jaico,stinkt behoorlijk, maar dat vinden de muggen ook.Er zit deet in en dat werkt dus goed. Bij de pc komen 'savonds altijd véél muggen, maar als ik mijn armen spray met dat spul, zie je muggen echt rechtsomkeert maken.

Verder slik ik extra vit B omdat mij ooit verteld is dat muggen minder naar je toekomen.

Misschien moet ik de hordeur die ik al twee maanden heb staan eens een keer monteren,dat zal ook best schelen denk ik;)
Alle reacties Link kopieren
Komen de muggen niet juist vertellen dat de zomer eraan komt?
Alle reacties Link kopieren
Een hor is de beste oplossing. Ik heb er eentje van de Xenos met klittenband. Werkt perfect, voor nog geen € 2,- ben je klaar.



Nou ben ik afgelopen weekend toch gestoken... Dat was toen ik op een boot stond te feesten. Deze bulten zijn echt vreselijk. Keihard en ontzettend dik en ze jeuken constant. Prrrikweg (van vsm) werkt hier niet tegen (anders wel, supergoed spul!!) dus ik ben, op aanraden van een collega, calendulan (ook van vsm) gaan smeren. Dat werkt heel goed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven