Spoelbediening toilet

17-07-2007 19:37 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een gekke vraag ;):

Wat is het voordeel van een spoel/stop-knop t.o.v. duoflush-bediening of andersom*?





* Wat is het voordeel van duoflush-bediening t.o.v. een spoel/stop-knop?
Alle reacties Link kopieren
Waterbesparing. De ene kant is als je een kleine behoefte hebt gedaan (weinig water om door te spoelen), de andere kant voor als je een grote behoefte hebt gedaan. Bij die van 1 knop gebruik je altijd veel water.



Volgens mij is het tenminste zo.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Als ik jouw beschrijving zo hoor is een duoflush datgene wat MyleneV beschrijft. Een spoel-stop moet hetzelfde effect hebben, maar is één en dezelfde knop waarmee je na het indrukken, het spoelen kan stoppen door er weer op te drukken, als je vindt dat het genoeg was.

Dus volgens mij is het idee hetzelfde: water besparen, maar de uitvoering verschillend.



Duoflush zou dit moeten zijn:





Van die ander kon ik zo snel geen plaatje vinden.
Alle reacties Link kopieren
Als mijn interpretatie klopt zou het voordeel van duoflush zijn: je hoeft niet te doseren, afhankelijk van knop gaat het vanzelf. Bij spoel/stop doe je 2 handelingen (spoelen en... stoppen, grijns).



Ik besef in ene dat dit wel een erg andijvie-topic is en vraag me ook in ene af of dit wel serieus is, en 'what has my life become' dat ik op dinsdagavond halftien vragen zit te beantwoorden over toiletten. Haha. :D
Alle reacties Link kopieren
voor een plasje --> klein knopje



voor een hoopje --> grote knop
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk weer eens een topic met inhoud. ;)
Alle reacties Link kopieren
:D
Alle reacties Link kopieren
Dit is waarschijnlijk de goedkoopste manier.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Bij veel nieuwe modellen kan – met behulp van het bedieningspaneel – gekozen worden voor een spoelbeurt met zes liter water (grote boodschap) of drie liter (kleine boodschap).



Een andere optie is de zogenaamde spoelonderbreker, die inmiddels standaard op bijna elke stortbak of wandpaneel zit. Hiermee kun je zelf bepalen hoeveel water er per spoeling verbruikt wordt: één keer drukken en het spoelen stopt.
Alle reacties Link kopieren
Het idee is hetzelfde, alleen hoef je bij de duoknop niet te wachten om nóg een keer op de knop te drukken (ik loop altijd gelijk weg na het doortrekken).
Zelfs het eten van een olifant gaat hapje voor hapje...
Alle reacties Link kopieren
getsie was je je handen niet dan? :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven