Urbex fotografie

09-02-2017 20:30 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier urban explorerers?



Ik fotografeer al zo lang ik me kan herinneren. Hoewel die spontane kliekjes van een jong gezin dat gaat schaatsen op een bevroren vijver wel mooi zijn, zou ik graag eens iets anders doen.



Iemand nog tips of tricks? Waarom ben jij begonnen? Wat neem je allemaal mee? Ga je altijd met een tweede persoon (ik las dat dat wel aangeraden wordt, in het geval er iets gebeurt)? Waar vind jij de leukste plaatsen?



Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
Ja

Later meer
Ja! Intrigerend he?

Staat nu helaas even stil die hobby wegens tijdgebrek….



Met iemand erbij is wel handig, maar ik ben vaak alleen op pad omdat mijn man niet mee wil (durft?).

En verder meenemen? Eigenlijk gewoon wat te eten en drinken en mobiele telefoon.



Ik vond gewoon de “bekende” plekken al leuk, zoals Oradour sur Glane (FR) en Doel (BE). Voor Dadipark was ik net te laat omdat de sloopvergunning afgegeven was die week en de boel streng gecontroleerd werd. Ik durfde er echt niet in toen. En ik ben bij/in de boerderijen langs de oude A1 geweest vlak voordat ze gesloopt werden, ook heel bijzonder. Ohja en het spookhuis bij Rijsenhout/Burgerveen (oude station), bij donker slecht weer, brrrrrr. Daar lekte ook nog eens een oude waterleiding in de kelder die al blank stond, maar voor ik erachter kwam waar dat geluid vandaan kwam (en nadat ik mijn voet terug had gewonnen van de rotte vloerbalken waar ik doorheen gezakt was…).



Felix in de post hierboven mij heeft denk ik nog meer plekken en leuke verhalen!
Alle reacties Link kopieren
Doel zou mijn eerste doel worden (haha, domme woordgrap). Als Belg is dat natuurlijk handig. Verder zijn er wel een paar plaatsen die ik in gedachten had, rond mijn geboortedorp.



Hoewel ik een rebelse kant heb en een artistiek type ben, ben ik ook wel altijd de braafste van de klas. Ik vind het eigenlijk een eng idee, "binnenbreken".



Er is 1 plaats wat ik heel graag zou fotograferen. Staat in mijn geboortedorp, is een oud kasteel dat eeuwen geleden door Spanjaarden gebouwd werd. Maar er staat zo'n stom bord dat het betreden van het erf een misdaad is, dus blijf ik maar braafjes enkel de buitenkant fotograferen.



Vonden jullie dat moeilijk, die grens overstappen?

Daarom lijkt Doel me zo makkelijk. Het is toch allemaal verlaten. Mijn vervallen kasteel is eigendom van onze gemeente, weet niet of zij rekening zouden houden met Urbex
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
Oradour staat ook wel op mijn lijst. Jammer genoeg is dat 8 uur rijden enkele reis, dus dat zal nog even moeten wachten
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Ik lees even geïnteresseerd mee. Geen ervaring wel interesse.
Ik ben ook een beetje te bang om zomaar ergens binnen te gaan in mijn eentje. Samen zou ik denk ik al wat meer durven (schrijf ik dapper veilig thuis achter mijn laptopje).



Belgie heeft wel (veel) meer leuke plekken volgens mij. Hier in Nederland zijn we erg "opruimerig" qua gebouwen die we niet meer gebruiken.



Oradour heb ik ook op doorreis gedaan. Iets te ver om 'even' heen te gaan
quote:Felix_Urbexicus schreef op 09 februari 2017 @ 20:52:

Ja

Later meer Las de topictitel en dacht. Heee das wat voor FU
Alle reacties Link kopieren
Ooit begonnen met chateau Miranda, en inmiddels op heel veel plekken geweest, blue christ is helaas getrasht, dat was mijn favoriete kerk. Maar wel laagdrempelig om eens binnen te stappen.

Mijn favoriet is denk ik maison brocante, al was onze eigen ontdekking ook heel cool, ern boerderij met een clownsthema.
Alle reacties Link kopieren




Maison du brocanteur
Alle reacties Link kopieren




Blue christ
Alle reacties Link kopieren
Niet mijn foto's trouwens
Alle reacties Link kopieren
Maison lijkt me leuk!
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren








Ook heel simpel binnenkomen.
Alle reacties Link kopieren
Felix, hoe vind je jouw plaatsen? Ik ben al een tijdje aan het googlen, maar veel van de populaire plaatsen hier in België worden tegenwoordig ook al gerenoveerd of zijn zodanig afgesloten dat je niet meer binnen kan.



Gaat jouw partner eigenlijk mee? Dat is ook iets wat me een klein beetje tegenhoudt, merk ik. We zien elkaar al zo weinig, ook al wonen we samen. Hij zou meegaan als ik dat vraag, maar het is zo rot om zijn 24 uur vrijheid per week op te eisen. Langs de andere kant werk ik ook veel, dus er is geen ander moment om te gaan fotograferen.



Tegenwoordig neem ik alleen nog foto's als we op citytrip gaan of wanneer we op een daguitstap zijn. Ook wel leuk, maar allemaal wel braafjes.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic! Altijd al een fascinatie gehad voor leegstaande gebouwen en verlaten plekken. Ik heb in Duitsland gewoond vlak na de val van De Muur. Mijn vader nam mij toen altijd al mee naar lege wachttorens enzo. We maakten ook vaak foto's. Later kwam ik erachter dat het urbexen heet.



Ouradour vond ik indrukwekkend, maar ik had er dubbele gevoelens bij. In elke ruïne stond bijvoorbeeld een naaimachine. Net iets te toevallig voor mijn gevoel.



Afgelopen vakantie een mooie vervallen benzinepomp gevonden in Zuid-Frankrijk. Daar word ik echt enthousiast van.



Ik vond Prora echt gaaf. Ze zijn het wel in razend tempo aan het opknappen, dus er veranderd steeds meer 'oud' in frisse appartementen en hotels. Prora noord hebben ze geprobeerd op te blazen. Dat is echt een ruïne waar je perfect kan urbexen! (Wel even het gat in het hek zoeken.)



Dit jaar gaan we naar Normandië, (weer) Rügen en Berlijn. Genoeg plekken om te ontdekken weer!
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
quote:Felix_Urbexicus schreef op 09 februari 2017 @ 21:33:

[afbeelding]



[afbeelding][afbeelding]



Ook heel simpel binnenkomen.Oh wauw!
Alle reacties Link kopieren
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 09 februari 2017 @ 21:48:

Leuk topic! Altijd al een fascinatie gehad voor leegstaande gebouwen en verlaten plekken. Ik heb in Duitsland gewoond vlak na de val van De Muur. Mijn vader nam mij toen altijd al mee naar lege wachttorens enzo. We maakten ook vaak foto's. Later kwam ik erachter dat het urbexen heet.



Ouradour vond ik indrukwekkend, maar ik had er dubbele gevoelens bij. In elke ruïne stond bijvoorbeeld een naaimachine. Net iets te toevallig voor mijn gevoel.



Afgelopen vakantie een mooie vervallen benzinepomp gevonden in Zuid-Frankrijk. Daar word ik echt enthousiast van.



Ik vond Prora echt gaaf. Ze zijn het wel in razend tempo aan het opknappen, dus er veranderd steeds meer 'oud' in frisse appartementen en hotels. Prora noord hebben ze geprobeerd op te blazen. Dat is echt een ruïne waar je perfect kan urbexen! (Wel even het gat in het hek zoeken.)



Dit jaar gaan we naar Normandië, (weer) Rügen en Berlijn. Genoeg plekken om te ontdekken weer!Jaloers! Dit jaar gaan wel, alweer, verbouwen.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
Vroeger veel mee geweest met een vriend. Hij reisde veel en ging ook altijd op zoek naar bijzondere verlate plekken. In het buitenland had hij veel kastelen en grote gebouwen. Ook veel bruggen heeft hij in het buitenland gefotografeerd die niet meer in gebruik waren. In Nederland ging het vaak om gebouwen en woningen die gesloopt werden. Vond het altijd spannend als we zo'n verboden terrein opgingen en vooral in oude huizen met nog oude elementen en tegeltjes waren geweldig.
you go girl
Alle reacties Link kopieren
O ja, afgelopen jaar ook een vette vervallen brug tegen gekomen in de Provence! Zomaar in het wild. Zo leuk vind ik dat soort dingen.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
quote:Felix_Urbexicus schreef op 09 februari 2017 @ 21:33:

[img]https://www.proj3ctm4yh3m.com/urbex/wp- ... oisy-2.jpg[/img]



[img]https://www.bcd-urbex.com/wp-content/up ... oisy-6.jpg[/img][img]https://www.bcd-urbex.com/wp-content/up ... isy-13.jpg[/img]



Ook heel simpel binnenkomen.Toffe foto's zeg! Ik maak altijd 'tig foto's en dan zit er per ongeluk een goede tussen. Maar dit is haast kunst!
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vooral bang om betrapt te worden.

Vraag me ook af wat de politie dan zou doen. Iemand ooit al eens gearresteerd?



In een ander land lijkt me dat net minder eng, gek genoeg. Dan kun je zeggen dat je het niet wist. Voor zo'n klein feit zullen ze je niet in het buitenland vasthouden, denk ik.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet ik eerst maar eens in Nederland gaan fotograferen
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik dacht dat de ongeschreven regel onder fotograven was dat je niet open en bloot urbex locaties met elkaar deelt online??

A. omdat het strafbaar is om die locaties te betreden en B. omdat men niet wil dat hele horde mensen de locaties gaan platlopen (en mogelijk vernielen).
Alle reacties Link kopieren
quote:DorothyParker schreef op 09 februari 2017 @ 22:19:

Ik ben vooral bang om betrapt te worden.

Vraag me ook af wat de politie dan zou doen. Iemand ooit al eens gearresteerd?



In een ander land lijkt me dat net minder eng, gek genoeg. Dan kun je zeggen dat je het niet wist. Voor zo'n klein feit zullen ze je niet in het buitenland vasthouden, denk ik.Ik was vorig jaar op een urbex plek in Belgie en daar werd gecontroleerd door de politie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven