Moet vrouw thuis alles doen? Poll

16-02-2017 22:46 368 berichten
Mijn nicht belde mij vanavond gefrustreerd op, even haar hart luchten.



Zij is volledig afgekeurd vanwege een paniekstoornis, haar man werkt fulltime. Zij krijgt van haar familie veel commentaar dat ze haar partner niet voldoende ontziet. Zij smeert namelijk zijn brood voor de volgende dag niet en ze vind het weleens jammer dat haar man in het weekend niet een keer stofzuigt of kookt.



Van haar familie krijgt ze een koude douche, zij zijn van mening dat, omdat zij de hele dag thuiszit, ook al is dit tegen haar zin, zij verantwoordelijk is voor het hele huishouden, incl de maaltijden en ook vinden ze dat ze zijn brood dient te smeren voor de volgende dag. Zelf heeft ze het gevoel dat ze, gezien haar situatie, nu tegen wil en dank in de rol van huishoudster word geduwd. Ze vind het geen probleem om door de weeks dingen bij te houden en eten te maken. Maar zijn brood smeren vind ze raar, haar argument is dat ze een man heeft, geen kind.





Zelf vind ik het een enorme 1950 instelling van haar familie en ben ik het met haar eens. Toch ben ik benieuwd wat jullie visie hierop is.



Ik open dit topic in overleg met haar trouwens.

Vrouw moet alles dien

Totaal aantal stemmen: 382

ja (20%)
nee (74%)
anders, namelijk.. (6%)
Nog even een aanvulling, ze hebben geen kinderen.
Wie heeft er ja gestemd??
Alle reacties Link kopieren
Dat zij het leeuwendeel van het huishouden op zich neemt, vind ik niet gek.



Maar brood smeren voor de volgende dag? Ga nou toch snel een eind wandelen!



Een keer is hartstikke lief, leuk en attent. Maar dat elke dag doen, omdat dat zou moeten? Ik ben gekke Henkie niet. Onzin.
Alle reacties Link kopieren
Op zich kan de man best iets doen, maar zij heeft alle tijd door de week, en man werkt. Als je dan het weekend samen leuke dingen wilt doen, is het niet handig als hij alles nog moet stofzuigen en de badkamer moet doen op zaterdag.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan niet over HAAR situatie oordelen, maar als ik heel de dag thuis zou zitten en mijn man werkt fulltime, zou ik het logisch vinden dat ik het huishouden doe en ja, ook gewoon een boterham klaarmaken. Zou ik nog steeds zoiets hebben van: je eigen vuile was in de wasmand doen vind ik normaal, of een keer helpen met de afwas na het eten ook, maar ik zou niet weten waarom je dan moeilijk moet gaan doen over het klaarmaken van het brood voor je man. Ik zal je zeggen, ik werk ook fulltime, mijn man ook, maar die heeft wisselende diensten. Als die vroege dienst had, stond ik vaak genoeg om half 6 in de ochtend zijn brood klaar te maken voor de lunch, terwijl hij onder de douche stond. Terwijl ik toch ook gewoon moest gaan werken. Dus wat is het probleem om dat te doen als je niét werkt? Vijf minuten werk, waar zeur je over?



Of gaat dit over een soort van machtsstrijd?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Brood wordt er niet lekkerder op als je het een dag van tevoren smeert.



Ot: gelijk heeft ze. Zijn brood smeren? Really?
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
quote:Filee schreef op 16 februari 2017 @ 22:50:

Wie heeft er ja gestemd??
quote:Filee schreef op 16 februari 2017 @ 22:50:

Wie heeft er ja gestemd?? Moi
Alle reacties Link kopieren
Ow, ik heb ja gestemd, maar dat brood smeren kan hij best zelf doen
Alle reacties Link kopieren
quote:vitamined schreef op 16 februari 2017 @ 22:51:

Dat zij het leeuwendeel van het huishouden op zich neemt, vind ik niet gek.



Maar brood smeren voor de volgende dag? Ga nou toch snel een eind wandelen!



Een keer is hartstikke lief, leuk en attent. Maar dat elke dag doen, omdat dat zou moeten? Ik ben gekke Henkie niet. Onzin.Ik snap het hele concept van "brood smeren voor de volgende dag" al niet. Gadverdamme. Dat maak je toch zo vers mogelijk, en toch niet een dag van tevoren?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Als zij heel de dag thuis zit vind ik het niet meer dan normaal dat ze zorgt dat het huis in zoverre aan kant is, dat haar man in het weekend niet hoeft te stofuigen.. Met een paniekstoornis lijkt het me ook beter om iets om handen te hebben, hoe vult ze haar dagen? Je kunt denk ik beter een keer de stofzuiger pakken dan je dagen te slijten aan internet, bij wijze van. En dan kan ze het weekend gebruiken om samen met haar man iets leuks te doen, een terrasje, een stadje in, naar het tuincentrum, ik noem maar wat.
quote:pejeka schreef op 16 februari 2017 @ 22:53:

[...]





Ik snap het hele concept van "brood smeren voor de volgende dag" al niet. Gadverdamme. Dat maak je toch zo vers mogelijk, en toch niet een dag van tevoren?Inderdaad, en dit.
Alle reacties Link kopieren
Het is geen probleem om te doen, als je dat zelf zou willen, maar het moet geen verwachting/ verplichting zijn.

Het brood smeren bedoel ik.

Stofzuigen in het weekend zou met twee mensen,zonder kinderen en een persoon de hele week thuis, niet nodig moeten zijn. Of degene die de hele week thuis zit zou dat fysiek echt niet kunnen.

Koken vind ik wat anders.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex-schoonmoeder kon zich hier ook over opwinden. Ik moest (terwijl ik ook werkte) het hele huishouden doen volgens haar inclusief zijn brood smeren en zijn kleren klaarleggen. Heb ik nooit gedaan, ik was inderdaad met een man getrouwd, niet met een kind. Tenminste, dat dacht ik
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 16 februari 2017 @ 22:53:

[...]





Ik snap het hele concept van "brood smeren voor de volgende dag" al niet. Gadverdamme. Dat maak je toch zo vers mogelijk, en toch niet een dag van tevoren?Eens. Toevallig heeft mijn man net wel zijn brood gesmeerd voor morgen omdat hij heel vroeg in de auto moet zitten. Maar anders doet hij dat gewoon s'morgens zelf. Ga ik echt niet eerder voor opstaan
Alle reacties Link kopieren
En dus vroeg opstaan om het brood van je (volwassen!!) Man te smeren? Dat vind ik nu echt belachelijk. Net wat ze zegt, ze heeft geen klein kind. Ik smeer sinds ik 8 was dagelijks mijn eigen brood. Kan die man toch ook prima? Hadden ze, als de rollen waren omgedraaid, er ook voor gestreden dat hij haar brood zou klaarmaken?

Kijk dat zij het huishouden op zich neemt voor het grootste deel vind ik niet meer dan normaal. Ongeacht man/vrouw ben ik van mening dat degene die het minst werkt een groter deel van het huishouden op zich zou moeten nemen, en bij beide fulltime dus 50/50. Maar ik vind dat handelingen als brood klaar maken daar echt niet onder horen. Nog even en ze moet zijn tas inpakken, kleding klaarleggen...
In het weekend mag hij ook wel een poot uitsteken. Waarom gaat ze geen thuiswerk doen? "Ik heb er niet voor gekozen" en vervolgens achterover leunen is ook wel erg makkelijk. Genoeg werk die ze nog wel zou kunnen doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 16 februari 2017 @ 22:55:

Het is geen probleem om te doen, als je dat zelf zou willen, maar het moet geen verwachting/ verplichting zijn.

Het brood smeren bedoel ik.

Stofzuigen in het weekend zou met twee mensen,zonder kinderen en een persoon de hele week thuis, niet nodig moeten zijn. Of degene die de hele week thuis zit zou dat fysiek echt niet kunnen.

Koken vind ik wat anders.Ik vind koken niks anders. Als jij de hele dag tijd hebt om inkopen te doen als dat nodig is, eten voor te bereiden en de meuk verder klaar te maken, zie ik geen enkele reden waarom een partner die er net 8 of meer uur werken op heeft zitten, opeens achter het fornuis moet, terwijl jij een groot deel van de dag op je luie togus hebt gezeten.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Dus hij doet zijn taak 5 dagen en zij haar taak 7 dagen? In het weekend wordt er toch ook gekookt, boodschappen doen lunch, koffie drinken enz. Wat een onzin dat je dat niet kan delen, samenwonen is geen weegschaal maar ook daadwerkelijk dingen samen doen want wat is er dan wel leuk? Wat een onzin trouwens om boterhammen te smeren voor je man. Je man moet het niet eens willen dat je hem niet voor vol aanziet.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat ze dit best kan doen, Ik weet niet hoe erg haar paniekstoornis is en kan daar niet over oordelen, maar in de praktijk blijkt dat dit niet de hele dag door is.

Ze helpt haar man hier mee en heeft zo een 5 minuten afleiding!



Is de vrouw in kwestie in therapie?, doet ze er alles aan om weer op de rit te komen?

Of heeft ze zich bij de situatie neergelegd en klaagt ze nu uit verveling?,
Alle reacties Link kopieren
Echt vreselijk. Ik ben het eens dat de vrouw veel doet maar hier en daar mag de man ook iets doen. En dat brood smeren.. bah wat een afknapper en verwend. Spuug hekel aan zulke mensen die dat doen. Ooit een vriendje gehad dat 25+ was en zijn moeder smeerde zijn brood. En zo passief als maar kan. Goh vind je het gek. Mama doet alles. Nou dat ging dus ook heel gauw fout toen zijn ouders een week op vakantie waren. Hij verwachtte van mij dat ik precies de dingen deed hoe zijn moeder dat deed.



Dat is vaak de reden waarom jongens/mannen niet volwassen genoeg zijn. Ja, mijn zoon kan dat niet. Makkeert niks aan hun handen het is gewoon niet willen want mama doet alles toch wel.

Je snapt toch wel dat het niet lang duurde dat ik daar weg was. No child please. A MEN!
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
Brood smeren kan man best zelf. Maar als je niet vanwege een lichamelijke beperking thuis zit en geen depressie hebt (waardoor je je bed niet uit kunt etc.), vind ik wel dat je dan het huishouden op je kunt/moet nemen als je man gewoon fulltime werkt. En dan in het weekend heerlijk alle tijd voor elkaar, want het huis is lang en breed aan kant.



Maar is die paniekstoornis zo ernstig dat het helemaal niet verbeterd kan worden met therapie of desnoods medicijnen? Ik heb het ook gehad (niet zo heftig dat ik niet meer kon werken), en hoewel je altijd terugvallen krijgt gaat het wel een heel stuk beter. Geen medicijnen gebruikt.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
quote:Geronimo2 schreef op 16 februari 2017 @ 22:58:

Dus hij doet zijn taak 5 dagen en zij haar taak 7 dagen? In het weekend wordt er toch ook gekookt, boodschappen doen lunch, koffie drinken enz. Wat een onzin dat je dat niet kan delen, samenwonen is geen weegschaal maar ook daadwerkelijk dingen samen doen want wat is er dan wel leuk? Wat een onzin trouwens om boterhammen te smeren voor je man. Je man moet het niet eens willen dat je hem niet voor vol aanziet.Zie het zo: als hij 40 uur per week werkt, moet zij toch verdomd veel stofzuigen en boterhammen smeren om aan hetzelfde aantal "gewerkte uren" te komen... of niet?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Dat ze als ze thuis zit het huishouden doet, vind ik niet meer dan logisch.



Ik smeer vaak boterhammen van mijn man wel trouwens 's ochtends voor de lunch, maar dat is omdat ik dan toch mijn eigen lunch maak dus is 4 boterhammen extra smeren geen moeite vind. En ik gewoon vaak eerder wakker ben. Maar ik doe het niet omdat het moet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven