Overlijden opa urn uitzoeken

25-05-2017 16:45 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal

Mijn opa is onlangs overleden en ik ben op zoek naar een mooie moderne urn van hout die bij mijn interieur past. Ik heb nog nooit eerder een urn besteld. Mijn opa was een vrolijke, eerlijke, gezellige, lieve en rustige man. Onze voorkeur gaat uit naar 1 van deze urnen. Wat vinden jullie? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Ik zoek een beetje zoiets als deze onderstaande. Indien jullie andere suggesties hebben hoor ik het heel graag!

http://www.overlijdenswinkel.nl/urnen/n ... dern-olive

http://stijlvolgedenken.nl/producten/ur ... cor-walnut
Ik vind het nogal duur. Maar ze zijn wel mooi.
Alle reacties Link kopieren
Is het niet logischer (en een mooier gebaar?) om een urn uit te zoeken die bij het karakter van je opa past in plaats van bij je gordijnen? Aangezien je interieur ook vast wel eens gaat veranderen.. Een urn hoeft toch niet als een soort decoratief item op de koffietafel te komen staan?

Vind ze wel mooi hoor, die uit de linkjes.
anoniem_333165 wijzigde dit bericht op 25-05-2017 16:56
7.01% gewijzigd
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
Ik vind ze heel verschillend van stijl, en ik denk dat het mooier is om iets te kiezen wat past bij het karakter van opa. Ik zou (als ik opzoek zou moeten gaan naar een urn) gaan kijken op http://www.ret-urn.nl/alle-urnen

Hiervan heb ik vroeger wel eens wat op tv gezien, allemaal unieke exemplaren.

(Btw. misschien een hele botte vraag), is er voor de rest geen familie aanwezig die ook aanspraak willen doen op de as? Want dan is enigszins wat overleg in de familie misschien handig.

Gecondoleerd nog.
Ten eerste gecondoleerd met het verlies van je opa.
Persoonlijk vind ik het raar dat je een urn kiest die bij je interieur past en ik vind beide nou niet echt passend met wat je over je opa verteld, vind ze veel te hip en modern.
Alle reacties Link kopieren
Bijzonder een urn die bij je interieur past....
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het zelf veel te duur vinden. Vanmiddag besprak ik het nog met mijn man, mocht ik er niet meer zijn strooi mij maar uit op een dierbare plaats waar ik altijd graag kwam.
( Van mij part op een terras of in het park bij wijze van spreken )
Alle reacties Link kopieren
Bananendoos schreef:
25-05-2017 17:13
Bijzonder een urn die bij je interieur past....
Inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Martje2801 schreef:
25-05-2017 16:55


(Btw. misschien een hele botte vraag), is er voor de rest geen familie aanwezig die ook aanspraak willen doen op de as? Want dan is enigszins wat overleg in de familie misschien handig.

Gecondoleerd nog.
Dit vroeg ik me ook af.

Ik zou het persoonlijk niet willen, de verantwoording over de as van opa.

Ik vind beide urnen niet bij je omschrijving van opa passen, en we kennen je interieur niet dus weten we ook niet of het daar bij past.
7102 schreef:
25-05-2017 17:14
Ik zou het zelf veel te duur vinden. Vanmiddag besprak ik het nog met mijn man, mocht ik er niet meer zijn strooi mij maar uit op een dierbare plaats waar ik altijd graag kwam.
( Van mij part op een terras of in het park bij wijze van spreken )
Ik vind het dan weer niet overdreven duur als je weet wat een begraving kost.
De plaats, geregeld de concessie vernieuwen, de kist, de steen erboven, eventueel nog de gravering in de steen (om te weten wie er ligt), geregeld verse bloemen, ...

Dan is zo'n urn stukken en stukken goedkoper. En onderhoudsvriendelijker.
Dat zou mij dus wel wat geld waard zijn.
Al zou ik niet teveel naar interieur kijken.
Alle reacties Link kopieren
TinyBel schreef:
25-05-2017 17:20
Ik vind het dan weer niet overdreven duur als je weet wat een begraving kost.
De plaats, geregeld de concessie vernieuwen, de kist, de steen erboven, eventueel nog de gravering in de steen (om te weten wie er ligt), geregeld verse bloemen, ...

Dan is zo'n urn stukken en stukken goedkoper. En onderhoudsvriendelijker.
Dat zou mij dus wel wat geld waard zijn.
Al zou ik niet teveel naar interieur kijken.
Dat ligt er aan. Ik zou sowieso nooit een urn in de woonkamer willen als herdenking andere zijn vrij om te doen en laten wat ze willen.
Als de urn bijvoorbeeld naar een begraafplaats gaat in een urnenmuur dat kan natuurlijk ook nog.
Maar daar kiezen wij ( man en ik ) beide niet voor.Niet als herdenken in huis en niet in een urnenmuur.
Ik heb de urnen van mijn ouders zelf laten maken bij de meubelmaker van een houten speelgoedwinkel.Zo kreeg ik ze precies zoals ik wilde.
Om een eenheid te krijgen vind ik het juist wel mooi om het passend bij het interieur te zijn.Ik heb een kleine altaar in mijn werkkamer (mijn man wilde het niet in de woonkamer). Ik heb de urnen ook van hout vind ik mooier dan marmer enzo wat je het meest bij de crematoria ziet.
Ik vind je eerste link het mooist.
Allereerst gecondoleerd. Ik persoonlijk zou never nooit een urn in huis willen. Ik vind het geen style item voor jezelf. Dus dat het bij een interieur moet passen....heel apart. Bovendien denk je toch in de geest van opa en niet van je zelf, lijkt me?
Zelf vind ik het mooiste om as uit te strooien op een plek wat voor opa dierbaar was. Of ergens waar hij van hield: bos, water, natuur, zee, weiland, park of een stad waar zijn hart lag.
Alle reacties Link kopieren
Gecondoleerd. Ik vind persoonlijk de tweede urn mooier, maar ik weet natuurlijk niet hoe jouw opa was en hoe jouw interieur eruitziet.

Naar aanleiding van een aantal van de reacties:
As verstrooien mag in Nederland niet zomaar, daarvoor moet je toestemming hebben van de eigenaar van de plek waar je verstrooit. In een bos of park zal dat vaak bijvoorbeeld de gemeente of Staatsbosbeheer zijn.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Er zijn aardig wat mensen die een urn in huis hebben.Meestal van een overleden kind.
Ik vind het juist een fijn gevoel om de urnen thuis ter nagedachtenis te hebben staan. Een warme plek omringd met foto's van andere gestorven dierbaren,waar je een kaars kunt opsteken wanneer je wilt.
Madeliefje ik hoop dat de urn van je opa een mooie plek in je huis krijgt en zo altijd bij je is.
:rose:
Ik vind de eerste mooier dan de tweede, madeliefje.
Ook omdat hij wat lichter is.
Ik zou voor de lichte gaan. En ik vind het niet raar om iets te zoeken wat in je huis past.
Alle reacties Link kopieren
De eerste.
Maar ga even kijken in de winkel, het kan best tegenvallen en ze kosten veel geld.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen!

Ik ben uiteindelijk voor de bovenste, de lichte gegaan. Hij staat erg mooi, krijg er veel complimenten over. Ik ben blij dat ik mijn opa ook op die manier nog kan herinneren.

Hartelijk dank voor jullie reacties :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven