Bullet Journal

17-07-2017 12:42 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had tot voor kort nooit gehoord van dit fenomeen gehoord en het fascineert me. :) Ik ben niet het type dat slecht is in organiseren en overzicht houden, dat lukt allemaal wel, maar het idee van op papier bezig zijn met wensen/lijstjes spreekt me wel aan. Mijmeringen, of reiswensen, voor dat soort zeken pak ik juist graag pen en papier. Maar agendavoering doe ik al jaren digitaal en dat bevalt prima.
Als jij zo'n Bullet Journal hebt, hoe gebruik jij het dan?
Kun je een bepaald boek aanraden?
Kortom: hoor graag (veel) meer!
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaaa! Ik heb een tijdje terug hier een topic over geupt maar vrijwel geen reactie.

Ik heb sinds een kleine 3 maanden een bullet. Ik gebruik hem niet echt als agenda maar meer als alles erom heen.
Wanneer neem ik mijn zo nodig medicatie en waarom, hoe was mijn stemming, het weer, dingen die opvallend zijn geweest die dag, aftellen naar mijn bruiloft en bijhouden wat er nog gedaan moet worden, ik heb er een bingo in staan, quotes, creatieve uitspattingen enz.
Op fb zijn er ook wat actieve groepen, heb daar een leuk app groepje aan overgehouden.

Ik gebruik een multomap met dik papier. Egaal maar sinds kort ook met de bekende dottes erop. Ik vind het heel handig werken!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een "mijn bullet journal" ben er nog niet zo lang mee bezig. Een mega nadeel vind ik het doordrukken van de pagina's. Je hebt ghosting en bleeding. Ik heb de juiste pennen, waardoor ik enkel ghosting heb. Ik vind ghosting echt heel lelijk. Hierdoor kan ik niet beide pagina's gebruiken.

Een vriendin heeft een love doki organiser gekocht. Hier besteld ze dotted paper en blanco paper in. Daar wil ik ook voor gaan kijken. Echt zo fijn, je werkt dan per pagina en niet in een vast boek en dan is het ook niet zo erg dat je niet altijd beide kanten kunt gebruiken. Als het een keer mislukt is het ook niet erg, aangezien je hem er dan niet in doet :proud:

Ik gebruik zelf monthly's voor werk, afspraken en school. Ik vind een monthly groot genoeg om te schrijven en heb niet zo veel tijd om weekly's bij te houden iedere week.
If you can dream it, you can do it.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik hem voor alle soort lijsten die anders in mijn hoofd zouden blijven zitten.

Cadeauideeën voor mezelf, sinterklaascadeautjes voor de kinderen, boeken die ik nog wil lezen, recepten die ik nog wil proberen of die juist erg geslaagd waren, zulke dingen. Het geeft me rust omdat ik zo mijn hoofd kan leegmaken doordat alles op papier staat.
Ik gebruik een lijntjesschrift met harde kaft, niets speciaals.
Ik heb dezelfde als mel.nl geloof ik. Vind het heel fijn. Scheelt ruimte in mijn hoofd en geeft rust. Maak dagplanningen als ik het heel druk heb, maar vaak weekplanning. Verder to do lijstjes en nu met vakantie bv inpaklijstje. Bijhouden van boeken die ik nog wil lezen, bijhouden van temperatuur/cyclus. Echt van alles en dat in 1 boek, ipv losse lijstjes en boekjes enzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven