Wond na uitknijpen puist!

21-11-2017 11:09 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik ben zo dom geweest om aan mijn puist te lopen frunniken.. Nu is het een soort wondje geworden,
alleen zit er geen korst op. De huid eromheen is best rood. Ik heb aankomende zaterdag een bruiloft
van mij neef, dus dan moet het wel zijn genezen! Iemand die me hiermee kan helpen? Tips hoe ik het
helingsproces kan versnellen?

Alvast bedankt!

xoxo
Alle reacties Link kopieren
afblijven!
Waarom moet het dan genezen zijn ?
Alle reacties Link kopieren
Afblijven. En je troosten in de wetenschap dat het niet jouw bruiloft is, dus je staat toch niet in het centrum van de belangstelling.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe altijd met een wattenschijfje met lauw water reinigen, dan nieuw wattenschijfje nat maken en daar 1 a 2 druppels tea tree oil op. Dat dep ik dan op de puist(jes) en binnen 2 dagen is het echt weg bij mij.
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
afblijven, je kunt tea tree gebruiken om het plekje aan te stippen.

(Zelf koop ik het flesje altijd bij de Kruitvat kost geen drol en het droogt bij mij puistjes waar ik niet aan heb zitten frunniken binnen 2 a 3 dagen weg.)
Alle reacties Link kopieren
nu afblijven!! En zaterdag dicht plamuren ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor noodgevallen een zalfje van Clearasil. Werkt bij mij prima.
aatjuhh123 schreef:
21-11-2017 11:12
Waarom moet het dan genezen zijn ?

Ja, gek hè, dat iemand liever niet met een krater op het gezicht naar een bruiloft wil.
Alle reacties Link kopieren
Tea tree olie of Calendulan zalf werkt goed bij lichte huidontstekingen. Verder niet te veel aankomen. Op de bruiloft in geval van nood van die groene camouflagestick gebruiken. Hou er dan wel rekening mee dat het de dag erna wellicht erger is...
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens gehoord dat je een blaarpleister op maat kan knippen en er op kan plakken. Schijnt dan sneller te helen.
Ik gebruik zelf bij wondjes vaak Calendula zalf. Kan overdag al smeren en werkt ook goed als je het voor het slapen gaat erop smeert.
LizBakker schreef:
21-11-2017 11:29
Ja, gek hè, dat iemand liever niet met een krater op het gezicht naar een bruiloft wil.
Ja, dat vind ik wel gek. Lekker belangrijk of je nu wel of geen puist hebt staan of een daaraan gerelateerd wondje.
Niet aanzitten.. hopelijk is het dan redelijk genezen.
Als het nog rood is.. groene concealer helpt goed om de roodheid te neutraliseren!
Zelf vind ik CC cream van Loreal (de groene) wel fijn. Als je dit opsmeert.. is het eerst groen, daarna past het zich aan aan jouw huidkleur.
Erna vloeibare foundation eroverheen (geen dikke plamuurlaag) en poeder en dan zie je er vrijwel niks meer van.
Ik zou afzeggen voor zaterdag
aatjuhh123 schreef:
21-11-2017 11:35
Ja, dat vind ik wel gek. Lekker belangrijk of je nu wel of geen puist hebt staan of een daaraan gerelateerd wondje.
Wat heerlijk! Zo zorgeloos ga ik helaas niet door het leven. Ik wil er op m'n best uitzien op een bruiloft.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij werkt sudocreme goed tegen roodheid/wondje van pukkel na knijpen. Dikke frot erop en regelmatig aanbrengen ( thuis en savonds/snachts).
LizBakker schreef:
21-11-2017 11:40

Ik wil er op m'n best uitzien op een bruiloft.
Oh, maar dat begrijp ik wel. En helemaal voor een vrouw. Ik zou er alleen geen enorm punt van maken of een wondje nu wel of niet zichtbaar zou zijn.
Alle reacties Link kopieren
Zinkzalf! Smeer ik altijd op voordat ik ga slapen, volgende dag is t al een stuk minder.
En TO, is het opgelost?

Zinkzalf, bruiloft afgezegd of trek je een puistbedekkende onesie aan?


Ik hoop natuurlijk voor je dat het verdwenen is en je er op je best uit ziet morgen.

Maar laat even weten want ook ik heb regelmatig last van dit soort ongein wanneer ik een afspraak heb. Ik gebruik water (paar keer per dag deppen) en dan wordt het in ieder geval niet erger.
Tea tree oil helpt idd ook.
Romy2017 schreef:
24-11-2017 10:42
En TO, is het opgelost?

Zinkzalf, bruiloft afgezegd of trek je een puistbedekkende onesie aan?


Ik hoop natuurlijk voor je dat het verdwenen is en je er op je best uit ziet morgen.

Maar laat even weten want ook ik heb regelmatig last van dit soort ongein wanneer ik een afspraak heb. Ik gebruik water (paar keer per dag deppen) en dan wordt het in ieder geval niet erger.
Tea tree oil helpt idd ook.
Zoals zo vaak de laatste weken.. Een 1-post-TO :proud:
"Geloof niet alles wat je op het Internet leest - Winston Churchill"


Hoe waar dus ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven