Mandemakers keukens korte garantie termijn keukenfronten

27-11-2017 08:46 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds enkele tijd hebben we problemen met onze keukenfronten van Mandemakers keukens.
onze fronten zijn wit met daar opgelijmd een glasplaat, dit geeft het "witte lack-effect" keukenfront.
er ontstaan nu naar 7 jaar luchtbellen en heel langzaam gaat onze hele keuken eraan..... en Mandemakers geeft niet thuis
deze gooit het op een gebruikersfout........
zijn er wellicht meer lezers met een soortgelijk probleem?
de fabrikant van de keukenfronten van dit type is: Hacker Kitchen German Made.
ik hoor jullie tips graag!
Alle reacties Link kopieren
Nee. Toen ik een nieuwe keuken moest ben ik er wel geweest maar voelde me na 4! uur zo opgelicht dat ik er uit ben gelopen met stoom uit mijn oren. En rarara toen kregen we een ijskast en de helft kon van de prijs af.
Ik ben gekke gerritje niet en heb 'm dus uiteindelijk bij ikea gekocht , 20 jaar garantie.
En ja dat doen ze echt Mijn vorige keuken was uit de collectie (16 jaar oud) maar ze zijn gaan bellen voor restanten. Als ze die hadden gehad had ik nog nieuwe deurtjes gekregen ook :rofl: Zelfs als je aangeeft dat niet nodig te vinden word het bijna door je strot geduwd :D

Daar heb je nu niets aan maar neem volgende keer gewoon een ikea keuken.
Probeer twitter, facebook etc.
Naar 7 jaar? Na 7 jaar bedoel je...

Als je problemen hebt met een keukenboer dan ga je ze niet op het Viva forum zwartmaken. Dat heeft geen enkele zin.
Alle reacties Link kopieren
sinnombre schreef:
27-11-2017 08:58
Naar 7 jaar? Na 7 jaar bedoel je...

Als je problemen hebt met een keukenboer dan ga je ze niet op het Viva forum zwartmaken. Dat heeft geen enkele zin.
Eh volgens mij vraagt ze gewoon of een ander hier toevallig dezelfde keuken heeft en ook die problemen. Zie daar echt geen zwartmakerij in.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 7 jaar behoorlijk lang. Al eens een prijs opgevraagd ergens wat het kost, alleen nieuwe fronten?

Kun je ook een andere look kiezen en lijkt het alsof je een hele nieuwe keuken hebt. Is na 7 jaar misschien wel leuk.
Alle reacties Link kopieren
Benader de fabrikant eens.
Wij hebben dit gehad met spullen uit de badkamer. De leverancier beriep zich op een net verlopen garantie, terwijl wij het niet acceptabel vonden dat onze spullen na 2 jaar en heel normaal gebruik (ook geen kinderen waardoor er misschien sneller dingen kapot gaan) al zo versleten waren dat ze vervangen moesten worden.
De fabrikant leverde gratis nieuwe spullen aan ondanks de verlopen garantie.
Gele_Suikerspin schreef:
27-11-2017 09:02
Ik vind 7 jaar behoorlijk lang. Al eens een prijs opgevraagd ergens wat het kost, alleen nieuwe fronten?

Kun je ook een andere look kiezen en lijkt het alsof je een hele nieuwe keuken hebt. Is na 7 jaar misschien wel leuk.
7 jaar lang ? Ik ken niemand die na 7 jaar de keuken al weer vervangt.
15 a 20 jaar moet makkelijk kunnen.
Wij hebben een witte hoogglans keuken en na ruim 10 nog geen enkel mankement .
anoniem_353291 wijzigde dit bericht op 27-11-2017 09:10
0.00% gewijzigd
nina1966 schreef:
27-11-2017 09:01
Eh volgens mij vraagt ze gewoon of een ander hier toevallig dezelfde keuken heeft en ook die problemen. Zie daar echt geen zwartmakerij in.
Niet zo naïef. Als je driemaal de naam van het bedrijf noemt met daarbij de klacht, dan ben je op ‘wraak’ uit en hoop je dat het bedrijf de klacht oppikt en dat je alsnog geholpen wordt.
Maar Google voor de aardigheid eens mandemakers klachten.
Alle reacties Link kopieren
[quote=Dolfine post_id=27830643 time=1511769861 user_id=337661]
Benader de fabrikant eens.
Wij hebben dit gehad met spullen uit de badkamer. De leverancier beriep zich op een net verlopen garantie, terwijl wij het niet acceptabel vonden dat onze spullen na 2 jaar en heel normaal gebruik (ook geen kinderen waardoor er misschien sneller dingen kapot gaan) al zo versleten waren dat ze vervangen moesten worden.
De fabrikant leverde gratis nieuwe spullen aan ondanks de verlopen garantie.


Dat is een goede tip
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als folie deuren. Werden een aantal jaren geleden veel verkocht. Nu nog steeds maar niet vaak meer. De grotere keukenboeren verkochten deze zooi aangezien dit gewoon een stuk goedkoper is. Is vaak op de plekken waar bijv een oven, vaatwasser etc zit. Door de dampen lost het zich langzaam op en raakt in de loop van de jaren de folie/lijm los van de deuren.
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring met mandemakers maar bij ons ging ook de laag van de deurtjes los. Na 4 jaar zag ik de eerste verschijnselen. Heb toen gelijk contact opgenomen omdat heel duidelijk in het contract stond 5 garantie. ( grando) we hebben zelfs overwogen om bij Ikea te kopen vanwege de garantie ( onze vorige keuken was van Ikea,oude type)

Was er los liet was nog niet zo’n heel erg probleem maar was wel bang voor wat er komen ging. Uiteindelijk allemaal nieuwe deuren gehad omdat onze kleur er niet meer was bij grando ( heeft wel wat tijd gekost maar alles is uiteindelijk net binnen jaar geregeld)

Als je geen 7 jaar garantie hebt ( of meer ) op de keuken heb je geen poot om op te staan helaas. En ja ik vind ook dat hij veel langer mee zou moeten gaan. Tip van contact opnemen met leverancier vind ik wel een goede trouwens. Zou ik nOoit aan gedacht hebben.
Alle reacties Link kopieren
Neem, zoals aangegeven, contact op met de fabrikant. Een glasplaat op een frontje is leuk, maar het zou wel een jaar of 15 mee moeten gaan. Misschien heeft de fabrikant meer klachten over deze keuken gehad.

Wat zou je volgens de keukenboer fout hebben gedaan?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Simitçi schreef:
27-11-2017 09:09
Maar Google voor de aardigheid eens mandemakers klachten.

Och, de tevreden klanten hoor je niet natuurlijk.

Zoals ik, ik had na 2,5 jaar een vreemde witte doffe vlek op mijn kraan, en ondanks dat ze dachten dat ik te agressief schoonmaakmiddel had gebruikt, kon ik wel een nieuwe kraan uitzoeken. Dezelfde ging niet, die was intussen niet meer leverbaar, dus heb een vergelijkbare kraan gekregen, die veel duurder was dan de oorspronkelijke kraan.
Perzina schreef:
27-11-2017 10:03
Och, de tevreden klanten hoor je niet natuurlijk.

Zoals ik, ik had na 2,5 jaar een vreemde witte doffe vlek op mijn kraan, en ondanks dat ze dachten dat ik te agressief schoonmaakmiddel had gebruikt, kon ik wel een nieuwe kraan uitzoeken. Dezelfde ging niet, die was intussen niet meer leverbaar, dus heb een vergelijkbare kraan gekregen, die veel duurder was dan de oorspronkelijke kraan.

Bij Mandemakers dus ook.

sinnombre schreef:
27-11-2017 08:58
Naar 7 jaar? Na 7 jaar bedoel je...

Als je problemen hebt met een keukenboer dan ga je ze niet op het Viva forum zwartmaken. Dat heeft geen enkele zin.


En eens.

En ook de tips op het op Facebook etc te gooien. Bah.
Hoe gebruik je nou een keuken fout? Dat zouden ze best mogen uitleggen!

De Mandemakersgroep is nou niet bepaald de gezelligste club, maar ik zou toch proberen vervangende deurtjes of iets te regelen. Anders moet je maar contact opnemen met de fabrikant denk ik.

Een keuken hoort in principe met gemak vijftien jaar mee te gaan.
Vervelend TO!
En ook een gekke smoes van Mandemakers, hoe kan je een keuken nou verkeerd gebruiken? Of deden jullie de kastjes open met een stoomstrijkijzer ofzo :nut:
Ik zou ook eens googelen op Klachten Mandenmakers, en anders op de website van de Consumentenbond kijken voor tips.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op consuwijzer. Hier ook alleen maar slechte ervaringen met Mandemakers, de man in de winkel dwong ons bijna om te tekenen terwijl ik een jengelend kind op de arm had dat nodig moet gaan slapen. Wat een nare club.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Labalade schreef:
27-11-2017 10:23
Vervelend TO!
En ook een gekke smoes van Mandemakers, hoe kan je een keuken nou verkeerd gebruiken? Of deden jullie de kastjes open met een stoomstrijkijzer ofzo :nut:
Ik zou ook eens googelen op Klachten Mandenmakers, en anders op de website van de Consumentenbond kijken voor tips.


Een keuken kan zeker verkeerd gebruikt worden. Vaatwassers die open worden gezet terwijl ze nog dampen. Dit geld ook voor de ovens. Daarnaast zet je de waterkoker aan terwijl deze verkeerd staat(staat vaak onder een bovenkast). Niet direct vocht afnemen mocht je knoeien, hete pannen op het aanrecht zetten, geen snijplanken gebruik.
Dit zijn allemaal dingen die schade aanrichten aan keuken en komt door eigen verkeerd gebruik.
nala2013 wijzigde dit bericht op 27-11-2017 10:56
0.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
27-11-2017 08:52
Nee. Toen ik een nieuwe keuken moest ben ik er wel geweest maar voelde me na 4! uur zo opgelicht dat ik er uit ben gelopen met stoom uit mijn oren. En rarara toen kregen we een ijskast en de helft kon van de prijs af.
Ik ben gekke gerritje niet en heb 'm dus uiteindelijk bij ikea gekocht , 20 jaar garantie.
En ja dat doen ze echt Mijn vorige keuken was uit de collectie (16 jaar oud) maar ze zijn gaan bellen voor restanten. Als ze die hadden gehad had ik nog nieuwe deurtjes gekregen ook :rofl: Zelfs als je aangeeft dat niet nodig te vinden word het bijna door je strot geduwd :D

Daar heb je nu niets aan maar neem volgende keer gewoon een ikea keuken.
Probeer twitter, facebook etc.
En na zoveel jaar veranderd Ikea de maten van de keukenkastjes, en als je deurtjes na 5 jaar (!!) helemaal verkleurd zijn, en je nieuwe mag uitzoeken, want 20 jaar garantie, heb je daar dus niets aan, want de maten van de nieuwe kastjes zijn anders, en de oude deurtjes/maten nergens meer te krijgen......
En nee, je krijgt dan geen nieuwe kastjes van Ikea ;)
UIteindelijk wel wat korting op gekregen, maar echt eerlijk is het ook niet.....


En grote kans dat ze met "verkeerd gebruik" bedoelen dat je te nat hebt schoongemaakt oid, waardoor er vocht in heeft kunnen lopen.... Ik zeg niet dat TO dat heeft gedaan hoor, maar veel bedrijven proberen zich onder garantie uit te praten.....


Sorry, geen tips TO! Maar wilde even laten weten dat Ikea dus ook niet altijd je van het is.
Alle reacties Link kopieren
wij hebben een keuken van Nobilia met ook van die folie deuren/lades.. Wij kregen ook bubbels (vrij vlot) en we hebben keurig nieuwe frontjes gekregen. Volgens keukenboer was het een fout van de fabrikant (fabrikant gaf eerst aan dat we de keuken niet met nat mochten schoonmaken, ik mocht alleen met microvezel doekje zonder water schoonmaken uhm.. oke ? in een keuken ??) keukenboer vond dat kul.. en kregen we keurig nieuwe frontjes..
Alle reacties Link kopieren
love2dance schreef:
27-11-2017 09:28
Als je geen 7 jaar garantie hebt ( of meer ) op de keuken heb je geen poot om op te staan helaas. En ja ik vind ook dat hij veel langer mee zou moeten gaan. Tip van contact opnemen met leverancier vind ik wel een goede trouwens. Zou ik nOoit aan gedacht hebben.
Dit is natuurlijk onzin. Je hebt wettelijk recht op een deugdelijk product en jouw leverancier (Mandemakers dus) is hiervoor verantwoordelijk. Een keuken hoort langer dan 7 jaar mee te gaan, dus het lijkt erop dat de Mandemakers dit probleem kosteloos (!) moet verhelpen. Richt je niet tot de fabrikant, want daar heb jij niets mee te maken. Wil je meer nalezen, Google dan op conformiteit-beginsel.

Als je een rechtsbijstandverzekering hebt zou ik deze inschakelen. Als je dit nl. voor een rechter laat komen is de kans zeer groot dat je in het gelijk wordt gesteld, dus een briefje van een advocaat kan wonderen doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven