DNA onderzocht naar herkomst; native american

12-12-2017 13:27 12 berichten
Mijn vader heeft een DNA onderzoek laten doen om te kijken vanwaar zijn voorouders kwamen.

Uit onderzoek kwam noord en west Europees, Azië met name Indonesië en een beetje Spaans.

Grote verassing was toch wel een groot deel native American (Indianen mag je geloof ik niet meer zeggen).
Erg leuk te weten echter vraag ik mij af hoe zou dit zo zijn gegaan?

Is er in de geschiedenis een verklaring?
Of zou het gewoon puur toeval zijn geweest?

Heb jij ook bekendheid met je herkomst via deze weg of een andere?
En was er ook een voor jou verrassende uitkomst?
Alle reacties Link kopieren
Net zoals de Nederlandse kaaskop de hele wereld is overgegaan en daar kinderen heeft gemaakt. Hebben native Amerikanen dit ook gedaan. Ze zitten niet allemaal vast in een reservaat.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Het schijnt wel dat deze tests niet super betrouwbaar zijn. Ik heb een keer een docu gekeken met uitleg over DNA onderzoek. En het is vrijwel onmogelijk om zover iemands afkomst zo nauwkeurig te ontleden. Dus ik zou miss toch wel wat vraagtekens zetten voordat je en totempaal in je tuin zet ;)
Alle reacties Link kopieren
Goed verklaarbaar uit de geschiedenis. Je ben een afstammeling van Pocahontas.
Ik bedoel, een West-Europese schipper die daar door de handel is beland is en een vrouw heeft leren kennen en daar kinderen mee heeft gekregen.
Uit achternamen kan je ook al een hoop geschiedenis halen.
Ik vraag mij meer af wat zo"n geintje kost als onderzoekje.
Labalade schreef:
12-12-2017 13:39
Het schijnt wel dat deze tests niet super betrouwbaar zijn. Ik heb een keer een docu gekeken met uitleg over DNA onderzoek. En het is vrijwel onmogelijk om zover iemands afkomst zo nauwkeurig te ontleden. Dus ik zou miss toch wel wat vraagtekens zetten voordat je en totempaal in je tuin zet ;)
Haha heb net een wigwam aangeschaf :jump:

Ja heb het gehoord dus de betrouwbaarheid of gebrek eraan.

Het Indonesische deel klopt dan weer wel.
Alle reacties Link kopieren
Je omschrijft bijna elk werelddeel, op zuid-amerika en Afrika na.
Ik vraag me af of dit wel klopt.
Ik heb hetzelf laten doen. ik ben +/- 60 uit west-Europa en 40% scandinavie.
Dat laatste kan ik aan de hand van mijn stamboom nog niet verklaren. Maar heel leuk om dat uit te gaan zoeken.
Is het zo'n test via internet? Bij degenen die ik hun uitkomst heb zien posten op Facebook waren de uitslagen allemaal enorm vreemd, met 3-4 werelddelen. Alsof ze het door een randomizer gooien of zo. Ik denk dan meer aan oplichting dan een reislustige oerfamilie.
2koffie schreef:
12-12-2017 14:50
Is het zo'n test via internet? Bij degenen die ik hun uitkomst heb zien posten op Facebook waren de uitslagen allemaal enorm vreemd, met 3-4 werelddelen. Alsof ze het door een randomizer gooien of zo. Ik denk dan meer aan oplichting dan een reislustige oerfamilie.
Het DNA moest opgestuurd worden naar de vs.

Mijn stiefmoeder heeft het ook gedaan en daaruit kwam weer enkel west Europees
ChantalZr7 schreef:
12-12-2017 14:14
Je omschrijft bijna elk werelddeel, op zuid-amerika en Afrika na.
Ik vraag me af of dit wel klopt.
West europa, Indonesië is duidelijk ben dus Ned Indisch.
Daar ken ik mijn familie geschiedenis grotendeels al van.

Noord europa en Spanje was ook nieuw maar dat ligt nog redelijk vlakbij en dat is in mindere mate in het DNA gevonden als t grotere deel native American.

Weet het ook niet maar de uitkomst vond ik erg interessant.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven