Grindvloer schoonmaken, help.

12-12-2017 16:39 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in huis een grindvloer, zwart. Hartstikke mooi maar zo moeilijk schoon te maken. Er zit wel een soort laag over het grind heen maar ondanks dat gaat de viezigheid toch tussen de steentjes inzitten. Als ik heb gedweild lijkt hij hartstikke schoon maar als hij is opgedroogd dan komen de vlekken toch weer terug.

Nu heb ik dus op mijn knieeen met een ruwe borstel een gedeelte schoon geschrobt, wat echt een heidens karwei is.

Iemand tips hoe ik dit goed schoon kan maken en houden? Ik weet nog van de zomer had de action zo,n reiniger (soort stofzuiger met water volgens mij) maar die kan ik nergens terug vinden.
Alle reacties Link kopieren
Waterzuiger aanschaffen.

Vloer gewoon schrobben (met een ouderwetse schrobber) en daarna water met vuil en al opzuigen.
(Op die manier maken we de grindvloer in de bakkerij ook schoon, werkt perfect).
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Wij huren 1 keer per jaar een schobmachine. En de vieze plekjes schrob ik tussendoor met de borstel. En in een dolle bui gebruik ik ook de waterzuiger met kokend water en schoonmaakmiddel gevolgd door schoon water
Alle reacties Link kopieren
Wat voor schoonmaakmiddel gebruik je dan want als ik bij het dweilen er een middel ingooi dan krijg ik dat de vloer wit word door het sop. Ik die er maar weinig schoonmaakmiddel in, juist om dat proberen te voorkomen. I krijg na het dweilen dan toch iets van kringen op de vloer. Lijkt net of het sop tussen de steentjes is getrokken zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
waterzuiger kun je huren. Goed schrobben en dan het water en vuil en sop opzuigen. of professionele reiniging. meer smaken zijn er niet. zelf schoonmaken is een klus inderdaad. mijn hele huis heeft grind (3 etages)
Don't cry, buy a bag and move on.
Ik gebruik Sorbo blue wonder. Voor het dweilen en in de waterzuiger
Heb je wel een coating? Ik ken mensen met een grindvloer waarbij de vloer volledig egaal is.
Alle reacties Link kopieren
Dwarrel75 schreef:
12-12-2017 17:04
Wat voor schoonmaakmiddel gebruik je dan want als ik bij het dweilen er een middel ingooi dan krijg ik dat de vloer wit word door het sop. Ik die er maar weinig schoonmaakmiddel in, juist om dat proberen te voorkomen. I krijg na het dweilen dan toch iets van kringen op de vloer. Lijkt net of het sop tussen de steentjes is getrokken zeg maar.

Schoonmaakazijn. Schuimt niet en kan geen kwaad. Qua hoeveelheid twee eetlepels in een emmer water, meer hoeft dat niet te zijn. Het enige is dat het niet zo lekker ruikt.

Je hebt natuurlijk wel kans dat het de eerste keren nog schuimt van achtergebleven sop.

Mijn waterzuiger komt overigens gewoon van de aldi. Kärcher heeft ze ook, vanaf 60 euro. Ik raad je alleen aan om in elk geval niet de goedkoopste te nemen, want die gooit het water er aan de achterkant net zo hard weer uit. Die van de aldi is beter (lidl heeft ze ook regelmatig) maar daar moet je wel net mazzel mee hebben dat poetsen het weekthema is.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven