Wanneer beginnen jullie met goede voornemens?

01-01-2018 13:25 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Terwijl ik zit te genieten van het nieuwjaarsconcert en kliekjes van oud en nieuw vroeg ik mij zomaar af: wanneer beginnen jullie met je goede voornemens? Om twaalf uur? Nadat je wakker bent geworden op 1 januari of toch maar op 2 januari, omdat je nog kliekjes hebt?
Heb je vantevoren een plan gemaakt of ga je er nu pas over nadenken hoe je je goede voornemen gaat aanpakken?
Alle reacties Link kopieren
Nooit. Vind het zo’n onzin.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Nooit.
Als je iets echt wil kan dat 365 dagen van het jaar.
Alle reacties Link kopieren
TO trapt af:

Zelf heb ik niet echt goede voornemens, tenzij het voorzetten van mijn normale gezonde levensstijl en het afronden van een opleiding daaronder vallen. Dat is als “work in progress”, dus daar heb ik geen plan voor nodig.

Vroegah, toen afvallen nog bovenaan mijn lijstje goede voornemens prijkte, begon ik op 2 januari, zodat ik de oliebollen nog kon opmaken. Tegenwoordig eet ik lekker een oliebol als ik daar zin in heb, maar niet om ze op te maken, maar omdat ik het inpas in mijn patroon.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vanmorgen terwijl het nog donker was meteen begonnen met het aftuigen van de kerstbomen; als ik ze nog niet zo goed kan zien doet dat het minste pijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik heb het hele jaar goede voornemens maar op 1 januari juist niet, vind dat ook onzin.
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
01-01-2018 13:28
Nooit.
Als je iets echt wil kan dat 365 dagen van het jaar.
Mee eens, maar ik vroeg me daarom af wanneer mensen hun beginmoment plannen rond oud en nieuw :hyper:
Ik begin ermee zodra ik ze maak. Kan dus ook op 13 november zijn.
Elke dag.
Alle reacties Link kopieren
Doe ook niet aan goede voornemens. Ik vind dat ook onzin. Als je iets wilt veranderen kan dat op elke gewenste dag van het jaar, hoeft het echt geen 1 jan voor te zijn, kan ook midden in de zomer zijn. Is maar net wanneer ik een goed voornemen heb.
Alle reacties Link kopieren
Op 2 jan! Eigenlijk op 1 jan maar het lekkers en worstenbroodjes van gister waren nog niet op... heel slap ik weet het.
Het is niet per se een goed voornemen maar valt toevallig samen. 2 weken geleden bevallen en na periode van herstel nu mooie tijd om de zwangerschapskilos kwijt te raken. Heb geen haast maar kan beginnen met stoppen met snoep en chips etc.
Wanneer ik de grootste kans van slagen heb. Ik wil weer meer sporten. Dit kwartaal beginnen is bij voorbaat gedoemd te mislukken. Ik start daarom in mei en ga tot die tijd elke dag in elk geval een half uur bewegen door te wandelen of te fietsen.
Bloemetjefresia schreef:
01-01-2018 13:51
Op 2 jan! Eigenlijk op 1 jan maar het lekkers en worstenbroodjes van gister waren nog niet op...
Dat snap ik dus nooit zo goed. Op die manier zijn goede voornemens toch gedoemd te mislukken?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel een goed plan om iets te veranderen en zo'n jaargrens is een mooie aanleiding.
- geen vlees meer eten
- 10 kg afvallen
- minimaal 100 x seks (maar dat heb ik niet helemaal zelf in de hand)
- 2 halve marathons
Saai maar spannend
bagagewagen schreef:
01-01-2018 14:10
Ik vind het wel een goed plan om iets te veranderen en zo'n jaargrens is een mooie aanleiding.
- geen vlees meer eten
- 10 kg afvallen
- minimaal 100 x seks (maar dat heb ik niet helemaal zelf in de hand)
- 2 halve marathons
Dat ligt aan de definitie van seks :proud:
Alle reacties Link kopieren
Gewoon wanneer ik ze verzin.
Ben een paar maanden geleden begonnen met sporten, ben bezig om ons huis wat op te ruimen en ontspullen en ben al lid geworden van de bibliotheek omdat ik het fijn vind om meer te lezen.

Nu zitten er mueslikoeken in de oven om een keer uit te proberen. Ik wil graag meer dingen zelf gaan maken in plaats van kant en klaar te kopen in de supermarkt

Allemaal dingen waar ik in 2017 al een beetje mee begonnen ben en in 2018 wat meer vorm wil gaan geven.
Zo'n jaarwisseling is wel leuk om te kijken wat je bereikt hebt in het afgelopen jaar en het zit ook heel dicht in de buurt van mijn verjaardag. Ook zo'n moment dat je even terug kunt kijken dus dat combineer ik altijd met elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Doreia schreef:
01-01-2018 13:59
Wanneer ik de grootste kans van slagen heb. Ik wil weer meer sporten. Dit kwartaal beginnen is bij voorbaat gedoemd te mislukken. Ik start daarom in mei en ga tot die tijd elke dag in elk geval een half uur bewegen door te wandelen of te fietsen.
Dit klinkt als een goed idee.
Alle reacties Link kopieren
bagagewagen schreef:
01-01-2018 14:10
- minimaal 100 x seks (maar dat heb ik niet helemaal zelf in de hand)
Niet? Je kan ook een speeltje gebruiken. ;)

Deze gaat trouwens op mijn lijstje. :cheer2:
Normaal doe ik niet aan 1 januari als knop-om-dag, maar omdat ik nog maar 2 weken heb tot mijn operatie heb ik toch besloten om de komende 2 weken drastisch te gaan lijnen. Elk kilootje minder zal toch minder in de weg zitten tijdens m'n herstel. Ik had natuurlijk gewoon begin november moeten beginnen (én doorzetten!) maar dat is nu eenmaal niet gebeurd.
Alle reacties Link kopieren
saartje- schreef:
01-01-2018 14:20

Zo'n jaarwisseling is wel leuk om te kijken wat je bereikt hebt in het afgelopen jaar en het zit ook heel dicht in de buurt van mijn verjaardag. Ook zo'n moment dat je even terug kunt kijken dus dat combineer ik altijd met elkaar.
Dat herken ik wel, ja.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
01-01-2018 14:29
Normaal doe ik niet aan 1 januari als knop-om-dag, maar omdat ik nog maar 2 weken heb tot mijn operatie heb ik toch besloten om de komende 2 weken drastisch te gaan lijnen. Elk kilootje minder zal toch minder in de weg zitten tijdens m'n herstel. Ik had natuurlijk gewoon begin november moeten beginnen (én doorzetten!) maar dat is nu eenmaal niet gebeurd.
Succes! 2 weken is beter te overzien dan een heel jaar in ieder geval.
Sterkte met de operatie.
blauwebes schreef:
01-01-2018 14:31
Succes! 2 weken is beter te overzien dan een heel jaar in ieder geval.
Sterkte met de operatie.
Thanks, maar in 2 weken ben ik er nog lange niet hoor, haha, moet echt veel meer af! Maar ik weet ook uit ervaring dat als je 2 weken streng lijnt het al 'n stuk minder plofkipachtig voelt.
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoel met mijn lief. Met de hand kom ik makkelijk op 500, maar dat is niet echt. Oh tmi, sorry
Saai maar spannend
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is januari ook niet per se het moment om aan goede gewoontes te werken, maar ik ben wel blij dat we weer door de periode van allerlei met eten geassocieerde feestdagen heen zijn. Vandaag werken we nog de oliebollen weg, de laatste toastjes, salades en kaasjes zullen een dezer dagen ook weer op zijn. Dan komt er voorlopig ook geen snaai meer binnen.

Veel zoetigheden die mijn brein nog altijd als 'lekker' registreert vallen inmiddels helemaal niet meer zo lekker als ik er te veel van eet, dus ik ben blij dat de periode van de snoep- en eetfeesten er voorlopig weer op zit ;-D
Alle reacties Link kopieren
Meestal direct als ik een goed voornemen heb, of vijf minuten voor ik er mee stop, maar dat is hetzelfde.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven