Strandrolstoel Zandvoort

28-03-2018 10:50 22 berichten
Hoi!

Met Pasen ga ik met een vriendin naar Zandvoort. Zij zit in een rolstoel dus bedacht ik me opeens dat het wel leuk zou zijn om, mocht het met het weer nog een beetje goed uitvallen, haar over het strand te duwen in een strandrolstoel. Ons oorspronkelijk plan is om rechtstreekse naar een tent te gaan. Maar voordat ik zo'n ding ga reserveren, vraag ik me af of zij in haar eentje wel vooruit komt. Op het zand is het toch vele malen zwaarder? Ik had haar graag geduwd maar ik mag door een ingreep nog niet te veel inspannen (mocht het van een klein beetje inspanning afhangen dan doe ik dat met liefde).

Heel iemand ervaring hiermee? En op de website van de VVV staan er meerdere aanbieders. Verschillen de rolstoelen onderling? Ben benieuwd of iemand hier bekend mee is!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij, maar ik heb geen ervaring, hebben strandrolstoelen grote luchtbanden. Door deze constructie lijkt het me dus niet mogelijk om ze zelf voort te bewegen (je armen om die grote band heen naar de ‘ring’ lijkt me niet praktisch).
Maar dat is iets wat ik me bedenk. Misschien zijn er e-rolstoelen?
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem123456123456 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 20:26
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zijn deze ook gemaakt om geduwd te worden.
Alle reacties Link kopieren
Vooral het stuk door het mulle zand is zwaar, langs de zeelijn is het goed te doen
Wat ik heb gelezen op de website van de VVV is dat ze zonder accu zijn. Als het helemaal van mij afhangt komen we ook niet ver :(

Het leek me zo'n leuke verrassing.
anoniem_354848 wijzigde dit bericht op 28-03-2018 11:38
12.24% gewijzigd
Felix_Urbexicus schreef:
28-03-2018 11:21
Vooral het stuk door het mulle zand is zwaar, langs de zeelijn is het goed te doen
Ja, inderdaad. Maar dat is volgens mij nog wel een flinke aantal meters tot de zeelijn die vanwege de gegeven omstandigheden kilometers gaan lijken @(
http://www.vvvzandvoort.nl/strandrolstoelen/

De VVV is er heel duidelijk in, geen accu’s dus duwen.
Alle reacties Link kopieren
Als je op een niet te stille dag gaat is er vast wel iemand die haar naar de vloedlijn wil duwen. Gewoon aan mensen vragen die daar lopen of bij een strandtent een lunch boeken en vragen of zij je misschien willen helpen.

Ook naar boven zal je hulp nodig hebben. Ik zou je zo helpen als ik daar rondliep dus ik denk dat hulp zo gevonden is.

Zie dat je met Pasen wil gaan. Dan zullen er gegarandeerd wel mensen naar het strand gaan.
Alle reacties Link kopieren
Nee dat kun je niet zelf, je moet echt geduwd worden.
Wij hebben dit met mijn zieke moeder gedaan en zelf rollen is echt niet mogelijk. Duwen is ook loeizwaar! Dus als ik jou was zou ik kijken of je nog iemand mee kan krijgen, of iets anders regelen. Wel een geweldig idee trouwens, mijn moeder heeft er toen zo van genoten!
Alle reacties Link kopieren
veensteker schreef:
28-03-2018 12:21
Als je op een niet te stille dag gaat is er vast wel iemand die haar naar de vloedlijn wil duwen. Gewoon aan mensen vragen die daar lopen of bij een strandtent een lunch boeken en vragen of zij je misschien willen helpen.

Ook naar boven zal je hulp nodig hebben. Ik zou je zo helpen als ik daar rondliep dus ik denk dat hulp zo gevonden is.

Zie dat je met Pasen wil gaan. Dan zullen er gegarandeerd wel mensen naar het strand gaan.
Nou dat zou ik dus nooit doen. Een rolstoel duwen en zeker op het strand vraagt wat inzicht en geen vent die "ff" de stoel duwt Dan lig je geheid in de kortste tijd om.
Alle reacties Link kopieren
momo1980 schreef:
28-03-2018 12:25
Wij hebben dit met mijn zieke moeder gedaan en zelf rollen is echt niet mogelijk. Duwen is ook loeizwaar! Dus als ik jou was zou ik kijken of je nog iemand mee kan krijgen, of iets anders regelen. Wel een geweldig idee trouwens, mijn moeder heeft er toen zo van genoten!
Dit dus.
Bedankt voor de reacties. Veensteker, zo lief dat je het zou doen!

Voor deze keer hou ik het bij een strandtent. Tegen de tijd dat het beter weer is moet het zeker lukken. Ik vind het uitwaaien zo fijn dat ik het iedereen gun!
Hmm..
Wij waren een paar jaar geleden met een familielid en de wensambulance in een kleine badplaats en daar hadden ze ook een strandrolstoel geregeld mét een accu. Er was een 'pook' waarmee je gas kon geven en sturen. We moesten wel zelf meesturen maar het was echt fantastisch voor ons allemaal.
Kwebbeltje91 schreef:
28-03-2018 13:55
Hmm..
Wij waren een paar jaar geleden met een familielid en de wensambulance in een kleine badplaats en daar hadden ze ook een strandrolstoel geregeld mét een accu. Er was een 'pook' waarmee je gas kon geven en sturen. We moesten wel zelf meesturen maar het was echt fantastisch voor ons allemaal.
Wat leuk dat dat kon!

Heb daar ook even aan gedacht maar ik denk dat ik deze optie bewaar voor als alles onmogelijk is. Wil het namelijk nog zo spontaan en nonchalant mogelijk brengen. Vriendin is nl erg zelfstandig (haar hele leven in een rolstoel) en heeft nog een schild om zich heen. Ik heb het idee dat ik het daarom nog zo luchtig mogelijk wil houden.

Weet niet of ik het goed omschreven heb :$
jezebellebel schreef:
28-03-2018 14:09
Wat leuk dat dat kon!

Heb daar ook even aan gedacht maar ik denk dat ik deze optie bewaar voor als alles onmogelijk is. Wil het namelijk nog zo spontaan en nonchalant mogelijk brengen. Vriendin is nl erg zelfstandig (haar hele leven in een rolstoel) en heeft nog een schild om zich heen. Ik heb het idee dat ik het daarom nog zo luchtig mogelijk wil houden.

Weet niet of ik het goed omschreven heb :$
Ja ik snap je. Wat leuk dat je met haar weggaat. Zandvoort is ook een leuke plaats, ik ga daar liever heen dan Scheveningen bijvoorbeeld.
Wel heftig dat ze haar hele leven al in een rolstoel zit..

Hopelijk heb je trouwens beter weer dan vandaag ;)
Ik zou dit zo niet waarderen als ik van niets wist. Leuk hoor, ben je zelfstandig in je rolstoel, moet je door vreemde mensen naar de vloedlijn geduwd worden. Echt niet oké. Overleg het gewoon met haar vantevoren.
In feite kun je zo'n elektrische rolstoel in je eentje besturen hoor. Tenzij je bijna geen kracht in je handen hebt.
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem123456123456 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 20:26
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zandvoort heeft voor zover ik kan terugvinden alleen jutters en wombats, dat zijn allebei duwers. Ook met transport-formaat achterwielen, daar kan je als roller sowieso zelf niet bij, zelfs als ze al een hoepel zouden hebben.
Zie je nog een kans om de bestemming van het tripje om te buigen naar een plek waar ze eventueel een cadweazle hebben oid? Ik heb er zelf geen ervaring mee (ik was nooit echt een strandmens en sinds ik een roller ben is dat niet veranderd), maar ik hoor er geregeld (relatief) lovende woorden over.

Voor een overzicht van alle strandrolstoelen in Nederland is er deze folder uitgegeven in 2014: *[link] (pdf-alert)*.
Naar mijn weten is er geen recenter overzicht, maar de kans dat er adressen bij zijn gekomen is nogal... Ehm... Klein.
"Wat heeft de wetenschap ooit voor ons gedaan?!" typte zij op haar blog.
Bedankt voor het meedenken! Voor nu hou ik het bij wat we al gepland hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven