Strandrolstoel Zandvoort

28-03-2018 10:50 22 berichten
Hoi!

Met Pasen ga ik met een vriendin naar Zandvoort. Zij zit in een rolstoel dus bedacht ik me opeens dat het wel leuk zou zijn om, mocht het met het weer nog een beetje goed uitvallen, haar over het strand te duwen in een strandrolstoel. Ons oorspronkelijk plan is om rechtstreekse naar een tent te gaan. Maar voordat ik zo'n ding ga reserveren, vraag ik me af of zij in haar eentje wel vooruit komt. Op het zand is het toch vele malen zwaarder? Ik had haar graag geduwd maar ik mag door een ingreep nog niet te veel inspannen (mocht het van een klein beetje inspanning afhangen dan doe ik dat met liefde).

Heel iemand ervaring hiermee? En op de website van de VVV staan er meerdere aanbieders. Verschillen de rolstoelen onderling? Ben benieuwd of iemand hier bekend mee is!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij, maar ik heb geen ervaring, hebben strandrolstoelen grote luchtbanden. Door deze constructie lijkt het me dus niet mogelijk om ze zelf voort te bewegen (je armen om die grote band heen naar de ‘ring’ lijkt me niet praktisch).
Maar dat is iets wat ik me bedenk. Misschien zijn er e-rolstoelen?
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem123456123456 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 20:26
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zijn deze ook gemaakt om geduwd te worden.
Alle reacties Link kopieren
Vooral het stuk door het mulle zand is zwaar, langs de zeelijn is het goed te doen
Wat ik heb gelezen op de website van de VVV is dat ze zonder accu zijn. Als het helemaal van mij afhangt komen we ook niet ver :(

Het leek me zo'n leuke verrassing.
anoniem_354848 wijzigde dit bericht op 28-03-2018 11:38
12.24% gewijzigd
Felix_Urbexicus schreef:
28-03-2018 11:21
Vooral het stuk door het mulle zand is zwaar, langs de zeelijn is het goed te doen
Ja, inderdaad. Maar dat is volgens mij nog wel een flinke aantal meters tot de zeelijn die vanwege de gegeven omstandigheden kilometers gaan lijken @(