Vraag over naam toekomstige dochter

02-04-2018 09:33 23 berichten
-
anoniem_367305 wijzigde dit bericht op 02-04-2018 15:33
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zeker niet overleggen. Gewoon doen.
Doen. Het is niet dezelfde naam en zovaak zie je elkaar niet.
Alle reacties Link kopieren
De namen lijken op elkaar, maar ik vind niet dat je iets hoeft te overleggen.

Ik heb 14 ooms en tantes, 49 neven en nichten en (tot nu toe) 30 achterneefjes- en nichtjes dus veel namen (of een variatie er op) komen inmiddels wel voor. Tja, vroeger heette iedere jongen in de familie Jan of Kees en vond iedereen dat heel logisch...
gsleutel wijzigde dit bericht op 02-04-2018 09:39
0.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Doen! Geen enkel probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken iemand die hetzelfde probleem had. Ook een nichtje met bijna dezelfde naam.Zij heeft gewoon gevraagd of haar nichtje het goed vond. Haar nichtje vond het heel leuk. Dus ik zou het juist bespreken. Als ze het niet leuk vind is het ook goed om te weten.
strawberrylime wijzigde dit bericht op 02-04-2018 09:39
Reden: Spelfout
0.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Strawberrylime schreef:
02-04-2018 09:38
Ik ken iemand die hetzelfde probleem had. Ook een nichtje met bijna dezelfde naam.Zij heeft gewoon gevraagd of haar nichtje het goed vond. Haar nichtje vond het heel leuk. Dus ik zou het juist bespreken. Als ze het niet leuk vind ik het ook goed om te weten.
Dat zou ik in zo'n geval alleen doen als je ook iets doet met haar mening. Dus TO, als zij het niet leuk zou vinden, zou je dan een andere naam kiezen?
Alle reacties Link kopieren
Neele Neuhaus schrijft hele goede thrillers. Ik heb ze allemaal uit.

In principe hoef je helemaal geen overleg te plegen, jij mag jouw kind noemen zoals jij het wil. Zelfs al had je het Neele willen noemen. Als jij dat een mooie naam vindt, is dat jouw goed recht. En Nela is afwijkend, dus je hebt geen enkele verantwoording af te leggen.
Alle reacties Link kopieren
Nee, waarom zou je overleggen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Vind je het leuk als je nicht denkt dat jullie dochter naar haar vernoemd is en een bijzondere positie gaat opeisen ten opzichte van je dochter?

Overleg / goedkeuring vragen is niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
Strawberrylime schreef:
02-04-2018 09:38
Ik ken iemand die hetzelfde probleem had. Ook een nichtje met bijna dezelfde naam.Zij heeft gewoon gevraagd of haar nichtje het goed vond. Haar nichtje vond het heel leuk. Dus ik zou het juist bespreken. Als ze het niet leuk vind is het ook goed om te weten.
En wat doe je dan als nicht Neele ‘nee’ zegt? Ga je dan een andere naam zoeken, ondanks dat je Nela een geweldige naam vindt? Of ga je een ‘ruzie’ ontketenen?
Gewoon niet overleggen. Je ziet elkaar bijna nooit en het is niet dezelfde naam.
Ik heb sinds vorig jaar een achternichtje met dezelfde naam als ik. Ik vond het heel leuk, maar mijn nicht vertelde (achteraf) dat het wel een dingetje was bij hen dat ik ook zo heet. Ze had ook speciaal een lief berichtje bij het geboortekaartje geschreven :)
Alle reacties Link kopieren
Nijn5 schreef:
02-04-2018 09:56
Ik heb sinds vorig jaar een achternichtje met dezelfde naam als ik. Ik vond het heel leuk, maar mijn nicht vertelde (achteraf) dat het wel een dingetje was bij hen dat ik ook zo heet. Ze had ook speciaal een lief berichtje bij het geboortekaartje geschreven :)
ik zou het ook leuk vinden. overleg zou wat mij betreft niet nodig zijn.
maar... wat als Neele nee zegt idd... kies je dan iets anders?
ik zou dus niet overleggen. zeker omdat Nela heel anders is dan Neele. Nela vind ik heel leuk trouwens!
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het echt een andere naam. Zou het gewoon doen.
.
Niet overleggen, gewoon je naam kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Nee, kan best. Is wel origineel; Nela.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat een naam voor iedereen een verrassing moet zijn dus niets van tevoren bespreken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Nee joh, niet overleggen. Het is jullie keuze, het lijkt een beetje op de naam van een nicht die je nauwelijks ziet. Nou en?
Als je gaat overleggen, geef je haar ook een soort van 'beslisrecht'. Wil je dat wel? Want als je niets met haar mening gaat doen, hoeft je ook niet te overleggen.
Leuke naam!
Heel erg bedankt voor jullie reacties! Fijn om te horen wat anderen ervan vinden. Mijn vriend en ik bleven een beetje in rondjes praten met elkaar. En ondanks dat we al een hele tijd deze naam willen, lag ik er vannacht ineens wakker van.
Als ik met mijn nicht zou overleggen en zij zou bezwaren hebben, dan vind ik dat ik de naam niet kan geven, anders moet je ook niet overleggen. Gelukkig vinden jullie tot nu toe bijna allemaal dat overleggen niet nodig is en dus gaan we er gewoon voor! Kan ik vannacht weer slapen :)
Wel een leuk idee om een persoonlijk berichtje bij het geboortekaartje te doen.
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je het niet gaat overleggen en je dochter gewoon die naam geeft want het is een hele leuke naam. :D
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
Komt niet vaak voor, dat een babynaam wordt goedgekeurd op viva :proud:
Ik zou het gewoon doen TO
Alle reacties Link kopieren
Niet overleggen. Het is jullie keuze en jullie zijn geen verantwoord verschuldigd.
Alle reacties Link kopieren
Sow, eensgezind over een babynaam.
Lijkt me een hele goede keuze, TO.

*Goedgekeurd door het vivaforum*
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven