Zenuwachtig zingen

23-04-2018 18:09 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,
Ik heb tips nodig kunnen jullie helpen?
Mensen zeggen dat ik goed kan zingen ik ben er trouwens een beetje verlegen over.
Btw ik zat vroeger 3 jaar op toneel/musical les
Maar ik vind het erg leuk om te zingen maar als ik het voor mensen moet doen vind ik het een beetje eng
ik zit er ook een tijdje aan te denken om aan de voice mee te doen maar ja kan ik dit dan wel met zenuwen?
Heeft iemand tips?
Groetjes Sarah
anoniem_368348 wijzigde dit bericht op 23-04-2018 18:26
15.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het ergste dat er kan gebeuren is dat jouw publiek het niks vindt.
We should have each other with cream.
Alle reacties Link kopieren
Ga op zangles, of in een koor.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Begin in elk geval niet met de Voice (al heb je dat nu verwijderd uit je OP). Liever eerst aan je zenuwen werken.
Klein beginnen, en zo verder opbouwen :)
Alle reacties Link kopieren
Heb je weleens op een verjaardag of trouwerij gezongen?
We should have each other with cream.
Alle reacties Link kopieren
Of zet iets op youtube.
We should have each other with cream.
Als je opkomt stel je dan voor dat het publiek in hun blote kont zit. Ga er echt eventjes voor staan en stel het je goed voor en dan zal je zien dat de zenuwen terstond afnemen.
Ouwe truc. :)

Veel succes gewenst!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weleens een video op YouTube geplaatst en paar keer in de kerk gezongen :)
Eerst vond ik het heel spannend maar toen ik klaar was (na zingen) viel er een last van me schouder Haha
Alle reacties Link kopieren
Wat WIL je met je zingen bereiken? Dat je goed kunt zingen wil niet zeggen dat je er beroemd mee wil worden.

In een koor, een plaatselijk bandje of zelfs met het zingen onder de douche kun je ook een hoop plezier beleven.
Alle reacties Link kopieren
Op zangles gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ga bij een koor oid. Sta je niet in de spotlight en kun je toch je stem gebruiken.
Btw dat mensen zeggen dat je goed kunt zingen wil niet zeggen dat dat zo is hé :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven