Gevonden kitten

31-08-2018 23:37 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een late night vraagje...

Mijn vriend was aan het vissen bij een kanaal en toen ik hem ging halen zagen we een hond een dier opjagen. De hond weggejaagd en gekeken en er zat een kitten doorweekt en bang langs de kant. Dus we hebben hem maar meegenomen, hij lijkt 5-6 weken volgens vriend. Ik ben alleen hartstikke allergisch voor katten dus nooit een gehad. En totaal geen verstand ervan. Ik heb het katje kipfilet en water en koffiemelk gegeven, maar mag hij dit ook? Of kan ik hem wat anders geven? Verder alleen konijnenvoer in huis...
Alle reacties Link kopieren
Ophalen door de dierenambulance? En zeker als je vertelt allergisch te zijn voor katten en het beestje dus niet lang in huis kunt houden, komen ze het heus snel ophalen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Waar woon je ongeveer? Is het regio Zeeland dan kan de stichting waar ik voor werk wel helpen.
In ieder geval géén konijnenvoer geven. Wat gekookte kipfilet kan, geen koffiemelk, is te vet. Liever dan wat gewone melk aangelengd met water.
Alle reacties Link kopieren
Dierenambulance gebeld maar die konden niks doen omdat het katje njet gewond is. Liever hadden ze dat hij een nacht bij ons bleef om hem morgen dan naar het asiel te brengen
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in zuid limburg😅 dankjewel voor de tip dan geef ik hem dat!
Alle reacties Link kopieren
Peacefulhearts schreef:
31-08-2018 23:43
Dierenambulance gebeld maar die konden niks doen omdat het katje njet gewond is. Liever hadden ze dat hij een nacht bij ons bleef om hem morgen dan naar het asiel te brengen
OK. Dus morgen naar het asiel brengen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
gekookte kip met wat rijst kan. maar geen melk
ach wat zielig....
Ik denk niet dat een kitten van die leeftijd kipfilet kan eten.
Heb je de kip wel gekookt? Dan is die wat makkelijker klein te maken.

Ik zou de dierenambulance bellen voor advies en als je zo allergisch bent is het beter om hem op te laten halen.
Water mag altijd, koffiemelk is waarschijnlijk te vet.
Alle reacties Link kopieren
O rijst en kip heb ik. Dankje!
Alle reacties Link kopieren
Breng het beestje morgenochtend dan naar het asiel. Voor vannacht; een klein mandje met wat zachte dekentjes. Sterkte!
Peacefulhearts schreef:
31-08-2018 23:47
O rijst en kip heb ik. Dankje!
heel fijn maken, pureren met staafmixer.
Alle reacties Link kopieren
Wat lief van je dat je ondanks je allergie toch even voor het diertje wil zorgen, verder geen advies maar superlief van je.
Alle reacties Link kopieren
Dierenasiel gaat pas om 11 uur open. Dan ben ik gelukkig wel klaar met mn vroege dienst dus kan hij meteen daarheen. Vond het alleen zo zielig om hem zo zonder eten de nacht door te laten brengen.

Super bedankt voor de tips!
Alle reacties Link kopieren
Ach gossie, de uk. Die boft maar met jullie. Goed dat je hem morgen al naar het asiel kan brengen, kan hij zo snel mogelijk socializen met andere kittens.
...
Alle reacties Link kopieren
Whatsinaname1988 schreef:
31-08-2018 23:51
Wat lief van je dat je ondanks je allergie toch even voor het diertje wil zorgen, verder geen advies maar superlief van je.

Dankjewel! Zou het niet over m’n hart krijgen om zo’n beestje te laten zitten. Als hij van iemand zou zijn zou ik het zelf ook fijn vinden als iemand dit voor mijn beestjes zou doen
Alle reacties Link kopieren
Hij zit momenteel in een bench. Is het slim om er een deken overheen te leggen of zou dit hem nog banger maken?
Alle reacties Link kopieren
Als het erg koud is langs de vloer zou ik dat wel doen. Heeft hij ook wat warms om op te liggen in de bench?
...
Alle reacties Link kopieren
De deken dan alleen aan de achterkant en zijkanten van de bench doen en de voorkant open laten, kan 'ie ook nog wat om zich heen kijken als hij wakker is :)
...
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft 3 handdoeken om op te liggen en een dekentje om in te liggen. Mijn konijn heeft ook een kussen, die heb ik er ook in gelegd. Dankjewel! Dan doe ik dat
Alle reacties Link kopieren
Klinkt superfijn voor die kleine :)
...
Alle reacties Link kopieren
Ah, geen tips hier, maar succes!
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
01-09-2018 00:21
Ah, geen tips hier, maar succes!
Dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
Hij slaapt nu, opgefrommeld in het dekentje. Kip met rijstprakje staat bij hem. Hopelijk voelt hij zich morgen al wat beter arm ding😢
Alle reacties Link kopieren
Lief van je!

Maar geen melk meer, geen gewone en ook geen koffiemelk!
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Alle reacties Link kopieren
Restera schreef:
01-09-2018 00:41
Lief van je!

Maar geen melk meer, geen gewone en ook geen koffiemelk!
Dankjewel! Ik had geen idee dat katten geen melk mochten. Weer wat geleerd dankzij het viva forum😄

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven