Liever alleen ('s avonds)

07-09-2018 18:17 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik op mezelf woon heb ik vooral 's avonds dat ik liever lekker alleen op de bank tv kijk dan dat ik met iemand afspreek
Vanavond bijvoorbeeld heeft iemand zichzelf bij mij uitgenodigd en ik heb ja gezegd, achteraf denk ik waarom?

Sociaal ben ik zeker, op het werk kan ik het met iedereen goed vinden, een keer uiteten met collega's doe ik graag en ik maak graag een praatje met mensen uit het complex hier. Maar liever niet 's avonds

Wie herkent dit?
Prima toch?
ja
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar! Ik probeer ook wat vaker vroeg of overdag met mensen af te spreken.
Ook. Dat heet comfortabel zijn met jezelf. Heel gezond!
Alle reacties Link kopieren
Heb ik ook zéker in najaar en winter.
Na mn werk ben ik uitgeluld en wil ik lekker thuis zijn. Ook in de zomer niet altijd de behoefte er nog op uit te gaan na werk. Genoeg prikkels gehad dan denk ik ofzo..
Soms vind ik het ook wel jammer hoor, zeker als ie mensen ziet met energie voor 10 maar goed je kan niet alles hebben.. ik zit meestal ook best wel lekker thuis gezellig met mn vriend en huisdier én in het weekend nog wat tijd over om wat te gaan doen gelukkig!!

Dus zeker herkenbaar!!
anoniem_374910 wijzigde dit bericht op 07-09-2018 18:24
2.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar. Vind het heerlijk om 's avonds de deur niet meer uit te moeten en mijn eigen gang te gaan.
Ik vind het ook heerlijk om een lange avond voor mezelf te hebben. Lekker op de bank.
Alle reacties Link kopieren
ik heb dat nu ook sinds ik 2,5 week geleden met hyperventilatie naar ziekenhuis werd gebracht. Sinds dien ben ik elke avond alleen en probeer ik mijn rust te bewaren mezelf terug te vinden. Echt geen behoefte dat er iemand langs komt, terwijl voorheen zeker 5 avonden bezoek en vaak ook elke avond, nu heb ik tegen mijn omgeving gezegd dat ik wel aangeef wanneer ik er weer klaar voor ben. Nu vreet het energy
Alle reacties Link kopieren
Ja, heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Hier hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar. Zeker op weekavonden begrijp ik niet dat mensen iets willen afspreken. Na een dag werken wil ik de rust van mijn huis, zelfs telefoneren is er soms teveel aan.
Alle reacties Link kopieren
ja, zo lekker. Ik hoor wel mensen klagen als ze een avond alleen zijn, maar ik vind het heerlijk. met kleine kinderen en een man komt het weinig voor dat ik echt een avond alleen ben. Wel is man 2 avonden laat thuis ivm sporten. en die uurtjes nadat de kinderen op bed liggen zijn die avonden zo voorbij. ik geniet ervan, zo laad ik op.
Don't cry, buy a bag and move on.
O, ja heerlijk! Bank, thee, dekentje en Netflix en ik ben gelukkig!
Ik spreek max een keer per week ‘s avonds wat af , meer vind ik vreselijk .
Alle reacties Link kopieren
Ja, herkenbaar. Ik praat de hele dag op mijn werk. ‘s Avonds wil ik alleen zijn en opladen. Ik heb sowieso denk ik relatief veel down time nodig. Ik heb de party fase ook wel gehad nu. Heerlijk een boek lezen of waterverven... tja, eens een introvert altijd een introvert.
Herkenbaar!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook best wel een loner eigenlijk.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar. Ik ben elke avond het liefst thuis, al dan niet alleen (mijn vriend werkt veel maar als hij vrij is, is hij ook een huismus). In het weekend spreek ik graag overdag met mensen af, ik ga bijvoorbeeld liever lunchen dan uit eten.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Hier ook heel herkenbaar!
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment visite en heb al een paar keer aangegeven moe te zijn,maar hij blijft hangen. Ik kan geen nee zeggen en wil gewoon alleen zijn
Alle reacties Link kopieren
Dymphnatam schreef:
07-09-2018 18:23
Ook. Dat heet comfortabel zijn met jezelf. Heel gezond!




Niet afhankelijk zijn van anderen om je goed of rustig te voelen. Prima lijkt mij
Michella_1991 schreef:
07-09-2018 21:35
Op dit moment visite en heb al een paar keer aangegeven moe te zijn,maar hij blijft hangen. Ik kan geen nee zeggen en wil gewoon alleen zijn
Gewoon zeggen, "ik ga je er uit zetten want ik ga naar bed". Sta op, ruim alles op, muziek af etc. Pak z'n jas alvast van de kapstok.
Alle reacties Link kopieren
Duidelijk zijn: ik wil graag naar bed. Doe jij de lichten uit als je weggaat?
ik geef mn bek ook maar een douw
Heerlijk vind ik dat avondjes alleen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven