Spots magneetvissen

23-10-2018 14:13 11 berichten
Hoihoi allemaal,

Sinds kort ben ik begonnen met mijn nieuwe hobby, Magneetvissen !
Bij magneetvissen is het doel om met een magneet oude/bijzondere/waardevolle voorwerpen het water uit te vissen.
Hiervoor heb je natuurlijk goede spots nodig. Ik ben opzoek naar (afgelegen) oude slootjes, meertjes of rivieren die nog wel eens vol kunnen zitten met mooie voorwerpen. Bij voorkeur plekken waar tijdens de oorlog veel gevochten is. Alle tips zijn welkom!

Ik hoor graag van jullie :-D

Groetjesss :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Je wilt een oude granaat opvissen??? O_O
quattro35 schreef:
23-10-2018 14:17
Je wilt een oude granaat opvissen??? O_O
Hahaha, bij voorkeur niet nee. Ik ben geïnteresseerd in voorwerpen uit de tweede wereld oorlog. Denk hierbij aan kogelhulzen, helmen, delen van een geweer, speldjes, etc. Maar de kans dat je een granaat of ander explosief opvist is klein maar zit er inderdaad wel in ja. 8-.
Ik zou zeggen ga naar Arnhem, daar worden regelmatig nog vondsten gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik had het beeld dat je vissen magneetjes ging voeren, om ze daarna met een magnetische hengel binnen te slepen :P

Geen ervaring mee verder, heb je al eens iets gevonden?
ouwewijsneus schreef:
23-10-2018 14:23
Ik zou zeggen ga naar Arnhem, daar worden regelmatig nog vondsten gedaan.
Heb ik inderdaad ook aan zitten denken. Ik kom zelf uit Nijmegen, een plek waar vroeger gigantisch veel gevochten is. Maar hier iets vinden is nog aardig moeilijk. Veel meren en sloten zijn na de oorlog dichtgegooid of uitgedroogd, en opnieuw aangelegd. Wateren waar nog wel iets te vinden zou vallen zijn in de loop van der jaren leeg gedragd..
Alle reacties Link kopieren
Caro_22 schreef:
23-10-2018 14:27
Ik had het beeld dat je vissen magneetjes ging voeren, om ze daarna met een magnetische hengel binnen te slepen :P

Geen ervaring mee verder, heb je al eens iets gevonden?
Gelukkig was ik niet de enige. Dacht ook nog even aan dat spelletje...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Caro_22 schreef:
23-10-2018 14:27
Ik had het beeld dat je vissen magneetjes ging voeren, om ze daarna met een magnetische hengel binnen te slepen :P

Geen ervaring mee verder, heb je al eens iets gevonden?
Hahahah! ik snap de gedachte gang, maar dat is niet het idee achter magneetvissen nee :P
Ik ben eigenlijk pas begonnen. Heb wel een aantal dingen gevonden, maar niks spannends zoals voorwerpen uit de oorlog of iets dergelijke. Veel haakjes of ander visgerei, fietsbellen, spijkers, etc.
Alle reacties Link kopieren
In Friesland doen ze dat bij de bruggen waar de passerende bootjes nog met muntgeld in het klompje moet betalen. Er valt altijd wel iets naast. Erg populair bij de jeugd, in mijn vroegere jaren deden wij dat ook (al hadden we helemaal niet een sterke magneet en vingen we nooit geld haha). Was meer het idee dat je er "schatrijk" van kon worden denk ik haha.
Alle reacties Link kopieren
Appelflapje21 schreef:
23-10-2018 14:20
Hahaha, bij voorkeur niet nee. Ik ben geïnteresseerd in voorwerpen uit de tweede wereld oorlog. Denk hierbij aan kogelhulzen, helmen, delen van een geweer, speldjes, etc. Maar de kans dat je een granaat of ander explosief opvist is klein maar zit er inderdaad wel in ja. 8-.



Maar wat moet je met zulke verroeste minimaal 75 jaar oude meuk? Dat levert toch nooit geld op?

Ik vermoed dat je eerder oude fietsen of winkelkarretjes uit het water zult trekken....
quattro35 schreef:
23-10-2018 20:14



Maar wat moet je met zulke verroeste minimaal 75 jaar oude meuk? Dat levert toch nooit geld op?

Ik vermoed dat je eerder oude fietsen of winkelkarretjes uit het water zult trekken....
dus een hobby moet geld opleveren :facepalm:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven