Appende automobilist, vertel me eens waarom!

30-10-2018 20:08 212 berichten
Ja. Vertel me eens waarom je dat doet. Elke dag weer. Vrouwen in stations met kinderen in Maxi Cosis achterin. Jonge jongens in oude ragbakken. Verantwoorde mannen in saaie wagens. Kan mij het schelen wie. Waarom app je achter het stuur?

Het kan niet anders of hier op Viva moeten ook mensen zijn die dit doen. Dus, vertel het me eens. Waarom?
"Dat gebeurt mij toch niet."

"Ik let heus wel op."

"Ik deed het maar héél even."
Alle reacties Link kopieren
Ah toe, dat kun jezelf ook wel bedenken
Je wil gewoon iemand aan de schandpaal nagelen.
RikM schreef:
30-10-2018 20:13
"Dat gebeurt mij toch niet."

"Ik let heus wel op."

"Ik deed het maar héél even."
Dit.

Niet dat ik app achter het stuur hoor, maar dat zijn de smoesjes.
Dezelfde feitelijk als met drank op rijden, te hard rijden etc. Vooral het overschatten van de eigen rijvaardigheid.
VAn de week zag ik nog een buschauffeur met een touringcar al bellend door het rood rijden.
Alle reacties Link kopieren
Van de week is er nog iemand flink aangereden door een telefoonminnende vrouw. Ze schampte een auto, ramde een andere, ketste af en ramde mijn kennis vol achterin. Achterin omdat hij het zag gebeuren en nog een paar meter naar voren kon rijden alvorens geraakt te worden.
Ze is tot stilstand gekomen bij een terras oid.
Echt gewoon van de gekke.
Nee, ik kan met recht zeggen dat ik dat niet doe, ook niet op de fiets. Op de fiets stop ik gewoon even, in de auto wacht ik tot ik thuis ben of stop ergens als ik vermoed dat het heel belangrijk kan zijn.

Ik zou het ook niet kunnen, ik zou zo in de sloot rijden, snap ook echt niet dat anderen het wel denken te kunnen. Ik vind dat hier veel strenger toezicht op moet komen, het is zo gevaarlijk.
lilalinda schreef:
30-10-2018 20:14
Ah toe, dat kun jezelf ook wel bedenken
Je wil gewoon iemand aan de schandpaal nagelen.
Nee, dat kan ik niet bedenken. En ik had geen enkel moment de verwachting dat iemand hier het zou toegeven. Wel de, wellicht ijdele, hoop dat mijn kind morgen niet bijkans omvergereden wordt door een eikel die een foto moet liken.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
30-10-2018 20:13
"Dat gebeurt mij toch niet."

"Ik let heus wel op."

"Ik deed het maar héél even."
Dit, en omdat de mens van nature nieuwsgierig is en het niet kan laten om de telefoon te pakken na iedere ‘ping’.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
vrouwjagersma schreef:
30-10-2018 20:26
Nee, dat kan ik niet bedenken. En ik had geen enkel moment de verwachting dat iemand hier het zou toegeven. Wel de, wellicht ijdele, hoop dat mijn kind morgen niet bijkans omvergereden wordt door een eikel die een foto moet liken.
Ik snap je gevoel hoor, het is een stuk minder veilig op straat zo.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan het niet eens, twee dingen tegelijk. Ik gooi mn tas altijd achterin en ze bellen maar als ze me nódig hebben. Dat gaat automatisch via mn carkit sinds ik mn nieuwe auto heb, heel fijn!
Alle reacties Link kopieren
Omdat autorijden saai is en bellen uit de mode?

Ik ben op een heel dunne haar na een vriendin verloren aan iemand die appte achter het stuur. De ambulance artsen die haar eruit hebben gehaald hadden niet gedacht dat ze het zou overleven.
Ik vind de straf (€230,-) ook veel te laag. Eigenlijk zouden ze iedereen die betrapt wordt op bellen of appen achter het stuur meteen het rijbewijs moeten afnemen. Idem dito bij rijden met drank op. Je brengt gewoon bewust andere mensen in levensgevaar; dan heb je niets te zoeken achter het stuur van een auto. Ga maar met de trein, dan kun je bellen en appen zoveel je wilt.
Vera8 schreef:
30-10-2018 20:27
Dit, en omdat de mens van nature nieuwsgierig is en het niet kan laten om de telefoon te pakken na iedere ‘ping’.
Ik snap dat niet. Ik ben best actief met appen en social media maar nooit in het verkeer. Gewoon niet.
Als ik een melding krijg tijdens het rijden dan kijk ik niet. Gewoon die impulsen beheersen is het devies.
En als je weet dat je dat niet kan, zet dan je telefoon op vliegtuigstand, of zet het geluid uit. Het is niet zo moeilijk.
Ik heb mijn prive en werk telefoon altijd op stil staan in de auto. Alleen voor het stoplicht pak ik hem er soms even bij en leg hem direct weg bij groen.
Het zijn enorme sukkels die dit doen. Ze moeten gelijk het rijbewijs afnemen, want ze beseffen niet dat ze een ander in gevaar brengen.

Praktisch alle apjes zijn nutteloos, maar mensen kunnen blijkbaar niet wachten tot ze thuis zijn, voor ze apjes beantwoorden.

Nou ja, ik kan er een heleboel woorden aan vuil maken, maar het heeft geen zin.
Alle reacties Link kopieren
Ze moeten eigenlijk door heel Nederland deze bussen inzetten. Goed voor de staatskas én veiligheid.
https://www.gelderlander.nl/arnhem/poli ... ~abe401d9/
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Tickel schreef:
30-10-2018 20:55
Ze moeten eigenlijk door heel Nederland deze bussen inzetten. Goed voor de staatskas én veiligheid.
https://www.gelderlander.nl/arnhem/poli ... ~abe401d9/
Dat werkt op de snelweg goed, maar ook in woonwijken doen mensen dit en dat is minstens zo gevaarlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weleens bij een collega in de auto gezeten die het deed. (Ikzelf niet, want beginnend automobilist en dus alles spannend :$ ).

Het was altijd even snel man antwoorden dat er inderdaad nog bloemkool was. Of dat kind zo en zo laat klaar zou zijn met school. En die kerel bleef ook maar appen, wetende dat ze in de auto zat.
En ja, ik zei er wel wat van en dan werd de telefoon weggelegd, maar de volgende keer gebeurt het gewoon weer.

Als ik op de fiets zit en ik zie het, of erger, bijna aangereden wordt, wat echt gebeurt in de stad, geef ik zo een ram op die auto.
Just looking for someone to be the Kanye to my Kanye
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
30-10-2018 20:59
Dat werkt op de snelweg goed, maar ook in woonwijken doen mensen dit en dat is minstens zo gevaarlijk.
Is ook zo. Maar vrachtwagenchauffeurs zijn gewoon minder zichtbaar vanuit een "gewone" politiewagen. Deze oplossing vind ik wel mooi.
Hopelijk wordt straks ook appen en telefoneren op de fiets verboden.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
ditte_ schreef:
30-10-2018 20:40
Ik heb mijn prive en werk telefoon altijd op stil staan in de auto. Alleen voor het stoplicht pak ik hem er soms even bij en leg hem direct weg bij groen.
Dat zorgt weliswaar niet voor onveilige situaties maar wel voor ergernissen: het komt steeds vaker voor dat mensen niet direct wegrijden als het groen wordt, omdat hun aandacht nog bij de smartphone zit. Vervolgens kunnen er nog maar een paar auto's doorrijden bij groen.
ooitverlegen schreef:
30-10-2018 20:33
Omdat autorijden saai is en bellen uit de mode?

Ik ben op een heel dunne haar na een vriendin verloren aan iemand die appte achter het stuur. De ambulance artsen die haar eruit hebben gehaald hadden niet gedacht dat ze het zou overleven.
Sinds wanneer zitten er artsen in een ambu?
Ik heb een zero tolerance beleid tijdens het rijden. Ik rijd niet met alcohol op, telefoon staat ook op do not disturb modus. Ik ben faliekant tegen alcohol en append achter het stuur.
Alle reacties Link kopieren
Manta schreef:
30-10-2018 21:03
Sinds wanneer zitten er artsen in een ambu?
Ambulance verpleegkundigen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn grootste angst als ik op werkdagen 30 km. op de fiets moet. Sowieso als ik op fiets zit eigenlijk.
Eén seconde onoplettendheid vanwege zo'n klote smartphone en ik lig als fietser tussen 6 plankjes of zit in een rolstoel. Ik ben me continue bewust van mijn kwetsbaarheid. Ik hou me aan alle verkeersregels maar zolang mensen achter het stuur blijven appen ben ik voor mijn gevoel aan de goden overgeleverd. Dat maakt me bang.
Hogere straffen en meer controle is m.i. de enige manier dit asociale gedrag aan banden te leggen.

Ben al eens eerder aangereden en op het asfalt geklapt, de bestuurder van die auto is doorgereden terwijl ik zwaargewond was. Wekenlang in het ziekenhuis gelegen, dat hoop ik nooit meer mee te hoeven maken.
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven