Vla zonder maizena maken

25-12-2018 10:12 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kerstdiner-vraag! Kan dat, vla zelf maken zonder maizena? Ik wil graag een dessert maken maar heb uiteraard niet alle ingrediënten in huis :).

Is er een alternatief handig bindmiddel?
Alle reacties Link kopieren
Met maïzena? Nooit van gehoord bij vla. Is gelatine niet makkelijker en lekkerder?
Misschien bloem? Als ik me goed herinner heb ik ooit custardvla gemaakt daarmee.
Alle reacties Link kopieren
Je zou het met bloem kunnen proberen.
bv 2 eetlepels in melk een papje maken en daarna laten meekoken in de melk. :-)
Niet zeuren, gewoon poetsen.
Eigeel
https://coquinaria.nl/bitterkoekjesvla/
Alle reacties Link kopieren
Ipv maizena kan je ook puddingpoeder gebruiken (zelfde hoeveelheid als maizena), maar ik neem aan dat je dat ook niet in huis hebt?
Alle reacties Link kopieren
Wat S-meds zegt, binden met eigeel.
Bijvoorbeeld bij creme brulee en bij banketbakkersroom doe je dat ook zo.
Dus dat kan prima. Zorg er wel voor dat je mengsel niet te heet is als je er eigeel bijdoet, want dan krijg je melk/room met roerei.....
Op díé fiets!
Alle reacties Link kopieren
Bloem, eigeel. Zet de staafmixer erop, dan wordt het mooi glad. Natuurlijk wel op heel lage snelheid anders zit alles tegen de muur.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Dank voor het meedenken! Dat ouderwetse recept met bitterkoekjes is ook een leuke. Ik ga het met bloem & eieren / eidooiers proberen, die heb ik genoeg in huis. (Puddingpoeder idd niet :-) ). Ik zal nog laten weten of het resultaat roerei wordt of echt vla!
anoniem_360123 wijzigde dit bericht op 25-12-2018 11:10
Reden: Toevoeging
2.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vla is goed gelukt! Wel een hele stapel eidooiers nodig gehad, en daarna nog wat extra bloem, maar het resultaat is top :cheer:
Mooi! Dan kunnen we ons nu op je bijzondere nick focussen. Hoe kwam je er op?
Alle reacties Link kopieren
*poef*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven