Hoe zouden jullie dat doen?

30-12-2018 11:21 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Leuk voorval meegemaakt gisterochtend:

Ik in alle vroegte met zoon aan het wandelen naar de markt, stop ik even op de Lijnbaan om hem een boterham te geven. Komt er een zwerver aanlopen. Mijn gevoel zegt: hier gaat iets gebeuren....

Zwerver zet zijn tassen aan mijn rechterkant. Loopt om kinderwagen heen en gaat aan mijn linkerkant staan en zegt niks maar staat net iets te dichtbij.

In een seconde denk ik, wat ga ik doen. Dus ik zeg: mijnheer, ik vind het eigenlijk niet heel fijn hoe dicht je bij me staat.

Waarop hij zijn handen laat zien en in het oost europees begint te praten. Ik zeg alleen “ nee “ en wijs dat hij weg kan lopen en dat deed hij dan ook. Gelukkig.
Als iemand te dicht bij me komt staan dan loop ik zelf al door.
Alle reacties Link kopieren
Prima opgelost toch.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
30-12-2018 11:23
Als iemand te dicht bij me komt staan dan loop ik zelf al door.
Ik laat me in eerste instantie niet wegjagen.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon doen wat je gedaan hebt. Zwevers horen bij de grote stad, en maken de hele dag niets anders mee dan dat ze weggestuurd worden. Ik heb nog nooit meegemaakt dat er eentje moeilijk gaat doen als je dat doet. Ze weten waarschijnlijk wel dat de "succes rate" slechts een paar procent is.
Alle reacties Link kopieren
Goed gedaan!
Alle reacties Link kopieren
Ik was een x met mijn nicht van 1,5 naar de Artis en we zaten in tram negen met de buggy. Toen kwam er een vrouwelijke junk/zwerver vlakbij haar staan. Ik dacht ook even wat gaat hier gebeuren???? Zegt die dame: 'Die pop is veel te groot voor haar, kijk nou ze kan hem amper vast houden.'
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
misschien mist hij gewoon zijn zoontje tijdens deze dagen. En wilde hij even een kindje zien.

Een oost europeaan die zwerft heeft vaak veel meegemaakt. En het zijn echt niet altijd (potentieel) criminelen.

Ik denk dat ik de boterham aan de zwerver had gegeven.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Goed opgelost, en fijn dat het zo is gegaan. Maar je noemt het een leuk voorval en dat snap ik toch niet helemaal.
Foetsie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven