Wat vinden jullie van mijn schrijfstijl?

03-01-2019 02:35 69 berichten
I
anoniem_199428 wijzigde dit bericht op 18-04-2019 04:15
99.95% gewijzigd
Ik schrijf puur mijn emoties en gedachtes neer waar ik dagelijks mee kamp. Dit een eerste versie dus zo eerlijk en puur mogelijk beschreven. Wellicht is het te zweverig voor sommigen of een te onsamenhangend verhaal geworden. Ik hoor in ieder geval elk vorm van kritiek of feedback aan.
Alle reacties Link kopieren
Het ontgaat mij wat je hiermee wil.
Is dit echt of fictie?
viva-life22 schreef:
03-01-2019 02:54
Het ontgaat mij wat je hiermee wil.
Is dit echt of fictie?
Echt natuurlijk. Wat ik nu heb staan zijn mijn gedachtes en gevoelens over het leven. Hierna wil diepgaand gaan over bepaalde situaties die ik meegemaakt, wil ik vervolgens weer koppelen aan filosofische gedachtes.
Ik vind het mooi beschreven en ik kan duidelijk lezen wat er in je omgaat. Verder vind ik het erg mooi/prettig dat je dingen met behulp van situaties /voorbeelden beschrijft.Dus dat zijn zeker pluspunten en wijst op zeker een goed begin!
Enige feedback: kijk nog een keertje de grammatica na, ik zag hier en daar een paar dingetjes die grammaticaal volgens mij niet helemaal kloppen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben na het eerste stukje gestopt. Teveel schrijf- en stijlfouten. En te langdradig allemaal, veel woorden om eigenlijk niks te zeggen.

Maar wat zou je ermee willen dan? Wat is je doel?
workaholic4 schreef:
03-01-2019 03:02
Ik vind het mooi beschreven en ik kan duidelijk lezen wat er in je omgaat. Verder vind ik het erg mooi/prettig dat je dingen met behulp van situaties /voorbeelden beschrijft.Dus dat zijn zeker pluspunten en wijst op zeker een goed begin!
Enige feedback: kijk nog een keertje de grammatica na, ik zag hier en daar een paar dingetjes die grammaticaal volgens mij niet helemaal kloppen.

Thanx!! Ik waardeer zeer te zeker je reactie. Qua Nederlands taal, heb ik er nog niet naar gekeken moet ik eerlijk zijn.
Wilde kijken hoe ver ik eerst kom qua inhoudelijk en of het wel daadwerkelijk binnenkomt.
S0LEIL schreef:
03-01-2019 03:04
Ik ben na het eerste stukje gestopt. Teveel schrijf- en stijlfouten. En te langdradig allemaal, veel woorden om eigenlijk niks te zeggen.

Maar wat zou je ermee willen dan? Wat is je doel?

Misschien moet ik inderdaad meer open durven te zijn. Sorry voor de taalfouten, dat heb ik nog niet nagekeken.
Mijn doel lijkt voor nu inderdaad nog erg vaag. Ik wil het liefst de gedachtes die door ieder willekeurig persoon ronddwalen blootleggen. Dit wil ik gaan koppelen met mijn persoonlijke ervaringen in het leven, die ertoe hebben geleid dat ik nu alles betwijfel, zoals waar het leven nu werkelijk om draait en wat je echte doel is in het leven.
randomgirl schreef: Qua Nederlands taal, heb ik er nog niet naar gekeken moet ik eerlijk zijn.
Wilde kijken hoe ver ik eerst kom qua inhoudelijk en of het wel daadwerkelijk binnenkomt.
Dat dacht ik al!
Bij mij komt het zeker binnen en ik denk als je dit nog een beetje gaat verfijnen en zoals iemand anders al noemde kijkt naar de grammatica en de stijlfouten dat het alleen nog maar meer binnenkomt!
Je bent er nog niet maar in ieder geval een goed begin.

Succes!
Wat wil je ermee? Uitgeven? Ik zou het niet lezen, want ik heb weinig interesse in persoonlijke gedachtengangen die pagina's lang doorgaan. Als je een verhaal wil schrijven, is het vele malen interessanter om vanuit andere perspectieven een ontwikkeling te beschrijven. Of als je af en toe terugkomt op gedachten en erop refelcteert, samenvat, terugkoppeld wat acties zijn geweest, etc.

Voor mij totaal oninteressant gemijmer wat alleen maar gaat over de mening of gevoelens vd hoofdpersoon. Leuk voor jezelf, niet voor anderen.
Alle reacties Link kopieren
randomgirl schreef:
03-01-2019 03:00
Echt natuurlijk. Wat ik nu heb staan zijn mijn gedachtes en gevoelens over het leven. Hierna wil diepgaand gaan over bepaalde situaties die ik meegemaakt, wil ik vervolgens weer koppelen aan filosofische gedachtes.
Sorry, je titel vind ik een beetje verwarrend. Het komt op mij over alsof je een boek wilt schrijven.

Ik denk dat jouw verhaal het beste onder de pijler psyche kan staan. Maar ik vraag mij af of je op dit forum wel goed zit met jouw doel hiervan.

Je gedachtens en ervaringen delen is niets mis mee. Maar je hebt het al over dieptegang en koppelen aan .... net alsof je een soort voorlichting geeft.
viva-life22 wijzigde dit bericht op 03-01-2019 03:14
7.04% gewijzigd
diyer schreef:
03-01-2019 03:10
Wat wil je ermee? Uitgeven? Ik zou het niet lezen, want ik heb weinig interesse in persoonlijke gedachtengangen die pagina's lang doorgaan. Als je een verhaal wil schrijven, is het vele malen interessanter om vanuit andere perspectieven een ontwikkeling te beschrijven. Of als je af en toe terugkomt op gedachten en erop refelcteert, samenvat, terugkoppeld wat acties zijn geweest, etc.

Voor mij totaal oninteressant gemijmer wat alleen maar gaat over de mening of gevoelens vd hoofdpersoon. Leuk voor jezelf, niet voor anderen.
Dat heb je mooi gezegd.
viva-life22 schreef:
03-01-2019 03:12
Sorry, je titel vind ik een beetje verwarrend. Het komt op mij over alsof je een boek wilt schrijven.

Ik denk dat jouw verhaal het beste onder de pijler psyche kan staan. Maar ik vraag mij af of je op dit forum wel goed zit met jouw doel hiervan.

Je gedachtens en ervaringen delen is niets mis mee. Maar je hebt het al over dieptegang en koppelen aan .... net alsof je een soort voorlichting geeft.

Ik denk dat ik meer mijn gevoelens en gedachtes wil delen aan de buitenwereld, waarbij ik mijn persoonlijke kwesties mee ervaar of deel. Ik heb inderdaad niet volledig stil gestaan bij mijn doel, waardoor ik nu verwarrend overkomen.

Ik dacht door het delen van dit stuk, er gepeild zou kunnen worden of ik hier iets mee kan. Of klinkt het als een hoop gewauwel doordat iemand gewoon duidelijk in de knoop zit?
En af en toe lees ik ook wel eens mijn oude dagboeken terug als ik op de zolder aan het opruimen ben. En ook van mezelf kan ik dan denken: pfffff, wat een gezever en geouwehoer. Dus zelfs mijn eigen schrijfsels kunnen jaren later totaal oninteressant, langdradig etc. overkomen. Laat staan die van anderen.

Ben dus heel benieuwd wat je ermee wilt?
Alle reacties Link kopieren
Zo te lezen, ben je nog erg jong.
Oh sorry, lees net pas dat je overweegt om het te delen. Tja, eerlijk? Ik denk dat het voor bijna niemand interessant is. Als je graag wilt sparren over je gedachten en van anderen wilt horen hoe zij denken, kun je ook bij een fylosofie clubje gaan.
Dat het leven een zwart gat lijkt te zijn, waarbij alle personen en situaties je keer poker teleurstellen en geen einde lijkt te komen. Dat er wel hoop is, maar nog ver weg van je verwijderd lijkt te liggen. Dat is mijn doel. Dat wil ik al moraal van het verhaal overbrengen.
diyer schreef:
03-01-2019 03:22
Oh sorry, lees net pas dat je overweegt om het te delen. Tja, eerlijk? Ik denk dat het voor bijna niemand interessant is. Als je graag wilt sparren over je gedachten en van anderen wilt horen hoe zij denken, kun je ook bij een fylosofie clubje gaan.
haha Good advice! helemaal gelijk ook. Ik kan het ook anders omschrijven en meer in de vorm van gebeurtenissen dan vertaald in gedachtegangen wat ik nu heb staan. Dat spreekt mensen meer aan dan een hoop filosofische geouwehoer idd. Dat kan nog altijd kort en krachtig misschien beschreven worden.
'De dagen vlogen voorbij, zonder enige tijdsbesef realiseerde ik me dat ik alweer een jaar ouder ben geworden."


Jammer dat zelfs al in de eerste zin een fout staat, moet zijn: zonder ENIG ......
Verder klinkt het behoorlijk hoogdravend, wollig en niets zeggend.

Wat mij betreft valt dit in de categorie "regelrechte flop", en kan je hier niets mee.
randomgirl schreef:
03-01-2019 03:08
Dit wil ik gaan koppelen met mijn persoonlijke ervaringen in het leven, die ertoe hebben geleid dat ik nu alles betwijfel, zoals waar het leven nu werkelijk om draait en wat je echte doel is in het leven.
Stop met denken en begin met leven. En dit zijn geen uniek dwalingen van iemand. Dit zijn met perioden in het leven redelijk universele gedachten van twintigers die het goed hebben in de westerse wereld. Waarom zou je andermans gedachten pagina's lang willen lezen, terwijl je hetzelfde verhaal in je eigen hoofd kunt afdraaien? En vergeet niet dat het eigenlijk vooral een luxe probleem is om zoveel denktijd te verspillen aan het simpele feit dat je ademhaalt. Dat kunnen bijna alleen maar westerse rijke twintigers die daar tijd voor hebben (wat oh wat is de zin van het leven). Een dertiger heeft het te druk met kinderen en baan, een zestiger is er al lang achter dat de zin van het leven niet bestaat en dat je het gewoon leuk voor jezelf en je naasten moet maken. Een arm iemand zal zeggen: tel je zegeningen, want ik tel elke maand de centen op de bodem van mijn beurs en de dagen dat er misschien weer wat binnenkomt.

Dus eigenlijk zijn het vooral verveelde gedachten die nergens toe leiden. Als je iets mist of je zoekt richting in je leven, ga dan vooral nadenken wat goed bij je past en begin met het doen. Dan zul je al gauw merken dat zoveel nadenken op de achtergrond verdwijnt. En ik mag het zeggen, want ik was zelf ook zo'n oeverloos zeverend mijmerend iemand. Doodvermoeiend :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je even geloept.
Je bent nog erg jong en je hebt al veel op je bord gekregen. Ik denk niet dat jij een moraal wil overbrengen naar een ander, ik denk dat dit een keiharde schreeuw om hulp is en om gezien te worden wie jij bent.

Het is heel goed dat je je gedachten en gevoelens op schrijft. Maar ga hier alsjeblieft mee naar de huisarts en laat je doorverwijzen voor psychische hulp. Je hoeft dit niet alleen te doen!
Aha, je wil je persoonlijke ervaringen gebruiken om een bepaalde moraal te beschrijven? Prima plan, maar doe dat in een stijl die jouw gevoel weergeeft ipv dit hoogdravende gebral.
diyer schreef:
03-01-2019 03:30
Stop met denken en begin met leven. En dit zijn geen uniek dwalingen van iemand. Dit zijn met perioden in het leven redelijk universele gedachten van twintigers die het goed hebben in de westerse wereld. Waarom zou je andermans gedachten pagina's lang willen lezen, terwijl je hetzelfde verhaal in je eigen hoofd kunt afdraaien? En vergeet niet dat het eigenlijk vooral een luxe probleem is om zoveel denktijd te verspillen aan het simpele feit dat je ademhaalt. Dat kunnen bijna alleen maar westerse rijke twintigers die daar tijd voor hebben (wat oh wat is de zin van het leven). Een dertiger heeft het te druk met kinderen en baan, een zestiger is er al lang achter dat de zin van het leven niet bestaat en dat je het gewoon leuk voor jezelf en je naasten moet maken. Een arm iemand zal zeggen: tel je zegeningen, want ik tel elke maand de centen op de bodem van mijn beurs en de dagen dat er misschien weer wat binnenkomt.

Dus eigenlijk zijn het vooral verveelde gedachten die nergens toe leiden. Als je iets mist of je zoekt richting in je leven, ga dan vooral nadenken wat goed bij je past en begin met het doen. Dan zul je al gauw merken dat zoveel nadenken op de achtergrond verdwijnt. En ik mag het zeggen, want ik was zelf ook zo'n oeverloos zeverend mijmerend iemand. Doodvermoeiend :hihi:

Wauw dat heb je wel mooi gezegd. En duidelijk goed beschreven. Je hebt gelijk.
Ik heb nu inderdaad veel te veel tij vrij om na te kunnen denken. Ik heb er eigenlijk ook wel zelf de tijd voor vrij gemaakt, doordat ik het gevoel had mentaal nodig te hebben. Vraag me af of het nu niet daadwerkelijke tijdsverspilling is, doordat ik eigenlijk behoor te werken en studeren.
Alleen heeft dat mij op de zenuwen gewerkt waardoor ik nu even aan niets anders wil denken behalve ontspanning en filosoferen over het leven. Ik weet dat schrijven mij altijd een bepaalde ontspanning en opheldering aanbied, waardoor ik ook hiermee weer ben begonnen.Het verschilt zich in vele verschillende varianten. De behoefte is groot het te delen, maar het werkelijke doel ontbreekt en het is inderdaad meer als verveelde gedachten te beschrijven.

Ik merk ook aan mezelf dat ik weer ben begonnen met schrijven doordat ik het gevoel heb dat ik mezelf kwijt ben geraakt. Heb dit eerder gehad en na een hoop vermoeidheid merkte ik dat het nergens naar toe leidde, behalve een hoop hoofdpijn en onbegrip vanuit anderen toe. Daardoor heb ik alles proberen te negeren en geprobeerd elke vrije tijd te stoppen in elke vorm van een bepaalde bezigheid. Nu heb ik toch een mental breakdown bereikt, waardoor ik voor me zelf probeer na te gaan hoe dit is gekomen en wat ik er aan kan doen.
Door zo op te gaan in allerlei gedachtengangen, verwijder je jezelf eigenlijk uit de wereld. Je wordt meer toeschouwer en bedenker in plaats van dat je er onderdeel van bent. Zeker als je daarnaast ook nog eens minimaal deelneemt aan het leven (studeren, werken). Ga terug in het leven. Dan stopt dat gemaal ook al snel. De beste behandeling voor piekeren en zwaarmoedigheid is het leven aan te gaan en desnoods dit soort mijmeravondjes (voor af en toe) samen te hebben met vrienden. Je zult merken dat je eigenlijk bizar weinig uniekheid ervaart, want heel veel mensen van jouw leeftijd lopen met dit soort zelfde vragen en mijmeringen rond.

Zo, en nu ga ik weer terug mijn bed in :idee:
randomgirl schreef:
03-01-2019 03:08
Misschien moet ik inderdaad meer open durven te zijn. Sorry voor de taalfouten, dat heb ik nog niet nagekeken.
Mijn doel lijkt voor nu inderdaad nog erg vaag. Ik wil het liefst de gedachtes die door ieder willekeurig persoon ronddwalen blootleggen. Dit wil ik gaan koppelen met mijn persoonlijke ervaringen in het leven, die ertoe hebben geleid dat ik nu alles betwijfel, zoals waar het leven nu werkelijk om draait en wat je echte doel is in het leven.
Best wel dom, om je tekst niet na te kijken op taalfouten. Mensen haken af, zodra ze ook maar 1 taalfout bespeuren.
Je doel is vaag, en dat is jouw tekst ook. Gedachten blootleggen die door ieder willekeurig persoon ronddwalen? Ga je dan stoned worden, of een glazen bol gebruiken? En wat moet een lezer daarmee in combinatie met jouw persoonlijke ervaringen waardoor je alles ook nog in twijfel trekt?

Echt meiske, kan je niet beter een dagboek starten? In godsnaam, wie zit er op jou en jouw schrijfsels te wachten??????

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven