Linnengoed

04-01-2019 18:05 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond allemaal,

Ik ben al een tijdje op zoek naar kwalitatief dekbedovertrekken.
Het liefst hotel kwaliteit

Waar kopen jullie je beddengoed en welke stof vinden jullie aangenaam?
Katoen,wol of zijde?

Kennen jullie winkels waar hoogwaardig Egyptisch katoen verkopen tegen een redelijke prijs?
Alle reacties Link kopieren
Momenteel hebben ze hier sale, genoeg betaalbaars in katoen en andere kwaliteit: https://www.smulderstextiel.nl/dekbedov ... pa_5-1_5-3
Egyptisch katoen wordt verkocht bij de Action voor bespottelijke prijsjes.
Zo hoogwaardig is dat niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat noem jij een redelijke prijs? Wat is je maximale prijs voor een 2.20 x 2.40 inclusief 2 slopen?
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Hema, hotellinnen.
https://www.hema.nl/wonen-slapen/slapen ... 00137.html
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Linnen! Ik wil niks anders meer.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje

Je hebt verschillende Tc
Van 200 tot 800 Tc.

Dat van action kan nooit hoogwaardige kwaliteit zijn.
Alle reacties Link kopieren
Sweet firefly

Ik zou maximaal 200 willen uitgeven.
Alle reacties Link kopieren
Oemmuadam schreef:
04-01-2019 18:19
Cateautje

Je hebt verschillende Tc
Van 200 tot 800 Tc.

Dat van action kan nooit hoogwaardige kwaliteit zijn.
Klopt, maar slaapt wel lekker. Ooit eens 1 uitgeprobeerd, geloof 20 euro voor een litsjumeax. En die ligt me toch heerlijk......heb hem 1,5 jaar gehad, afwisselend met 1 ander dekbedovertrek, en toen kwam er een gaatje in.
Alle reacties Link kopieren
De kwaliteit heeft vooral te maken met de kwaliteit van de katoen, de manier waarop het geweven en of de draden geverfd zijn of dat de stof als geheel bedrukt is. Voor het bedrag wat jij noemt kun je prima slagen.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind linnen heel fijn beddengoed. Dit merkt heeft lekker zacht spul en zulke mooie kleuren: https://bymolle.com/
Alle reacties Link kopieren
Mr & mrs me heeft hele fijn beddengoed!

Geen katoen maar linnen en satijn, heerlijk zacht!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een linnengoedsnob en heb 3 sets van de Hema (hotelkwaliteit), Ralph Lauren (bedrukt, polka dots) en Frette (hotel classic). Allemaal van katoen.

De HEMA set is 2 jaar oud en prima kwaliteit. Niet bijzonder zacht. De RL set heb ik sinds 2008 en wordt alleen maar zachter en gladder. De Frette set is drie jaar oud, crispy en hotel-achtig, maar satijnzacht als ik m strijk. Vertoont geen spoor van slijtage. Het is sale, dus je zou de Bijenkorf oid eens kunnen verkennen. RL, Calvin Klein en Yves Delorme hebben erg fijne zachte overtrekken.
Alle reacties Link kopieren
Bijenkorf heeft nu sale!

https://www.debijenkorf.nl/product-list ... 20020cm%7D
Alle reacties Link kopieren
bieslookje schreef:
04-01-2019 18:35
Klopt, maar slaapt wel lekker. Ooit eens 1 uitgeprobeerd, geloof 20 euro voor een litsjumeax. En die ligt me toch heerlijk......heb hem 1,5 jaar gehad, afwisselend met 1 ander dekbedovertrek, en toen kwam er een gaatje in.

Ik heb een dekbedovertrek-slopende kitten en daarom maar even mijn dure overtrekken weggelegd en er bij de Action een gekocht voor 25 euro.
Ik moet zeggen dat ik hem erg fijn vind! De kat krijgt hem niet zo kapot als de duurdere (slechts een paar kleine ophalen erin, maar geen gaten) en de stof is erg prettig en zacht.
Doet eigenijk weinig onder voor de duurdere die ik heb. Hoewel ik bijvoorbeeld mijn Margaret Muir wél mooier vind :P
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle tips!
Ik zou het wel fijn vinden als jullie zouden vermelden waar jullie beddengoed kopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze overal en nergens vandaan.
Action, Kruidvat, Bijenkorf, Ikea, V&D en online.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb twee sets (1 percal, 1 katoensatijn) van Essenza die me goed bevallen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hele stevige katoenen met een hoge tc van de Ikea. Kan je niet meer vertellen hoe hoog want ze zijn al zo oud dat ze uit de collectie zijn. Maar ze gaan al ruim 5 jaar mee en zijn nog niet versleten of verkleurd. Ik heb een overtrek van de Ikea van lyocell. Die is superzacht en glad. Is ook alweer 4 jaar oud en nog geen gat te vinden
Persoonlijk hou ik van stevig glad katoen. De lyocell is mij te zacht en te glibberig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven