Geen feestbeest

21-02-2019 16:11 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Soms voel ik mij raar en saai omdat ik bij het idee van feesten en festivals al moe word. 2 vriendinnen van mij vinden dat juist helemaal geweldig en proberen mij altijd onder druk te zetten om mee te gaan. Als ik nee zeg, dan kijg ik commentaar van “kom op, je bent nog jong!” Of “doe niet zo saai oma!” En soms zwicht ik en ga ik dus mee want tsja “ik ben nog jong en moet niet zo saai doen”.

En dan ga ik mee en dan willen zij altijd helemaal midden in de mensenmassa staan waar je opgepakt zit en nauwelijks kan bewegen. Dat vinden zij geweldig. En de héle dag (of nacht) dansen. Ik vind dansen op lekkere muziek ook heel leuk , maar na twee uur heb ik het wel gezien. Maar nee, ze willen dan per sé van begin tot eind blijven, terwijl mijn voeten zeer doen en ik er allang klaar mee ben. Hoe houden andere mensen dit vol?! (Mijn vriendinnen gebruiken geen drugs ofzo)

Ook voel ik altijd een bepaalde druk van die vriendinnen. Continu lopen we van de ene podia naar een andere, altijd opzoek naar wat “leukers”. Oh, en je moet zuipen. Van tevoren word al gezegd dat we helemaal los gaan en lekker gaan zuipen. Ik word kotsmisselijk van die goedkope wijn of bier.

Ik klink nu als een verzuurd oud mens, ik weet het. In feite ben ik nog jong. Daarom vind ik het ook zo raar dat ik mijzelf zo anders voel. Het lijkt wel of iedereen festivals geweldig vind behalve ik. Wie heeft dit nog meer als twintiger? Of ben ik de enige saaie muts? Hoe word een festival wel leuk?? Misschien met andere mensen die wat relaxter zijn en tussendoor ook lekker even op het gras zitten? Dat continu slenteren en dansen dat vind ik echt vermoeiend. Ben altijd blij als we weer naar huis gaan en heb dan minimaal twee dagen nodig om bij te komen.
Hoe Jong benje ? Ben zelf 22 en Ik Snapje hoor , jij zit wss al in een andere fase dan hun. Doe gewoon wat je zelf wilt als je met tegenzin gaat voel je ook Alleen maar slecht toch?
Alle reacties Link kopieren
Niet iedereen hoeft een feestbeest te zijn.
Waar wordt jij heel blij van? Wat zou jij het allerliefste doen?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Gewoon niet meer met deze vriendinnen gaan stappen.
Gewoon duidelijk nee zeggen vanaf nu en gewoon alleen andere leuke dingen met hen doen.

Ik hou ( hield, ik word te krakkemikkig helaas) ook van festivals maar mijn allerliefste vriendin niet. Tja. Dan ga ik het dus niet meer vragen, ik snap dat gedram van hen niet.

Willen ze geen nee horen.. andere vrienden zoeken.
Starlight19 schreef:
21-02-2019 16:14
Hoe Jong benje ? Ben zelf 22 en Ik Snapje hoor , jij zit wss al in een andere fase dan hun. Doe gewoon wat je zelf wilt als je met tegenzin gaat voel je ook Alleen maar slecht toch?
Hoeft toch helemaal geen andere' fase' te zijn? Niet iedereen vind hetzelfde leuk.
Alle reacties Link kopieren
Voor sommige mensen is dit een hobby, voor een hoop ook niet. Dit is niet de standaard norm voor een twintiger hoor, hangt er compleet vanaf met wat voor mensen je om gaat. Je bent niet raar of anders.

Ik vind er ook geen ruk aan en doe het dus ook gewoon niet. Ik snap echt niet waarom jij wel? Als je vriendinnen leuke mensen zijn zoeken ze met je naar een activiteit die leuk is voor iedereen in het groepje en houden ze op met je onder druk zetten om iets te doen dat je echt geen energie geeft.
Alle reacties Link kopieren
Starlight19 schreef:
21-02-2019 16:14
Hoe Jong benje ? Ben zelf 22 en Ik Snapje hoor , jij zit wss al in een andere fase dan hun. Doe gewoon wat je zelf wilt als je met tegenzin gaat voel je ook Alleen maar slecht toch?
Ik ben 25. Maar het probleem is dus dat als ik niet mee ga, ik het gevoel heb dat ik iets mis? Een soort belangrijke fase als jong persoon waarin je nog “los” kan gaan? En plus, anders zit ik de hele zomer eenzaam en alleen thuis. Iedereen wilt alleen maar naar festivals. Als ik mijn vrienden wilt behouden dan wil ik mijzelf ook niet afzonderen...
Misschien ben je wel #feestmoe.
Vlaca schreef:
21-02-2019 16:16
Ik ben 25. Maar het probleem is dus dat als ik niet mee ga, ik het gevoel heb dat ik iets mis? Een soort belangrijke fase als jong persoon waarin je nog “los” kan gaan? En plus, anders zit ik de hele zomer eenzaam en alleen thuis. Iedereen wilt alleen maar naar festivals. Als ik mijn vrienden wilt behouden dan wil ik mijzelf ook niet afzonderen...
Ja je mist dingen. Maar is dat erg dan?

Ze hebben vast ergens wel eens tijd om een terrasje te pakken enzo? Of een dagje strand te doen? Doe je dat met hen en doe je de rest van de tijd gewoon wat anders. Misschien een hobby nemen waarbij je mensen ontmoet. Die misschien ook niet elke week op een festival willen staan?
Alle reacties Link kopieren
Vlaca schreef:
21-02-2019 16:16
Ik ben 25. Maar het probleem is dus dat als ik niet mee ga, ik het gevoel heb dat ik iets mis? Een soort belangrijke fase als jong persoon waarin je nog “los” kan gaan? En plus, anders zit ik de hele zomer eenzaam en alleen thuis. Iedereen wilt alleen maar naar festivals. Als ik mijn vrienden wilt behouden dan wil ik mijzelf ook niet afzonderen...
Je praat erover alsof iedereen van die leeftijd normaliter van feesten houdt. Vind je dat zelf ook niet gek klinken? Kennelijk is je sociale netwerk erg beperkt qua interesses, helaas. Je mist pas iets in het leven als je iets nalaat dat je graag wil doen, niet als je iets niet meer doet dat je überhaupt niet leuk vindt. Laat los dat van feesten houden een algemene norm is.
Alle reacties Link kopieren
Ik haatte festivals maar was wel een feestbeest. De kroeg, feesten thuis, studentenvereniging.

Maar in de stampende muziek tussen een massa mensen jezelf van podium naar podium slepen vind ik niks.
Misschien vindt jij ook een andere vorm van uitgaan leuk?
Alle reacties Link kopieren
Vlaca schreef:
21-02-2019 16:16
Ik ben 25. Maar het probleem is dus dat als ik niet mee ga, ik het gevoel heb dat ik iets mis? Een soort belangrijke fase als jong persoon waarin je nog “los” kan gaan? En plus, anders zit ik de hele zomer eenzaam en alleen thuis. Iedereen wilt alleen maar naar festivals. Als ik mijn vrienden wilt behouden dan wil ik mijzelf ook niet afzonderen...
Ja je mist dingen als je niet gaat. Maar dat is niet erg als het dingen zijn die je niet leuk vindt! Je hebt het geprobeerd en het past niet bij je, dan is het toch klaar. En er is wel meer tussen festivals afslenteren en alleen thuis zitten. Je kunt toch ook ergens op een terrasje gaan zitten met iemand. Of een nieuwe hobby zoeken of een baantje. En vooral nieuwe vrienden zoeken die andere dingen leuk vinden dan zuipen en festivals.

Ik vond/vind er ook niets aan. Dus of ik ga voor een uurtje (of 2) en dan naar huis of ik ga niet en ga wat doen dat ik wel leuk vind. En het maakt je niet saai, het betekent alleen dat je andere interesses hebt.
dianaf wijzigde dit bericht op 21-02-2019 16:22
11.03% gewijzigd
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendin is wild van de huisboudbeurs, ik niet, dus dan vraagt ze iemand anders mee. Wij gaan samen weer winkelen en terrasje doen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Oh en nog een aanvulling: het klinkt alsof het tijd is te proberen je sociale kring uit te breiden met mensen met diversere hobby's en interesses. Ik denk dat je daar veel gelukkiger van wordt.
Vlaca schreef:
21-02-2019 16:16
Ik ben 25. Maar het probleem is dus dat als ik niet mee ga, ik het gevoel heb dat ik iets mis? Een soort belangrijke fase als jong persoon waarin je nog “los” kan gaan? En plus, anders zit ik de hele zomer eenzaam en alleen thuis. Iedereen wilt alleen maar naar festivals. Als ik mijn vrienden wilt behouden dan wil ik mijzelf ook niet afzonderen...
Boek een mooie verre reis in de zomer en zoek vrienden waar je beter mee matcht. Trek je eigen plan en wees geen meeloper.
Ik ben nooit een uitgaanstype geweest, die drukte bij festivals vind ik horror.
Madeliefjees schreef:
21-02-2019 16:22
Mijn vriendin is wild van de huisboudbeurs, ik niet, dus dan vraagt ze iemand anders mee. Wij gaan samen weer winkelen en terrasje doen.
Precies. Ik ga liever wel dansen op een bepaald festival. Al zijn er zat waar ik niet dood wil liggen hoor. Maar daar ga ik dus ook niet heen.

Of een concert van Guus Meeuwis of de Edwin Eversband. Mijn vriendin vind dat leuk. Ik niet.
Terwijl ik wel gek ben op concerten. Maar van een ander soort muziek.

Ik heb daar andere vrienden voor. Echt hoor TO, gewoon niet meer doen. Kijk naar andere dingen die je leukt vind en kijk of je dat met andere mensen kan gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
Trek je eigen plan! Als jij lekker op het gras wil gaan zitten dan moet je dat doen. Wil je naar huis dan moet je zorgen voor vervoer en naar huis gaan.
Vroeger gingen wij altijd met een hele groep naar dat soort dingen en doodmoe werd ik van dat op en neer gesjouw overal heen. Nu ga ik het liefst met man alleen en komen we iemand tegen die we kennen , gezellig maar ik voel niet de behoefte om daar de hele tijd bij te zijn. Soms wil ik ook inderdaad gewoon lekker in het gras hangen en nu doe ik dat ook gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar! Ik heb nooit echt van stappen/uitgaan gehouden en word ook al moe als ik eraan denk om verplicht te moeten dansen tot in de kleine uurtjes. Ik ga inmiddels nu ook niet meer mee, maar verzin wel andere dingen om te doen met vriendinnen die we allemaal leuk vinden (uit eten in een mooi restaurant, bordspellen spelen, naar concerten). Dat is helemaal prima en ik merk dat vriendinnen ook steeds minder op stap gaan (we zijn ook inmiddels allemaal ruim boven de 30 ;) ) Dus vooral niet meegaan als je het niet leuk vindt, dat kost alleen maar energie.
Alle reacties Link kopieren
Vlaca schreef:
21-02-2019 16:16
Ik ben 25. Maar het probleem is dus dat als ik niet mee ga, ik het gevoel heb dat ik iets mis? Een soort belangrijke fase als jong persoon waarin je nog “los” kan gaan? En plus, anders zit ik de hele zomer eenzaam en alleen thuis. Iedereen wilt alleen maar naar festivals. Als ik mijn vrienden wilt behouden dan wil ik mijzelf ook niet afzonderen...
Nou ik ben 45 en man wordt morgen 50 en onze vrienden zijn van 30-55 en veel feesten nog regelmatig hoor. Feesten en los gaan is niet speciaal voor de jeugd.
En als je je vrienden kwijt raakt als je niet meegaat dan zijn het geen echte vrienden . Maar daar kom je wel achter.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
21-02-2019 16:33
Trek je eigen plan! Als jij lekker op het gras wil gaan zitten dan moet je dat doen. Wil je naar huis dan moet je zorgen voor vervoer en naar huis gaan.
Vroeger gingen wij altijd met een hele groep naar dat soort dingen en doodmoe werd ik van dat op en neer gesjouw overal heen. Nu ga ik het liefst met man alleen en komen we iemand tegen die we kennen , gezellig maar ik voel niet de behoefte om daar de hele tijd bij te zijn. Soms wil ik ook inderdaad gewoon lekker in het gras hangen en nu doe ik dat ook gewoon.
Dat is wel een goeie tip. Maar vorig jaar met koninginnendag in Amsterdam zei ik halverwege de dag dat ik naar huis wilde gaan. En dat ik zelf wel met het OV thuis kwam en zij lekker konden blijven. Nou ik kreeg het te horen hoor. Ik moest niet zo raar doen en me niet aanstellen. Samen uit samen thuis zeggen ze dan. Het is altijd “nog even volhouden, we gaan zo”.

Misschien moet ik mijn sociale kring inderdaad verbreden. Maar waar en hoe maak je nieuwe vrienden?
dolfje schreef:
21-02-2019 16:36
Nou ik ben 45 en man wordt morgen 50 en onze vrienden zijn van 30-55 en veel feesten nog regelmatig hoor. Feesten en los gaan is niet speciaal voor de jeugd.
En als je je vrienden kwijt raakt als je niet meegaat dan zijn het geen echte vrienden . Maar daar kom je wel achter.
40 plus en niet goed ter been meer maar ik hou wel van bepaalde festivals en concerten. En losgaan.

Maar ik heb daar andere vrienden voor dan voor een dagje hangen in het gras met wijn, of een terrasje of gewoon koffieleuten of voor andere hobby's en sport ect.

En dat dikgedrukte TO, dat is echt zo.
Vlaca schreef:
21-02-2019 16:55
Dat is wel een goeie tip. Maar vorig jaar met koninginnendag in Amsterdam zei ik halverwege de dag dat ik naar huis wilde gaan. En dat ik zelf wel met het OV thuis kwam en zij lekker konden blijven. Nou ik kreeg het te horen hoor. Ik moest niet zo raar doen en me niet aanstellen. Samen uit samen thuis zeggen ze dan. Het is altijd “nog even volhouden, we gaan zo”.

Misschien moet ik mijn sociale kring inderdaad verbreden. Maar waar en hoe maak je nieuwe vrienden?
Op je sportclub?
En ga jij nooit op reis in de vakanties als je het hebt over zomers alleen thuis moeten zitten terwijl je al 25 bent?
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, je mist niet echt iets als je niet elke keer gaat. Eventueel kies je en festival uit war je mee naar toe gaat en de rest, lekker laten gaan. en gewoon ergens wat langer blijven zitten als je niet verder wil. Daar is de app tegenwoordig handig voor, je hebt zo uitgezocht waar de ander zit als je ze op wil zoeken. En voor andere dingen ander gezelschap zoeken. Ik zeg altijd ik heb 2 vriendinnen waarmee ik wel eens naar een stad ga. kan ik rustig 2 dagen achter elkaar dezelfde stad doen. met de een ga ik winkelen, de ander haat winkelen, dus dan duiken we een museum in. ze zijn wel allebei voor de terrasjes. Verder nog een om spellen mee te doen en de ander om koffie te drinken thuis
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Vlaca schreef:
21-02-2019 16:55

Misschien moet ik mijn sociale kring inderdaad verbreden. Maar waar en hoe maak je nieuwe vrienden?
Door te doen wat jij leuk vindt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven