Ga ik mijn rijbewijs ooit halen?

12-04-2019 21:39 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben inmiddels voor de 4e keer gezakt voor mijn rijbewijs. Dit doet ontzettend veel pijn. Ik ga nu mijn vijfde keer tegemoet, maar dan een BNOR examen. Het gekke is dat ik juist niet heel zenuwachtig ben. Ik probeer gewoon normaal te rijden en heb ook het gevoel dat ik misschien nèt iets minder rijd dan bij mijn normale rijles, maar niet dusdanig minder. (vind ik)

Het is dus niet dat ik voor een onveilige situatie of iets dergelijks zorg of dat ik de auto stil laat vallen. Ik snap echt wel dat ze me zeker niet voor niets laten zakken. Alleen begin ik nu toch echt heel erg te twijfelen aan mijn kunnen. Tot op heden is alles mij vrij goed af gegaan qua werk of studie gerelateerd. Inmiddels hebben collega's en vrienden al een hele tijd hun rijbewijs. Dat frustreert me wel eens, die afhankelijkheid van hen.

Voor de zomer begin ik met een nieuwe baan. Hiervoor is een rijbewijs voor mij echt een must, omdat de verbinding met ov erg slecht is. Ik hoop dan ook spoedig mijn rijbewijs te halen. Ik had niet gedacht dat ik er zo lang over zou doen. Ik vraag me af of 'dit' niet gewoon mijn rijstijl is. Het niet hebben van een rijbewijs voelt nu toch echt als een blok aan mijn been. Ik wil er vanaf!

Enige tips?
Mijn moeder haalde het pas de 5e keer, dus er is nog hoop.
Gewoon eens kijken hoe dat met die bnor gaat.
Mijn moeder haalde het in 1 keer toen ze de 50 al gepasseerd was, dus tja.....

Maar ze hebben je toch verteld waarop je gezakt bent, hoop ik?
Alle reacties Link kopieren
onlangs op tv iemand die het 37 keer geprobeerd heeft en nu trucker is,...er is nog hoop,...geen zorg rijbewijs staat niet gelijk aan IQ, want de grootste onnozelaars die ik ken rijden ook met de wagen,..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 3 keer over de theorie en 3 keer over de praktijk gedaan. In een van mijn 'ik-haal-het-toch-nooit' buien zei mijn moeder tegen mij : kijk eens hoeveel mensen er op de weg rijden, die hebben ook allemaal hun rijbewijs gehaald. Waarom zou jij het dan niet kunnen? Dus bij deze to :-] jij kan het ook!!
.
Alle reacties Link kopieren
Waarop ben je die drie keer gezakt?

Ik ben zelf theoretisch heel goed (qua studie of werk nooit moeilijkheden gehad) en praktisch heel slecht, dus ik zag de keren zakken voor mijn rijbewijs als 'onderdeel van het proces'. Misschien helpt het je om er zo naar te kijken. :) Ik ben zelf de derde keer geslaagd, maar het was op het randje ("hele krappe voldoende")... Soms heb je ergens gewoon wat meer tijd voor nodig. Komt goed.

Je kunt nog overwegen van rijschool/-instructeur te wisselen, misschien dat iemand anders je wat andere tips kan geven.
Geen zorgen hoor TO. Natuurlijk ga jij het uiteindelijk halen!
Ik heb soms het idee dat een examinator erg kritisch wordt op het moment dat je vaker gezakt bent en dat je daarom minder snel slaagt als het niet je 1e of 2e keer is. Rustig blijven en heel goed kijken zijn de gouden tips. Succes
Maak je geen zorgen, ik heb er ook meerdere keren over gedaan. Ik heb ontzettend faalangst en ik was elke keer stikzenuwachtig. Daarna wel gehaald met BNOR examen.

1e keer gezakt omdat ik met 5km/u te weinig een lege snelweg opreed, rest was goed
2e keer omdat ik teveel in m'n spiegels keek (ja echt)
3e keer had ik een of ander zuur wijf die volgens mij al gezakt op het formullier had gezet nog voor ik begon. Ik zei dat ik 1x moest lessen in een auto waar ik niet bij de pedalen kon, ik ben niet zo groot, maar dit probleem had ik alleen in deze specifieke auto. Toen zei ze dat de auto waarin ik normaal les wel aangepast zou zijn. Heel gezeik was het, ging echt nergens over.
4e keer weet ik niet meer
5e keer had ik een ontzettend lieve examinator die echt probeerde me op m'n gemak te stellen, is haar gelukt ook.

Overigens wel in 1x de theorie gehaald. Ik ken ook iemand die de theorie 16x heeft gedaan voor ze hem haalde.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen rijbewijs omdat ik geen auto durf te rijden. Als passagier vind ik het al eng. Het kan dus altijd erger TO ;-) . Komt vast goed, veel succes gewenst!
Dat vraag ik me ook weleens af.
5 keer gezakt, theorie in 1 keer gehaald, rijlessen gingen goed, alles ging netjes en veilig, en ik was relaxed.
Examens helemaal niet, die stress nekt me iedere keer weer.
Of ik heb een zuurpruim naast me zitten, en dat helpt ook niet, word ik alleen maar nerveuzer van.
ik heb er een pauze van genomen.

Ik ga er wel weer mee beginnen, maar dan op een andere locatie,
ik ben die stad waar ik examens moest rijden spuugzat.
ik pendel toch regelmatig tussen 2 plaatsen, dus dat zou wel moeten kunnen.
En ik ga voor een automaat, iets minder afleiding, en een andere methode, zou misschien nog kunnen helpen.

M'n zus haalde het pas na 8 of 9 keer, maar ze heeft m wel, en rijdt heel goed, nooit brokken gemaakt of wat dan ook.
er is dus nog hoop;-)
Je gaat het nu vast halen, de meeste hebben het wel de 5e keer, succes!
Alle reacties Link kopieren
Waarom weet je, kennelijk, niet waarom je steeds zakt TO?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Ik heb er 6 keer over gedaan. Bij mij waren het wel puur zenuwen. Ik hoor nu juist vaak dat ik zo netjes rijd.
Je moet ook een beetje geluk hebben, mijn nichtje reed vol door rood (stoplicht niet gezien o_o ) en was toch geslaagd..
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk wel. De aanhouder wint. Ik heb zelf meer dan 80 lessen gehad (daarna ben ik gestopt met tellen) en ik dacht ook dat ik de enige persoon op aarde zou zijn die het gewoon echt niet kon. En ook ik heb het gehaald.
Alle reacties Link kopieren
En troost je, veel mensen met rijbewijs kunnen het nog steeds niet
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
13-04-2019 08:02
En troost je, veel mensen met rijbewijs kunnen het nog steeds niet
:cheer:
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat je feedback krijgt over waarom je niet geslaagd bent? Komen daar telkens dezelfde dingen terug? Wat zegt je instructeur? Heb je nog wel vertrouwen in hem/haar? Misschien helpt het van rijschool te wisselen?

Verder zijn er vrij veel mensen die na 4 keer niet geslaagd zijn. Nog altijd halen in die fase meer mensen wel dan niet uiteindelijk hun rijbewijs.
lucky82 schreef:
13-04-2019 01:31
Ik heb geen rijbewijs omdat ik geen auto durf te rijden. Als passagier vind ik het al eng. Het kan dus altijd erger TO ;-) . Komt vast goed, veel succes gewenst!
Dat had ik eerst ook, maar moet zeggen dat ik liever zelf rij dan dat ik passagier ben.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor jullie berichten! Ik ben nog steeds van plan om door te gaan totdat ik het haal, dus ik ga er ontzettend mijn best voor doen!

Mijn theorie inderdaad in 1x gehaald. Mijn rij-instructrice is ontzettend lief, maar misschien iets te aardig voor mij en minder bezig met het klaarstomen voor het rij-examen.

Ik wil op dit moment denk ik niet wisselen, aangezien ik dan weer 'gewend' moet raken aan de auto.

Het zijn bij mij niet echt de zenuwen. Ik heb van mijn voorgaande examens vaak te horen gekregen dat ik wel veilig en vlot rijd en dat de snelweg geen probleem is. Het zit hem vooral in rijden op de lokale wegen. Ze kunnen me het niet specifiek uitleggen, maar de 'gereedheid' om iets te doen, komt wel steeds naar voren.

In de spiegels kijken is voor de rest geen probleem.

Ik blijf nog steeds in mijn kunnen geloven en ik weet dat ik staat ben dat roze pasje te bemachtigen. Het is alleen iets langer aan het duren dan gedacht, achja.
Alle reacties Link kopieren
Ben je niet gewoon te snel op examen gegaan?
Ik heb 72 uur les gehad, voordat mijn instructeur en ikzelf vonden dat ik er klaar voor was....
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar, ik was bij de vierde keer bijna blij dat ik een keer een ingreep had. Bij de andere keren konden ze geen reden aangeven, behalve dat het wat zekerder mocht. Maar dat was ik op die leeftijd sowieso nog niet zo en zeker niet bij een examen. De vijfde keer met een examen met wat meer tijd zonder problemen geslaagd.
Jelleke1986 schreef:
13-04-2019 07:29
Je moet ook een beetje geluk hebben, mijn nichtje reed vol door rood (stoplicht niet gezien o_o ) en was toch geslaagd..
Dit! Ik ben 2 keer op geweest. 1e keer had ik echt een chagrijnige vent naast me, die dikke maatjes bleek met rij instructeur (hij zat achterin, vond ik fijn).
Hij was meer aan het praten met mijn rij instructeur dan dat ie oplette volgens mij.
Anyway, uiteindelijk zakte ik de 1e keer op het laatste moment. Erg zuur, maar ook mijn fout.

De 2e keer had ik gelukkig een andere examinator, een hele vriendelijke man, die naderhand zei: Je maakte wel wat kleine foutjes, maar je wist ze wel te herstellen.

Het komt goed! Ik ken iemand die er 8 keer over heeft gedaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven