kaart psych

23-08-2019 15:02 29 berichten
Is het raar om je psycholoog een kaartje te geven zonder enige bijzondere reden, maar meer omdat je het kaartje spontaan tegen kwam en aan haar moest denken...

Ik had haar vorig jaar na de vakantie ook een kaart gegeven, maar dat was na mijn vakantie. Nu ben ik zelf dit jaar niet op vakantie geweest.
Ik zou het niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me een tikkeltje vreemd, want ik zou dat ook niet bij mijn tandarts of pedicure doen denk ik. Maar ik vind het wel heel aardig van je, dus doe het gewoon en dan hoor je wel wat hij of zij ervan vindt?
Wat eten we vanavond?
Ik heb mn spv ookweleens een cadeautje gegeven
Zonder reden

En andere hv ers een boekje met het afscheid

Vonden ze leuk zeiden ze
Alle reacties Link kopieren
Ligt ook wel erg aan het Plaatje en waarom je aan haar moest denken
Gewoon doen. Kunnen ze volgens mij wel waarderen en anders hoor je het wel.
Ik heb mijn maatschappelijk werkster met kerst een kleinigheidje gegeven. De thee die ze altijd bij mij drinkt en ook wilde weten waar ik hem kocht zodat ze hem voor thuis kon halen. Ze vond het erg lief.

Als het is om je dankbaarheid voor de therapie te uiten vind ik zoiets juist wel tof. Zo’n beroep lijkt me best zwaar en de zorg is nou niet bepaald overgewaardeerd op het moment.
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon schreef:
23-08-2019 16:53
Ik heb mijn maatschappelijk werkster met kerst een kleinigheidje gegeven. De thee die ze altijd bij mij drinkt en ook wilde weten waar ik hem kocht zodat ze hem voor thuis kon halen. Ze vond het erg lief.

Als het is om je dankbaarheid voor de therapie te uiten vind ik zoiets juist wel tof. Zo’n beroep lijkt me best zwaar en de zorg is nou niet bepaald overgewaardeerd op het moment.
Ze zal het heus wel waarderen want ieder mens krijgt graag waardering.

Toch is dit op het randje.
Het is geen vriendin die komt theedrinken. Dus hoef je ook geen cadeautje te geven alsof het een vriendin is. Dit doe je inderdaad ook niet bij de tandarts of de huisarts.

Het is ook niet de bedoeling dat ze bij cliënten die een cadeautje geven meer moeite doet dan voor mensen die dat niet doen.
Alle reacties Link kopieren
vivajaline schreef:
23-08-2019 15:20

En andere hv ers een boekje met het afscheid

Vonden ze leuk zeiden ze
Wat voor boekje(s)?
sugarmiss schreef:
23-08-2019 17:04
Ze zal het heus wel waarderen want ieder mens krijgt graag waardering.

Toch is dit op het randje.
Het is geen vriendin die komt theedrinken. Dus hoef je ook geen cadeautje te geven alsof het een vriendin is. Dit doe je inderdaad ook niet bij de tandarts of de huisarts.

Het is ook niet de bedoeling dat ze bij cliënten die een cadeautje geven meer moeite doet dan voor mensen die dat niet doen.
Ach, ik zie er geen kwaad in. Gewoon een vriendelijk gebaar.
sugarmiss schreef:
23-08-2019 17:04
Ze zal het heus wel waarderen want ieder mens krijgt graag waardering.

Toch is dit op het randje.
Het is geen vriendin die komt theedrinken. Dus hoef je ook geen cadeautje te geven alsof het een vriendin is. Dit doe je inderdaad ook niet bij de tandarts of de huisarts.

Het is ook niet de bedoeling dat ze bij cliënten die een cadeautje geven meer moeite doet dan voor mensen die dat niet doen.
Ik verwacht er ook niet meer moeite voor. Het is een doosje thee van 2 euro op een heel jaar. De tandarts of huisarts zie ik niet wekelijks 1,5 uur.
Coconuts12 schreef:
23-08-2019 17:06
Ach, ik zie er geen kwaad in. Gewoon een vriendelijk gebaar.
Toch mag je als psycholoog vanwege integriteit echt niet alles zomaar aannemen. Een kaartje bij het afscheid of een kerstkaartje bijvoorbeeld gebeurt vaker. Een kaartje zomaar omdat diegene aan de psycholoog moest denken vind ik wat vreemd. Het blijft een professionele behandelrelatie. Ondanks dat het voor de cliënt vaak wel zo voelt, is de psycholoog geen vriend/vriendin van diegene.
Alle reacties Link kopieren
MrsLady schreef:
23-08-2019 17:49
Toch mag je als psycholoog vanwege integriteit echt niet alles zomaar aannemen. Een kaartje bij het afscheid of een kerstkaartje bijvoorbeeld gebeurt vaker. Een kaartje zomaar omdat diegene aan de psycholoog moest denken vind ik wat vreemd. Het blijft een professionele behandelrelatie. Ondanks dat het voor de cliënt vaak wel zo voelt, is de psycholoog geen vriend/vriendin van diegene.
Alle reacties Link kopieren
Je psychologe is niet een vriendin die je tussendoor een kaartje geeft/ stuurt omdat je aan haar denkt. Ik zou het dus niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik vind dat wel vreemd. Je hebt een zakelijke relatie met elkaar. Meer niet.
Een dankkaartje als je traject klaar is vind ik iets anders.
Dat ligt er echt een beetje aan wat er op de kaart staat. Zie je een leuke/relevante/grappige kaart ergens die raakt aan iets waar jullie het over hebben, dan kan het zeker leuk zijn. Maar zomaar een kaart 'ik denk aan je' of zoiets zou ik niet doen.
W817 schreef:
23-08-2019 17:06
Wat voor boekje(s)?
Het boekje heet :"bedankt"
En heeft allemaal fotos met mooie tekstjes of uitspraken
Volgens mij heeft bol die specifieke niet meer maar wel andere gelijksoortige bedankt boekjed
Zoiets als deze

https://www.kadoshophillegom.nl/Webwink ... dankt.html

Bijna hetzelfde als ik een paar keer gaf
Maar dan andere uitvoering
vivajaline schreef:
23-08-2019 19:57
Zoiets als deze

https://www.kadoshophillegom.nl/Webwink ... dankt.html

Bijna hetzelfde als ik een paar keer gaf
Maar dan andere uitvoering


To, wat voor kaart wilde je geven/sturen?


Ik zou het lekker laten en bij afscheid een bedankt kaart sturen.
Voor de mensen die vroegen om wat voor kaart het gaat. Het gaat om een A6 kaart met een leuke/mooie tekst, die eigenlijk onze therapie samenvat. Vandaar dat ik de vraag stel. Ik snap zelf ook nog wel dat ik echt niet bij iedere tekst wat aan onze therapie doet denken, dat gelijk moet kopen. Alleen ditmaal gaat het wel om een bijzondere tekst.
exploreworld schreef:
24-08-2019 23:02
Voor de mensen die vroegen om wat voor kaart het gaat. Het gaat om een A6 kaart met een leuke/mooie tekst, die eigenlijk onze therapie samenvat. Vandaar dat ik de vraag stel. Ik snap zelf ook nog wel dat ik echt niet bij iedere tekst wat aan onze therapie doet denken, dat gelijk moet kopen. Alleen ditmaal gaat het wel om een bijzondere tekst.
Ik zou het doen. En dat ook zeggen, dat je twijfelt of je het wel moet geven.
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan wat je intentie is. Als je haar stiekem leuk vindt: niet doen. Als je inderdaad dacht bij die tekst: hé, dat is precies zoals mijn psycholoog het altijd zegt - ofzo - kun je het eventueel doen.
Wat wil je er voor tekst op zetten?
Beter een half motto....
Is het dan niet meer geschikt als kaart voor jezelf om in te lijsten en als een soort geheugensteuntje voor hetgeen je in therapie hebt geleerd?
Alle reacties Link kopieren
MrsLady schreef:
24-08-2019 23:41
Is het dan niet meer geschikt als kaart voor jezelf om in te lijsten en als een soort geheugensteuntje voor hetgeen je in therapie hebt geleerd?
Ik zou dat ook eerder doen. Ik vind het altijd lastig hoor cadeaus hoe klein ook binnen de hulpverlening.
Geloof dat ik de kaart zou kopen en eens meenemen om te laten zien maar wel zelf te houden.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
exploreworld schreef:
24-08-2019 23:02
Voor de mensen die vroegen om wat voor kaart het gaat. Het gaat om een A6 kaart met een leuke/mooie tekst, die eigenlijk onze therapie samenvat. Vandaar dat ik de vraag stel. Ik snap zelf ook nog wel dat ik echt niet bij iedere tekst wat aan onze therapie doet denken, dat gelijk moet kopen. Alleen ditmaal gaat het wel om een bijzondere tekst.
.
Dit lijkt me prima om te geven, vraag me wel af wat je erin gaat schrijven gezien het zo'n willekeurig moment is.

Het inlijsten voor jezelf of ergens opplakken is een goede tip, je kan het wel meenemen om te delen bij je therapie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven