Vrij vragen

26-08-2019 18:17 50 berichten
Ik wil graag mijn man verrassen voor zijn verjaardag met concertkaartjes voor een band die hij geweldig vindt en een overnachting.
Nou is dat concert doordeweeks en dus wil ik proberen te regelen dat hij de dag na het concert vrij krijgt.

Maar mijn man mag dit dus niet weten!

Ik ken geen van zijn collega's persoonlijk, hij gaat niet met ze om in zijn vrije tijd dus ik heb geen contactgegevens of zo om via via bij zijn manager aan te kloppen.

Hoe krijg ik dit geregeld?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon eens naar het algemene nummer bellen?
Lastig, ik zou dan toch mijn man opdragen vrij te nemen vanwege een verrassing.
Verder denkend zou het wel eens heel lastig kunnen zijn als hij zomaar vrij heeft. Dan maakt hij bv afspraken op die dag met anderen en dan is hij er zomaar niet.
Ik zou het persoonlijk niet zo doen dus.
Alle reacties Link kopieren
Bedrijf bellen en naar de manager vragen?
-Darkside- schreef:
26-08-2019 18:21
Verder denkend zou het wel eens heel lastig kunnen zijn als hij zomaar vrij heeft. Dan maakt hij bv afspraken op die dag met anderen en dan is hij er zomaar niet.
Ik zou het persoonlijk niet zo doen dus.
Oh, daar heb je wel een punt ja.
Het is pas in november dus wat dat betreft is er nog wel genoeg tijd.

Ik kan mss ook gewoon zeggen dat hij die dag vrij moet nemen en dan niet zeggen waarvoor maar het leek me juist zo leuk om hem helemaal niets te vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou tegen man zeggen “ je moet die en die dag vrij pakken” . Het concert en de overnachting is dan de verrassing maar dan weet je zeker dat hij vrij is.
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
26-08-2019 18:21
Verder denkend zou het wel eens heel lastig kunnen zijn als hij zomaar vrij heeft. Dan maakt hij bv afspraken op die dag met anderen en dan is hij er zomaar niet.
Ik zou het persoonlijk niet zo doen dus.
Misschien heeft hij niet het soort van baan waarbij afspraken gemaakt moeten worden.
Pas de dag van het concert meedelen wat je gaat doen, is toch veel leuker?
-Darkside- schreef:
26-08-2019 18:19
Lastig, ik zou dan toch mijn man opdragen vrij te nemen vanwege een verrassing.
Dit dus :)
Alle reacties Link kopieren
Zeg dat je langs zijn werk kwam en daar een leuke collega zag lopen. Verzin een beetje een algemene beschrijving. Zeg dat je graag met hem in contact komt en vraag om contactgegevens.

Als dat niet zo'n goed idee is kan je misschien bellen naar het algemene nummer als eerder genoemd of op LinkedIn kijken?
Ja, hij heeft wel een leidingevende functies en heeft vaak vergaderingen en zo.
Alle reacties Link kopieren
Niet doen. Het bedrijf heeft een contract met je man en niet met jou. Ik denk dat ze niet eens vrije dagen bij he man mogen afboeken op jouw verzoek. Laat je man gewoon vrij zelf nemen ivm een verrassing.
Alle reacties Link kopieren
Een mail naar HRM sturen, of het algemene mailadres, en uitleggen wat je wil en of ze iets voor je kunnen betekenen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
chocho schreef:
26-08-2019 18:23
Oh, daar heb je wel een punt ja.
Het is pas in november dus wat dat betreft is er nog wel genoeg tijd.

Ik kan mss ook gewoon zeggen dat hij die dag vrij moet nemen en dan niet zeggen waarvoor maar het leek me juist zo leuk om hem helemaal niets te vertellen.
Dat is ook veel leuker!
Gewoon de manager bellen en samen met hem overleggen hoe je de verrassing het beste aan kunt pakken.
madamzonderm schreef:
26-08-2019 18:24
Zeg dat je langs zijn werk kwam en daar een leuke collega zag lopen. Verzin een beetje een algemene beschrijving. Zeg dat je graag met hem in contact komt en vraag om contactgegevens.
Nou, haha, dat lijkt me wel een beetje raar!
swannie12 schreef:
26-08-2019 18:23
Misschien heeft hij niet het soort van baan waarbij afspraken gemaakt moeten worden.
Pas de dag van het concert meedelen wat je gaat doen, is toch veel leuker?
Ja dat kan maar hij zou bv ook op cursus kunnen of zo.
Maar goed, daarom zeg ik dus ook dat ik dat persoonlijk niet zo zou doen voor mijn man.
Nou, ik ga er wel een mailtje aan wagen; kijken of de hrm te benaderen is en anders naar het algemene adres.
madamzonderm schreef:
26-08-2019 18:24
Zeg dat je langs zijn werk kwam en daar een leuke collega zag lopen. Verzin een beetje een algemene beschrijving. Zeg dat je graag met hem in contact komt en vraag om contactgegevens.

Als dat niet zo'n goed idee is kan je misschien bellen naar het algemene nummer als eerder genoemd of op LinkedIn kijken?

Aan je man de contactgegevens van een collega vragen die je wel ziet zitten???? :@@:

Kun je niet iets verzinnen, een decoy, waarom hij vrij moet hebben? Een andere reden waardoor hij niet gaat bedenken wat het zou kunnen zijn? Een of ander feest van een direct familielid die dan meespeelt? Zoiets?
MarvelousMrsMaisel schreef:
26-08-2019 18:27
Aan je man de contactgegevens van een collega vragen die je wel ziet zitten???? :@@:

Kun je niet iets verzinnen, een decoy, waarom hij vrij moet hebben? Een andere reden waardoor hij niet gaat bedenken wat het zou kunnen zijn? Een of ander feest van een direct familielid die dan meespeelt? Zoiets?
Oh, dat is ook nog wel een idee!
Alle reacties Link kopieren
chocho schreef:
26-08-2019 18:25
Nou, haha, dat lijkt me wel een beetje raar!
Vast ook niet goed voor je relatie. Had verwacht dat je het niet zou doen.
swannie12 schreef:
26-08-2019 18:25
Dat is ook veel leuker!
Gewoon de manager bellen en samen met hem overleggen hoe je de verrassing het beste aan kunt pakken.
Oh ja, je manager kan gewoon die hele dag claimen in zijn agenda zodat niemand anders er iets in kan zetten (dit is serieuzer bedoeld, net als het stukje onder wat je van me quotte, chocho).
Alle reacties Link kopieren
Ben ik de enige die het raar vindt dat je vrij gaat vragen voor je man, dat kan toch niet eens? Een beetje bedrijf doet dat echt niet.
Ik heb echt geen idee of dat raar is?
Op tv doen ze het ook altijd :-D
Karl_Marx schreef:
26-08-2019 18:29
Ben ik de enige die het raar vindt dat je vrij gaat vragen voor je man, dat kan toch niet eens? Een beetje bedrijf doet dat echt niet.
Heb ik ooit gedaan toen vrienden mijn man wilde verrassen met een vrijgezellen uitje.
Werkgever vond het geen enkel probleem
Alle reacties Link kopieren
chocho schreef:
26-08-2019 18:31
Ik heb echt geen idee of dat raar is?
Ik vind het een heel leuk idee!
Wat kan jou het nou schelen of sommige mensen het raar vinden?
Gewoon heel lief gebaar van je!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven