De was. Ik krijg het niet voor elkaar.

02-09-2019 22:03 217 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel al zegt krijg ik mijn was niet netjes af. Bij iedereen ligt het netjes gestreken en schoon en wel opgevouwen/gehangen in de kast maar mij lukt het al jaren niet om het op orde te krijgen.

Ik klop altijd de vieze was uit (zowel de binnen als de buitenkant) daarna sorteer ik alles en gebruik ik een kledingroller om de was van pluisjes en alles te verwijderen. Doe zowel de binnen als buitenkant. Misschien maak ik er te veel werk van?

Na het wassen begint het ritueel weer overnieuw. Ik klop alles uit, gebruik een kledingroller voor de was om pluisjes/ haartjes te verwijderen, zowel de binnenkant als de buitenkant. Vouw het meestal op. Sommige kledingstukken hang ik dan op om vervolgens netjes te strijken maar dit heb ik al jaren niet meer gedaan. Neem het mij altijd voor maar tijd is er gewoon niet.

De was blijft natuurlijk terugkomen vandaar ik het waarschijnlijk niet op orde krijgt. Het klinkt heel stom maar dit is al jaren zo. Was ligt als het schoon is op een hoop in schone gedeelte van de kast en daarna wordt het natuurlijk weer gedragen. Wil het zo graag op orde krijgen. Het lukt gewoon niet.

Iemand een tip?
anoniem_346144 wijzigde dit bericht op 02-09-2019 22:40
10.90% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waarom ga je er voor en na het wassen met zo’n pluisjesroller overheen?
Pluisjes en haren gaan er toch wel af in de was?

Ik gooi de boel in de machine, klop sommige dingen uit voordat ik het ophang, maar dat is omdat ik te lui ben om te strijken.
himalaya wijzigde dit bericht op 02-09-2019 22:07
11.06% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Kledingroller?? Buiten én binnenkant??

Kan me voorstellen dat het veel werk is zo ja. Ik ken werkelijk niemand die dit zo doet. Pluis etc. verwijderen hoort de wasmachine zelf toch te doen? Heb je een oude wasmachine misschien? Of ben je gewoon heel perfectionistisch?
Alle reacties Link kopieren
News flash

De was IS nooit af!
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet wat je probleem is en van al je werk met de pluisjes en de kledingroller snap ik ook niks.

Hier gaat kleding die moet worden gewassen in de wasmand, kleding die is gedragen maar niet hoeft te worden gewassen lucht een dagje ofzo op de stoel en gaat daarna in de kast, kleding die is gewassen vouw ik op en die ligt in de kast.
Dus in het meest extreme geval zitten de wasmanden vol - dan ga ik wassen, of hangen de waslijnen vol - dan ga ik was opvouwen, of ligt de stoel een beetje vol - dan vouw ik dat op en leg het in de kast.

Ingewikkelder dan dit kan ik het niet maken.
Wat eten we vanavond?
Mijn schone was ligt ongeveer 4 weken per jaar in de kast. De rest van de tijd in de wasmand voor schone was of aan het wasrekje. Wel wil ik minstens een keer per maand een lege vuile-wasmand. Pluisjes en kattenharen halen we weg voor we de deur uitgaan of visite krijgen.
Ik doe niet aan kloppen of rollen. Ik doe aan wassen (30 of 40 graden) en daarna op de waslijn hangen en daarna terug in de kast. Een stuk minder werk op mijn manier en denk ik ook een stuk minder frustratie.
ik bezit niet eens een strijkbout.
Wat bedoel je precies met in orde krijgen dan? Het ligt of in de was of in de kast. Er is toch geen tussenweg?
Alle reacties Link kopieren
Maktub schreef:
02-09-2019 22:06
Kledingroller?? Buiten én binnenkant??

Kan me voorstellen dat het veel werk is zo ja. Ik ken werkelijk niemand die dit zo doet. Pluis etc. verwijderen hoort de wasmachine zelf toch te doen? Heb je een oude wasmachine misschien? Of ben je gewoon heel perfectionistisch?
Wij hebben een nare verharende kat rondlopen helaas. Overal haar van dat beest.
Die pluisjesroller zou ik maar eens overslaan.
Verder, 1 was per dag wassen, drogen en gelijk opruimen. Als je dat structureel doet loop je niet achter.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
02-09-2019 22:07
News flash

De was IS nooit af!
Dit.

En als je dat pluisjesrollergedoe blijft doen wordt het zeker nooit beter.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Pff wat een gedoe. Ik draai iets van 4 wassen per week. Als het in de droger gaat dan vouw ik het meteen op als het droog is. Als het hangt dan ruim ik het op als ik het afhaal. Ik laat het nagenoeg nooit liggen, meteen opruimen scheelt een hoop gedoe.

Wij zitten een half jaar op de camping en dan ga ik vaak 1 keer per week naar huis om te wassen. Dan draai ik 3 of 4 wasjes. De handdoeken gaan in de droger en meteen weer mee terug, de rest hang ik op en gaat de week erop mee.

Ik heb geen moeite met de was.
De was is nooit klaar.

Pluisjes haal ik nooit weg.
Donderdag de donkere was en vrijdag de 60 graden was

En de rest gewoon wanneer de wasmand volzit.

Het wasrek hangt eigenlijk altijd wel vol. Als alles droog is gaat het naar de strijkplank en wordt in het weekend gestreken
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een gezin met vijf kinderen.
Heb ik net alle was gedaan, willen ze kleren aan!

Je doet echt veel te veel werk van de was.

Zet drie wasmanden neer: wit, bont en donker. Gooi het bij het uittrekken meteen in de juiste en laat dat je huisgenoten ook meteen doen. Elk een waszakje voor de sokken en een waszakje voor het ondergoed.

Was de was, gooi een deel in de droger, klop het even uit vanuit de droger en vouw het kledingstuk meteen op. De was die je ophangt meteen voor het hangen even uitkloppen zodat er geen vouwen inzitten en dan ophangen. Zodra je het van de lijn haalt meteen opvouwen.

Als je het aantrekt en er zitten pluisjes op kan je dan veel sneller er even overheen met de kledingroller.

Mijn kinderen (tussen de 7 en 19) vouwen vaak zelf hun kleding op trouwens).

Met sokken en ondergoed in de eigen waszakjes scheelt het enorm in uitzoekwerk.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
eenzonnigedag schreef:
02-09-2019 22:13
Wij hebben een nare verharende kat rondlopen helaas. Overal haar van dat beest.

Dan moet je vaker stofzuigen :lightbulb:
Alle reacties Link kopieren
Letsgetlosttonight schreef:
02-09-2019 22:12
Wat bedoel je precies met in orde krijgen dan? Het ligt of in de was of in de kast. Er is toch geen tussenweg?
Ja meestal bij de vieze was maar als het schoon is ligt het bij mij bijna nooit opgevouwen in de kast zoals bij de meeste vrouwen die ik ken. Bij mij ligt het in de kast op een hoop maar niet opgevouwen of gestreken.
himalaya schreef:
02-09-2019 22:06
Waarom ga je er voor en na het wassen met zo’n pluisjesroller overheen?
Pluisjes en haren gaan er toch wel af in de was?

Ik gooi de boel in de machine, klop sommige dingen uit voordat ik het ophang, maar dat is omdat ik te lui ben om te strijken.
Zo doe ik het ook. Alleen ik hang de was niet op maar gooi het in de droger. Daarna kop ik shirts even uit voor het (half) opgevouwen de kast in gaat. Ik klop het uit omdat ik een hekel heb aan strijken en dat ook niet doe.
anoniem_327839 wijzigde dit bericht op 02-09-2019 22:23
0.64% gewijzigd
Ik pleur het in de wasmachine, hang het op en laat het strijken door de hulp.

Handdoeken, sokken en ondergoed vouw ik zelf.
anoniem_65537e7f5e90c wijzigde dit bericht op 02-09-2019 22:17
0.40% gewijzigd
Ik gooi alles op 40 graden bij elkaar in de machine en laat het vaak in de droger zitten zodat ik elke dag een schone handdoek, onderbroek en sokken rechtstreeks daar uit kan halen. Ik vouw dus niet vaak dingen op. Kleding die niet in de droger mag hangt op hangertjes en blijft ook vaak hangen tot ik het hergebruik.
Alle reacties Link kopieren
eenzonnigedag schreef:
02-09-2019 22:13
Wij hebben een nare verharende kat rondlopen helaas. Overal haar van dat beest.
Ik heb 2 katten rondlopen die voornamelijk wit zijn (en ze zijn niet naar, ze zijn lief). Veel witte haren dus. Die haal ik van mijn kleding voordat ik wegga. Ik heb een kat die graag in de kast ligt te slapen, dus het heeft geen nut om de haren voor en/of na het wassen te verwijderen. Dat doe ik wel als ik het aantrek of voordat ik wegga.
Haha ik vind de was al vermoeiend zonder al dat gerol van jou. Ik denk dat als je daar mee stopt dat je zeeën van tijd over hebt om alles netjes te vouwen.

En dat het bij iedereen netjes in de kast ligt, dat lijkt alleen maar zo. Ik ken genoeg mensen bij wie dat niet zo is.
Alle reacties Link kopieren
Waar heb je dat idee opgedaan om kleding met een kledingroller te behandelen?
Ik heb de was best wel onder controle. Ik haal alles uit de wasmand en sorteer op kleur en wit. Ik voel of er niks in de zakken zit en dan gooi ik de ene of de andere stapel in de wasmachine. Na het wassen op een rek. Na het drogen sommige stukken strijken en alles vouwen en in de kast.
Alle reacties Link kopieren
Hier zit na het wassen geen kattenhaar meer op de was hoor. Misschien stop je de machine dan te vol?

Er zijn ook harenvangers die je in je wasmachine kan doen bij je was. Misschien heb je daar iets aan?

Zoiets:

https://www.myxlshop.nl/j-s-waszakje-vo ... VkQAvD_BwE
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
the_Wicked_Witch schreef:
02-09-2019 22:14
Dan moet je vaker stofzuigen :lightbulb:
Geloof mij ik stofzuig mij gek. Maar dit helpt niet. Misschien deels.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg het ook niet voor elkaar....Ik kreeg wel voor elkaar dat mijn man de was nu altijd doet, hij vindt t nog leuk ook. :-D
Alleen mijn echt fijne was en hand was doe ik zelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven