Scootmobielen.............

26-05-2017 19:44 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer raak. Het water inrijden, op de rijksweg rijden.
Moeten de bestuurders niet eens een rijexamen gaan afleggen?




http://www.dvhn.nl/groningen/Man-rijdt- ... 43376.html

http://www.dvhn.nl/groningen/Scootmobie ... 42840.html
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Dat niet alleen. Volgens mij worden die dingen ook te pas en te onpas gebruikt door mensen die ze eigenlijk niet nodig hebben. Pas nog hier bij de supermarkt, man van een jaar of 45, liep gewoon zonder problemen heel de winkel door, tas boodschappen, twee kratten bier, zonder enig probleem droeg hij dat allemaal naar buiten en tot mijn verbazing werd het allemaal op een scootmobiel gestapeld, die man nam plaats en reed vol gas weg...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Heel kort: JA

Hier ook vaak gevaarlijke situaties met scootmobielen. Niet kijken waar ze rijden, op wegen rijden waar niet gereden mag worden, ed.
pejeka schreef:
26-05-2017 19:52
Dat niet alleen. Volgens mij worden die dingen ook te pas en te onpas gebruikt door mensen die ze eigenlijk niet nodig hebben. Pas nog hier bij de supermarkt, man van een jaar of 45, liep gewoon zonder problemen heel de winkel door, tas boodschappen, twee kratten bier, zonder enig probleem droeg hij dat allemaal naar buiten en tot mijn verbazing werd het allemaal op een scootmobiel gestapeld, die man nam plaats en reed vol gas weg...
En dit!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben blij dat mijn pa één van de bestuurders is die wel netjes en verstandig rijdt.
Je moet wel een soort van test afleggen, maar dit is meer of je het ding zelf onder bedwang hebt.
Alle reacties Link kopieren
yourlocalhero schreef:
26-05-2017 19:58
Ik ben blij dat mijn pa één van de bestuurders is die wel netjes en verstandig rijdt.
Je moet wel een soort van test afleggen, maar dit is meer of je het ding zelf onder bedwang hebt.
Dat weet ik, maar verdomd weinig mensen houden zich eraan. Er zitten op zo'n ding verschillende standen, dus je kan in wandelsnelheid rijden, of net nog iets harder, of echt een stuk harder.

Dan zou je verwachten dat die oudere mensen die wandelsnelheid gebruiken als ze bijv. door een drukke winkelstraat rijden. Nou, vergeet het maar, velen gaan gewoon vol gas, hoe vaak ik niet zowat tegen mijn schenen ben gereden door zo'n ding... en dan word je ook nog beledigd aangekeken, want tja, JIJ moet opzij gaan, voor die arme gehandicapte...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
26-05-2017 19:52
Dat niet alleen. Volgens mij worden die dingen ook te pas en te onpas gebruikt door mensen die ze eigenlijk niet nodig hebben. Pas nog hier bij de supermarkt, man van een jaar of 45, liep gewoon zonder problemen heel de winkel door, tas boodschappen, twee kratten bier, zonder enig probleem droeg hij dat allemaal naar buiten en tot mijn verbazing werd het allemaal op een scootmobiel gestapeld, die man nam plaats en reed vol gas weg...
Je kan zo'n ding natuurlijk, net zoals een fiets gewoon zelf kopen in de winkel...
gizzmo-returns schreef:
26-05-2017 20:12
Je kan zo'n ding natuurlijk, net zoals een fiets gewoon zelf kopen in de winkel...

En nee daar hoef je niet gehandicapt voor te zijn.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
26-05-2017 20:04
Dat weet ik, maar verdomd weinig mensen houden zich eraan. Er zitten op zo'n ding verschillende standen, dus je kan in wandelsnelheid rijden, of net nog iets harder, of echt een stuk harder.

Dan zou je verwachten dat die oudere mensen die wandelsnelheid gebruiken als ze bijv. door een drukke winkelstraat rijden. Nou, vergeet het maar, velen gaan gewoon vol gas, hoe vaak ik niet zowat tegen mijn schenen ben gereden door zo'n ding... en dan word je ook nog beledigd aangekeken, want tja, JIJ moet opzij gaan, voor die arme gehandicapte...
Nou, hoe vaak dan?
Dar ben ik nu serieus wel eens benieuwd naar.
Ik kom namelijk zelf ook regelmatig in de stad of een in drukke winkel en ik heb dit werkelijk nog nooit meegemaakt.
Spring jij er op het laatste moment gewoon voor ofzo?
En nou is het afgelopen!
pejeka schreef:
26-05-2017 19:52
Dat niet alleen. Volgens mij worden die dingen ook te pas en te onpas gebruikt door mensen die ze eigenlijk niet nodig hebben. Pas nog hier bij de supermarkt, man van een jaar of 45, liep gewoon zonder problemen heel de winkel door, tas boodschappen, twee kratten bier, zonder enig probleem droeg hij dat allemaal naar buiten en tot mijn verbazing werd het allemaal op een scootmobiel gestapeld, die man nam plaats en reed vol gas weg...
Wat is daar nou erg aan?
Is het soms verboden om op zo'n ding te rijden als je niet (zichtbaar) gehandicapt bent?
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft er ook een, gelukkig wel, anders kwam hij nergens meer.
Maar we ergeren ons ook aan die mensen, die op volle snelheid door het winkelcentrum of over het trottoir rijden.
Net wat pejeka zegt, er zitten standen op. En als het goed is, wordt er door de leverancier goed uitgelegd, hoe hard, je waar mag rijden.
Nu nog aan de regels houden.
Pluk de dag
Alle reacties Link kopieren
Op volle snelheid door mensenmassa's, of over de weg i.p.v. op de stoep. Liefst tegen de middenstreep aan, dat is zo makkelijk koers houden.

Ik heb op winkelcentrum Paddepoel in Groningen gezien dat een kind van een jaar of acht werd aangereden door zo'n terreurpilote. Die had ik met plezier de banden lek gestoken.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik heb er een gemengd gevoel bij. Aan de ene kant vind ik inderdaad dat er een examen voor afgelegd moet worden maar aan de andere kant ken ik ook mensen die niet meer zelfstandig kunnen lopen, die door beperkingen/ouderdom bijna niks meer kunnen dus dan gun ik ze het gewoon dat ze door die scootmobiel tenminste nog buiten kunnen komen en met hier en daar wat hulp toch nog boodschappen kunnen doen.

Ja het zorgt wel eens voor onveilige situaties maar om daarom maar van iedereen die wellicht niet slaagt het enige wat ze hebben maar af te pakken.
pejeka schreef:
26-05-2017 19:52
Dat niet alleen. Volgens mij worden die dingen ook te pas en te onpas gebruikt door mensen die ze eigenlijk niet nodig hebben. Pas nog hier bij de supermarkt, man van een jaar of 45, liep gewoon zonder problemen heel de winkel door, tas boodschappen, twee kratten bier, zonder enig probleem droeg hij dat allemaal naar buiten en tot mijn verbazing werd het allemaal op een scootmobiel gestapeld, die man nam plaats en reed vol gas weg...
Hoe kun jij dat in godsnaam beoordelen? Ben je ook al dokter naast moraalridder​?

Mijn buurvrouw paar huizen verder heeft MS. Soms kan ze lopen zonder dat je ziet dat er iets mis is, soms rijdt ze in haar scootmobiel, soms komt ze werken niet buiten. Omdat ze niet meer kan fietsen (fysiek) en autorijden (financieel) gaat zij op goede dagen naar de supermarkt op haar scootmobiel waar ze dan lopend nog best prima in orde lijkt.
nbk schreef:
26-05-2017 20:19
Nou, hoe vaak dan?
Dar ben ik nu serieus wel eens benieuwd naar.
Ik kom namelijk zelf ook regelmatig in de stad of een in drukke winkel en ik heb dit werkelijk nog nooit meegemaakt.
Spring jij er op het laatste moment gewoon voor ofzo?
Ik al best wel vaak. Man in de buurt bij de buurtsuper. Lichamelijk niet meer gezond maar ook geestelijk lijkt hij het niet te snappen en die rijdt echt altijd fors te hard op de stoep. Nou staat mijn buurtsuper tegenover een heel groot woon/zorgcentrum dus er rijden er best veel daar.

Dus ik ken inderdaad één persoon die er mee scheurt.
Scootmobiels zijn echt een uitkomst voor wie er een nodig heeft, maar iets meer praktijkles of toets ofzo lijkt me niet verkeerd. Zoiets als het brommerexamen voor 16-jarigen: niet al te zwaar, maar wel even een check of iemand het snapt en het ding fatsoenlijk kan bedienen.

Op de een of andere manier rijden ze altijd midden over het fietspad met 4 km per uur maar scheuren ze met 12 km per uur over de promenade...
appeltjesgroen schreef:
26-05-2017 22:05
Scootmobiels zijn echt een uitkomst voor wie er een nodig heeft, maar iets meer praktijkles of toets ofzo lijkt me niet verkeerd. Zoiets als het brommerexamen voor 16-jarigen: niet al te zwaar, maar wel even een check of iemand het snapt en het ding fatsoenlijk kan bedienen.

Op de een of andere manier rijden ze altijd midden over het fietspad met 4 km per uur maar scheuren ze met 12 km per uur over de promenade...
Dan snappen ze het vandaag een volgend jaar niet meer. De doelgroep voor die dingen, is nou net ook de groep voor wie het besef van de werkelijkheid soms langzaam weer achteruit gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook weleens mot gehad met zo'n scootmobielbereidster; ik liep in volle vaart rechtdoor maar zij kwam van de zijkant en vond kennelijk dat ik mijn pas had moeten inhouden voor haar zodat ze voor me langs kon. Echt enorm verontwaardigd was ze.

Ik wist niet dat die mensen zieligheidsvoorrang hoorden te krijgen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Als ik op mijn werk ben zie ik vaak een oud echtpaar langskomen, allebei op hun scootmobiel.
Dit is duidelijk hun dagelijkse gang naar de supermarkt en weer naar huis.
Zij rijdt altijd heel beschaafd, maar hij is zo'n klier op dat ding.
Hij scheurt haar steeds voorbij, snijdt haar af, probeert haar het gras op te duwen.
Zij doet alleen maar toegeeflijk op hem mopperen.
Hij heeft ook een piratenvlag achter op dat ding.
Boys will be boys.
Ik weet dat dit iets heel anders is dan de stelling hier, maar dit is zo'n schattig stel.
Wij moeten er altijd om lachen.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
26-05-2017 19:52
Dat niet alleen. Volgens mij worden die dingen ook te pas en te onpas gebruikt door mensen die ze eigenlijk niet nodig hebben. Pas nog hier bij de supermarkt, man van een jaar of 45, liep gewoon zonder problemen heel de winkel door, tas boodschappen, twee kratten bier, zonder enig probleem droeg hij dat allemaal naar buiten en tot mijn verbazing werd het allemaal op een scootmobiel gestapeld, die man nam plaats en reed vol gas weg...
Er zijn ook mensen die zo'n ding zelf kopen. Dan mogen ze er toch mee doen wat ze willen?
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
26-05-2017 19:52
Dat niet alleen. Volgens mij worden die dingen ook te pas en te onpas gebruikt door mensen die ze eigenlijk niet nodig hebben. Pas nog hier bij de supermarkt, man van een jaar of 45, liep gewoon zonder problemen heel de winkel door, tas boodschappen, twee kratten bier, zonder enig probleem droeg hij dat allemaal naar buiten en tot mijn verbazing werd het allemaal op een scootmobiel gestapeld, die man nam plaats en reed vol gas weg...
Ik oordeel i.h.a. niet over mensen die een scootmobiel hebben (of het terecht is dat zij die hebben). Wel als ze ermee zitten te scheuren en iedereen moet voor hen aan de kant.
World of Warcraft: Legion
Snoesje666 schreef:
26-05-2017 19:44
Het is weer raak. Het water inrijden, op de rijksweg rijden.
Moeten de bestuurders niet eens een rijexamen gaan afleggen?




http://www.dvhn.nl/groningen/Man-rijdt- ... 43376.html

http://www.dvhn.nl/groningen/Scootmobie ... 42840.html
Je kunt overigens minstens zo veel berichten vinden over automobilisten die tegen elkaar aan rijden / het water inrijden / in een voortuin belanden / een fietser omver rijden. Of brommers. Of scooters. Of scholieren op de fiets.
Krijgen deze mensen geen voorlichting voordat ze een scootmobiel mogen besturen?

Ik vind het een uitkomst voor mensen die moeilijk ter been zijn of snel uitgeput want door zo'n scootmobiel kunnen ze nog zelfstandig boodschappen doen en haalt ze uit hun isolement maar ik vind het zo nu en dan ook een gevaar op de weg. Wanneer ik me hier op de fiets op het fietspad bevind en ik heb de mogelijkheid een andere weg te nemen naar mijn einddoel ( supermarkt ) en zie in de verte een scootmobiel dan neem ik het andere pad. Dit om ergernis te voorkomen want ze rijden of te hard of stoppen plotseling ( heb ik al eens meegemaakt, was nog net geen botsing ). In winkels/supermarkten vind ik ze vaak in de weg staan *sorry* dat is een onhebbelijkheidje van mezelf. Dezelfde ergernis heb ik trouwens ook bij bakfietsen vol met kinderen die af te koppelen zijn en ook de winkels mee ingaan. Alleen rijden die bakfietsen niet zo snel, maar man, man, wat een obstakels zo op het fietspad.
En ja, hier ook wel eens tegen mijn schenen aangereden door een scootmobiel.
Ik ben al een aantal keren tegen mijn schenen aan gereden door zo'n scootmobiel. Sommige mensen rijden er gewoon veel te hard mee, zelfs in de supermarkt.
Je moet toch lekker zelf weten of je zo'n scootmobiel aanschaft ook al heb je hem niet nodig vanwege lichamelijke beperkingen. Ik zou best zo'n ding willen hebben, handig!

Daarnaast krijgen de meeste mensen die de scootmobiel via WMO verkrijgen wel een aantal lessen voordat ze er mee gaan rijden. Dat ze dan te hard rijden, tja...

Wel weer een leuk zeiktopic! :hyper:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven