Zaak tegen Bill Cosby nietig verklaard

17-06-2017 17:29 82 berichten
De rechter die de zaak tegen komiek Bill Cosby leidt, heeft de rechtszaak nietig verklaard. De juryleden zijn er na zes dagen nog niet in geslaagd om een oordeel te vellen in de zaak.
Dat meldt Reuters. "Na 52 uur beraadslaging ben ik verplicht om de zaak nietig te verklaren", aldus de rechter Steven O'Neill.
De aanklagers lieten weten zich daarbij niet neer te leggen. Ze willen een nieuwe poging doen om Cosby te vervolgen. Dit zal binnen vier maanden plaatsvinden, zo wordt beloofd. De komiek blijft tot die tijd vrij op borgtocht.
Bill Cosby wordt ervan beschuldigd in 2004 Andrea Constand te hebben gedrogeerd en aangerand in zijn huis. Tientallen andere vrouwen zijn naar buiten getreden met vergelijkbare beschuldigingen, maar die zaken zijn verjaard.



Wat denken jullie? Gaat hij uiteindelijk worden veroordeeld of niet?

Zelf denk ik dat hij schuldig is in veel zo niet alle gevallen. Het zou me echter verbazen als hij uiteindelijk ook daadwerkelijk schuldig wordt bevonden in deze zaak.
Alle reacties Link kopieren
Welnee. Zinloos gebeuren dat proces
Alle reacties Link kopieren
Power, privilege and justice...
Hoeveel mensen dachten wel niet dat Michael Jackson schuldig was?
Bill Cosby zit bijna aan het eind van zijn leven en nu betichten ze hem na hoeveel jaar nog eens van verkrachting,30 jaar?Misschien is het waar en misschien willen ze alleen geld,wie spreekt de waarheid?
Alle reacties Link kopieren
Habbekratz schreef:
17-06-2017 17:59
Hoeveel mensen dachten wel niet dat Michael Jackson schuldig was?
Bill Cosby zit bijna aan het eind van zijn leven en nu betichten ze hem na hoeveel jaar nog eens van verkrachting,30 jaar?Misschien is het waar en misschien willen ze alleen geld,wie spreekt de waarheid?
Na 30 jaar kunnen ze geen aangifte doen en ook geen geld krijgen. Hoe denk je dat het voor deze vrouwen was om hun verhaal naar buiten te brengen? Waarom zouden ze dit doen?
www.sayswho.nl - het NIEUWE forum - Says who? Says you!
Alle andere zaken zijn verjaard maar daar is een civiele zaak nog wel mogelijk en dan kan er dus wel geld worden toegewezen. Of de eisers dat geld ooit krijgen is nog maar te bezien overigens, zie de civiele zaak tegen OJ Simpson.
Ik zie niet wat het verlopen van de tijd na een beweerd vergrijp zegt over schuld of onschuld.

Ik denk dat dat in de bewijsvoering echt niet zoveel toevoegt; er zijn namelijk genoeg redenen om geen aangifte te willen doen in dit geval. Ik meen dat er tenminste een vrouw is die indertijd wel degelijk aangifte heeft gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
17-06-2017 18:11
Alle andere zaken zijn verjaard maar daar is een civiele zaak nog wel mogelijk en dan kan er dus wel geld worden toegewezen. Of de eisers dat geld ooit krijgen is nog maar te bezien overigens, zie de civiele zaak tegen OJ Simpson.
Ik wist niet dat dit mogelijk is, bedankt voor de toelichting.

Als zoveel vrouwen met dit verhaal naar voren komen lijkt het me overgens sterk dat het allemaal een grote samenzwering is. Als mij dit was overkomen was geld wel het laatste waar ik aan zou denken. Ik snap wel dat ze een civiele zaak zouden aanspannen om gerechtigheid te krijgen. Als dit echt waar is (waar ik niet aan twijfel) is deze man echt een monster in mijn ogen.

Ik vond het trouwens altijd al een nare man...
www.sayswho.nl - het NIEUWE forum - Says who? Says you!
Interessanter vind ik de redenen van vrouwen om géén aangifte te doen. Schaamte? Druk? Zelfverwijt? Angst?

Het lijkt me nogal wat om lijnrecht komen te staan tegenover een door miljoenen mensen op een voetstuk gezet persoon.

Eens met HVW. Tijd zegt niks over eventuele schuld

(Kop 'm er maar in, HVW)
Alle reacties Link kopieren
Wat erg ja. Deze sterren zijn zó met succes verwend gedurende hun leven dat ze denken zich alles te kunnen permitteren.
En acteren is een truc. Het is niet zo dat je hoeft te lijken op de persoon die je speelt.

Persoonlijk denk ik dat hij het inderdaad heeft gedaan bij een flink percentage van die vrouwen. Mogelijk zijn er ook opportunisten bij die er van willen profiteren. Het rechtssysteem zal hopelijk zijn werk goed doen in dit geval.

Met populaire gekleurde mensen kan het moeilijker zijn om een dader veroordeeld te krijgen. Voor een grote groep was hij een rolmodel, het grote voorbeeld van een succesvolle zwarte man, dus wel pijnlijk ja.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Dymphnatam schreef:
17-06-2017 19:05


Eens met HVW. Tijd zegt niks over eventuele schuld

Het probleem is dat je na 30 jaar nauwelijks een fatsoenlijk proces meer kunt voeren, technisch bewijs is verdwenen, getuigen nog onbetrouwbaarder etc.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Habbekratz schreef:
17-06-2017 17:59
Hoeveel mensen dachten wel niet dat Michael Jackson schuldig was?
Dat blijft een grijs gebied.. Het is nooit bewezen dat er iets gebeurd is maar andersom ook niet..
hollebollegijs schreef:
17-06-2017 21:10
Het probleem is dat je na 30 jaar nauwelijks een fatsoenlijk proces meer kunt voeren, technisch bewijs is verdwenen, getuigen nog onbetrouwbaarder etc.
Volgens mij berust de zaak bijna geheel op circumstantial evidence (er schiet mij even geen Nederlandse term te binnen)
Wat op zich niet verkeerd hoeft te zijn, heel veel zaken worden op die gronden gewonnen.
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
17-06-2017 21:43
Volgens mij berust de zaak bijna geheel op circumstantial evidence (er schiet mij even geen Nederlandse term te binnen)
Wat op zich niet verkeerd hoeft te zijn, heel veel zaken worden op die gronden gewonnen.
In Nederland is de verjaringstermijn 20 jaar (in de meeste gevallen) ivm getuigen van wie je niet kan verwachten dat ze na 20 jaar nog betrouwbaar zijn.

Overigens waren er meer aanklachten tegen Cosby maar die waren verjaard.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
17-06-2017 22:00
In Nederland is de verjaringstermijn 20 jaar (in de meeste gevallen) ivm getuigen van wie je niet kan verwachten dat ze na 20 jaar nog betrouwbaar zijn.

Overigens waren er meer aanklachten tegen Cosby maar die waren verjaard.
.
.
Ja, dat schreef ik al. Dit is de enige zaak die nog niet was verjaard (verjaringstermijn van 20 jaar voor verkrachting in betreffende staat)
Overigens gaan diverse staten waarschijnlijk naar aanleiding van juist deze zaak de verjaringstermijn voor verkrachting verlengen.
Lijkt mij een goede zaak.

In Nederland kent men geen verjaringstermijnen voor misdrijven zoals moord en verkrachting.
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
17-06-2017 22:24
.
.


In Nederland kent men geen verjaringstermijnen voor misdrijven zoals moord en verkrachting.
Dat klopt omdat DNA een heel krachtig bewijs is dat niet afhankelijk is van een menselijk geheugen.
Bij moord & verkrachting zaken is DNA vaak voorhanden, kijk naar de zaak van de Utrechtse serie verkrachter of de zaak Vaatstra
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Er waren vrouwen die wel aangifte wilden doen of hadden gedaan maar te horen kregen dat het geen zin had.
Dit was 1 van de machtigste en rijkste mannen in Hollywood. Die gast van Fox is er ook ellenlang mee weg gekomen en dan nog de zaak van de BBC, Jimmy Saville. Die vent kon ook decennia lang misbruiken. Het werd gewoon onder het tapijt geveegd.

Ze zitten in een wereld waar dit gefaciliteerd en in stand gehouden werd/ wordt
Alle reacties Link kopieren
hebbes-1 schreef:
17-06-2017 21:23
Dat blijft een grijs gebied.. Het is nooit bewezen dat er iets gebeurd is maar andersom ook niet..
Dit is echt niet waar hoor. Niet alleen de openbaar aanklager van MJ heeft er destijds ongeveer zijn levenswerk van gemaakt om MJ schuldig te krijgen, ook verschillende journalisten hebben zich a la Peter R de Vries met Joran in de zaak vastgebeten. Er is jaren onderzoek gedaan en er is nooit een greintje bewijs van misbruik gevonden. Sterker nog, na zijn dood hebben weer verschillende onderzoeksjournalisten zich in de zaak vastgebeten en die kwamen tot de conclusie dat zijn vervolging juist een enorme juridische dwaling was die zijn leven nodeloos verwoest heeft.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Vwb Bill Cosby ben ik geneigd juist wel te denken dat hij schuldig is, maar dat baseer ik vooral op het grote aantal vrouwen dat 'uit de kast' is gekomen en hun overeenkomende verhalen. En het feit dat veel van die vrouwen zelf een succesvolle carrière hebben en dus niet per se een financieel motief hebben of beroemd willen worden ofzo. Dat was in het geval van MJ natuurlijk anders, die beide jongens die hem beschuldigd hadden hadden al eerder andere beroemdheden geprobeerd af te persen of al eerder MJ zelf afgeperst. Ook had bij MJ die moeder van dat ene jongetje een soort relatie of iets met hem gehad en was de vader juist degene die MJ beschuldigde. Dat is bij Cosby volgens mij allemaal niet het geval.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
17-06-2017 21:43
Volgens mij berust de zaak bijna geheel op circumstantial evidence (er schiet mij even geen Nederlandse term te binnen)
Wat op zich niet verkeerd hoeft te zijn, heel veel zaken worden op die gronden gewonnen.
De Nederlandse term is indirect bewijs.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
18-06-2017 09:10
Dit is echt niet waar hoor. Niet alleen de openbaar aanklager van MJ heeft er destijds ongeveer zijn levenswerk van gemaakt om MJ schuldig te krijgen, ook verschillende journalisten hebben zich a la Peter R de Vries met Joran in de zaak vastgebeten. Er is jaren onderzoek gedaan en er is nooit een greintje bewijs van misbruik gevonden. Sterker nog, na zijn dood hebben weer verschillende onderzoeksjournalisten zich in de zaak vastgebeten en die kwamen tot de conclusie dat zijn vervolging juist een enorme juridische dwaling was die zijn leven nodeloos verwoest heeft.

Inderdaad, ik heb altijd het gevoel dat hij heel lief was voor kinderen en daar op afgerekend werd.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Veel vrouwen kicken op mannen met aanzien, en veel vrouwen zijn bereid heel ver te gaan als er een carriere als beroemd model of actrice in het verschiet ligt, en als ze dan eenmaal over de grens zijn gegaan en het blijkt allemaal toch niet te zijn gegaan zoals gedacht , dan komen de tongen los en schiet men in het slachtofferrol.
Ik las een verhaal van een vrouw die beweerde door BC verkracht te zijn, ze was 17 en hij heeft haar een modellen carriere beloofd, daarvoor moest ze samen met hem naar een andere staat vliegen, bij aankomst in het hotel bleek er maar 1 kamer te zijn geboekt, ze vond het raar maar ze dacht het zal wel goed zijn, toen ze wakker werd voelde ze iets nats tussen haar benen en ze bleek te zijn gedrogeerd. Ik heb het verhaal 2x moeten lezen want er zaten mi wel heel veel haken en ogen aan.

Ik denk dat hij misbruik heeft van zijn populariteit, en dat hij (valse ) beloftes heeft gedaan in rui, voor sex.
Ik ben benieuwd hoe dit af gaag lopen.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Wat ik las was dat Ms. Constand niet bepaald constant was in haar getuigenis en dat Mr. McMonagle daar een scherp oog voor heeft.
fashionvictim schreef:
18-06-2017 09:10
Er is jaren onderzoek gedaan en er is nooit een greintje bewijs van misbruik gevonden. Sterker nog, na zijn dood hebben weer verschillende onderzoeksjournalisten zich in de zaak vastgebeten en die kwamen tot de conclusie dat zijn vervolging juist een enorme juridische dwaling was die zijn leven nodeloos verwoest heeft.
Na de dood van Michael Jackson heeft Evan Chandler die Michael Jackson heeft aangeklaagd voor misbruik van zijn zoon Jordan Chandler in 2009 zelfmoord gepleegd.Zijn zoon Jordan Chandler heeft toen verteld dat het misbruik nooit heeft plaatsgevonden. Hij moest het van zijn vader verklaren,die zo op hem hadden ingepraat dat hij het ook echt geloofde. Zijn vader was tandarts en had snel veel geld nodig.
Zie oa https://www.youtube.com/watch?v=QWVlwwD6LYY
https://www.youtube.com/watch?v=ibjix_dwBao

https://www.youtube.com/watch?v=np_D1IFG1Cg
https://www.youtube.com/watch?v=FAoJgvOhJ74
https://www.youtube.com/watch?v=Wo3lIT6yBz0
Alle reacties Link kopieren
Bill Cosby krijgt nog wel wat hij verdient, het is nog niet over. Hij wordt zeker nog wel schuldig bevonden. Er zijn zoveel getuigenissen en hij heeft zelf toegegeven drugs heeft gekocht om met jonge vrouwen sex te hebben. Onder ede.
Het is gewoon een vuile viezerik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven