Er zit een knop op die etters

06-06-2007 14:57 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag in de krant: zwembaden gaan de bioscan invoeren m.a.w. iemand die zich misdraagt (lees: denkt dat ie vrouwen en meisjes kan lastig vallen in het zwembad "want het zijn toch maar hoeren") die wordt met zijn wijsvingertje gescand en komt er een volgend keer NIET MEER IN.



Hoera, en hier hebben we dus jáááá'ren op moeten wachten maar ik ben er toch heel blij mee, eindelijk actie!
Alle reacties Link kopieren
Goede zaak! Het werd tijd zeg!



Helaas was het voor mij ook een reden om maar niet meer naar het binnenbad te gaan.



Hoop dat er meer zwembaden volgen.
Alle reacties Link kopieren
Waar ik me vooral zo kwaad over maakte, dat het Tiki bad in Duinrel, de toestand niet durfde aan te pakken, m.i.p. daarvan dan maar instelde dat mannen/jongens 's morgens mochten zwemmen en vrouwen/ meisjes 's middags!



Wat een bezopen maatregel want dat kon je dus in de zomer niet meer met je hele gezin lekker gaan zwemmen.



Duinrel staat er niet bij als zwembad die de bioscan invoert, maar ik hoop het....en anders geven toch een heleboel gezinnen dit zwembad een kantje!
Alle reacties Link kopieren
Prima! Ik ben nog nooit betast of lastiggevallen in een zwembad (ga ook vrijwel nooit naar een zwembad), maar prima maatregel.
Alle reacties Link kopieren
Alleen wat de titel er precies mee te maken heeft...... wou je ook iets met 'knop' doen ofzo? :)
Alle reacties Link kopieren
En hoe wordt deze bioscan betaald??????? 



Precies de prijzen gaan omhoog:(
Alle reacties Link kopieren
In Belgie was een zwembad waar iedereen verplicht is om een ballenknijper te dragen en geen boxershort meer. Dit om een groep marokkanen uit het zwembad te weren.
Alle reacties Link kopieren
Alleen wat de titel er precies mee te maken heeft...... wou je ook iets met 'knop' doen ofzo? :)
Ja, ik dacht dat dat grappig was, maar als de andere topics met knop erin niet meer er dicht bij staan dan slaat het dus nergens meer op.  :P
Alle reacties Link kopieren
Heel mooi bedacht, nu zien dat het ook werkt. Ten eerste moet zo'n knul wel gepakt worden op dergelijk gedrag. Als het niet van buitenaf gezien wordt heb je kans dat er dus niks gebeurd. Kwestie van alleen al de dreiging richting het meisje.

Ten tweede moet dan al het manvolk toch neem ik aan bij binnenkomst de vinger laten scannen. Zo niet dan krijg je de roep van discriminatie en zou de scan weleens snel verleden tijd kunnen worden.

Ik ben ook wel benieuwd of de dreiging van het hebben van zo'n scan al mensen buiten de zwembaddeuren gaat houden.
Alle reacties Link kopieren
Alleen wat de titel er precies mee te maken heeft...... wou je ook iets met 'knop' doen ofzo? :)
Nou, dat als de vingerafdruk wordt herkend dat iemand van het zwembad dan op een knop drukt en zo'n *&^%@##$!joch een schokje van 220 volt krijgt :D
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren




quote: Margaretha2 reageerde



Alleen wat de titel er precies mee te maken heeft...... wou je ook iets met 'knop' doen ofzo? :)



Nou, dat als de vingerafdruk wordt herkend dat iemand van het zwembad dan op een knop drukt en zo'n *&^%@##$!joch een schokje van 220 volt krijgt :D
Ghe. Daar wil ik graag extra voor betalen.:D
Known to cause insanity in laboratory mice
Hoi,



Zwembad De Fakkel in Ridderkerk heeft nu al 2 jaar dit systeem. Het is toen veel op het nieuws geweest. Je moet een pasje kopen, je moet de 1e keer een foto laten maken en 4 keer je wijsvinger scannen. Daarna iedere keer je wijsvinger. Je foto komt dan op het beeldscherm te staan.

Iedereen vanaf 12 jaar moet zo'n pasje hebben, anders mag je het zwembad niet in.

Na een tijdje hoefde je alleen nog maar op risico tijden je pasje bij te hebben. En dit vind ik niet kloppen. Dan zou je het altijd moeten doen. Dus ook met bejaarden aqua joggen en baby zwemmen.

Nog vreemder is dat je eerst al je gegevens in moet vullen, maar dat dit niet gecontroleerd wordt.

Of het echt geholpen heeft weet ik niet, ik kom nooit op risico tijden zwemmen.



In Duinrell is het apart zwemmen trouwens alweer afgeschaft. Maar wat een onoverzichtelijk zwembad is dat trouwens zeg. Daar is nauwelijks overal toezicht te houden.



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Toch denk ik dat het wel werkt, in ieder geval beter als dat belgische idee, dat je niet meer in je short/zwembroek mag komen.
Alle reacties Link kopieren
Pffffff bij ons werd 20 jaar geleden al de lol ontnomen om te zwemmen in het buitenbad.door een grote groep turken die je onder water haast verkrachten.Echt eng was dat altijd,voor de badmeester erbij was had je al een vinger in je d**s zowat:(.vind het prima dat ze dit aanpakken,mijn dochter is nu 4maar hou mn hart vast als ze ooit alleen wil gaan zwemmen met vriendinnen.ik denk dat ik dat maar heel lang uitstel..
Alle reacties Link kopieren
Erg eigenlijk, maar ik heb ook al die negatieve ervaring met Marokkaantjes in het zwembad. Ik was zelf nog maar een jaar of twaalf, dus toch ook al meer dan een decennium geleden, en inderdaad, onder water die vinger in je d**s... Ik ben het braaf gaan zeggen tegen de badmeester, kon de jongen aanwijzen, maar mooi dat die vond dat hij niks kon doen. Even later probeerden ze het weer, heb 'm flink hard in z'n kloten gestampt toen. Als iemand het nog eens probeerd, dan trek ik eigenhandig z'n zwarte ballen eraf :@

Dat was trouwens bij de State of Happiness...

Waar ik dan bang voor ben, is dat ze met zo'n leuke scan alsnog niks doen, als je de dader aanwijst (want tja, die moet je dan wel eerst meenemen/mee zien te krijgen).
Alle reacties Link kopieren
misschien helpt deze maatregel maar hiermee los je het probleem toch niet op?? Hoe krijgen die Marokkanen (of andere overlastplegers) het in hun hoooofd om dit soort gedrag te vertonen? Heeft te maken met opvoeding/beeldvorming/ normen en waarden/integratie...ik snap dat je daar niet 1 2 3 iets in verandert, maar dit soort maatregelen zijn eigenlijk een soort passieve acceptatie van hun gedrag...In mijn zwembad zijn intussen persoonlijke passen ingevoerd. ze weten dus precies wie er zwemt en hoe lang. Als geen-overlast-veroorzakende burger heb ik een ontzettende weerstand tegen dit soort privacy-overschrijdingen. Al dat registreren is volgens mij gewoon niet de manier. Het is een lapmiddel totdat hetzelfde probleem op een andere plaats opduikt. Ik ben niet zo van de christelijke partijen, maar in deze gevallen kan ik toch een eind meevoelen met de Balkenende en de Rouvoeten, met hun nadruk op normen en waarden en de instellingen voor jeugd en gezin.
Alle reacties Link kopieren
Ik sta eigenlijk een beetje versteld... gebeurd dit soort dingen echt? Op grote schaal? Niet dat ik het niet geloof hoor, begrijp me goed. Maar sta versteld van dit soort praktijken, en kom toch echt niet uit een dorpje op de hei.



Ben een regelmatige zwemmer, al jaren. Maar heb zoiets nog nooit meegemaakt, of van gehoord. En dat badmeesters er niks aan doen? Het is verdorie aanranding! Aanhouden die lui en de politie bellen!
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Helaas wel.. en op grote schaal.

Toen ik jong was (way back...:P) al. Maar ik weet het alleen v Amsterdam, meer dan 20 jaar geleden al in het J.v. Galenbad en Sloterparkbad. In Amstelveen een hele hausse ook geweest met aanrandingen en zelfs 2 tienerverkrachtingen. Erg hoor...
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Nou, op grote schaal dat weet ik niet. Het is mij één keer gebeurd en sindsdien heb ik alleen nog samen met mijn vriend durven zwemmen.

Maar ik woon overigens wél in een dorpje op de hei, en hier heb je die kutmarokkaantjes dus ook (sorry voor de generalisatie, ik heb dit heel lang weggestopt in mijn geheugen maar het is wel een hééééél nare herinnering )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven