Goed nieuws: asielzoeker die vrouw aanrand wordt uitgezet

07-07-2017 15:53 63 berichten
Wat fijn voor die vrouw (en de rest van vrouwelijk NL natuurlijk) dat er nu hopelijk eindelijk eens iets gebeurd aan al dat tuig dat hier ongestoord zijn gang kan gaan. Als het aan Klaas Dijkhoff wordt Mohammed M. het land uitgezet :cheer2: Echt, wat zal die vrouw blij zijn, geen kans meer dat ze deze verkrachter nog eens zal gaan tegen komen, nu hopen dat hij ook echt wordt uitgezet en dat het niet door allemaal bureaucratische regeltjes niet door kan gaan.

http://www.nu.nl/binnenland/4823490/man ... gezet.html

Dader Mohammed M. in de Hoornse zedenzaak, waarin het slachtoffer haar belager zelf opspoorde, wordt het land uitgezet als het aan staatssecretaris Klaas Dijkhoff (Veiligheid en Justitie) ligt.
De straf van de uit Somalie afkomstige man is definitief geworden omdat het Openbaar Ministerie en hijzelf niet in hoger beroep zijn gegaan.

"Ernstige misdrijven kunnen niet zonder gevolgen voor een asielvergunning zijn'', aldus Dijkhoff vrijdag. ''Nu dit vonnis onherroepelijk is geworden, starten we met een procedure om de vergunning in te trekken. Zodra dit is afgerond zal snel over worden gegaan tot uitzetting''.

De 28-jarige Mohammed M. uit Hoogwoud probeerde in oktober vorig jaar in Hoorn een 28-jarige vrouw te verkrachten. Hij kreeg onlangs van de rechter 18 maanden cel, waarvan 6 maanden voorwaardelijk. Die straf is hoog genoeg om consequenties te hebben voor zijn verblijfsstatus.

De zaak rond M. wekte veel beroering. De vrouw spoorde haar aanrander zelf op en stapte met die informatie naar de politie. Die deed er echter maanden over om de man op te pakken.
Alle reacties Link kopieren
hadden we hem niet beter hier vast kunnen zetten en behandelen? Nu gaat hij elders op de wereld vrouwen verkrachten
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor lilalinda, met deze informatie terug sturen, mag hij in het land van herkomst hopelijk nog de cel in.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
07-07-2017 15:54
hadden we hem niet beter hier vast kunnen zetten en behandelen? Nu gaat hij elders op de wereld vrouwen verkrachten
Ik dacht ook meteen dit.
Dit is mijn motto
Alle reacties Link kopieren
attribuutje schreef:
07-07-2017 15:58
Nee hoor lilalinda, met deze informatie terug sturen, mag hij in het land van herkomst hopelijk nog de cel in.
er zijn landen waar de schuld van verkrachting vooral bij de vrouw ligt
lilalinda schreef:
07-07-2017 15:54
hadden we hem niet beter hier vast kunnen zetten en behandelen? Nu gaat hij elders op de wereld vrouwen verkrachten
Hij mag zijn straf van mij lekker uit zitten in Somalie. Daar komt ie immers vandaan en hij heeft hier niets te zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Deze man heeft een verstandelijke handicap - en een slechte advocaat.
Lekker makkelijk scoren weer.
Het is vooral de politie geweest die in deze zaak zwaar gefaald heeft. Laat Dijkhoff zijn pijlen daar eens op richten.

En nee, natuurlijk praat ik de daad van deze Somaliër hiermee niet goed.
impala wijzigde dit bericht op 07-07-2017 16:04
49.62% gewijzigd
.
impala schreef:
07-07-2017 16:03
Deze man heeft een verstandelijke handicap - en een slechte advocaat.
Lekker makkelijk scoren weer.
Het is vooral de politie geweest die in deze zaak zwaar gefaald heeft. Laat Dijkhoff zijn pijlen daar eens op richten.

En nee, natuurlijk praat ik zijn daad hiermee niet goed.

Inderdaad, helemaal mee eens dat de politie zwaar gefaald heeft, zou goed zijn als daar zeer kritisch naar gekeken wordt. Maar dat neemt niet weg dat deze verkrachter retour afzender mag en zijn straf in Somalie mag gaan uitzitten.
Alle reacties Link kopieren
aidem schreef:
07-07-2017 16:03
Hij mag zijn straf van mij lekker uit zitten in Somalie. Daar komt ie immers vandaan en hij heeft hier niets te zoeken.
Ah. Gevalletje aap en mouw.
Alle reacties Link kopieren
aidem schreef:
07-07-2017 16:05
Inderdaad, helemaal mee eens dat de politie zwaar gefaald heeft, zou goed zijn als daar zeer kritisch naar gekeken wordt. Maar dat neemt niet weg dat deze verkrachter retour afzender mag en zijn straf in Somalie mag gaan uitzitten.
Ik weet niet of het terecht is dat juist déze man wordt uitgezet. Ik weet niet hoe serieus de achtergrond van zijn asielverzoek is, de status van zijn verbijfsvergunning en ook niet in hoeverre zijn verstandelijke handicap precies een rol heeft gespeeld in deze zaak.

Ik ben vooral in afwachting van het persbericht van Dijkhoff over de maatregelen die hij tegen de politie denkt te gaan nemen.
Er is in deze zaak niet door één individuele agent gefaald, maar stelselmatig, Het aanpakken dáárvan vind ik urgenter dan het uitzetten van deze verstandelijk gehandicapte man.
.
Alle reacties Link kopieren
aidem schreef:
07-07-2017 16:03
Hij mag zijn straf van mij lekker uit zitten in Somalie. Daar komt ie immers vandaan en hij heeft hier niets te zoeken.
:facepalm:
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
07-07-2017 16:03
Deze man heeft een verstandelijke handicap - en een slechte advocaat.
Lekker makkelijk scoren weer.
Het is vooral de politie geweest die in deze zaak zwaar gefaald heeft. Laat Dijkhoff zijn pijlen daar eens op richten.

En nee, natuurlijk praat ik de daad van deze Somaliër hiermee niet goed.
Daar voel je niks van hoor, als je wordt verkracht.

Dan heb je heel weinig boodschap aan verzachtende omstandigheden voor de dader.
Alle reacties Link kopieren
Wauw ik snap door dit topic ineens waar Klaver z'n zetels vandaan haalt; het viva forum! :facepalm:

OT; eindelijk eens een beetje daadkrachtig optreden van onze overheid, ik begon alle hoop inmiddels te verliezen na alle zwembad- hangplek, en festivalterreur van een bepaalde groep. Hup wegwezen met die mafketel en dat er maar veel meer van dat soort aanranders terug gestuurd gaan worden.

Hulde aan de vrouw die zich niet met al die smoesjes liet afschepen en de politie haar werk heeft opgeknapt.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-07-2017 10:34
Reden: racistische opmerking verwijderd
98.87% gewijzigd
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
carrie-bradshaw schreef:
07-07-2017 16:40
Wauw ik snap door dit topic ineens waar Klaver z'n zetels vandaan haalt; het viva forum! :facepalm:

OT; eindelijk eens een beetje daadkrachtig optreden van onze overheid, ik begon alle hoop inmiddels te verliezen na alle zwembad- hangplek, en festivalterreur van een bepaalde groep. Hup wegwezen met die mafketel en dat er maar veel meer van dat soort aanranders terug gestuurd gaan worden.

Hulde aan de vrouw die zich niet met al die smoesjes liet afschepen en de politie haar werk heeft opgeknapt.
Nou ja, dit dus. De politie heeft geen bal gedaan en het is de verkrachte vrouw geweest die hem op het spoor is gekomen. Niet de politie!

Ik was echt met stomheid geslagen geweest als die man hier was vastgezet en behandeld. Waarom zou hij hier behandeld moeten worden? Omdat hij zielig is?

Ik denk dat we asiel-/gelukszoekers eens moeten gaan behandelen zoals ieder mens behandeld dient te worden: als een normaal persoon dat verantwoordelijk is voor zijn of haar daden en niet als een zielig hoopje mens dat vooral begrepen en gepamperd moet worden. Volwassen mensen moeten als volwassenen behandeld worden.

Sowieso ben ik van mening dat elke asiel-/gelukszoeker per ommegaande retour moet worden gestuurd in het geval van een crimineel vergrijp. Of dat nou winkeldiefstal, intimidatie, verkrachting of moord is.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet waarom de criminele asielzoeker direct uitgezet moet worden ipv eerst hier zitten.

In eigen land wordt hij ook echt niet opgesloten en dus kan hij hier alles uitvreten en zijn enige straf is uitzetting.

Dan maakt het niet meer uit hoeveel hij moord, verkracht of rooft .. we zetten je gewoon uit en zien je over een tijdje wel weer als je een nieuwe asiel aanvraag doet. Nee beste idee ooit mensen ongestraft laten vertrekken.
Naakt geboren, gekleurd de kist in ...
Turdidae schreef:
07-07-2017 16:20
:facepalm:

Sorry, je hebt gelijk. Hij heeft hier natuurlijk wel wat te zoeken: vrouwen verkrachten en een uitkering trekken :facepalm:

Blijkbaar zijn er toch altijd een paar mensen te vinden die het opnemen voor zo'n verkrachter en hem willen "behandelen". Laten we hopen dat onze Klaas ballen heeft en hem uitzet. Misschien heeft het een afschrikkende werking voor de rest van de criminelen die naar Europa op weg zijn :lightbulb:
Alle reacties Link kopieren
aidem schreef:
07-07-2017 17:05
Sorry, je hebt gelijk. Hij heeft hier natuurlijk wel wat te zoeken: vrouwen verkrachten en een uitkering trekken :facepalm:

Blijkbaar zijn er toch altijd een paar mensen te vinden die het opnemen voor zo'n verkrachter en hem willen "behandelen". Laten we hopen dat onze Klaas ballen heeft en hem uitzet. Misschien heeft het een afschrikkende werking voor de rest van de criminelen die naar Europa op weg zijn :lightbulb:
Dat zeg ik niet hè ;) Ik vond je uitspraak erg discutabel en dommig overkomen. Het was namelijk generaliserend van aard. Logischerwijs dient hij berecht te worden met de gevolgen van dien.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon eerst de bak in hier en dan uitzetten.
De ervaring leert dat Somaliërs de cel hier verkiezen boven uitzetting.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
07-07-2017 15:54
hadden we hem niet beter hier vast kunnen zetten en behandelen? Nu gaat hij elders op de wereld vrouwen verkrachten
Nou vooruit dan; chemisch castreren op onze kosten en dan terug naar Somalie. Die vrouw heeft levenslang he. Die zak heeft haar aangerand sloeg haar bewusteloos en hij had zijn handen om haar keel nadat ze doodsbang weer bijkwam.
En al zou hij gehandicapt zijn (in hoe verre is dit zo) Hij was slim genoeg om haar telefoon mee te nemen en via een datingsite contact te maken met vrouwen. Joost mag weten hoeveel andere vrouwen hij aangerand of verkracht heeft maar die uit angst of schaamte geen aangifte durven te doen.
sweetfirefly wijzigde dit bericht op 07-07-2017 19:13
1.91% gewijzigd
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Jejoue schreef:
07-07-2017 17:16
De ervaring leert dat Somaliërs de cel hier verkiezen boven uitzetting.
Tuurlijk, voor hem is het mooi weer kost en inwoning en een cursus Nederlands, elke dag sporten, tv op de kamer. Net een hotel. In Somalie zal de gemiddelde gevangenis, een tikkeltje minder comfortabel.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Somalië is, met o.a. Pakistan, Saoedi-Arabië en Afghanistan één van de meest vrouwonvriendelijke landen ter wereld. Landen waar het gebruik is om vrouwen met roestige messen te besnijden, of zoutzuur in het gezicht te gooien, zouden wel aan een extra kritische blik onderworpen mogen worden wanneer hun bewoners naar ons vrije land willen.

Maar we kunnen het natuurlijk ook op 'zwakbegaafd' gooien. Je lult wel anders als je zelf door zo'n 'zwakbegaafde' wordt verkracht.
Alle reacties Link kopieren
carrie-bradshaw schreef:
07-07-2017 16:44
Dat heeft half Afrika, daarom gaat dat ook nooit werken hier..

https://iq-research.info/en/page/average-iq-by-country#
carrie-bradshaw schreef:
07-07-2017 16:44
Dat heeft half Afrika, daarom gaat dat ook nooit werken hier..

https://iq-research.info/en/page/average-iq-by-country#
Ik heb aangifte gedaan van racisme.

En als je zelf enige intelligentie bezat zou je iq-testen op hun (culturele) waarde kunnen schatten.
Alle reacties Link kopieren
carrie-bradshaw schreef:
07-07-2017 16:40
Wauw ik snap door dit topic ineens waar Klaver z'n zetels vandaan haalt; het viva forum! :facepalm:

OT; eindelijk eens een beetje daadkrachtig optreden van onze overheid, ik begon alle hoop inmiddels te verliezen na alle zwembad- hangplek, en festivalterreur van een bepaalde groep. Hup wegwezen met die mafketel en dat er maar veel meer van dat soort aanranders terug gestuurd gaan worden.

Hulde aan de vrouw die zich niet met al die smoesjes liet afschepen en de politie haar werk heeft opgeknapt.
Goh ik snap ineens ook waar Wilders zijn zetels vandaan haalt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven