Vader doodgeschoten voor school van zoontje

21-06-2007 19:42 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vader doodgeschoten bij school ApeldoornAPELDOORN - Een 47-jarige man uit Apeldoorn is donderdagochtend bij de basisschool Berg en Bos in Apeldoorn doodgeschoten, nadat hij zijn 6-jarige zoontje naar school had gebracht. Rond 08.50 uur werd de man, toen hij terug liep naar zijn auto door een scooterrijder onder vuur genomen. Het slachtoffer overleed ter plaatse. Het incident gebeurde om 08.50 uur bij een zij-ingang van de school, meldt Omroep Gelderland. Er zijn drie tot vijf schoten gelost. Volgens diverse bronnen is het slachtoffer de ondernemer Gert Nijkamp, eigenaar van een muziekwinkel aan de Asselsestraat in Apeldoorn. De politie wil de identiteit niet bevestigen, maar ontkent het ook niet. De politie heeft de omgeving afgezet en is een onderzoek gestart. Volgens de politie heeft het kind van het slachtoffer niets van de schietpartij gemerkt. Ook de andere schoolkinderen hebben vermoedelijk niets gezien. Godsamme zeg. Het is al erg genoeg dat mensen elkaar afschieten, maar om dat nu voor een school te moeten doen..... Dat moet een veilige plek zijn voor kinderen.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
Eerst dat jongetje, nu deze vader. Hoe erg is dit? :?



Zoals TO als zegt: een school moet een veilige plaats zijn voor kinderen. Dat helaas al veel beveiliging nodig is op de middelbare scholen, maar dat zoiets moet komen voor basisschoolkinderen? Dat is echt tot daar aan toe!

Ik kan hier niets anders op zeggen dan dit in en in triest te vinden. ;(
Alle reacties Link kopieren
Er bestaat een vermoeden dat het gaat om een afrekening in het criminele circuit. Tja, risico van het vak, dan, zou ik maar weer zeggen. Als je je begeeft in dat soort kringen, weet je dat dat konsekwenties kan hebben.



En dat je gezin gevaar zou kunnen lopen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, als er iemand doodgeschoten wordt, gaan er altijd meteen geruchten dat het een afrekening uit het criminele circuit is.

Volgens mij staat dat nog helemaal niet vast hoor. Maar goed, het is natuurlijk diep en dieptriest dat zoiets op klaarlichte dag, recht voor een school gebeurt.

Je zou haast je kinderen niet meer naar school durven laten gaan. :(
Kunnen ze dat afknallen niet gewoon buiten de bebouwde kom doen ofzo?

Vorige week was er een schietpartij voor de deur van het kinderdagverblijf, waar ik een half uur daarvoor mijn dochter had opgehaald.
Alle reacties Link kopieren


Kunnen ze dat afknallen niet gewoon buiten de bebouwde kom doen ofzo?

Vorige week was er een schietpartij voor de deur van het kinderdagverblijf, waar ik een half uur daarvoor mijn dochter had opgehaald.


:o Gelukkig is je dochtertje ok!



Ik denk dat het wel om een afrekening gaat. Is heel typisch: joego op scooter met schietgerief. Gelukkig hebben die kinderen niets gezien. Je weet natuurlijk niet wat er gaande was, niet iedereen die met het criminele circuit te maken heeft 'verdient' zoiets (denk aan afgeperst worden, per ongeluk verkeerde deal hebben gesloten, enz).
Alle reacties Link kopieren
Het is jammer, maar feitelijk ben je nergens meer echt veilig, ook niet in Nederland. Denken dat we dus de omgeving waarin kinderen verblijven wel veilig kunnen maken, is een illusie. En het zou ook idioot zijn om om enkele incidenten, de samenleving in een gesloten vesting te veranderen.



Ik hoorde trouwens dat die man eigenaar was van een pand waarin een coffeeshop zat en dat hij al tijden probeerde die shop eruit te krijgen, wat niet lukte. Hij had zelf een accordeonwinkel en was erg bekend in heel Europa onder accordeonspelers. Niet echt het prototype waarbij je een liquidatie verwacht.



Traumatisch voor zijn zoontje trouwens, dat papa voor zijn school wordt doodgeschoten. Die voelt zich daar nooit meer veilig.
Alle reacties Link kopieren
Dat meneer voor en school is doodgeschoten is natuurlijk verschrikkelijk, maar deze man wilde zich ook in een business gaan ' vestigen' die op zn zachts gezegd een louche is. In de gokwereld met advocaten een vergunning afdwingen en een coffeeshop uit een pand zetten heeft kwaad bloed gezet in de lokale onderwerled van Apeldoorn. ook dat alle panden op de naam van zijn vrouw staan.....Holleeder deed niet anders. Deze meneer wist waarschijnlijk heel goed in welke schimmige wereld hij zich ging begeven en het is eigenlijk zwaar egoistisch van hem om zn familie zo in gevaar te brengen. Hij liep natuurlijk niet voor niks met een kogel vrij vest, ben benieuiwd of zn vrouw en kinderen daar ook mee lopen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe kom je aan deze info Booyah?
Alle reacties Link kopieren
telegraaf
Alle reacties Link kopieren
oh ok. Ik kreeg even de indruk dat je de familie kende. Sorry.
Alle reacties Link kopieren
En Booyah, zijn dat feiten of geruchten? Is nogal een verschil. Al deze informatie heb ik nog nergens gelezen. Het kan allemaal natuurlijk, maar of deze man zelf in het criminele circuit zat (zich bewust zijn van een eventuele criminele setting in zo'n coffeeshop vind ik wat anders) weet je niet zeker. Misschien wilde hij juist die coffeeshop sluiten omdat hij merkte dat het zaakje daar niet alleen letterlijk stinkt. En overtrokken reacties (om me maar even genuanceerd uit te drukken) hebben we vaker gezien en gebeuren vast niet alleen bij Beroemde Mensen.

  Het klopt dat deze winkel in ieder geval landelijk, maar wellicht ook daarbuiten bekend is onder accordeonisten. Hij was de landelijke importeur van bepaalde merken en repareerde ook en was vriendelijk en behulpzaam. Oke, je weet het nooit, maar laten we voorzichtig zijn met de conclusies. Het is niet altijd zo zwart-wit als het lijkt.
Alle reacties Link kopieren
En de Telegraaf spreekt natuurlijk altijd de waarheid.



In en in triest dit.
'It could be lupus'
In en in triest dit.




Hey Jut,



Bedoel je deze gebeurtenis, of bedoel je de posting met het verhaal uit De Telegraaf? Spreek duidelijke taal, mensch.
Alle reacties Link kopieren
Beide.
'It could be lupus'
Beide.
Oh, gaan we nu inenen helegaar kortaf doen?;)
Alle reacties Link kopieren
Nee, vond het gewoon wel heel wijs klinken :P
'It could be lupus'
Nee, vond het gewoon wel heel wijs klinken :P
Tsjessis, nou....je had me mooi tuk hoor. Ik ga dat ook maar es toepassen. Als je zo nog efkes door blijft gaan, kom je haske snel van je Chiel-effect af, heur.
Alle reacties Link kopieren
Mensen geloof ajb niet alles wat er in de krant staat.

Mijn vader is ook doodgeschoten toen ik 7 was.

En er heeft zoveel onzin in de krant gestaan,Mijn fam heeft nog geprobeerd het tegen te houden maar ja persvrijheid he.

En vooral de telegraaf was goed op dreef.

Dus hou ajb op met speculeren.Het heeft geen enkel nut.

En mocht zijn fam dit lezen dan is dat ontzettend kwetsend.

Kortom er wordt zoveel onzin geschreven.Maar hopelijk komt de waarheid voor de fam snel boven water.
Alle reacties Link kopieren
Dat meneer voor en school is doodgeschoten is natuurlijk verschrikkelijk, maar deze man wilde zich ook in een business gaan ' vestigen' die op zn zachts gezegd een louche is. In de gokwereld met advocaten een vergunning afdwingen en een coffeeshop uit een pand zetten heeft kwaad bloed gezet in de lokale onderwerled van Apeldoorn. ook dat alle panden op de naam van zijn vrouw staan.....Holleeder deed niet anders. Deze meneer wist waarschijnlijk heel goed in welke schimmige wereld hij zich ging begeven en het is eigenlijk zwaar egoistisch van hem om zn familie zo in gevaar te brengen. Hij liep natuurlijk niet voor niks met een kogel vrij vest, ben benieuiwd of zn vrouw en kinderen daar ook mee lopen.
de panden zijn idd van zijn vrouw en die komt op z,n zachts gezegd niet uit een "voortreffelijk" milieu.En dit heb ik niet uit de krant,maar dat weet ik omdat ik ze ken.Maar het is in en in triest allemaal.Er is nu 100000 euro uitgeloofd voor de dader.Hoop dat ze hem pakken want dit verdiend niemand.
Alle reacties Link kopieren


Mensen geloof ajb niet alles wat er in de krant staat.

Mijn vader is ook doodgeschoten toen ik 7 was.

En er heeft zoveel onzin in de krant gestaan,Mijn fam heeft nog geprobeerd het tegen te houden maar ja persvrijheid he.

En vooral de telegraaf was goed op dreef.

Dus hou ajb op met speculeren.Het heeft geen enkel nut.

En mocht zijn fam dit lezen dan is dat ontzettend kwetsend.

Kortom er wordt zoveel onzin geschreven.Maar hopelijk komt de waarheid voor de fam snel boven water.



Sjee Mickey wat erg. Maar ja, dit is inderdaad wat ik bedoelde, al dat speculeren heeft inderdaad geen zin. En tja, de telegraaf...ach.
Alle reacties Link kopieren
Het valt me op dat als er de laatste tijd mensen overlijden als gevolg van een misdrijf of ongeval steeds vaker geluiden klinken als 'hij/zij heeft er zelf om gevraagd' (criminaliteit of duistere zaakjes, zal wel te hard gereden hebben, droeg geen gordel...) enz. En dan bedoel ik niet alleen op internet maar ook in de reguliere media, in de straat en op de werkvloer. Lekker meelevend, reageren die zelfde types ook zo als het om een goede vriend of familielid gaat?
Als je je niet met duistere figuren bezighoudt, is de kans dat je door iemand die op een scooter langrijdt, wordt afgeknald wel heel erg klein. Kan me niet voorstellen dat het slachtoffer voor de lol met een kogelvrij vest rondliep ......
Alle reacties Link kopieren
Het valt me op dat als er de laatste tijd mensen overlijden als gevolg van een misdrijf of ongeval steeds vaker geluiden klinken als 'hij/zij heeft er zelf om gevraagd' (criminaliteit of duistere zaakjes, zal wel te hard gereden hebben, droeg geen gordel...) enz. En dan bedoel ik niet alleen op internet maar ook in de reguliere media, in de straat en op de werkvloer. Lekker meelevend, reageren die zelfde types ook zo als het om een goede vriend of familielid gaat?




Je hoort mij absoluut niet zeggen dat hij erom gevraagd heeft, evenmin dat hij het verdiend heeft...

Leer je zelf toch eens nuanceren.



Wel heb ik gezegd dat dit de konsekwenties kunnen zijn als je je in dat soort kringen begeeft. Even iets anders gesteld.



Zulke familie heb ik niet hoop ik, en als dat wel zo is, dan zou mijn reactie hetzelfde zijn, nl dat het de konsekwentie kan zijn van je levenstijl, en dat zul je dan moeten accepteren lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Als je je niet met duistere figuren bezighoudt, is de kans dat je door iemand die op een scooter langrijdt, wordt afgeknald wel heel erg klein. Kan me niet voorstellen dat het slachtoffer voor de lol met een kogelvrij vest rondliep ......




Zoals eerder gezegd: dit kan wat te zwart-wit zijn. Dat een coffeeshophouder crimineel is hoeft nog niet te betekenen dat de vastgoedeigenaar dat ook is. Als het conflict enkel bestaat uit het feit dat die coffeeshophouder het pand uit moet van de vastgoedeigenaar, en de coffeeshophouder is een crimineel (zou ook nog reden tot opdoeken van die zaak kunnen zijn als de vastgoedeigenaar daarachter komt), dan is een echt pissige crimineel mogelijk tot dit soort zaken in staat. Zoals ik ook al eerder opmerkte: moorden omdat iets wat iemand heeft gezegd is al vaker gebeurd en waarom zou dat alleen bij Beroemde Mensen zijn.



Het KAN inderdaad anders liggen, zeker als het klopt van dat kogelvrije vest en die vrouw. Maar zolang dat soort berichten alleen nog maar in de Telegraaf verschenen is (misschien is dat inmiddels anders, ik hou niet alle kranten bij), zou ik meerdere opties voor ogen houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven