Meningokokken vaccin maar niet genoeg beschikbaar

01-06-2018 19:10 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er wordt vanaf 1 mei gevaccineerd voor meningokokken acwy maar wat nu als jouw kind niet in de leeftijd valt voor deze vaccinatie?

Ik zou mijn kinderen wel graag het volledige vaccin geven maar ze zijn geen baby en nog lang geen veertien. Komt er dan nog een inhaal ronde bijvoorbeeld?
Alle reacties Link kopieren
Vraag t eens aan je huisarts.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Het vaccin is aangepast. Als je kinderen 14 zijn krijgen ze het alsnog.
De kans op besmetting is 1 op een miljoen. En komt volgens onderzoek het meest voor bij kinderen in de vaccinatierange.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Als je kind niet tot de doelgroep behoort kun je m altijd op eigen kosten via de huisarts krijgen. Het vaccin kost ongeveer €50,-, als ik het goed heb.
anoniem_356008 wijzigde dit bericht op 01-06-2018 19:56
21.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het consultatiebureau gebeld. Ze gaven idd aan dat het niet geadviseerd wordt omdat de kans nog steeds heel klein is.

Maar ik ga hem (3,5) toch laten vaccineren, ik ben nu echt niet meer gerust op ieder ogenschijnlijk “griepje”.

Je kunt t bij de GGD doen of een vaccinatiekliniek (voor reizen). Kost rond de €60.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Fragolisa schreef:
01-06-2018 19:53
Als je kind niet tot de doelgroep behoort kun je m altijd op eigen kosten via de huisarts krijgen.
Ik begreep uit de berichtgeving dat dat juist niet kan, omdat er niet genoeg vaccins beschikbaar zijn. Ze worden gereserveerd voor de baby’s en 14-jarigen. Uitzondering zijn bedevaartgangers naar Mekka, voor hun zijn er wel vaccins beschikbaar, wat ik toch erg vreemd vind.
Pientjexxxx schreef:
01-06-2018 19:57
Ik begreep uit de berichtgeving dat dat juist niet kan, omdat er niet genoeg vaccins beschikbaar zijn. Ze worden gereserveerd voor de baby’s en 14-jarigen. Uitzondering zijn bedevaartgangers naar Mekka, voor hun zijn er wel vaccins beschikbaar, wat ik toch erg vreemd vind.
Oh dat wist ik niet, bij andere vaccins werkt het namelijk wel zo. Goed om te weten!
Vanaf mei van dit jaar krijgen kindjes van 14 maanden de aangepaste prik. Baal ik van want mijn knuppel heeft in januari toen hij 14 maanden was die oude prik gehad.

Ik bel denk ik ook de huisarts dat ik een aanvullende prik voor beide kinderen wil. Dat geld heb ik er wel voor over.
Alle reacties Link kopieren
Wat een confronterend bericht is dit.
Wij zijn ons zoontje als baby aan de meningokokken (hersenvliesontsteking en bloedvergiftiging) verloren en een jaar later bijna ook onze dochter.
Kans van 1 op miljoen? Dan hebben wij wel ontzettend veel pech gehad :(
(dat is trouwens ook wat alle artsen gezegd hebben)
Gatekeeper* schreef:
01-06-2018 20:00
Vanaf mei van dit jaar krijgen kindjes van 14 maanden de aangepaste prik. Baal ik van want mijn knuppel heeft in januari toen hij 14 maanden was die oude prik gehad.

Ik bel denk ik ook de huisarts dat ik een aanvullende prik voor beide kinderen wil. Dat geld heb ik er wel voor over.
Ik ben bang dat je huisarts je gaat vertellen dat hij die vaccins niet kan bestellen.
carrie-bradshaw schreef:
01-06-2018 19:55
Ik heb het consultatiebureau gebeld. Ze gaven idd aan dat het niet geadviseerd wordt omdat de kans nog steeds heel klein is.

Maar ik ga hem (3,5) toch laten vaccineren, ik ben nu echt niet meer gerust op ieder ogenschijnlijk “griepje”.

Je kunt t bij de GGD doen of een vaccinatiekliniek (voor reizen). Kost rond de €60.
€104,00 incl. consult lees ik op de site van de GGD.

https://www.ggdrotterdamrijnmond.nl/nie ... /index.xml
jamesbondfan schreef:
01-06-2018 20:04
Wat een confronterend bericht is dit.
Wij zijn ons zoontje als baby aan de meningokokken (hersenvliesontsteking en bloedvergiftiging) verloren en een jaar later bijna ook onze dochter.
Kans van 1 op miljoen? Dan hebben wij wel ontzettend veel pech gehad :(
(dat is trouwens ook wat alle artsen gezegd hebben)
O, wat verschrikkelijk!
jamesbondfan schreef:
01-06-2018 20:04
Wat een confronterend bericht is dit.
Wij zijn ons zoontje als baby aan de meningokokken (hersenvliesontsteking en bloedvergiftiging) verloren en een jaar later bijna ook onze dochter.
Kans van 1 op miljoen? Dan hebben wij wel ontzettend veel pech gehad :(
(dat is trouwens ook wat alle artsen gezegd hebben)
Wat erg! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper* schreef:
01-06-2018 20:05
€104,00 incl. consult lees ik op de site van de GGD.

https://www.ggdrotterdamrijnmond.nl/nie ... /index.xml
Oh bij ons bij de GGD is t € 88. Bij de reiskliniek hier iets meer dan €60 zonder consult. Kan zijn dat je consult vergoed krijgt via de verzekering zei die vrouw van t CB.

Wel apart dat de GGD landelijk verschillende tarieven heeft.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
01-06-2018 19:57
Ik begreep uit de berichtgeving dat dat juist niet kan, omdat er niet genoeg vaccins beschikbaar zijn. Ze worden gereserveerd voor de baby’s en 14-jarigen. Uitzondering zijn bedevaartgangers naar Mekka, voor hun zijn er wel vaccins beschikbaar, wat ik toch erg vreemd vind.
Wat ik begreep zijn ze wel beschikbaar voor reizigers. Daaronder vallen de bedevaartgangers, maar dat staat leuker in het nieuws. Heeft iemand de GGD gebeld of de vaccinaties beschikbaar zijn?

@jamesbondfan Dikke knuffel! Mag ik vragen welke variant ze hadden? A,B,C,W of Y?
Alle reacties Link kopieren
jamesbondfan schreef:
01-06-2018 20:04
Wat een confronterend bericht is dit.
Wij zijn ons zoontje als baby aan de meningokokken (hersenvliesontsteking en bloedvergiftiging) verloren en een jaar later bijna ook onze dochter.
Kans van 1 op miljoen? Dan hebben wij wel ontzettend veel pech gehad :(
(dat is trouwens ook wat alle artsen gezegd hebben)
Ooh wat verschrikkelijk :(

Is jullie dochtertje helemaal hersteld? Bah heel naar.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Het is gewoon net zoals Vroeger met de c variant. Ze enten de groep in die het meeste risico loopt en ook zorgt voor de verspreiding. Als deze groep gedekt is loopt het snel terug.

Overigens kan je helaas van meerdere dingen hersenvliesontsteking en bloedvergiftiging krijgen en niet alleen van menigokokken :cry:
saywhat schreef:
01-06-2018 20:18
Wat ik begreep zijn ze wel beschikbaar voor reizigers. Daaronder vallen de bedevaartgangers, maar dat staat leuker in het nieuws. Heeft iemand de GGD gebeld of de vaccinaties beschikbaar zijn?

@jamesbondfan Dikke knuffel! Mag ik vragen welke variant ze hadden? A,B,C,W of Y?
Het zou toch raar zijn als ze alleen beschikbaar zouden zijn voor reizigers? Er wordt toch niet gecontroleerd of je wel echt gaat reizen?
Hier in de buurt is een tiener overleden, dus ik wil ook zelf betalen voor mijn kinderen.
Alle reacties Link kopieren
carrie-bradshaw schreef:
01-06-2018 19:55
Ik heb het consultatiebureau gebeld. Ze gaven idd aan dat het niet geadviseerd wordt omdat de kans nog steeds heel klein is.

Maar ik ga hem (3,5) toch laten vaccineren, ik ben nu echt niet meer gerust op ieder ogenschijnlijk “griepje”.

Je kunt t bij de GGD doen of een vaccinatiekliniek (voor reizen). Kost rond de €60.
Maar ook na de inenting heb je nog kans op hersenvliesontsteking . Virussen veroorzaken het ook, zelfs waterpokken en een tekenbeet kunnen er voor zorgen. Helaas zit je nooit helemaal safe.
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
01-06-2018 20:30
Het zou toch raar zijn als ze alleen beschikbaar zouden zijn voor reizigers? Er wordt toch niet gecontroleerd of je wel echt gaat reizen?
Ik heb de GGD gebeld van de week. Het wordt echt alleen gedaan als je op bedevaart naar mekka gaat ...

Ik vertrouw er maar op dat het wel
goedkomt.
Ik heb vandaag de Ggd gebeld. Het kwam er op neer dat ze nu zelf aan 't bekijken zijn hoe nu verdere stappen te ondernemen. Het schijnt nog niet zo extreem te zijn. Wel gaf ze aan om de site van de GGD en de site van de Rivm in de gaten te houden. Ook zijn er op dit moment gewoon niet genoeg vaccinaties. Volgende week of over 2 weken kon ik weer terug bellen voor eventuele nieuwe informatie en eventueel het bestellen van de vaccinaties. Zij had het bij mij helemaal niet over alleen Mekka reizigers.
Alle reacties Link kopieren
peertje26 schreef:
01-06-2018 21:00
Ik heb vandaag de Ggd gebeld. Het kwam er op neer dat ze nu zelf aan 't bekijken zijn hoe nu verdere stappen te ondernemen. Het schijnt nog niet zo extreem te zijn. Wel gaf ze aan om de site van de GGD en de site van de Rivm in de gaten te houden. Ook zijn er op dit moment gewoon niet genoeg vaccinaties. Volgende week of over 2 weken kon ik weer terug bellen voor eventuele nieuwe informatie en eventueel het bestellen van de vaccinaties. Zij had het bij mij helemaal niet over alleen Mekka reizigers.
Wat fijn! Nou dan bel ik over twee weken nog eens terug.

Ik belde woensdag en toen kreeg ik dis te horen dat ik alleen in aanmerking zou komen als ik op bedevaart zou gaan.

Ze zeiden overigens wel dat het niet zo ernstig is als de media beweerd. Het risico om het te krijgen is net zo groot als vorig jaar en toen hebben ze dus ingesteld om te gaan vaccineren met de uitgebreide versie. Die zijn toen allemaal besteld.
carrie-bradshaw schreef:
01-06-2018 20:17
Wel apart dat de GGD landelijk verschillende tarieven heeft.
GGDen zijn gemeentelijk georganiseerd, dus tarieven verschillen. Net zoals dat je voor je rijbewijs verschillende prijzen betaalt in verschillende gemeentes. Het vaccin heeft één prijs, alleen de prijs voor een consult verschilt.
ostara. schreef:
01-06-2018 20:34
Ik heb de GGD gebeld van de week. Het wordt echt alleen gedaan als je op bedevaart naar mekka gaat ...

Ik vertrouw er maar op dat het wel
goedkomt.
Dus toch niet voor alle reizigers. Gaan ze dan contoleren of je ook echt gaat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven