Mazelen rukt op, kinderartsen maken zich grote zorgen.

21-08-2018 15:29 538 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik start maar even een nieuw topic aangezien het vandaag opnieuw in het nieuws is. Ik vraag me af of de anti-vaxxers 'm niet langzaam aan beginnen te knijpen. Arme kinderen, dat meen ik oprecht maar ik stiekem hoop ik dat die eigenwijze antivaxxers die zich hebben laten leiden door allerlei broodje aap verhalen toch even flink in hun rats zitten.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Ik had van de week in M graag gehoord wat de anti vaxxer erover te vertellen had, helaas kwam ze nauwelijks aan het woord. Ik heb dus ook nog steeds niet meegekregen waarom sommige mensen niet vaccineren?
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Die zullen hier echt niet van schrikken, maar het als propaganda zien
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik heb als kind ook de mazelen gehad.
Leuk nee, maar om er nu zo'n heisa van te maken.

De kans op complicaties bij mazelen is 10-20 % wat betreft middelooronsteking en longontsteking, waarvoor dan anti-biotica kan worden gegeven.(bron; wikipedia)
Alle reacties Link kopieren
Het jammere is dat de kinders van domme antivaxxers wellicht dan wel risico lopen, maar jonge kindjes die vanwege medische redenen niet ingeënt zijn (of gewoonweg nog te jong zijn) lopen helaas ook risico. En dat allemaal omdat antivaxxers zo fucking dom en eigenwijs zijn.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij denken de anti vaxxers nog al licht over de mazelen en zien ze er niet zo het gevaar van in.Ik weet even niet waar ik het vanmorgen tegen kwam, maar ik las vluchtig dat in landen als de Oekraïne er steeds minder wordt gevaccineerd en er zelfs mazelen feestjes worden gehouden, net als sommige mensen bij de waterpokken doen, zodat hun kind op de natuurlijke manier de mazelen krijgt. Dan ben je echt niet op de hoogte van de gevaren denk ik zo. Mijn buurjongentje heeft het gekregen toen hij 9 maanden oud was en dus nog niet gevaccineerd. Hij is er bijna aan overleden, dus ik wens het echt niemand vrijwillig toe.
Raising kids is a walk in the park. Jurassic Park.
miedo schreef:
21-08-2018 15:36
Tja, ik heb als kind ook de mazelen gehad.
Leuk nee, maar om er nu zo'n heisa van te maken.

De kans op complicaties bij mazelen is 10-20 % wat betreft middelooronsteking en longontsteking, waarvoor dan anti-biotica kan worden gegeven.(bron; wikipedia)
Vroeger hoefde je ook geen gordel om in de auto.
Ik las vanmorgen een reactie van een anti-vaxxer. Die vond het inderdaad leugens van farmaceutische industrie.
Onmogelijk dus om een discussie mer te voeren.
Alle reacties Link kopieren
Er wordt pas gevaccineerd tegen de mazelen sinds 1976.

40 plusses zijn dus niet ingeënt tegen de mazelen.

Ik kan mij niet herinneren dat in mijn jeugd zo"n drama werd gemaakt over de mazelen.

Kortom ik vind die angst voor de mazelen zwaar overtrokken.

En ja mijn kind is wel ingeënt.
Alle reacties Link kopieren
daaantje schreef:
21-08-2018 15:38
Volgens mij denken de anti vaxxers nog al licht over de mazelen en zien ze er niet zo het gevaar van in.Ik weet even niet waar ik het vanmorgen tegen kwam, maar ik las vluchtig dat in landen als de Oekraïne er steeds minder wordt gevaccineerd en er zelfs mazelen feestjes worden gehouden, net als sommige mensen bij de waterpokken doen, zodat hun kind op de natuurlijke manier de mazelen krijgt. Dan ben je echt niet op de hoogte van de gevaren denk ik zo. Mijn buurjongentje heeft het gekregen toen hij 9 maanden oud was en dus nog niet gevaccineerd. Hij is er bijna aan overleden, dus ik wens het echt niemand vrijwillig toe.

Dan is je buurjongetje een uitzondering:
"Bron: Rivm) "De kans om te overlijden bij patiënten met mazelen is in Nederland kleiner dan 1 op de 1000 gevallen."
Alle reacties Link kopieren
Fragolisa schreef:
21-08-2018 15:38
Vroeger hoefde je ook geen gordel om in de auto.
Dat kun je niet vergelijken, er rijden nu veel meer auto's op de weg en ook harder dan in mijn jeugd.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik vind het zorgwekkend.
Mijn 12 maanden oude zoontje hebben we vervroegd laten enten voor we naar Frankrijk gingen. Ik ben dan ook voor verplicht vaccineren, uitzonderingen qua gezondheid daargelaten
miedo schreef:
21-08-2018 15:43
Dat kun je niet vergelijken, er rijden nu veel meer auto's op de weg en ook harder dan in mijn jeugd.
Hoe dan ook, ik vind het dom als je de BMR overslaat. Er worden ieder jaar kinderen slechthorend of slechtziend omdat hun moeder tijdens de zwangerschap een infectie met rode hond heeft opgelopen. Ik snap niet dat iemand zijn kleinkinderen dat wil aandoen.
anoniem_356008 wijzigde dit bericht op 21-08-2018 15:50
0.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Fragolisa schreef:
21-08-2018 15:48
Hoe dan ook, ik vind het dom als je de BMR overslaat. Er worden ieder jaar kinderen slechthorend of slechtziend omdat hun moeder tijdens de zwangerschap en infectie met rode hond heeft opgelopen. Ik snap niet dat iemand zijn kleinkinderen dat wil aandoen.
Cijfers?
Alle reacties Link kopieren
@Miedo, je kunt er allerlei feiten en cijfers bij halen maar jouw kind zou maar net die ene van de 1000 zijn. Kinderartsen in Nederland maken zich niet voor niets zorgen lijkt mij.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
De mazelen zijn gevaarlijk als er al een ander onderliggend probleem is en dat weet je niet altijd van te voren.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook van de generatie die 'gewoon' de mazelen heeft gekregen.
Ja, het is niet altijd een onschuldige ziekte, er kunnen zelfs kinderen aan sterven, maar de heisa die er nu over gemaakt wordt, met de druk op ouders (tot zelfs mogelijk verplichting om in te enten) vind ik buitenproportioneel.
nounou
Alle reacties Link kopieren
mevrouwiglesias schreef:
21-08-2018 15:50
@Miedo, je kunt er allerlei feiten en cijfers bij halen maar jouw kind zou maar net die ene van de 1000 zijn. Kinderartsen in Nederland maken zich niet voor niets zorgen lijkt mij.
Leven is risico lopen.
Kans dat je kind onder een auto komt is groter, dus lijkt me dan dat eerst aanpakken.
Ik ben niet tegen inenten tegen mazelen als mensen dat willen, maar ik ben wel tegen onnodig paniek zaaien.
Een beetje dubbel, ik heb zowel de mazelen als het hele BMR-repertoire gehad zonder al teveel problemen. Is het qua ernst niet vergelijkbaar met de waterpokken? Dat is hier een beetje suffe kinderziekte waartegen in het buitenland wel wordt gevaccineerd.
Mijn kinderen hebben overigens wel alle inentingen gekregen, inclusief HPV.
Alle reacties Link kopieren
miedo schreef:
21-08-2018 15:42
Dan is je buurjongetje een uitzondering:
"Bron: Rivm) "De kans om te overlijden bij patiënten met mazelen is in Nederland kleiner dan 1 op de 1000 gevallen."
De kans om getroffen te worden door de bliksem is veel kleiner. En toch ga je ook niet onder een boom staan of met een paraplu in een onweersbui lopen.

Snap niet dat mensen het risico wil lopen dat je kind kan sterven ergens aan, ook al is die kans klein. Zeker niet als je het kan voorkomen. Je zet je kind toch ook niet in de auto zonder stoeltje of gordels?
Alle reacties Link kopieren
@Miedo Leven is risico lopen inderdaad. Maar risico's kun je verminderen, daarom hebben ze de vaccinaties uitgevonden.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Het eerste wat ik dacht toen ik het las: Hopelijk opent dit de ogen van mensen die tegen vaccineren zijn. Maar hoe erg zullen ze het vinden als hun kind het krijgt? Het is dan toch de wil van God of het risico wat je wilde nemen.

Nu zijn het mazelen, wat is het volgende?
Alle reacties Link kopieren
miedo schreef:
21-08-2018 15:36
Tja, ik heb als kind ook de mazelen gehad.
Leuk nee, maar om er nu zo'n heisa van te maken.
Mijn opa is 85 geworden terwijl hij zijn hele leven heeft gerookt. Dus kunnen we best wel lekker doorpaffen met z'n allen.... Oftewel: niet iedereen gaat dood aan de mazelen, maar iedere dode is er 1 teveel als het te voorkomen is.
Alle reacties Link kopieren
mevrouwiglesias schreef:
21-08-2018 15:53
@Miedo Leven is risico lopen inderdaad. Maar risico's kun je verminderen, daarom hebben ze de vaccinaties uitgevonden.
Ik zou mijn kind vastbinden op bed, loopt hij geen enkel risico meer!
Alle reacties Link kopieren
Mijn kind is te vroeg geboren dus ik wilde graag wat later vaccineren als kind wat sterker was.

Mijn kinderarts was daar fel tegen. Die zegt juist de zwakkere kindjes hebben de bescherming van de vaccinaties hard nodig.

Kinderartsen zien natuurlijk ook alleen de kindjes die erg ziek worden en die daardoor in het ziekenhuis belanden.
Dat kan een vertekend beeld geven. Bij de meeste kinderen verloopt een ziekte zoals de mazelen niet zo heftig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven