ING: 775 miljoen euro boete wegenss witwassen

04-09-2018 18:50 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lekker dan. ING heeft een potje waaruit 775 miljoen boete kan worden betaald. ING hielp schimmige figuren tussen 2010 en 2016 bij het witwassen van honderden miljoenen euro’s.


Het ergste is dat ceo Ralph Hamers de man is die begin dit jaar een loonsverhoging kreeg aangeboden van ruim 50 procent , wat zijn salaris zou brengen op ruim 3 miljoen euro.

Wat is dat toch, dat falende bestuurders zo makkelijk wegkomen met hun wanbeleid?
Alle reacties Link kopieren
Topbankiers zijn en blijven witteboorden criminelen.....die boete daar maken ze zich echt niet druk om. Als ze zelf langdurig de cel in gaan, dat zou pas echt werken

(Maar dat durven onze politici helaas niet aan)

Gewone burgers gaan uiteraard wel de cel in voor het witwassen van dergelijke bedragen vermoed ik....
Alle reacties Link kopieren
Yep en als legale sekswerker kun je geen rekening openen bij de ING want dan hebben zij ineens wel moraal. https://sekswerkerfgoed.nl/banken-en-sekswerk/
https://www.oneworld.nl/harlot/hoe-bank ... genwerken/

De waarheid is dat men geen moraal heeft zodra het om grote bedragen gaat.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Nou, het was niet Hamers persoonlijk natuurlijk, maar ING faciliteerde allerlei schimmige projecten zonder goed te controleren. Dit ging wel onder leiding van Hamers, de man die het allemaal zo goed deed en die loonsverhoging bijzonder verdiende.
Alle reacties Link kopieren
Ach, wij als ING klant zullen dat geld wel weer ophoesten hoor.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
quattro35 schreef:
04-09-2018 18:52
Topbankiers zijn en blijven witteboorden criminelen.....die boete daar maken ze zich echt niet druk om. Als ze zelf langdurig de cel in gaan, dat zou pas echt werken

(Maar dat durven onze politici helaas niet aan)

Gewone burgers gaan uiteraard wel de cel in voor het witwassen van dergelijke bedragen vermoed ik....
Er was niet voor niets een strafrechtelijk onderzoek en het OM legt keurig uit waarom er geen koppen rollen:

https://www.om.nl/actueel/nieuwsbericht ... taalt-775/
Alle reacties Link kopieren
Aan een boom zo vol geladen, mist men één, twee pruimpjes niet.

De netto winst van de ING groep was in 2017 bijna 5 miljard, waarvan meer dan de helft werd uitgekeerd aan aandeelhouders.
https://www.aandelencheck.nl/aandelen/ing/dividend/

In dat licht valt 775 miljoen nog wel te overzien.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
En de NL staat heeft weer een zakcentje, ze zullen dat wel moeten gebruiken om het afschaffen van de dividendbelasting uit te betalen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
willem1959 schreef:
04-09-2018 18:55
Nou, het was niet Hamers persoonlijk natuurlijk, maar ING faciliteerde allerlei schimmige projecten zonder goed te controleren. Dit ging wel onder leiding van Hamers, de man die het allemaal zo goed deed en die loonsverhoging bijzonder verdiende.

Ik lees in Trouw ook dat dat het probleem was, slechte controle.

Dat is weer wat anders dan actief meewerken.

Je kan moeilijk een medewerker van een bank in de cel gooien omdat hij zijn werk niet goed deed.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Dat is waar, maar de bestuursvoorzitter is natuurlijk eerst verantwoordelijke. ING, dat zoveel toeliet, een pot afschrijving heeft om die uit te betalen en zijn klanten (u en ik dus) uitperst met een rente van 0,05%.

En een overheid die door middel van de vermogensrendementsheffing er voor zorgt dat je zuurverdiende spaargeld verdampt terwijl je er naar zit te kijken.

Nette mensen zijn altijd de lul.
Alle reacties Link kopieren
Ze hebben natuurlijk niet actief meegewerkt aan het witwassen. Ze hebben wel te weinig gecontroleerd wie welk geld op welke rekening overmaakt en stort.
Ik vind het lastig hoor. Geld stinkt niet en is amoreel, maar de bank moet wel controleren of geld wel op legale wijze wordt verdient.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven