2017 een van jaren met meeste schade door natuurrampen

31-10-2018 12:05 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://nos.nl/artikel/2257233-2017-een ... ampen.html
De schade door natuurrampen is de afgelopen tien jaar verdubbeld. Grote rampen in de Verenigde Staten en de Cariben zorgden vorig jaar voor een schade van meer dan 295 miljard euro. Daardoor is 2017 een van de duurste jaren ooit wat natuurrampen betreft. Dat blijkt uit het World Disaster Report van het Internationale Rode Kruis.

Het jaar daarvoor, in 2016, richtten natuurrampen voor ongeveer 168 miljard euro aan schade aan, berekende de Duitse herverzekeraar Munich Re toen. Dat was 60 procent meer dan 2015.
Alle reacties Link kopieren
Grootste ramp is de toename van het aantal mensen.
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Lopervanhiernaardaar schreef:
31-10-2018 12:08
Grootste ramp is de toename van het aantal mensen.
Nee

https://www.oneworld.nl/column/overbevo ... jke-mythe/
Alle reacties Link kopieren
Lopervanhiernaardaar schreef:
31-10-2018 12:08
Grootste ramp is de toename van het aantal mensen.
Mee eens.
Niet direct nee, maar hoe kleiner de bevolkingstoename, hoe minder mensen op den duur een westerse levensstijl aannemen.
Alle reacties Link kopieren
Lopervanhiernaardaar schreef:
31-10-2018 12:08
Grootste ramp is de toename van het aantal mensen.
Eens! Ik vind het tijd voor een bewustwordingscampagne over overbevolking. Overbevolking is een grote veroorzaker, in mijn ogen de grootste, van allerlei problemen en toch kiezen mensen, ook weldenkende mensen in NL voor een derde of vierde "kindje", omdat ze het zelf zo leuk en gezellig vinden of zich zonodig ook weer moeten voortplanten met partner nummer zoveel terwijl ze al gezonde kinderen hebben zonder aan de gevolgen voor onze aarde te denken. Ook allerlei problemen in NL, zoals het overvolle OV en de eindeloze files, zijn een gevolg van overbevolking maar dit wordt bijna nooit als oorzaak genoemd in de media. Nee, het wegennetwerk moet worden uitgebreid of er moeten meer treinen komen. Niemand die in de media benoemt dat het enorm zou schelen als er veel minder mensen zijn. Niet in de laatste plaats om onze aarde leefbaar te houden. Nu is het wachten op een natuurramp die een groot deel van de mensheid wegvaagt. Gelukkig wint de natuur uiteindelijk altijd!
.
Alle reacties Link kopieren
Liliane13 schreef:
31-10-2018 13:15
Eens! Ik vind het tijd voor een bewustwordingscampagne over overbevolking. Overbevolking is een grote veroorzaker, in mijn ogen de grootste, van allerlei problemen en toch kiezen mensen, ook weldenkende mensen in NL voor een derde of vierde "kindje", omdat ze het zelf zo leuk en gezellig vinden of zich zonodig ook weer moeten voortplanten met partner nummer zoveel terwijl ze al gezonde kinderen hebben zonder aan de gevolgen voor onze aarde te denken. Ook allerlei problemen in NL, zoals het overvolle OV en de eindeloze files, zijn een gevolg van overbevolking maar dit wordt bijna nooit als oorzaak genoemd in de media. Nee, het wegennetwerk moet worden uitgebreid of er moeten meer treinen komen. Niemand die in de media benoemt dat het enorm zou schelen als er veel minder mensen zijn. Niet in de laatste plaats om onze aarde leefbaar te houden. Nu is het wachten op een natuurramp die een groot deel van de mensheid wegvaagt. Gelukkig wint de natuur uiteindelijk altijd!
Maar dan met heel, heel, heel, heel weinig leven op aarde. Dieptriest.

Ik snap echt niet dat er nog mensen zijn die uberhaupt kinderen nemen, zonder over de gevolgen na te denken. Ook voor die kinderen zelf.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren
https://www.scientias.nl/zesde-massa-ex ... -nu-bezig/

https://www.nu.nl/wetenschap/3837335/bi ... rving.html

https://www.nu.nl/wetenschap/5517032/he ... jaren.html
Veel zoogdiersoorten zullen binnen vijftig jaar uitsterven.

http://newsmonkey.be/article/46730
sinds 1900 zijn er al evenveel diersoorten uitgestorven als normaal gesproken in 10.000 jaar.
cleopatravii wijzigde dit bericht op 31-10-2018 13:30
16.80% gewijzigd
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Liliane13 schreef:
31-10-2018 13:15
Eens! Ik vind het tijd voor een bewustwordingscampagne over overbevolking. Overbevolking is een grote veroorzaker, in mijn ogen de grootste, van allerlei problemen en toch kiezen mensen, ook weldenkende mensen in NL voor een derde of vierde "kindje", omdat ze het zelf zo leuk en gezellig vinden of zich zonodig ook weer moeten voortplanten met partner nummer zoveel terwijl ze al gezonde kinderen hebben zonder aan de gevolgen voor onze aarde te denken. Ook allerlei problemen in NL, zoals het overvolle OV en de eindeloze files, zijn een gevolg van overbevolking maar dit wordt bijna nooit als oorzaak genoemd in de media. Nee, het wegennetwerk moet worden uitgebreid of er moeten meer treinen komen. Niemand die in de media benoemt dat het enorm zou schelen als er veel minder mensen zijn. Niet in de laatste plaats om onze aarde leefbaar te houden. Nu is het wachten op een natuurramp die een groot deel van de mensheid wegvaagt. Gelukkig wint de natuur uiteindelijk altijd!
+100!
Alle reacties Link kopieren
Liliane13 schreef:
31-10-2018 13:15
Eens! Ik vind het tijd voor een bewustwordingscampagne over overbevolking. Overbevolking is een grote veroorzaker, in mijn ogen de grootste, van allerlei problemen en toch kiezen mensen, ook weldenkende mensen in NL voor een derde of vierde "kindje", omdat ze het zelf zo leuk en gezellig vinden of zich zonodig ook weer moeten voortplanten met partner nummer zoveel terwijl ze al gezonde kinderen hebben zonder aan de gevolgen voor onze aarde te denken. Ook allerlei problemen in NL, zoals het overvolle OV en de eindeloze files, zijn een gevolg van overbevolking maar dit wordt bijna nooit als oorzaak genoemd in de media. Nee, het wegennetwerk moet worden uitgebreid of er moeten meer treinen komen. Niemand die in de media benoemt dat het enorm zou schelen als er veel minder mensen zijn. Niet in de laatste plaats om onze aarde leefbaar te houden. Nu is het wachten op een natuurramp die een groot deel van de mensheid wegvaagt. Gelukkig wint de natuur uiteindelijk altijd!
Het vervangingsniveau (aantal kinderen per vrouw wat nodig is om de bevolking puur op basis van geboorte- en sterfgevallen op een gelijk niveau te houden) is 2,1.
In Nederland is het gemiddelde aantal kinderen per vrouw 1,7.
Puur op basis van geboortecijfers zou de bevolking dus af moeten nemen.
De bevolking in Nederland stijgt al jarenlang omdat er veel meer immigratie is dan emigratie, niet vanwege de grote van Nederlandse gezinnen...
Alle reacties Link kopieren
Oneworld is een zeer ideologisch gedreven blog die per definitie de schuld bij “het Westen” legt van alles wat mis gaat.
Tuurlijk is ook overbevolking funest, en zeker in armere landen waar overbevolking voor een grotere druk op de ruimte legt. Het energiegebruik in het Westen is zeker een belangrijke factor maar niet de belangrijkste.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Cafetière schreef:
31-10-2018 12:55
Niet direct nee, maar hoe kleiner de bevolkingstoename, hoe minder mensen op den duur een westerse levensstijl aannemen.
De vraag is hoeveel mensen de Aarde kan hebben. Daar waar mensen wonen of landbouw wordt bedreven kunnen geen wilde dieren of natuurgebieden meer bestaan. Nu kan de mens misschien wel zonder ongerepte natuur, de mens heeft wel ruimte nodig. Per mens toch een hectare of meer om eten te verbouwen, te wonen en te werken.
Nu al bestaat de overgrote meerderheid van de levende “hogere” wezens uit mensen en de door de mens gehouden dieren. Wilde dieren zijn een minderheid (vergelijk het aantal runderen met het aantal wilde hoefdieren, het aantal huiskatten met het aantal wilde katachtigen)

Ontkennen dat er geen maximum aantal mensen mogelijk is is je kop in het zand steken.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
stripverhaal schreef:
31-10-2018 14:48
Het vervangingsniveau (aantal kinderen per vrouw wat nodig is om de bevolking puur op basis van geboorte- en sterfgevallen op een gelijk niveau te houden) is 2,1.
In Nederland is het gemiddelde aantal kinderen per vrouw 1,7.
Puur op basis van geboortecijfers zou de bevolking dus af moeten nemen.
De bevolking in Nederland stijgt al jarenlang omdat er veel meer immigratie is dan emigratie, niet vanwege de grote van Nederlandse gezinnen...
Op zich is het niet zo erg dat verstedelijkte gebieden doorgroeien. Dat ontlast de meer landelijke gebieden. Als je het wereldwijd bekijkt zie je dat metropolissen een immigratieoverschot hebben. West Nederland behoort tot de Noordzee metropolis met Zuid Engeland, Vlaanderen, Noord Frankrijk en het Ruhrgebied.


Overigens zegt het schadebedrag weinig
Prijzen van onroerend goed zijn de laatste jaren zeer sterk gestegen. Dezelfde schade aan gebouwen is nu dus groter dan 10 jaar geleden. Ook wonen er meer mensen, meer mensen dus ook die gewond raken en spullen kwijtraken.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Lopervanhiernaardaar schreef:
31-10-2018 12:08
Grootste ramp is de toename van het aantal mensen.
:worship:
Alle reacties Link kopieren
Cafetière schreef:
31-10-2018 12:55
Niet direct nee, maar hoe kleiner de bevolkingstoename, hoe minder mensen op den duur een westerse levensstijl aannemen.
Ik zou eerder denken, hoe minder mensen, hoe minder mensen last hebben van de natuur en hoe minder schade er is.
oudebaas schreef:
31-10-2018 15:49
[...]
Overigens zegt het schadebedrag weinig
Prijzen van onroerend goed zijn de laatste jaren zeer sterk gestegen. Dezelfde schade aan gebouwen is nu dus groter dan 10 jaar geleden. Ook wonen er meer mensen, meer mensen dus ook die gewond raken en spullen kwijtraken.

Nou dit dus.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven