Schiphol wel, de Efteling niet ?!

01-03-2019 19:34 41 berichten
Schiphol is inmiddels een van de grootste luchthavens van Europa. De laatste jaren is het aantal vluchten nog verder gegroeid, en de eerder vastgestelde bovengrens van 500.00 vluchten is vrijwel bereikt. De overlast voor de wijde omgeving is fors en groeit steeds verder. Iedereen is het erover eens dat de groei van Schiphol nogal haaks staat op de groene ambities van dit kabinet. Toch mag Schiphol weer doorgroeien, als het aan de minister ligt:

https://www.rtlz.nl/algemeen/politiek/a ... uwenhuizen

De Efteling is het populairste pretpark van Nederland. Wie is er niet groot mee geworden?
Het park trekt miljoenen bezoekers per jaar. Hoewel dit enige drukte geeft op de toegangswegen, is het verder een bedrijf dat weinig overlast veroorzaakt en, zeker wanneer je het afzet tegen de enorme bezoekersaantallen, ook weinig ruimte inneemt.

De Efteling mag voorlopig echter niet meer groeien. Bij Schiphol krijgen omwonenden geen poot aan de grond, maar bij de Efteling slagen een paar omwonenden erin om een streep te trekken door de uitbreidingsplannen.

https://www.nu.nl/economie/5768457/raad ... tegen.html

Vraagje: waarom mag een vliegveld dat nu al veel te druk is, steeds meer overlast geeft en alle klimaatdoelstellingen frustreert alweer verder doorgroeien, terwijl een pretpark voorlopig niet verder mag met een bescheiden uitbreiding?
Alle reacties Link kopieren
Omdat de overheid verdient aan Schiphol en niet aan de Efteling?
Een pretpark met calimerocomplex, enig.
Hoeveel verdient de BV Nederland aan de Efteling en hoeveel aan Schiphol? Vrij duidelijk toch.
Nationaal belang.
Dat kun je niet van de Efteling zeggen.
Wat me wel verbaast is dat er nog steeds geen vliegveld in zee is. We hadden tien jaar geleden al een 'derde Maasvlakte' neer kunnen plempen en vol kunnen stouwen met vliegtuigen in plaats van containers. Dat scheelt zo een paar topics hier op Viva :)
Lijkt me toch vrij logisch of niet dan?
Ik geef geen zier om de Efteling, zeker niet afgezet tegen een efficiënt en winstgevend Schiphol.

Dat gezegd hebbende vind ik wel dat het milieu en omwonenden niet vergeten moeten worden.
Ik vind het doodzonde dat de Efteling zo groot aan het worden is!
Dus je wilt meer droomvluchten?

(Sorry)
Alle reacties Link kopieren
De Efteling mag wat mij betreft sterven. Welke zot wil daar nog heen?
Alle reacties Link kopieren
De Efteling mag wat mij betreft sterven. Welke zot wil daar nog heen?
Castor1975 schreef:
01-03-2019 20:16
De Efteling mag wat mij betreft sterven. Welke zot wil daar nog heen?
Ik.
Alle reacties Link kopieren
En ik
Alle reacties Link kopieren
Dit is een soort appels met peren vergelijken.....
Alle reacties Link kopieren
Het belang van Schiphol voor de Nederlandse economie schijnt volgens economen toch zwaar overschat te worden. De groei zorgt voornamelijk voor nog meer overstappers en juist van die overstappers wordt de Nederlandse economie niets wijzer. Het zorgt echter wel voor heel veel luchtvervuiling en lawaaioverlast. Ultrafijnstof is heel erg slecht voor de gezondheid en zorgt aantoonbaar voor een
jaren korter leven.
joysjuhhh schreef:
01-03-2019 20:05
Dus je wilt meer droomvluchten?

(Sorry)
:HA:
Heel mooi!

Verder snap ik het ook niet. Milieuondvriendelijk en overlast voor bewoners >> lijkt mij niet uitbreiden.
Maar de Efteling nog groter lijkt me ook niks: je betaalt je nu al blauw terwijl je toch niet alles op een dag kan zien. Hoeft van mij niet nog duurder voor dat je nogsteeds niet meer dan 8 uur op een dag kan rondkijken.
Fizz schreef:
01-03-2019 20:34
Het belang van Schiphol voor de Nederlandse economie schijnt volgens economen toch zwaar overschat te worden. De groei zorgt voornamelijk voor nog meer overstappers en juist van die overstappers wordt de Nederlandse economie niets wijzer. Het zorgt echter wel voor heel veel luchtvervuiling en lawaaioverlast. Ultrafijnstof is heel erg slecht voor de gezondheid en zorgt aantoonbaar voor een
jaren korter leven.
:thumbsup: En daarmee voor grote kosten voor de maatschappij, die alleen wat minder direct zichtbaar zijn.
anoniem_122552 wijzigde dit bericht op 01-03-2019 20:46
1.02% gewijzigd
kadanz schreef:
01-03-2019 19:48
Nationaal belang.
Dat kun je niet van de Efteling zeggen.
Wat me wel verbaast is dat er nog steeds geen vliegveld in zee is. We hadden tien jaar geleden al een 'derde Maasvlakte' neer kunnen plempen en vol kunnen stouwen met vliegtuigen in plaats van containers. Dat scheelt zo een paar topics hier op Viva :)
Dat zegt men. Maar waarom is het zo belangrijk?
Het lijkt me handig als je overal makkelijk naartoe kan vliegen, voor Nederlanders en ook voor bedrijven die juist willen dat er mensen bij hen langs kunnen komen. Maar dan heb je genoeg aan veel directe vluchten van en naar. En geen klap aan overstappers.
Wat een dommige vraag toch weer.
Lucifer2018 schreef:
01-03-2019 20:45
Wat een dommige vraag toch weer.
Waarom?
Lucifer2018 schreef:
01-03-2019 20:45
Wat een dommige vraag toch weer.
Je moet wat op een saaie vrijdagavond.
Ik snap ook niet waarom de Efteling niet mag uitbreiden hoor. Sowieso komt die uitbreiding aan de zijkant te liggen waar een autoweg langs ligt. Geen huis te bekennen, dus overlast voor de omwonende zal wel meevallen. Hooguit idd meer verkeer, maar dat probleem hebben ze net aangepakt door de toegangsweg aan te passen. En dat gaat prima, want ik sta er nooit meer in de file.
Alle reacties Link kopieren
Schiphol heeft gewoon betere lobbyisten!
Alle reacties Link kopieren
Poker schreef:
01-03-2019 20:52
Schiphol heeft gewoon betere lobbyisten!
Daar blijkt het steeds weer om te draaien in de politiek. Het afschaffen van de dividendbelasting (gelukkig is dat op de valreep toch niet doorgegaan) heeft dat recent nog laten zien.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
01-03-2019 19:58
Ik geef geen zier om de Efteling, zeker niet afgezet tegen een efficiënt en winstgevend Schiphol.

Dat gezegd hebbende vind ik wel dat het milieu en omwonenden niet vergeten moeten worden.
Zullen de omwonenden die er veel hinder en last van ondervinden fijn vinden, dat ze door jou niet vergeten worden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven