Voetbal kijken

08-05-2019 09:38 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is jullie mening over thuis voetbal kijken. Als je normaal gesproken geen enkele wedstrijd kijkt die Ajax speelt of gewoon niet geïnteresseerd bent in voetbal maar nu omdat Ajax zover komt of als het Nederlandselftal speelt je opeens wel kijkt, is het dan niet handig als je gewoon niet opmerkingen maakt over regels (die je waarschijnlijk niet begrijpt), uiterlijk van spelers, moment om op doel te schieten en tacktische keuzes van een van de twee teams.

Zelf kijk ik elke wedstrijd van Ajax en meestal ook nog de wedstrijden van feyenoord en psv, ik claim ook niet alles te weten van de tacktiek etc maar soms wil ik nog wel eens wat zinnigs zeggen. Wat mij stoort is zeg maar mensen die nooit kijken en nu opeens een mening over iets hebben en dat ook nog eens heel hard moeten mededelen. Vinden meer mensen dit irritant of ben ik de enige die dat vervelend vind.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind jouw nicknaam in combinatie met dit topic erg grappig.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk niet alles omdat er tegenwoordig zo’n overload aan voetbal is op tv. Dus ik pik de leuke dingen eruit zoals halve finales Champions League. En ik ken de regels wel. Heeft niks met de hoeveelheid voetbal die je kijkt te maken. (Geldt ook voor de andere dingen die je noemt)
Alle reacties Link kopieren
Dus wanneer je niet elke wedstrijd kijkt mag je geen mening hebben? Curieus.
Ik geef niks om voetbal en heb er ook letterlijk de ballen verstand niet van. Ik zorg voor de hapjes en drank. Ik zeg wel eens voor de grap dat ik vind dat ze breder en dieper moeten spelen en meer op de man.
Wat je gelijk hebt TO. Ben je toevallig kamerlid? Dan kun je meteen een wetsvoorstel indienen.
Alle reacties Link kopieren
Ah, TO is een fundamentalist! TO denkt dat je voetbalkijkers in soorten&maten hebt, en heeft ook een waardeoordeel over deze soorten&maten
je ziet dat vaak vooral in gelovige hoek, dat de een de ander een slechtere christen/moslim vindt
Ook vaak bij sommige diëten, vooral vegetariers/vegans hebben er een handje van. Ooooh, eet jij wel ei?? Oooh heb jij leren schoenen. Mag je niet meepraten hoor.

Toen ik jong was (ik gok TO op een 20-er, ouder dan 25 hoop ik niet dat hij is), hadden we punkers/new wavers, die een betere punker/new waver/kraker waren dan anderen, want juiste concert gezien. etc

Komt goed hoor TO, leven en laten leven
En allemaal samen een mooie pot voetbal kijken
Ik kijk nooit vrijwillig voetbal. Maar aangezien ik een partner en kind heb die het fantastisch vinden, pik ik regelmatig noodgedwongen een paar minuten mee. En ja, dan lever ik soms ook commentaar. Ik ken de regels namelijk prima, heb jarenlang hand- en spandiensten verleend op de club waar kind speelde.

Maar jouw redenering volgende: spreken we dan ook af dat als het om economie of politiek gaat, ook alleen degenen die er écht verstand van hebben omdat ze er regelmatig mee bezig zijn en alle nieuws erover volgen, commentaar mogen leveren? 't Zal wel stil worden op de Actueel pijler.....
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa heel herkenbaar en irritant! Al die mensen die ineens helemaal into Ajax zijn nu.
Gewoon vragen:”o ja ben je zo voor Ajax dan? Noem dan eens 5 spelers?”
De meesten vallen dan wel door de mand want dat is toch een vrij lastige vraag voor die wannabe fans!
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk bijna nooit meer voetbal, maar weet er toevallig vanuit mijn jongere jaren best veel vanaf. Ik ken dus de spelers nauwelijks en zal daar ook niet zo snel een mening over hebben, maar verder zeg ik gewoon wat ik wil zeggen. Wie ben jij om dat irritant te vinden?
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb jij er last van als ik thuis op de bank zit te joelen op Daley Blind TO?
Alle reacties Link kopieren
maze schreef:
08-05-2019 10:01
Jaaaa heel herkenbaar en irritant! Al die mensen die ineens helemaal into Ajax zijn nu.
Gewoon vragen:”o ja ben je zo voor Ajax dan? Noem dan eens 5 spelers?”
De meesten vallen dan wel door de mand want dat is toch een vrij lastige vraag voor die wannabe fans!
Ik zit geregeld in stadion van onze FC, maar kan de spelers niet uit elkaar houden hoor, en ken hun namen niet
Ben ik dan een betere fan, of een slechtere??
beter: want ik ga tenminste echt naar de wedstrijd ipv die neppe-tv-supporters
of toch slechter, want de namen zeggen me weinig???
Alle reacties Link kopieren
Oh, sorry dat ik niet elke wedstrijd van Ajax kijk, omdat ik wel wat anders te doen heb. Maar wel van goed voetbal hou, en dus kan genieten van het spel. En ja, daar heb ik ook wel eens een mening over.
Ik mopper vooral graag op de scheidsrechter en over het uiterlijk van spelers vind ik ook weleens wat. Maar dat laatste mag dus ook al niet...jammer.
Alle reacties Link kopieren
Zolang diegene niet samen met mij kijkt, heb ik er geen last van. :mrgreen:
nouschi wijzigde dit bericht op 08-05-2019 10:17
0.66% gewijzigd
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik kijk gewoon niet, ook niet bij een finale of zo.
Alle reacties Link kopieren
maze schreef:
08-05-2019 10:01
Jaaaa heel herkenbaar en irritant! Al die mensen die ineens helemaal into Ajax zijn nu.
Gewoon vragen:”o ja ben je zo voor Ajax dan? Noem dan eens 5 spelers?”
De meesten vallen dan wel door de mand want dat is toch een vrij lastige vraag voor die wannabe fans!
Voor jou en TO:
Dus als je geen diehard fan bent, mag je niet meepraten?? Door jullie houding jaag je nieuwe fans weg. Door deze prestatie heeft Ajax hun interesse gewekt en je kunt prima fan zijn zonder alle ins-en-outs te weten.

Ik heb geen interesse in voetbal, maar ik ken de regels wel en ik begrijp er genoeg van om iets te kunnen classificeren als niet een handige actie. En voor het commentaar kunnen geven op het uiterlijk van spelers, hoef je natuurlijk geen spelregel te snappen. Toen ik nog wel voor een bepaalde club was, kon ik ook echt geen speler opnoemen. Genoeg mensen die voor een club zijn, maar er ook niet veel van afweten. Ajax heeft hun interesse getrokken met hun huidige prestaties, details zijn niet zo belangrijk. Mogelijk komt dat nog of zijn ze in het vervolg gewoon fan van Ajax.

Maar ik kan best wel zinnig over voetbal praten hoor, maar niet of er in die-en-die wedstrijd sprake was van buitenspel, een slechte scheidsrechter of hands. Als je daarentegen wilt praten over waarom het niveau van de Nederlandse topclubs zo gedaald is, het Bosman-arrest, financieringsstructuren in de voetbalwereld. Want als echte Ajax-fan weet je natuurlijk dat dit allemaal meespeelt als het gaat om waarom het zo bijzonder is dat Ajax zover is gekomen in Europa...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
maze schreef:
08-05-2019 10:01
Jaaaa heel herkenbaar en irritant! Al die mensen die ineens helemaal into Ajax zijn nu.
Gewoon vragen:”o ja ben je zo voor Ajax dan? Noem dan eens 5 spelers?”
De meesten vallen dan wel door de mand want dat is toch een vrij lastige vraag voor die wannabe fans!
Gewoon vragen?
Wat een idiote reactie.
Ik ben geen Ajaxied, maar vind het erg leuk dat een Nederlandse club zover gekomen is.
Mag dat ook?
Waar heb jij last van?
Alle reacties Link kopieren
trouwens, echte, echte supporters zitten in het stadion vanavond he?
de rest van ons zijn slappe aftreksels van supporters
Alle reacties Link kopieren
koko67 schreef:
08-05-2019 10:39
Gewoon vragen?
Wat een idiote reactie.
Ik ben geen Ajaxied, maar vind het erg leuk dat een Nederlandse club zover gekomen is.
Mag dat ook?
Waar heb jij last van?
Ik heb er geen last van ik heb alleen een hekel aan die nepheid van mensen. Je hoort ze nooit over Ajax, ze kijken nooit, ze kennen geen 1 speler en nu zitten ze ineens interessant mee te praten. Soms herhalen ze letterlijk wat een voetbalanalist de avond daar voor op tv heeft gezegd. En als je dan verder vraagt dan hebben ze ineens niks te zeggen. Beetje interessant doen om het interessant doen. Irritant vind ik dat
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat alle tactische tips die kenners en volslagen idioten tegen de tv zeggen/schreeuwen dezelfde waarde hebben: aandoenlijke uitingen van magisch denken.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
08-05-2019 10:40
trouwens, echte, echte supporters zitten in het stadion vanavond he?
de rest van ons zijn slappe aftreksels van supporters
Ik ben blij dat mijn man vanavond in het stadion zit en niet naast mij. Ik ben heel erg anti-Ajax, dus ik hoop dat ze verliezen. Nederlandse club of niet. Een finale Liverpool-Ajax zou nog wel leuk zijn, maar laat ze dan alsjeblieft niet winnen. Die Ajax-supporters vinden zichzelf nu al helemaal geweldig, dus laat staan als ze ook nog eens winnen.
Alle reacties Link kopieren
maze schreef:
08-05-2019 10:49
Ik heb er geen last van ik heb alleen een hekel aan die nepheid van mensen. Je hoort ze nooit over Ajax, ze kijken nooit, ze kennen geen 1 speler en nu zitten ze ineens interessant mee te praten. Soms herhalen ze letterlijk wat een voetbalanalist de avond daar voor op tv heeft gezegd. En als je dan verder vraagt dan hebben ze ineens niks te zeggen. Beetje interessant doen om het interessant doen. Irritant vind ik dat
Daar ben ik het wel mee eens. Ik heb een collega die zo doet, zwaar irritant.
Ik hoef nooit te kijken want mijn man is geen voetbalfan :jump:

Verder mag iedereen lekker onzin uitkramen tijdens de voetbal van mij.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet zo'n moeite met mensen die een mening hebben, maar wel met mensen die ineens ergens claimen verstand van te hebben, zonder enkele onderbouwing, en dit poneren als de waarheid, zonder dat een ander een andere mening mag hebben en deze ook niet mag/ kan uiten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven