Verbaasd over

19-06-2019 14:13 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil niet echt iets met dit topic. Ik hoorde echter net nieuws op de radio waar ik totaal niet van op de hoogte was. 71 miljoen mensen op de vlucht voor oa oorlog. Turkije vangt de meeste op. Doet me bepaalde onderwerpen hier toch anders lezen.
die ik wilde bestaat al...
* verbaasd

Waar verbaas je je over?
- Turkijke neemt zoveel vluchtelingen op
- Op Viva heeft een aantal mensen een sterke mening over vluchtelingen
- 71 miljoen mensen op de vlucht
Alle reacties Link kopieren
Turkije vangt de meeste van de 71 miljoen vluchtelingen op? Daar zijn maar weinig mensen van op de hoogte gok ik.
Dat is met een D... Dit staat wel héel suffig...
Alle reacties Link kopieren
Zag dat ik dit beter in het al lopende vluchtelingen topic had kunnen plaatsen, excuus. Maar inderdaad, dat Turkije de meeste opvangt vond ik in het artikel best verbazend.
die ik wilde bestaat al...
Waarom verbaast dat je?
anoniem_367263 wijzigde dit bericht op 19-06-2019 14:32
4.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ik verbaas me regelmatig over spelling... maar ik weet eigenlijk niet waarom nog steeds
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Oeps marigold...dan maar suffig. Het is niet anders, ik kan nog vragen om een aanpassing (Als ik wist hoe dat moet).
die ik wilde bestaat al...
kopjechino schreef:
19-06-2019 14:21
Waarom verbaasd dat je?
Hihi :lol: . Ook fout ;-)
Alle reacties Link kopieren
attribuutje schreef:
19-06-2019 14:20
Zag dat ik dit beter in het al lopende vluchtelingen topic had kunnen plaatsen, excuus. Maar inderdaad, dat Turkije de meeste opvangt vond ik in het artikel best verbazend.
Maar geef eens een linkje dan, dan kunnen forummers het ook lezen.
attribuutje schreef:
19-06-2019 14:20
Zag dat ik dit beter in het al lopende vluchtelingen topic had kunnen plaatsen, excuus. Maar inderdaad, dat Turkije de meeste opvangt vond ik in het artikel best verbazend.
Hoezo? Dat weet iedereen die een enigszins rationele mening over vluchtelingen heeft toch al?
Dat is een groot percentage van de 7 miljard mensen hier op deze bol. Schrikbarend wel.
attribuutje schreef:
19-06-2019 14:22
Oeps marigold...dan maar suffig. Het is niet anders, ik kan nog vragen om een aanpassing (Als ik wist hoe dat moet).
Ach nee joh, laat het lekker. Jammer dan. Veranderen van titels kunnen alleen de moderators doen ;-)
Tja, een Dtje of een Tje is veel belangrijker dan het onderwerp natuurlijk.
Cateautje schreef:
19-06-2019 14:27
Tja, een Dtje of een Tje is veel belangrijker dan het onderwerp natuurlijk.
Als je in zo'n onbenullig humeur als ik bent, wel ja... Maar je hebt gelijk hoor. Ik ben flauw bezig :)
kopjechino schreef:
19-06-2019 14:21
Waarom verbaasd dat je?
verbaast
Alle reacties Link kopieren
Verzoekje is onderweg...Nessemeisje ik hoorde het in een journaal in de auto. Wat is een rationele mening kadanz? Iets wat gestoeld is op feiten of op gevoel. Gevoelsmatig vond ik Turkije nooit zo meewerkend. Hou het maar op mijn beperkte kennis over het onderwerp.
die ik wilde bestaat al...
Tja vooroordelen. Kan jij ook niks aan doen, maar hebben mensen gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Turkije vangt met zijn ong. 2.8 Miljoen vluchtelingen inderdaad het meeste op van de totaal 71 miljoen.

Gebeurd wel vaker dat het stabiele buurland van een land in oorlog de meeste vluchtelingen krijgt.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_c ... _of_asylum
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
attribuutje schreef:
19-06-2019 14:32
Verzoekje is onderweg...Nessemeisje ik hoorde het in een journaal in de auto. Wat is een rationele mening kadanz? Iets wat gestoeld is op feiten of op gevoel. Gevoelsmatig vond ik Turkije nooit zo meewerkend. Hou het maar op mijn beperkte kennis over het onderwerp.
En waar komt dat gevoel vandaan? De Onderbuik?
Alle reacties Link kopieren
attribuutje schreef:
19-06-2019 14:32
Verzoekje is onderweg...Nessemeisje ik hoorde het in een journaal in de auto. Wat is een rationele mening kadanz? Iets wat gestoeld is op feiten of op gevoel. Gevoelsmatig vond ik Turkije nooit zo meewerkend. Hou het maar op mijn beperkte kennis over het onderwerp.
Dit is de zogenaamde Turkije deal die veelvuldig in het nieuws is geweest in 2016 en 2017.

https://www.nrc.nl/nieuws/2016/03/18/di ... t-a1404894

Je bent niet de enige die zomaar aanneemt dat Europe de meeste vluchtelingen opneemt. Dit komt door al die kranten en nieuwswebsites die alles doen om te scoren/verkopen en dus nog weinig moeite doen om feiten te onderzoeken, nuances aan te brengen en cijfers in het juiste context te plaatsen.

Net zoals het Marakech pact eind december 2018.
Totaal geframed door media en sommige politieke groepen (met enig doel stemvee te vergaren) . In plaats dat mensen zelf die documenten lezen, varen mensen blind op de media en wordt er niet meer kritisch gelezen. En zo krijg je een onjuist geïnformeerde maatschappij inclusief de verdeeldheid die er bij hoort. Enorm schadelijk voor onze democratie.
Alle reacties Link kopieren
80% van de opvang vind plaats in de regio.
Van de Syriers gaan de meeste naar Turkije, Libanon en Jordanie

In de top 5 van landen dat veel vluchtelingen opneemt staat als enig Europees land Duitsland met 1.1 miljoen

Cijfers zijn al langer bekend
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven