Reuzenteek gespot

22-06-2019 08:01 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok, bah, ik las net dit bericht. Er schijnt een reuzenteek vlakbij de Duitse grens gevonden te zijn. Ik krijg hier spontaan de kriebels van. Eikenprocessierupsen, reuzenteken, tijgermuggen.... what’s next?

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1325507 ... ndse-grens
Alle reacties Link kopieren
Pfff nou nou. Is gewoon de natuur. Als je in de bossen wandelt goed checken nadien en eventuele maatregelen treffen zoals lange broek. Maar overdrijven is ook een vak
Brrr, jeuk. Ik houd niet van teken.
Alle reacties Link kopieren
:cry: Ik haat dit soort berichten.
Grappig dat het een artikeltje is uit de telegraaf, waar meestal klimaatontkenners aan het woord zijn.
Teken uit Azie en Afrika overleven nu hier de winter. Rara hoe zou dat nou kunnen...
Leuk, een bericht van meer dan een week geleden.
Ik heb ze juist liever in het formaat reus, dan kunnen ze tenminste niet meer ongemerkt op je springen en kan je ze met een stok te lijf.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je deze tenminste snel ziet.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
22-06-2019 08:19
Leuk, een bericht van meer dan een week geleden.
Die teken zullen er vast nog steeds zitten hoor. Ik kon de pijler niet-zo-actueel zo snel niet vinden
Alle reacties Link kopieren
Blankepit schreef:
22-06-2019 08:21
Ik heb ze juist liever in het formaat reus, dan kunnen ze tenminste niet meer ongemerkt op je springen en kan je ze met een stok te lijf.
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Blankepit schreef:
22-06-2019 08:21
Ik heb ze juist liever in het formaat reus, dan kunnen ze tenminste niet meer ongemerkt op je springen en kan je ze met een stok te lijf.

Nee-hee, met een waterpomptang!

Wel een fijn paniekerig Telegraaf-artikel, goed voor de clicks, ook nog na een week.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
22-06-2019 08:27
Nee-hee, met een waterpomptang!

Wel een fijn paniekerig Telegraaf-artikel, goed voor de clicks, ook nog na een week.
Het artikel is op verschillende plaatsen te vinden, niet per se alleen de Telegraaf
Lievejetje schreef:
22-06-2019 08:23
Die teken zullen er vast nog steeds zitten hoor. Ik kon de pijler niet-zo-actueel zo snel niet vinden
Had het dan bij Psyche gezet ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Lievejetje schreef:
22-06-2019 08:29
Het artikel is op verschillende plaatsen te vinden, niet per se alleen de Telegraaf

De bron (in Nederland) schijnt de Telegraaf te zijn.
Het is natuurlijk ook wel akelig, vooral voor die paarden, (als zij ziek ervan worden) maar niet direct een invasie, toch?
zazamaenade wijzigde dit bericht op 22-06-2019 08:39
4.33% gewijzigd
nounou
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
22-06-2019 08:33
Had het dan bij Psyche gezet ofzo.
Voor de volgende keer dan maar ;)
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
22-06-2019 08:38
De bron (in Nederland) schijnt de Telegraaf te zijn.
Het is natuurlijk ook wel akelig, vooral voor die paarden, (als zij ziek ervan worden) maar niet direct een invasie, toch?
Nee maar ik krijg wel spontaan jeuk van dit soort berichten. Niet zo’n insectenfan denk ik :)
Alle reacties Link kopieren
We weten in Nederland niet of er een invasie is, want Nederland doet er nauwelijks onderzoek naar.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ach eentje maar? Weten we in ieder geval waar hij zit
Alle reacties Link kopieren
Zes. Waarvan vrouwtjes 30.000 eitjes leggen :pukey:
Alle reacties Link kopieren
Lievejetje schreef:
22-06-2019 08:40
Nee maar ik krijg wel spontaan jeuk van dit soort berichten. Niet zo’n insectenfan denk ik :)

Grappig is dat, ik ben wel een insectenfan, maar ik maak een uitzondering voor teken (en wespen). Wat zijn teken toch walgelijke beesten, ook als ze geen ziektes zouden kunnen overbrengen.
Hier een link naar een Duits artikel over deze teek.
Niet aanklikken bij tekenvrees ;-D
https://www.swr.de/wissen/hyalomma-zeck ... index.html

In het audiofragment zegt de presentator: "Unsere heimische Zecke ist irgendwie sympathisch" (vergeleken met deze teek) :proud:
nounou
Alle reacties Link kopieren
Bah. Het lijkt wel allemaal steeds erger te worden. Man en ik zitten onder de bultjes van de eikenprocessierups. Nooit eerder gehad.
Jufjoke schreef:
22-06-2019 10:06
Bah. Het lijkt wel allemaal steeds erger te worden. Man en ik zitten onder de bultjes van de eikenprocessierups. Nooit eerder gehad.
Ja, wij ook hier, dochter ook. Wat een drama en zo'n jeuk!!!!
Alle reacties Link kopieren
Er komen steeds meer van die griezels helaas. Maar een reuzenteek is dan wel makkelijker te herkennen dan een gewone. Want hoe kun je bij jezelf nou controleren of er een nog niet volgezogen teek in je haar zit? Als die achter op je hoofd zit.
Alle reacties Link kopieren
JonathanStrange schreef:
22-06-2019 10:09
Ja, wij ook hier, dochter ook. Wat een drama en zo'n jeuk!!!!
Ja, het jeukt echt verschrikkelijk. En het houdt zo lang aan. :cry:
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
22-06-2019 10:06
Bah. Het lijkt wel allemaal steeds erger te worden. Man en ik zitten onder de bultjes van de eikenprocessierups. Nooit eerder gehad.
Ja wij hier ook. Ongeveer iedereen die ik ken, tot de huisarts aan toe. Het zit in de lucht hier, die haartjes van de processierups. @(
Voor iedereen een groene tuin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven