Hoe worden mensen rechts?

14-09-2021 09:27 169 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders, van oorsprong links, stemmen nu pvv.....

waarom?

ze wonen al hele hun leven in sociale woningbouw, en inmiddels zijn ze de laatste nederlanders in het hele blok. Wordt je daar rechts van? Nou, alle voortuinen zijn verloederd, hebben ze extreem veel geluidsoverlast van met name buitenlands geschreeuw en muziek. De hele straat wonen Marokkanen, Afghanen, Bosniërs, turken, koerdische turken en op 1 oude dame na geen enkele autochtoon meer. Ze geven uiteraard gelukkig niet allemaal overlast, maar een groot deel wel en de directe buren helaas ook en die het meest.

ik vind het verdrietig om te zien, hoe lelijk ze nu over buitenlanders praten, dat was vroeger nooit, maar realiseer me best dat ik uit mijn comfortabele koophuis wel kan zeggen maar de overlast heeft er voor gezorgd dat ze niet meer voor rede vatbaar zijn

gister zat mijn vader in zijn achtertuin, en de volwassen buurjongen ( want de turkse buren wonen met volwassen kinderen in het huis ) stak zijn hoofd over de schutting en begon zo maar mijn vader te bedreigen en te beschuldigen dat hij hem afluistert ( niet mogelijk want hij verstaat geen turks ) . de nacht daarvoor hoorde hij die jongen zijn vriendin helemaal verrot schelden overigens.

nouja,

en zo heb je pvv stemmende ouders dus.
PVV is helemaal niet rechts toch?
Alleen wel heel erg tegen “buitenlanders”
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook veel geluidsoverlast ervaren van mensen met een niet Nederlandse achtergrond. Maar ik ben niet zo simpel dat ik daardoor de PPV nou een toffere partij ga vinden.

Veel mensen die na verloop van tijd rechtser gaan stemmen, doen dat in mijn optiek inderdaad wel omdat ze iets zat zijn.
Ik zie vaak verzuring en verbittering terug in hun gedachtegoed. Zeker ook nu in de corona tijd.
Alle reacties Link kopieren
Verhuizen
Hangmat schreef:
14-09-2021 09:41
Verhuizen
Die keuze heb je natuurlijk niet altijd als je in een sociale huurwoning leeft. Waar ik woon zijn de wachttijden zo’n 20 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Hangmat schreef:
14-09-2021 09:41
Verhuizen

Ja want dat is een oplossing!

Toen ik hier kwam wonen had ik eerst een keurige buurman maar toen hij ging verhuizen werd er een probleemgezin (die moeten ook ergens wonen) naast mij geplaatst. Ben je lekker klaar mee. Gelukkig nu rustiger.

Je weet nooit waar je terecht komt.
Alle reacties Link kopieren
Waar wilde je het over hebben?
Mijn ouders woonde in zo'n buurt na jaren PVDA waren ze over gegaan op de VVD.
je conclusie is alleen geldig voor je eigen ouders.
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
14-09-2021 09:45
Ja want dat is een oplossing!

Toen ik hier kwam wonen had ik eerst een keurige buurman maar toen hij ging verhuizen werd er een probleemgezin (die moeten ook ergens wonen) naast mij geplaatst. Ben je lekker klaar mee. Gelukkig nu rustiger.

Je weet nooit waar je terecht komt.
Zou leuk zijn als je na een x aantal meldingen van overlast in een database terecht komt, en dat alle overlast veroorzakers lekker bij elkaar mogen wonen. Maar dat is niet echt realistisch natuurlijk.
vampierprinsesje schreef:
14-09-2021 09:48
Zou leuk zijn als je na een x aantal meldingen van overlast in een database terecht komt, en dat alle overlast veroorzakers lekker bij elkaar mogen wonen. Maar dat is niet echt realistisch natuurlijk.
Dat willen gemeentes ook helemaal niet. Zij willen liever dat overlastveroorzakers verspreid worden over de gemeente.
Alle reacties Link kopieren
Trouwens wij horen ook letterlijk wat de buren bespreken in de tuin we luisteren niet af maar je kan gewoon "meegenieten"met wat ze bespreken.Belangrijke zaken bespreken we binnen met deuren dicht.
Alle reacties Link kopieren
vampierprinsesje schreef:
14-09-2021 09:48
Zou leuk zijn als je na een x aantal meldingen van overlast in een database terecht komt, en dat alle overlast veroorzakers lekker bij elkaar mogen wonen. Maar dat is niet echt realistisch natuurlijk.
Het zou wel echt ontzettend fijn zijn en van elkaar hebben ze meestal toch geen last, is mijn ervaring.
Gewoon een Rotte Appel wijk aanleggen :devil: :rolling:
Alle reacties Link kopieren
Kliko schreef:
14-09-2021 09:53
Trouwens wij horen ook letterlijk wat de buren bespreken in de tuin we luisteren niet af maar je kan gewoon "meegenieten"met wat ze bespreken.Belangrijke zaken bespreken we binnen met deuren dicht.

mijn vader luisterde ook niet af, hij zat gewoon in zijn tuin en werd uit het niets bedreigd.
Alle reacties Link kopieren
Arena89 schreef:
14-09-2021 09:49
Dat willen gemeentes ook helemaal niet. Zij willen liever dat overlastveroorzakers verspreid worden over de gemeente.
Dan krijg je dus dit soort dingen: https://www.gelderlander.nl/ede/steekpa ... ~a84289d6/

Verder TO, politieke voorkeuren worden bepaald door persoonlijke ervaringen.
Alle reacties Link kopieren
Kliko schreef:
14-09-2021 09:48
Waar wilde je het over hebben?
Mijn ouders woonde in zo'n buurt na jaren PVDA waren ze over gegaan op de VVD.
je conclusie is alleen geldig voor je eigen ouders.
jouw ouders hebben een sociale huurwoning?
Alle reacties Link kopieren
Hangmat schreef:
14-09-2021 09:41
Verhuizen
Makkelijk praten voor jou. Jij hangt je hangmat gewoon lekker aan een andere boom.
Maar als sociale huurder zit je vaak behoorlijk gebakken.
Alle reacties Link kopieren
madamecannibale schreef:
14-09-2021 09:55
Dan krijg je dus dit soort dingen: https://www.gelderlander.nl/ede/steekpa ... ~a84289d6/

Verder TO, politieke voorkeuren worden bepaald door persoonlijke ervaringen.

ja klopt, politieke voorkeuren worden bepaald door persoonlijke ervaringen met als gevolg dat ik nu weet waarom de pvv zo groot is. Kan je nagaan hoe groot die groep is die dit ervaart.

en pvv is inderdaad niet rechts, enkel op immigratie.
Alle reacties Link kopieren
Hier in de buurt ook veel Nederlanders van Nederlandse afkomst die overlast veroorzaken.

Door het strikte beleid voor de huurgrens, de bezuinigingen op de GGZ en nog de nodige andere zaken, worden sociale huurwoningen nu een beetje het afvoerputje van een buurt.

Natuurlijk en gelukkig zijn er uitzonderingen, zowel onder Nederlanders/Nederlanders van niet-Nederlandse afkomst en allochtonen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
madamecannibale schreef:
14-09-2021 09:55
Dan krijg je dus dit soort dingen: https://www.gelderlander.nl/ede/steekpa ... ~a84289d6/

Verder TO, politieke voorkeuren worden bepaald door persoonlijke ervaringen.
Niet alleen door de spreiding, maar ook omdat de ggz te weinig mankracht heeft en dat er teveel op hulp bezuinigd is.
Alle reacties Link kopieren
absor schreef:
14-09-2021 09:55
jouw ouders hebben een sociale huurwoning?
Ja.
Mijn theorie is dat hoe ouder je wordt, hoe meer je echte gezicht naar voren komt. Dus in het geval van je ouders zouden ze dan altijd al latente racisten zijn geweest.

Maar laten we het correct benoemen: je ouders zijn niet rechts, ze zijn racistisch.
Alle reacties Link kopieren
absor schreef:
14-09-2021 09:55
mijn vader luisterde ook niet af, hij zat gewoon in zijn tuin en werd uit het niets bedreigd.
Die jongen kan natuurlijk ook gewoon niet goed zijn in zijn kop. Zo een hadden wij ook in onze oude buurt. Echt gewoon helemaal van het padje af.
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
14-09-2021 09:57
Hier in de buurt ook veel Nederlanders van Nederlandse afkomst die overlast veroorzaken.

Door het strikte beleid voor de huurgrens, de bezuinigingen op de GGZ en nog de nodige andere zaken, worden sociale huurwoningen nu een beetje het afvoerputje van een buurt.

Natuurlijk en gelukkig zijn er uitzonderingen, zowel onder Nederlanders/Nederlanders van niet-Nederlandse afkomst en allochtonen.
Klopt
Ik heb eens een tijdje mee gelezen met verantwoording op woningnet wie er urgentie krijgt of uitstroom via hulpverlening.
kliko wijzigde dit bericht op 14-09-2021 10:02
2.84% gewijzigd
ludwina schreef:
14-09-2021 09:58
Mijn theorie is dat hoe ouder je wordt, hoe meer je echte gezicht naar voren komt. Dus in het geval van je ouders zouden ze dan altijd al latente racisten zijn geweest.

Maar laten we het correct benoemen: je ouders zijn niet rechts, ze zijn racistisch.
Dat is ook wat simplistisch en kort door de bocht
Alle reacties Link kopieren
Arena89 schreef:
14-09-2021 09:57
Niet alleen door de spreiding, maar ook omdat de ggz te weinig mankracht heeft en dat er teveel op hulp bezuinigd is.
Klopt, daardoor krijgen veel mensen ook te laat of te weinig hulp.
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
14-09-2021 09:53
Het zou wel echt ontzettend fijn zijn en van elkaar hebben ze meestal toch geen last, is mijn ervaring.
Gewoon een Rotte Appel wijk aanleggen :devil: :rolling:

Googel eens op "Skaeve Huse".

Het systeem bestaat al. De gemeente Groningen heeft een mooie lokatie gevonden, op de gemeentegrens, zover mogelijk van de inwoners van Groningen vandaan.
Het dorp Harkstede is er niet blij mee.

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/845669/w ... omwonenden


https://www.oogtv.nl/2021/08/bewoners-w ... -afblazen/
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven