Kleuters inzetten voor demonstratie

15-08-2007 16:16 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag was in het nieuws dat kleuters meededen aan een demonstratie tegen mestkuikens. De reden? Wanneer kuikens 6 weken oud zijn worden ze geslacht dit is vergelijkbaar met 4 mensenjaren. De dierenorganisatie (naam ben ik ff vergeten) heeft kleuters ingezet om hiertegen (slachten van erg jonge vetgemeste kuikens) te demonstreren.



Volgens een moeder op tv deed haar kind uit eigen beweging (en overtuiging mee).



Wat vinden jullie hiervan? Zouden jullie je kind hiervoor "inzetten" (ik kan me nl. niet voorstellen dat een kind van 4 dit uit eigen beweging doet)??
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf nog geen kinderen, maar zou ze (als ik ze had) hiervoor niet inzetten. Op zich zullen ze hier niks aan overhouden, maar ik begrijp het nut niet ervan. Ik laat mijn kind liever buitenspelen op de woensdagmiddag.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou niet van makkelijk scoren, dus ik zou mijn kind daar niet voor uitlenen.

En ik geloof er geen hol van dat een kind dat uit eigen beweging doet. Ze hebben echt zichzelf niet opgegeven voor zo'n demonstratie hoor.
Alle reacties Link kopieren
ik geloof niet dat een kleuter hier uit eigen overtuiging voor kiest. Heb er echter niet veel problemen mee dat een kleuter hiervoor "ingezet" wordt. Het kind zal er niet door geschaad worden. Beschouwd het waarschijnlijk gewoon als leuk uitje, en ik vind het wel voor een goede zaak. Het is geen werken wat je de kleuter laat doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit me helemaal aan bij krokusje!
Alle reacties Link kopieren
De woorden die in mij opkomen zijn: kinderen misbruiken voor een doel dat ze niet begrijpen, goedkoop sentiment, indoctrinatie. Ik krijg er een hele vieze smaak van in mijn mond.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik vind het ook nogal zwak. Blijkbaar ontbreekt het wakker dier aan echte steekhoudende argumenten.
Alle reacties Link kopieren
waarschijnlijk maakt voor de kinderen een ijsje na afloop veel aantrekkelijk,

een kindemenu met kipnuggets ook waarschijnlijk, maar daar zal moeder niet achter staan vermoed ik
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg hier net als Zuss een nare smaak van in mijn mond.

Mijn kinderen zou ik er zeker niet voor inzetten.





Al hoewel deze wel leuk is. ;-)



http://www.festivall.nl/data/51.jpg
Alle reacties Link kopieren
Zuss schreef op 15 augustus 2007 @ 17:47:

De woorden die in mij opkomen zijn: kinderen misbruiken voor een doel dat ze niet begrijpen, goedkoop sentiment, indoctrinatie. Ik krijg er een hele vieze smaak van in mijn mond.
Eensch
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
zag er werkelijk wel vreemd uit al die kiddies met spandoekjes, vind de aandacht wel goed maar de manier waarop wat minder O_O
Alle reacties Link kopieren
De beste manier om je kinderen mee te laten demonstreren is door ze of een vegetarisch menu, of biologisch of halal vlees voor te zetten.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
die kinderen weten niet eens waar het over gaat! Mijn dochter zou het trouwens wel leuk vinden denk ik.Weer een leuk verzetje in de vakantie ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ziekelijk. Er zat zelfs een kind van twee jaar bij, die kon toch echt niet zeggen dat hij/zij het er, niet, mee eens was.

Dit is niet de juiste manier om te demonstreren.
Alle reacties Link kopieren
Poezewoes schreef op 15 augustus 2007 @ 22:05:

De beste manier om je kinderen mee te laten demonstreren is door ze of een vegetarisch menu, of biologisch of halal vlees voor te zetten.




Halalvlees?



Ik heb weleens een reportage daarover gezien. Die dieren laten ze gewoon langzaam doodbloeden. Echt zielig.
Alle reacties Link kopieren
[quote]iry schreef op 15 augustus 2007 @ 23:59:

[...]





Halalvlees?



Ik heb weleens een reportage daarover gezien. Die dieren laten ze gewoon langzaam doodbloeden. Echt zielig.[/quote]



Kijk nog maar eens dan. Van langzaam doodbloeden is geen sprake. Bikj goed ritueel slachten is het dier al hersendood voor hij boe kan zeggen. Wat denk jij dat er met dieren in de reguliere slachthuizen gebeurd?



Halal-vlees is vlees wat met respect voor het dier gefokt en geslacht is.



Of ben jij vegetarier?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
kinderen moeten niet demonsteren, lat die nog lekekr kind zijn
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Belachelijk. Dezelfde kleutertjes zitten na afloop heerlijk bij de Mac aan de kipfingers.



In veel landen is het zo dat dieren het tegenwoordig stukken beter hebben dan mensen. Ik zag zelfs dat er vegetarische voeding voor honden was.



Snap er niets van: ze smaken heerlijk of hebben een prachtige pels. God heeft de mens boven de dieren gesteld en de dieren zijn er om door ons gebruikt te worden.



Francoise.
Mijn kleuter en mijn peuter gingen uit eigen overtuiging tegen globalisatie demonstreren. Ik heb erg slimme kinderen. Je kan ze alles vragen over wereld politiek en economie.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook niet kunnen. Kinderen laten demonstreren.Lekker bange verhaaltjes laten horen over zielige kuikentjes, zodat de kindjes 's nachts eng dromen. En als troost de dag erna naar de Mac. Happy meal met kipnuggets geven @-(
Alle reacties Link kopieren
@MEFS; Wat goed dat jij je kinderen, neem ik aan, stimuleert om zich al vroeg bewust te zijn van de wereld om zich heen! Mag ik vragen hoe oud ze zijn? Ik zie zelf vaak dat kinderen wijze dingen zeggen, maar dat eigenlijk gewoon pappa en mamma nagepraat worden. Inclusief mening en de argumenten die die mening onderbouwen. Wil uiteraard niet zeggen dat dit in jouw geval is!
Alle reacties Link kopieren
Francoise1970 schreef op 16 augustus 2007 @ 14:56:

Belachelijk. Dezelfde kleutertjes zitten na afloop heerlijk bij de Mac aan de kipfingers.



In veel landen is het zo dat dieren het tegenwoordig stukken beter hebben dan mensen. Ik zag zelfs dat er vegetarische voeding voor honden was.



Snap er niets van: ze smaken heerlijk of hebben een prachtige pels. God heeft de mens boven de dieren gesteld en de dieren zijn er om door ons gebruikt te worden.



Francoise.




Meen je dat nu serieus? Wij hebben onszelf boven dieren gesteld maar dat betekent niet dat je er maar alles mee mag doen en niet hoeft na te denken hoe het beter kan. Ik vind dat je respect moet hebben voor alles dat leeft, zonder dieren kan de mens ook niet overleven.

Je kunt best genieten van een stukje vlees maar ik vind niet dat dieren er alleen zijn om door ons gebruikt te worden.



Ontopic: ik vind het niet echt correct om kinderen in te zetten voor zo'n demonstratie, het is nogal makkelijk scoren zo.

Maar ik denk dat ze met deze actie eerder het omgekeerde bereiken want ik neem aan dat de meeste mensen het ook maar goedkoop vinden!
Alle reacties Link kopieren
Geen sterke actie van Wakker Dier.

Hoewel ik mij in een aantal van hun standpunten kan vinden, vind ik dit misbruik maken van een groep die nog niet in staat is een weloverwogen afweging te maken over dit soort onderwerpen. Makkelijk scoren over de rug van anderen, zoals reeds werd opgemerkt.



Wat betreft de grenzeloos arrogante stelling dat God de mens boven de dieren heeft gesteld en je er dus blijkbaar naar behoeven misbruik van mag maken..........

..........God bestaat niet.





groet



Tom
Alle reacties Link kopieren
Goh, Tom, moet jij niet even lekker de wc schrobben. Echte kerels zorgen voor brood op de plank ipv een beetje lullig met een stofdoekje te zwaaien.
Alle reacties Link kopieren
Hoe en wanneer ik mijn huishouden bestier lijkt mij mijn zaak.

Bovendien heb ik nergens beweerd dat ik een 'echte' kerel ben (ik zou niet durven ;-] ).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven