Wat moet ik nou?

19-09-2011 20:42 125 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb een nwe nick aangemaakt ivm herkenning.

Heb een poosje geleden via de chat een leuke man leren kennen, en het klikt heel goed tussen ons. Begon als gewoon praten, maar inmiddels maakt hij mij aan het twijfelen. Twijfelen aan mijn relatie met mijn echtgenoot. (So, there I said it)

Mijn man weet niet dat ik met een ander chat, en dat ik in de war raak van mijn chat-vriend. Mijn chat-vriend houdt me een spiegel voor, en heeft me laten zien wat mijn echtgenoot eigenlijk met me doet.

(drinken, baan kwijt, e.d.)

Zoals de titel al zegt, ik weet echt niet wat ik moet. Twéé gezinnen overhoop halen of bij mijn man blijven en mijn chatvriend vergeten. Ik geniet enorm van het gevoel dat mijn chatvriend me geeft, maar voel me ook schuldig tegenover mijn man op deze manier.

Zal waarschijnlijk het hele forum over me heen krijgen, maar herkent iemand dit? en heeft diegene tips?
quote:Tickel schreef op 19 september 2011 @ 21:19:

[...]

Dat snap ik ook niet. Van het ene in het andere bed is misschien makkelijker?

Of zelf woonruimte zoeken en in je eentje de sores verwerken te moeilijk?Nee hoor, ben heel goed in staat om mezelf te redden ook qua huisvesting en werk. Maar voelde me al zo lang genegeerd dat ik daardoor ook wel opensta voor CV. En sores verwerken te moeilijk? Misschien wel, maar het was de bedoeling dat we gingen latten in 1e instantie.
quote:weetutnietmeer schreef op 19 september 2011 @ 21:24:

[...]

Relatietherapie : been there, done that

Samen praten, idem

Voorstellen om naar AA te gaan: ik werd vierkant uitgelachen

tijdelijk uit elkaar : ook al gedaan, na gouden bergen beloven kwam ik weer thuis, en bleken het modderpoelen te zijn

En ja ik heb ook mijn aandeel gehad in de problemen, maar moet ik dan dit huwelijk uitzitten en zo doorgaan? Vechten moet je ook samen willen.Het klinkt alsof je al alles hebt gedaan om je huwelijk te redden.Volgens mij heb jij al je keuze gemaakt. Als ik jou was zou ik niet gelijk in de armen van CV lopen. Je kunt beter eerst alles regelen (scheiding, omgangsregeling, woning etc) en dan een tijdje single blijven totdat je zelf ook alles op n rij hebt. Nu ben je te kwetsbaar en mannen zoals CV zullen daar zeker gebruik van maken.
En voor de goede orde: je kunt de schuld van het (overduidelijk) mislukken van je huwelijk nou wel klakkeloos in de schoenen van je echtgenoot schuiven, maar jij hebt dit hele circus mede mogelijk gemaakt.

Mocht je nog iets van eergevoel in je pink hebben, dan handel nu eens een keer naar Eer en Geweten. Kijken hoe dat voelt...
[quote]rozenstruikje schreef op 19 september 2011 @ 21:26:

Je kunt wel scheiden, maar ga niet af op je CV. Ik garandeer je nu op een briefje dat je jaren van heel veel verdriet tegemoet gaat. Ik vermoed dat je al te ver beinvloed bent.

(ik baseer dit op de manier waarop je in je nieuwe liefde stort, dat klopt niet)[/quote

Het is niet CV alleen die ervoor zorgt dat ik mss wel ga scheiden, het zijn alle andere zaken eerst en dan CV pas. Loop hier al drie jaar mee ( problemen, niet weten hoe op te lossen), dus in mijn hoofd was ik al veel verder. Daarom stond en sta ik open voor de gevoelens van CV, hoe stom/dom/oneerlijk ook.

Ik wil me ook wel eens weer gewaardeerd voelen om wie ik ben, en niet omdat zo'n huishoudster en kinderoppas zo handig is.
quote:weetutnietmeer schreef op 19 september 2011 @ 21:30:

[...]

Nee hoor, ben heel goed in staat om mezelf te redden ook qua huisvesting en werk. Maar voelde me al zo lang genegeerd dat ik daardoor ook wel opensta voor CV. En sores verwerken te moeilijk? Misschien wel, maar het was de bedoeling dat we gingen latten in 1e instantie.

Ik vraag me dit toch serieus af hoor

Want waarom zou je anders in zo'n waardeloos huwelijk blijven hangen

En waarom nu wel de keuze misschien maken?

Mijns inziens is dat omdat het volgende bedje ogenschijnlijk al weer opengeklapt ligt....
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ehm, toen ik nog single was had ik mijn eigen huis en werkte ik 40 uur per week. Dus niet omdat CV zijn bed op me wacht.....

[...]

Nee hoor, ben heel goed in staat om mezelf te redden ook qua huisvesting en werk. Maar voelde me al zo lang genegeerd dat ik daardoor ook wel opensta voor CV. En sores verwerken te moeilijk? Misschien wel, maar het was de bedoeling dat we gingen latten in 1e instantie.

Waarom moet je persé van de ene in de andere relatie duiken?

Neem wat tijd voor jezelf, en je kinderen. Je kinderen zullen, in geval van een scheiding, ook aan de nieuwe situatie moeten wennen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
@TO: misschien heb ik het over het hoofd gezien, maar ergens noemde je dat jullie al meer hadden gedaan dan chatten? heb je hem al eens ontmoet?
weetutnietmeer, ik zie hier hele goede bijdragen en adviezen voorbijkomen. Jij weet zelf- anders dan je nick doet vermoeden-ook best wel goed hoe je je voelt en hoe ver je bent en hoe je in deze situatie staat. Dat is al heel wat.

Ik denk echt, zoals iedereen hier zegt, dat je tegen je man moet gaan zeggen hoe je je voelt en wat er aan de hand is. Als hij niet adequaat reageert, weet jij hoe laat het is. Je hebt je al veel moeite getroost om dit huwelijk weer op de rails te krijgen. Dat hoef je, als je man aangeeft niet mee te willen werken, niet nog eens te doen. Je zegt dat je geen moeite hebt om op eigen benen te staan. Ik denk dan ook dat de volgende stap helder voor je is. Succes!
Keuze nummer 3

Scheiden en eens even alleen verder. Ik kan het van harte aanraden.

[...]

Misschien wel, maar het was de bedoeling dat we gingen latten in 1e instantie.

Oh, je hebt het er al over gehad samen?

Is je man eigenlijk ook al op de hoogte? Misschien wel handig.
quote:Summerdance schreef op 19 september 2011 @ 21:03:

[...]

ik las VC, ik dacht al, wat heeft zij er nou mee te maken....IK heb nou eenmaal met alles te maken hier op het forum Sumpie
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:weetutnietmeer schreef op 19 september 2011 @ 21:03:

[...]

LE-ZEN!!!!Voor iemand die zelf niet zo handig bezig is heb je een behoorlijk grote bakkes mond.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:weetutnietmeer schreef op 19 september 2011 @ 20:54:

Ik weet ook wel dat dat de realiteit niet is, chatten. Maar we doen meer dan dat alleen..........

Het is ook niet zo dat ik niet geprobeerd heb om te praten, maar hij (echtgenoot) wíl het niet horen. Ik moet hem maar nemen zoals hij is, met iedere twee jaar zijn werk kwijt, zijn drankgebruik en dan heb ik het nog niet eens over het feit dat hij immer ligt te slapen op de bank.

Hier ben je vergeten te zetten; Hetgeen ik allemaal helemaal prima vond totdat ik jeuk kreeg van een ander.

Alles komt op mijn schouders neer en dat ben ik zat na zoveel jaar. Nadat je erop bent gewezen. En het kan zijn dat je dat zat bent, natuurlijk, maar daar moet je voor bij je partner zijn ipv een chatvreemdeling.

Vind het fijn dat CV me op handen draagt, dat heb ik in geen jaren meer meegemaakt. En je partner vindt dat ook fijn, uiteraard? Dan hoeft hij dat niet meer te doen. Of zou het vertellen toch iets uitmaken denk je, in het willen voeren van een gesprek?

(CV heet CV omdat het anders zo'n warrig verhaal wordt, zie hem IRL ook)

Wil dit ook niet 'stiekem' doen, maar mijn man laat me weinig keus. Dat is gewoon laf van je. Het maakt niet uit hoe je het bekijkt, maar ik neem aan dat je een mond hebt waar geluid uit kunt komen, dus ' hé schat, ik krijg bij jou niet wat ik nodig heb dus ik zoek het bij een ander' kan er gewoon uit hoor.

Ik wil gewoon niemand pijn doen, ook al weet ik dat dat wsch wel gebeurt.........Je wil het wel. Als je het echt niet zou willen zou je het niet doen. Je wil niet dat anderen weten dat je het wil. Dat is wat anders.
quote:weetutnietmeer schreef op 19 september 2011 @ 21:03:

[...]

LE-ZEN!!!!Oh ben jij het?
Tja, het gras is altijd groener aan de overkant maar ook dat gras zal je moeten maaien.
quote:weetutnietmeer schreef op 19 september 2011 @ 21:40:

[quote]rozenstruikje schreef op 19 september 2011 @ 21:26:

Je kunt wel scheiden, maar ga niet af op je CV. Ik garandeer je nu op een briefje dat je jaren van heel veel verdriet tegemoet gaat. Ik vermoed dat je al te ver beinvloed bent.

(ik baseer dit op de manier waarop je in je nieuwe liefde stort, dat klopt niet)[/quote

Het is niet CV alleen die ervoor zorgt dat ik mss wel ga scheiden, het zijn alle andere zaken eerst en dan CV pas. Loop hier al drie jaar mee ( problemen, niet weten hoe op te lossen), dus in mijn hoofd was ik al veel verder. Daarom stond en sta ik open voor de gevoelens van CV, hoe stom/dom/oneerlijk ook.

Ik wil me ook wel eens weer gewaardeerd voelen om wie ik ben, en niet omdat zo'n huishoudster en kinderoppas zo handig is.Ik begrijp je gevoelens wel, heel goed zelfs. Ook dat je voor de rest prima voor jezelf kunt zorgen. Echter deze meneer is fout nieuws en verteld je exact wat je wil horen. Denk hier maar aan, als de eerste keer voorkomt dat hij je buiten proportioneel pijn doet, of laat merken dat je toch minder bijzonder voor hem bent dan hij nu laat geloven. Hij heeft je nu al in de pocket. Je gaat daar nu tegenin, etc etc... ik hoop alleen dat er een moment komt dat je dit herinnert. En als je dat doet, weet dan ook dat het nooit goed zal komen met die man.
Nou nou meisjes... Rustig aan hoor.

Want weetutniet meer gaat inderdaad geen schoonheidsprijzen winnen maar we weten nu toch onderhand wel dat wat er in de OP staat meestal het topje van de de rottende berg is?

En dat na 38 pagina's er inmiddels zoveel naar boven is gekomen dat we collectief RUN roepen, met hoofdletters zelfs. Misschien is ze inderdaad wel aan het end van d'r touwtje en uit haar OP blijkt wel dat ze de weg kwijt is.

Maar Weetutnietmeer, stuur die CV nou maar met een kluitje riet het bos in (ja dat is dubbel maar better safe than sorry) en ga eerst eens voor jezelf en je kindertjes zorgen.

Echt, echt niet aan beginnen.
Waarom zit iedereen toch zo te zeggen dat die CV niet in orde is. Wie van ons kent hem? Misschien is hij wel een goeie vent die ziet hoe Weetutnietmeer last heeft van dit huwelijk en misschien kent hij haar man ook wel. Misschien heeft hij wel het beste voor met haar. Dat kan toch? Ik zie niet wat er fout is aan deze relatie. Ik heb precies dezelfde ervaring. Was ook helemaal klaar met mijn huwelijk en had mijn nieuwe vriend tijdens mijn scheiding. En dat gaat nu al 5 jaar prima. Juist fijn om hem te hebben tijdens die rotperiode. Hoeft dus helemaal geen verkeerde keuze te zijn.
@ Weetutnietmeer: Je man klinkt niet als een fijn mens. Je CV ook niet.

Ik zal niet zeggen dat het losers zijn, maar je man heeft je in het verleden geslagen en is verder ook niet helemaal fris, en je CV respecteert jouw huwelijk niet (hoezo respecteert hij dan jouw gevoelens?). Vraag je eens af hoe trouw degene is die meewerkt en/of meedoet aan ontrouw?

Ik ken een vrouw die eens wijs zei dat je je geluk niet mag bouwen op andermans ongeluk.

Ik wil je adviseren om te proberen door te dringen tot je man. Lukt dat niet, kies dan voor jezelf.

Regel een huis voor jou en je kind(eren?) en verwerk je scheiding rustig, kijk het 's aan...

Van de ene man naar de andere is voor kinderen verschrikkelijk!

Ik wens je veel wijsheid.
quote:weetutnietmeer schreef op 19 september 2011 @ 20:54:

Ik weet ook wel dat dat de realiteit niet is, chatten. Maar we doen meer dan dat alleen..........

Vind het fijn dat CV me op handen draagt, dat heb ik in geen jaren meer meegemaakt.

Wil dit ook niet 'stiekem' doen, maar mijn man laat me weinig keus. Ik wil gewoon niemand pijn doen, ook al weet ik dat dat wsch wel gebeurt.........

Dit is natuurlijk flauwekul. Je man laat je geen keus? Vertel hem eens dat je overweegt vreemd te gaan (of vertel de waarheid). Ben benieuwd hoeveel keus hij je dan laat...

En dat 'op handen dragen' blijft niet duren, wanneer het gewone leven (met of zonder hem) doorgaat...

En sores verwerken te moeilijk? Misschien wel, maar het was de bedoeling dat we gingen latten in 1e instantie.Dus je hebt eigenlijk je keuze al gemaakt maar alleen de beslissing nog niet genomen?
@Pingpong

Ja ik heb hem ontmoet, meerdere keren zelfs

@Kristianna

bedankt voor je NUTTIGE bijdrage. ik weet ook wel dat dit allemaal niet zo netjes is, en daar heb ik het ook (geloof het of niet) moeilijk mee. Als ik gevoelloos was, had ik gewoon mijn koffers gepakt en weggewandeld uit dit leven, heb er veel voor (op)gegeven om het weer ok te krijgen, maar helaas

@saeva

Hij (CV) wil er ook niet aan mee werken, hij heeft me gevraagd om te kiezen wie ik wil. Zijn keuze is al gemaakt. En ik weet ook wel dat alles wat nieuw is veel leuker is, maar zo heb ik me in geen jaren meer gevoeld. Ik wil het ook wel vertellen aan mijn man, maar weet niet goed hóe. En er is nog helemaal geen definitieve beslissing genomen over hoe nu verder, alhoewel dat écht zal moeten.

@rozenstruikje

bedankt voor je nuttige reactie! Kom hier niet om de huid volgescholden te krijgen (en ook niet om te horen dat ik het gewéldig doe allemaal, weet ik ook wel)

Heb de bal opgeworpen omdat ik vast zit in mijn eigen denken, en benieuwd ben naar hoe anderen er tegen aan kijken en wat zij zouden doen in mijn plaats.Ik weet ook dat ik er een puinhoop van heb gemaakt, en ik probeer nu het voor alle parijen zo netjes mogelijk op te lossen.

@Madhe

Wie bedoel je, heb geen idee namelijk
twee gezinnen kapot maken voor he eigen gerief? ik begrijp niet dat je jezelf serieus die vraagt durft te stellen
wat een diepe droefheid

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven