Postcrossing deel 8

13-08-2011 19:32 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder met deze verslavende, zeer verslavende hobby.

Uitleg in de eerste post, kaartenwinkels in de tweede post.

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis.

Hoewel, bijna.

Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Ik ben weer thuis en lees morgen verder, we gaan nu koffers uitpakken inclusief ehhh ongeveer 90 Unescokaarten
Lieve Tine, zal aan je denken morgen

Veel sterkte.

Stereo, wat leuk dat de kaart van je zus kwam.

Grappig en ik ben er echt zo blij mee.

Had hem laatst zelf ook gekocht in Blijdorp maar wilde hem maar niet versturen.

Nu kan dat tenminste wel.

Noa-Lynn, jammer dat je niet kunt gaan naar mijn mooie Zeeland, maar er komt vast een andere keer.

Juuf, wat appelmoes betreft doe ik maar een beetje.

Appels schillen en in stukjes, alleen wat kaneel erbij en een ietsjepietsje water en koken maar.

Mijn dochter zegt altijd dat ik de lekkerste appelmoes van allemaal maak!!!
Tine: Sterkte morgen Xx

Welkom thuis Steph. 90 kaarten... valt nog best wel mee toch

Noa_lynn: jammer dat je niet naar Zeeland gaat maar wat goed dat je naar je eigen lichaam luistert!!!!

Juuf: mijn appelmoes is ook erg lekker (ik ben de enige die het eet en natuurlijk zal ik nooit toegeven dat het vies is ); appeltjes schillen en in stukjes snijden, klein beetje water erbij. Kaneel en suiker naar smaak toevoegen. Na het koken de prut door een zeef roeren (niet zo geavanceerd als "staafmixeren" maar net zo effectief) . Mmmmmmm.

Ligaa: 6 x China. Daar zou ik niet blij van worden... (en van zo'n kunstkaart ook niet eigenlijk).

Ik heb al meer dan een week geen kaartjes ontvangen maar wel 3 hurrays; de kaarten waar ik eigenlijk geen inspiratie voor had omdat het maar zo-zo profielen waren. Nou, de ene hurray is nog enthousiaster dan de ander. Echt humor.
Snjókorn falla, á allt og alla
Twee fraaie exemplaren binnen gekregen, mooie plaatjes met interessante verhalen erop. Weer eens een lege hurray ontvangen, ik snap dat gewoon niet, zeker niet als diegene een kaart uit haar/zijn favorieten lijst krijgt toegestuurd.

Ik mag kaarten naar Baltische staten sturen: een orchidee naar Letland en Paulus de Boskabouter reist af naar Estland.

@Funnybren > welkom hier! Er zijn al diverse kaarten uit jouw assortiment onderweg naar allerlei uithoeken in de wereld. Ben je al lang postcrosser?

@Anita > en gaat de reis weer richting Veluwe? Fijn dat je de auto weer paraat hebt staan. Zo'n blik blijft reuze handig.

@Noa-lynn > jij hoeft geen elektrisch dekentje aan te schaffen voor deze winter...

@Tine > een dikke knuffel voor vandaag! Ik hoop dat je snel weer op je eigen bank kunt hangen, met je nieuwe kussentje, al dan niet met buurjongen als gezelschap.

@Juuf > ik heb ooit zo'n smeekbrief uit Ghana gehad, maar ik had er toen wel een mooie kaart en zegels bij.

Ik doe door mijn appelmoes soms vers citroensap i.p.v. kaneel, lekker fris. En bij mij gaan de appeltjes nog ouderwets door een draaizeef.

@Stereo > enkele van mijn reisgenoten, ook mijn kamergenote, ken ik via lezingen en vorige reizen naar Egypte, maar de meeste zijn nog onbekend voor mij.

De reis naar Jordanië is eigenlijk uit nood geboren, gewoonlijk reis ik eind oktober naar Egypte, maar in het gebied waar onze docent met ons naar toe wilde is nog steeds onrustig. Zij is net terug uit het land en was ontdaan door de ellende die er nu heerst: totaal geen toerisme, dus voor een groot deel van de bevolking geen inkomsten. Ze kon nu wel overal prachtige foto's maken zonder irritante Japanners of Russen voor de lens. Zoals Johan ooit zei: 'elk nadeel heb zijn voordeel'...

@Steph > heb je het naar je zin gehad? Draait de wasmachine inmiddels overuren?

@Snjokorn > humoristische hurrays zijn de beste! Nu volgen vast snel leuke kaarten.

Hoog tijd voor een douche en dan aan de slag. Tot later!
Hee Steph, leuk dat je er weer bent.

Mooie reis gehad??

Neferisis, jammer van de lege hurray weer.

En dan doe je nog wel zo je best.

Zou best wel weer de veluwe kunnen worden maar we hebben nog niks geboekt.

Hier vandaag wel post, maar niks leuks voor mij en ook nog geen hurrays tegengekomen in mijn mail.
Welkom terug Steph!!! We (ik in ieder geval wel!) kijken uit naar je vakantieverhalen!
Ik ben benieuwd hoe het nu met Tine is.

Hier vanmiddag 4 hurrays.

Komend weekend er maar weer eens voor gaan zitten om lekker wat kaartjes te schrijven.
Even een kort berichtje van mij, vandaag 5 kaarten ontvangen! Ben niet zo lekker te pas dus ik duik zo m'n bed in, ben bang dat ik met een blaasontsteking opgezadeld zit..

De appelmoes was trouwens heerlijk, ik geloof dat ik wel 40 tot 50 appels in m'n handen heb gehad vandaag. Was een groot succes, vooral de "kameel" die de kinderen er tot slot zelf op mochten strooien (kaneel).

Morgen klets ik hopelijk weer gezellig mee!
Goedenavond!

Tine, ik hoop dat het goed is gegaan vandaag en dat je snel weer thuis bent.

Ik heb de halve dag in het ziekenhuis doorgebracht. Alles ging goed, over vier weken pas weer. En nu hopen dat het medicijn iets gaat veranderen en de ontsteking gaat verdwijnen.

En vanavond mezelf verwend met een zelfgemaakte pizza, ricotta gebruikt, nooit geweten maar het is errug lekker.

Steph! Welkom terug hier en in Nederland.

Hallo Funny, welkom hier.

Ik heb nog 1 kaart te schrijven en dan zijn alle kaarten onderweg en misschien vraag ik er nog wel een aantal aan. Gaat nu zo lekker! Vind het niet erg hoor, die 6 chinezen, al moet ik er 10 naar 1 land sturen, maar ik ben wel bewust na 6 gestopt (al mocht ik ernog 4). Ik heb ook de eerste rotterdam i-drukkers verstuurt.

Ik heb zegels van pmk, europa en wereld. voor Europa gebruiken ze nu 39 EUROcent zegels. Zouden de guldenzegels op zijn?

(help)

Juuf beterschap! Morgen een drukke dag?
Tine: ik hoop dat je nu thuis aan het bijkomen bent. Beterschap.

Juuf: Blaasontsteking is niet fijn. Jij ook beterschap!!!

Ligaa: Wanneer zou je effect van die medicijnen moeten zien/voelen?? Jij ook een

Hier 1 mwah-kaartje in de bus uit Finland.
Snjókorn falla, á allt og alla
Steph, welkom terug! 90 kaarten gekocht; heb je al adressen aangevraagd of je opgegeven voor een RR om ze te kunnen versturen?

Ligaa, hier ook gekookt met ricotta toevallig! Lekker hoor! Ik had lasagne verde met spinazie en ricotta.

10 kaarten naar 1 land zou ik misschien ook niet zo erg vinden, alhoewel ik de afwisseling wel leuk vind, maar 6 keer China, nee dat zou toch echt te veel van mijn geduld vragen...

Hoe is het met je creatieve project om kaarten op te hangen?

Juuf, dat klinkt fantastisch, appelmoes met kameel! Erg exotisch. Balen van de blaasontsteking. Hopelijk knap je gauw weer op!

Neferisis, lege hurrays zouden verboden moeten worden! Ik had er vorige week ook weer een te pakken terwijl ik haar ook een kaart uit haar favorieten had gestuurd. Heel stom! Wat voor kaarten heb je trouwens momenteel op je memobord?

Anita, dat had ik stiekem al gehoord ja, dat je die kaart nu zelf kan sturen!

Tine, hoe is het vandaag gegaan? Ik hoop dat het goed gegaan is en dat je nu lekker thuis aan het bijkomen bent!

Vandaag geen kaarten in de brievenbus, nou ja niet zo gek na die 6 van gisteren. Wel 2 hurrays, er liggen 2 kaarten klaar om morgen te versturen. Een afbeelding van Beatrix Potter naar een schrijver in Engeland en een cartoon naar Turkije.

Welterusten allemaal!
Tine, ik lees alles nu pas maar heb de hele dag aan je gedacht omdat Ligaa's laatste post las. Heel veel sterkte meid .

Juuf,sterkte met je blaasontsteking

Funnbren, welkom hier. Het lijkt momenteel gekke huis maar dat is het anders nooit....dat lieg ik.

Verder lees ik leuke verhalen over mensen die kaarten krijgen en versturen leuk leuk leuk.

Het waren geen 90 kaarten maar 122...........oeps.

Ik ga een aantal vaste Unesco fans een mail sturen en de rest zijn uiteraard voor een RR. Verder mooie Unescofoto's dus morgen "vriend" en virus maar eens mailen. Als het goed is krijg ik dan 60 nieuwe unescokaarten van plaatsen waarvan ik niets heb. Kassa!!!!!

Ik lees weer iets over een maand RR leuk.
Oef, weer een heleboel geschreven... Jullie gaan snel dames.

@Tine, Jeetje weet ik nu ook waar je aan geopeerd bent. Maar het ging dus echt niet goed. Wat een tegenvaller zeg.Hoop dat het vandaag allemaal goed gegaan is. Sterkte en beterschap.

@ Lien, ik las dat het allemaal een beetje bij je aan het lopen is met de kaarten. Steeds toen ik las dat je huisgenote wel kaarten kreeg en jij niet dacht ik echt van oh jeeej hoe hou je het vol? Maar jouw tijd is ook aangebroken

@ Liga, wow 6x China zou al gelijk geen zin meer hebben. Maar jij mag ook veel kaarten onderweg hebben begrijp ik, dus dan is het al wat minder erg. China is gemiddeld 2 weken onderweg toch? Wilde ook weer bij PMK bestellen maar heb mij toch maar even ingehouden.

@Funnybren, Welkom en ik heb ook je website bekeken. Oeffff wat een leuke kaarten. Het is dat ik van de week al genoeg kaarten in Groningen gekocht heb, maar je gaat ook bij mijn favorieten.

@ Steph, welkom terug had wel gezien dat je op vakantie was maar heb helemaal niet meegekregen waarheen. (of ik heb er overheen gelezen) Hoop iig dat je een topvakantie hebt gehad. Aan het aantal meegebrachte kaarten denk ik het wel een beetje ;)

Verder bij mij aan kaarten niet zo heel veel soeps, wel wat ik wil allemaal maar de kaarten zijn allemaal zo lauwtjes. Word er niet echt warm van. Kreeg eentje uit USA met iets van Amish people/country erop. Was gewoon op gekrast. Heb ook heel lauwtjes bedankt. Wil toch wel wat schrijven in de hurray, maar dan niet overenhousiast.

Vandaag ook een hurray van een meisje uit Taiwan, mijn kaart was ook haar 1ste kaart. Zij blij, ik blij

Merk trouwens dat bijna elke keer als ik druk dat ik nieuwe profielen heb. Begin er een patroon in te zien hehehe.

Dinsdags dus naar Groningen geweest, en ben niet echt tekeer gegaan maar oh wat heb ik mooie kaarten gehaald. De ontvangers zullen er hopelijk blij mee zijn. :):):)

Oh ja, mijn kaartje naar Kroatië is nog steeds niet aangekomen. Nu al 25 dagen. Ging een beetje kijken op de profiel en gemiddeld deden Nederlandse kaarten er een week over iets langer, zag een max van 12 dagen. Heb wel een bericht gestuurd. Nu is meneer net deze 2 dagen niet online geweest... Dus wie weet.

Ik ga weer richting bed. Iedereen een fijne avond/nacht toegewenst.
Ja La-lady, had die kaart nu aan mij meegegeven dan had ik hem daar gepost.

Ik ben naar Kroatië, Bosnie/Herzovegina en Montenegro geweest.

Zojuist ven het virus gekeken, hij had alles al en voordat ik op vakantie ging alleen Dubrovnik. Teleurgesteld dus. Maar ik heb mooiere foto's ervan gemaakt, ehh vriend heeft ze gemaakt.
Had je ook nog een grote stapel kaarten op de deurmat liggen toen je thuiskwam van vakantie, steph?
Goedemorgen! Ik ben weer in Nederland en wakker. heerlijke vakantie gehad!

En vandaag weer aan het werk

Hier 2 kaartjes ontvangen. 1 mooie zwart/wit en een saaie. Van mij nog 1 kaart onderweg, zal dit weekend nieuwe kaartjes sturen. Mijn profiel staat sinds woensdag weer actief dus ik hoop nog wel wat kaartjes te ontvangen.

Ik hoop dat het hier goed gaat met iedereen. Ik zal vanavond de laatste pagina nog even lezen & reageren.
Ik heb net de politie over de vloer gehad, want het dievengilde heeft vannacht geprobeerd in te breken. Om half zeven ontdekte ik rommel op de vensterbank in de keuken (aan de voorzijde van het huis, hondsbrutaal). Er waren drie gaten geboord: twee bij de raamhendels en eentje bij het slot op het kozijn. De hendels hadden ze wel open gekregen, het slot niet. Het kozijn is natuurlijk compleet naar de Filistijnen.

Grrrrrrrrrrrrrrrr! Straks komt nog de TR om sporen op te nemen.

Volgens de agenten waren ze op de autosleutels uit en/of alle appeltjes in huis. Gelukkig is de poging mislukt, maar ik ben flink pissig en voel me toch ongemakkelijk; manlief is zo vaak 's nachts afwezig.

On topic: gisteren twee aardige kaarten ontvangen en twee kaarten geschreven: een toepasselijk plaatje voor een aanstaande bruid in eigen land en een postzegelkaart naar Argentinië.

@Anita > jij hebt ook flink de vaart in de hurrays!

@Juuf > kameel op je bord...

Niet te lang met een blaasontsteking door blijven lopen, altijd langs de huisarts gaan!

@Stereo > op het memobord prijkt op dit moment een verzameling libellen.

@Steph > ik vond 90 al zo weining... Past het allemaal nog in de voorraaddoos? Balen, dat 'het virus' al zoveel van jouw plaatjes heeft, geen "kassa!" dus?

@La-lady > ik heb tegenwoordig eveneens veel beginnende profielen, maar ook regelmatig de nr. 1 of 2 van een land.

Nu ga ik een pot thee zetten en mezelf op een stuk chocolade trakteren. Eens kijken of ik de bloeddruk omlaag kan krijgen!
@Ligaa > eindelijk een beetje positieve berichten van het ziekenhuis. En nu maar hopen dat de ontsteking inderdaad met dit medicijn verdwijnt!

Ricotta is heeeeeel lekker en overal toepasbaar. Ow, ik zou nu ook wel zin hebben in zo'n pizza, maar ook dit gerecht staat op de verboden-happen-lijst. BAAL BAAL BAAL!
JJ, maar twee dus dat valt mee. Komt zeerwaarschijnlijk omdat mijn profiel al een week daarvoor op inactief had gezet.

Neferisis, wat idioot dat mensen dingen vernielen om evt appeltjes mee te nemen. Trakteer jezelf maar lekker en neem mijn stuk ook maar mee. en een dikke van mij.

Nee, geen kassa van het virus voor mij (jank).

Poezels, vertel alles (oh dat moet ik nog doen). En zo snel alweer aan het werk dat is wel balen. Maar welkom thuis.

Kroatië is mooi, goedkoop en lekker eten. Vooral om af te vallen is het goed. Veel water gedronken, temp was ongeveer 35graden. Ook nog even gezwommen in een zwembad, lekker af koelen. Maar wat hebben we veel gezien, te veel om op te noemen. Een aanrader maar ga wel vroeg, in de lente dan schijnt het koeler te zijn.
iedereen!

Steph en Poezels welkom terug in NL, fijn dat jullie een lekkere vakantie hebben gehad!

Tine: sterkte meid.

Hier niet veel postcrossingactiviteit, kwam even gedag zeggen
@Poezels > ik heb via jouw blog meegereisd, zelfs op afstand was het indrukwekkend. Succes met werken vandaag.

@Steph > ik heb me ingehouden: geen chocolade, maar kameelbeschuitjes...

Hoe lang is het rijden naar Kroatië? Of was je met het vliegtuig die kant op gegaan?

@Kozoo > Nog leuke post gehad?
Nou het blijkt een flinke blaasontsteking te zijn, ben vanochtend even bij de huisarts geweest en zit nu aan de pillen. Vandaag maar lekker een dagje in bed want voel me heel slap en ben doodmoe. Nooit geweten dat dat ook symptomen van een blaasontsteking zijn.

Tine, fijn om te horen dat alles goed ging. Wanneer is het effect merkbaar? Gelukkig hoef ik vandaag niet in te vallen, had wel veel dingen thuis willen doen maar het wordt nu een rustdag.

Dankje Snjo!

Stereo, schattig he! Ze waren zo trots.

Dankje Steph! Zo jij hebt je lekker laten gaan met 122 kaarten. Ik wil ooit ook naar Kroatie, lijkt me zo mooi.

Poezels, welkom terug. Hopelijk ontvang jij snel een stapel kaarten.

Jeetje Neferisis wat heftig. Geniet maar dubbel en dwars van je chocolade. Was je niet erg geschrokken toen je die rommel op de vensterbank zag? Kan me voorstellen dat je je ongemakkelijk voelt als je 's nachts alleen bent. Ik ben inderdaad naar de dokter gegaan, durfde het weekend er niet mee in te gaan en dat is achteraf maar goed ook.

Verder geen PC nieuws helaas.
Wij waren met de bus incl overnachting is het anderhalve dag rijden. Best ver dus en dan zit je nog maar in Zagreb.

Vijf adressen aangevraagd en me aangemeld bij de Okt RR.
@Juuf > kruip maar lekker onder de wol . Wel genoeg drinken, cranberrysap is goed voor je.
Steph en Poezels welkom thuis!

Funny: Je webshop ken ik al, heb er al twee keer besteld ;) De laatste bestelling lag vandaag op de mat

La-lady: Het was inderdaad moeilijk om mijn geduld soms te bewaren. Zeker omdat een vriendin van mij tegelijk begonnen is met PC en die loopt wat voor... en als die dan telkens hurray's etc. heeft, is het wel moeilijk hihi.

Hier twee dagen weer geen post of hurray's. Vanochtend weer een hurray uit Finland. Het nieuwe kaartje is nu onderweg naar Australie. Een bloemenkaart naar een 70 jarige oma

Vanochtend was ik heel blij met de post wat op de deurmat lag! Een mooie kaart uit Maleisië! Een leuke kaart uit Bulgarije en als toetje een mwah mwah kaart uit Duitsland

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven