Handbagage ryan air

27-09-2011 10:46 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ga binnenkort een weekendje naar Londen. Nu wil ik gaan boeken bij Ryan Air. Ik zag dat als je een koffer meeneemt je extra 30 euro moet betalen. Nu vraag ik mij af of je voor 3 dagen ook alles in je handbagage kunt doen. Voor wie al eens met ryan air gevlogen heeft?? Mag je ook nog een aparte handtas meenemen dan?
Laptop moet ook in de handbagage
Ik ben dit jaar een paar keer met Ryanair gevlogen en dat is me prima bevallen. Ze zijn heel streng op de bagageregels, ik heb het ook een aantal keren moeten laten wegen, dus let wel op wat je meeneemt. Ook een heel klein tasje, waarin alleen paspoort en portemonnee zat, moest in mijn koffer.

Ik heb een trolley van de Hema, ooit eens gekocht voor 27 euro toen ze in de aanbieding waren en die is echt top. Officieel is hij 1 cm te dik (en 5 cm smaller dan mag) maar ze hebben 'm nog nooit nagemeten, wel gewogen dus (en als hij echt vol zit, inclusief camera en zware lenzen).

Als een trolley aanschaft, is het wel zinnig om even goed op de maten te letten. De maten die Ryanair hanteert zijn net iets anders dan de officiële IATA-maten voor handbagage.

Overigens begrijp ik nooit dat mensen er zo moeilijk over doen. Dit zijn de regels van Ryanair en daar moet je je aan houden als je met hun vliegt. Je betaalt belachelijk weinig voor een ticket en hun winst zit 'm in de snelle omkeertijden (weinig bagage in het ruim) én de extra omzet die ze met die bagage halen. Lijkt me logisch.
quote:MEFS schreef op 27 september 2011 @ 11:33:

Laptop moet ook in de handbagageIk mag toch hopen dat TO zich in Londen wel 3 dagen zonder laptop kan vermaken..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik ben met je eens Sassafras. Als je comfort wil, moet je meer betalen. Ik vond RA reuze mee vallen. Eigenlijk overweeg ik nog een tripje naar mijn ouders met RA.
quote:himalaya schreef op 27 september 2011 @ 11:37:

[...]

Ik mag toch hopen dat TO zich in Londen wel 3 dagen zonder laptop kan vermaken.. Ik zou echt niet kunnen
quote:sassafras schreef op 27 september 2011 @ 11:34:

Overigens begrijp ik nooit dat mensen er zo moeilijk over doen. Dit zijn de regels van Ryanair en daar moet je je aan houden als je met hun vliegt. Je betaalt belachelijk weinig voor een ticket en hun winst zit 'm in de snelle omkeertijden (weinig bagage in het ruim) én de extra omzet die ze met die bagage halen. Lijkt me logisch.

Precies. En dan dat gezeur van 'ja maar mijn handtas is zo klein dat ik die wel apart mag meenemen want ik vind dat ik buiten de regels val ook al staat op de site dat het niet mag'... daar zou ik als grondpersoneel ook wel iebel van worden.

En er kunnen wel 30 Ik Vlieg Niet Meer Met Ryanair topics zijn, gezien de 1000en mensen per dag die wél met ze vliegen, zal het zo slecht nog niet zijn.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik ga zelfs wel eens met een een Big shopper volgestouwd met kleren etc, past ook precies, maar wel even opletten dat ie niet omkiept
Heb ooit een filmpje van een man gezien, die ging helemaal zonder tas/rugzak/koffer./trolley mee met Ryan Air. Hij droeg een vissers-vest, met veel zakken en vakjes, en had daar alles wat hij nodig had, in gepropt. Ik weet niet of hij ook een dubbele set kleding aan had, maar dan ben je net zo'n Michelin-mannetje . . . . :-)
Camera kan gewoon in je jaszak.

Heb ik ook gedaan, en ik heb een grote camera met losse lenzen, zaten allemaal in mijn jaszakken.

Koffer moet inderdaad binnen bepaalde maten zijn, check daarvoor de website van Ryan Air.

Handtas mag niet extra, dus doe die ook in de koffer.

Mag ook bij Easy Jet niet!

Je zwaarste schoenen en kleding aan doen. Desnoods trui en jas aan doen.

Kan nog best veel in z'on koffer, en 10 kilo is ook te doen.

Probeer het eens uit zou ik zeggen.

En al die klachten over Ryan Air snap ik ook niet.

Je weet alles van te voren.

Jij vliegt goedkoop en zij werken goedkoop.

Ze verdienen aan mensen die dus toch een te zware koffer hebben, dat gaat echt om veel geld.

Ik heb het een keer voor mijn werk gehad. We vlogen met 3 personen naar Barcelona, allemaal 2 koffers ingechecht, die allemaal veel te zwaar waren. Meer dan ¤1000 betaald!

Maar dit wisten we van te voren, en was nog goedkoper dan met een andere airline. Was nogal last minute geboekt, en we moeten ook voor een bepaalde tijd vliegen.

De prijsvechters vliegen wel op minder fijne tijden over het algemeen, en naar de kleinere vliegvelden. Er vliegt geen prijsvechter van en naar Heathrow, dat vind ik wel jammer.

Wizzair is ook een leuke prijsvechter trouwens.
dit is de oplossing
Van het voorjaar 8 dagen naar Tenerife geweest,ook alleen met handbagage. Helemaal super, je hoeft niet meer te wachten op je koffer. En inderdaad,gezeur bij de balie van RA heb ik ook gezien. Een veel te dikke weekendtas moest voor betaald worden,grote kerel helemaal over de zeik want op de andere luchthaven mocht die tas wel mee. In plaats dat hij denkt dat hij die keer gewoon geluk had.....nee,het lag niet aan hem brrrr...Je weet waar je mee vliegt en wat de regels zijn.

Groetjes Suusje
Ik vind het jammer dat het per airline verschilt. Wij gaan binnenkort met easyjet en die hebben dus weer andere afmetingen ( en geen gewichtseis) zo kun je dus niet 1 trolley kopen die overal in mee mag.

Ik heb een grote weekendtas die aan de eisen voldoet en die neem ik mee.
Heleen, hahaha, die man heeft mij gezien in het vliegveld. Ik had ook van alles in mijn zakken,
Wij gaan vaak met Ryanair o.a. op citytrips en ik heb altijd alleen handbagage. Je hoeft geen dure rolkoffer aan te schaffen, er zijn ook goedkope merken en je spaart iedere keer geld (en tijd) uit omdat je geen bagage hoeft in te checken. Ik heb nog geen seconde spijt gehad van mijn rolkoffertje! Veel plezier in Londen.
Ik was toevallig vorige week naar Lanzarote met handbagage Ryanair... ze waren erg streng.. elke handbagage werd gecheck op formaat.. moest zelf 50 euro betalen.. balen!!
Mooie dingen zien handbagage
quote:dubiootje schreef op 27 september 2011 @ 11:01:

Je mag 100 ml vloeistoffen meenemen in een doorzichtig plastic zakje.

.Je mag per verpakking niet meer dan 100 ml meenemen, je mag wel meerdere verpakkingen in het plastic zakje stoppen.
[quote]sassafras schreef op 27 september 2011 @ 11:34:

Ik ben dit jaar een paar keer met Ryanair gevlogen en dat is me prima bevallen. Ze zijn heel streng op de bagageregels, ik heb het ook een aantal keren moeten laten wegen, dus let wel op wat je meeneemt. Ook een heel klein tasje, waarin alleen paspoort en portemonnee zat, moest in mijn koffer.

Ik heb een trolley van de Hema, ooit eens gekocht voor 27 euro toen ze in de aanbieding waren en die is echt top. Officieel is hij 1 cm te dik (en 5 cm smaller dan mag) maar ze hebben 'm nog nooit nagemeten, wel gewogen dus (en als hij echt vol zit, inclusief camera en zware lenzen).

Als een trolley aanschaft, is het wel zinnig om even goed op de maten te letten. De maten die Ryanair hanteert zijn net iets anders dan de officiële IATA-maten voor handbagage.

Overigens begrijp ik nooit dat mensen er zo moeilijk over doen. Dit zijn de regels van Ryanair en daar moet je je aan houden als je met hun vliegt. Je betaalt belachelijk weinig voor een ticket en hun winst zit 'm in de snelle omkeertijden (weinig bagage in het ruim) én de extra omzet die ze met die bagage halen. Lijkt me logisch.[/quote]

Inderdaad, je betaalt wat je gebruikt. Niet achteraf gaan zeuren, dan moet je maar met een andere airline vliegen.

Sowieso snap ik de topics over handbagage niet. Check gewoon de website van de maatschappij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven