Trainer en ik?

25-09-2011 16:12 423 berichten
Alle reacties Link kopieren
Genoeg reacties, ik weet wat me te doen staat.
Ik heb een SOA test bij de GGD gedaan. Kreeg een thuispakketje mee (wattenstaafje) en moest het zelf op de bus doen. Ik kreeg de uitslag per sms. Super handig.

Verstandig dat je een test gaat doen (houd alleen wel rekening met wachtlijsten).
Oke super chill! Ga ik ook even kijken of dat kan, is een stuk relaxter dan dat ik het via de post krijg. Dan ben ik de hele tijd aan het stressen omdat iedereen die post kan openen en sowieso de envelop al kan zien.

Overigens snap ik ook niet waarom mannen zo graag zonder condoom willen (blijkbaar komt dat vaak voor, zoals ik hier lees) en ben ik niet de enige want hij wilde perse zonder condoom met mij. De eerste keer al. Is het nou zo anders of zo moeilijk om een condoom om te doen. Maar okay.
Is het nou zo moeilijk om NEE te zeggen als hij het zónder wil doen is eerder de vraag hoor.
Holy crap.... daarom moet je nou niet met je benen wijd op je 15e. Dan ben je nog niet in staat om weerstand te bieden aan volwassen kerels die door de wol geverfd zijn. Als jij iets niet wilt, volstaat het om gewoon "nee" te zeggen hoor. Dat zou bij een fatsoenlijke vent voldoende moeten wezen.
Ja maar ook als ik lees op het forum hier en als ik vriendinnen hoor doen ze het wel zonder condoom als ze relaties hebben. En dan nog kan je niet iedereen blindelings vertrouwen, blijkt.

Ik vroeg me af of dat zo anders is/voelt voor een man.
Je kunt niemand blindelings vertrouwen. Zelfs jezelf niet in sommige situaties.
quote:baby_ernie80 schreef op 28 september 2011 @ 21:52:

Je kunt niemand blindelings vertrouwen. Zelfs jezelf niet in sommige situaties.Jij wilt (of hebt) toch ook kinderen. Dan moet je dus ook je partner vertrouwen op seksgebied, of laat je iedereen een soa test doen?
quote:ikbenlief schreef op 28 september 2011 @ 21:56:

[...]

Jij wilt (of hebt) toch ook kinderen. Dan moet je dus ook je partner vertrouwen op seksgebied, of laat je iedereen een soa test doen?

Dat is wel zo wijs eigenlijk. Leuk? Nee. Romantisch? Totaal niet. Maar je hoeft niet met de halve stad 't bed gedeeld te hebben om 'n SOA te kunnen hebben. Daarvoor is 1 partner waarmee je onbeschermd sex hebt gehad, al genoeg.

En daarbij: dat testen doe je niet alleen voor de ander als je in 'n nieuwe relatie stapt. Je doet het ook voor jezelf. Zodat je zeker weet dat je zelf ook niks onder de leden hebt. Veel SOA's zijn sneaky en kunnen lang in je lichaam aanwezig zijn zonder dat je last hebt. Dan kun je toch maar beter beginnen met 'n behandeling vóór je last krijgt?

Verder is niks zo rot in 'n nieuwe relatie als 'n SOA doorgeven. Moet je beiden aan de medicijnen en mekaar met scheve ogen aankijken wie 't nou aan wie heeft gegeven. Dan is testen voor je 't condoom achterwege laat ineens 'n stuk minder rot denk ik

[...]

Jij wilt (of hebt) toch ook kinderen. Dan moet je dus ook je partner vertrouwen op seksgebied, of laat je iedereen een soa test doen?

Jazeker. Al was het alleen maar omdat mijn vriend en ik ook vorige relaties gehad hebben. We weten beiden wat we zelf hebben uitgespookt, maar misschien wel niet wat onze ex-partners wellicht hebben gedaan toch?

Jij WEET dat je sex hebt met een vreemdganger. Je WEET dat hij het niet zo nauw neemt met fatsoensnormen, want anders had hij jou nooit verleid. Je WEET dus dat hij NIET te vertrouwen is. Als je dat weet, behoor je ook NIET onveilig te vrijen. Dat is gewoon potentiële zelfmoord.
Ik denk niet dat veel mensen dat ook daadwerkelijk laten testen voordat ze zonder condoom gaan. Je hebt meestal wel een idee van hoe iemand is en hoe hij/zij staat t.o. seks. Ik vind het maar denigrerend overkomen om iemand een soa test te laten doen voordat je seks hebt zonder condoom. En hoezo hij neemt het niet zo nauw met fatsoensnormen, je doelt op de leeftijden?

[...]

Jij wilt (of hebt) toch ook kinderen. Dan moet je dus ook je partner vertrouwen op seksgebied, of laat je iedereen een soa test doen?Ja, ik laat een nieuwe sekspartner (en mezelf dus) testen voordat we het zonder condoom doen.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Ikbenlief, je kunt niet weten of je een soa hebt of niet.

Er zijn seksueel overdraagbare aandoeningen die lange tijd onopgemerkt kunnen blijven bij zowel man als vrouw.

Ik heb niet alles gelezen dus ik weet niet wat hij beweert tegen jou over eventuele soa's, maar deze man is gewoon niet te vertrouwen. Ik ben het dan ook helemaal eens met de tweede alinea van Baby_Ernie boven mij.

Succes!
quote:ikbenlief schreef op 28 september 2011 @ 22:28:

Ik denk niet dat veel mensen dat ook daadwerkelijk laten testen voordat ze zonder condoom gaan. Je hebt meestal wel een idee van hoe iemand is en hoe hij/zij staat t.o. seks. Ik vind het maar denigrerend overkomen om iemand een soa test te laten doen voordat je seks hebt zonder condoom. En hoezo hij neemt het niet zo nauw met fatsoensnormen, je doelt op de leeftijden?Sorry, maar om deze post kan ik alleen maar heel hard lachen. Of huilen. Het is maar hoe je het bekijkt.....
Heeft niks met denigrerend te maken. Het gaat er niet om dat je je partner niet vertrouwt, maar je weet nooit zeker wat zijn eerdere bedpartners hebben uitgespookt.

Ik denk niet dat veel mensen dat ook daadwerkelijk laten testen voordat ze zonder condoom gaan. Je hebt meestal wel een idee van hoe iemand is en hoe hij/zij staat t.o. seks. Ik vind het maar denigrerend overkomen om iemand een soa test te laten doen voordat je seks hebt zonder condoom. En hoezo hij neemt het niet zo nauw met fatsoensnormen, je doelt op de leeftijden?

En ik vind het naïef dat je de risico's neemt.

En hij neemt het niet nauw met fatsoensnormen omdat hij pas stopt met neuken van een andere vrouw als zijn eigen partner zwanger is. En dat hij zegt dat hij je van de trap zal duwen als jij zwanger wordt. Voor de grap.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Met fatsoensnormen wordt in mijn ogen bedoelt: de relatie tussen trainer en spelers, die dient zakelijk te blijven en niet persoonlijk, laat staan seksueel te worden. Ook was jij minderjarig toen hij een 'relatie' met jou begon. Daarnaast gaat hij gewoon vreemd met jou; dat vind ik ook niet bepaald fatsoenlijk (niet naar jou en niet naar de vrouw die hij bedriegt).

Overigens als een vent dan toch z'n vriendin wil bedriegen, dan moet-ie tenminste zelf snappen dat-ie een condoom dient te gebruiken. Niet alleen vanwege soa's, maar ook omdat de pil niet 100% veilig is (geen enkel voorbehoedsmiddel).

Of vind jij het verder wel een fatsoenlijke vent?

Ik denk niet dat veel mensen dat ook daadwerkelijk laten testen voordat ze zonder condoom gaan. Je hebt meestal wel een idee van hoe iemand is en hoe hij/zij staat t.o. seks.

'n Virus laat zich niet tegenhouden door moraal, denkwijzen en bescheidenheid qua aantal bedpartners hoor. Wel door 'n condoom.

Je hoeft maar één keer onbeschermd sex te hebben met iemand die iets onder de leden heeft. Dan kun je 'n 80-jarige voormalige non zijn die eindelijk van d'r maagdelijkheid af wil, zonder condoom kan ook zij van die vriendelijke weduwnaar die 40 jaar met dezelfde vrouw was 'n SOA oplopen.

Omdat je niet wéét wat je partner heeft gedaan allemaal, maar vooral omdat je niet weet wat de eerdere partner(s) van je partner uitgevroten heeft/hebben.

quote: Ik vind het maar denigrerend overkomen om iemand een soa test te laten doen voordat je seks hebt zonder condoom. En hoezo hij neemt het niet zo nauw met fatsoensnormen, je doelt op de leeftijden?

Ik vind het vooral van weinig zelfrespect getuigen. Dat JOUW gezondheid je die test niet waard is. Dat JIJ die test niet waard bent. Jij wil niet ziek worden en je wil niet dat je partner ziek wordt, dat is toch echte liefde? Dat is toch voor elkaar zorgen? Dat is toch líef zijn voor elkaar?

En ik denk zomaar dat met die fatsoensnormen gedoeld wordt op z'n vriendin. Dat hij jou er naast had. En wie weet nog wel anderen ook. Misschien niet tijdens jouw "relatie" met hem, maar wel vóór die tijd. Zijn vriendin heeft misschien geen SOA, maar weet je dat ook van z'n bedpartners vóór haar? Je weet niet eens wie dat zijn, hoe kun je dan zo zeker zijn dat ze geen SOA hebben?

Ik denk niet dat veel mensen dat ook daadwerkelijk laten testen voordat ze zonder condoom gaan. Je hebt meestal wel een idee van hoe iemand is en hoe hij/zij staat t.o. seks. Ik vind het maar denigrerend overkomen om iemand een soa test te laten doen voordat je seks hebt zonder condoom. En hoezo hij neemt het niet zo nauw met fatsoensnormen, je doelt op de leeftijden?Daar ben ik niet mee eens, ken juist veel mensen die zichzelf wel laten testen voordat ze het zonder condoom gaan doen. Als je een relatie met elkaar aangaat, dan is het niet meer dan normaal en verstandig dat je allebei getest wordt op soa's. Dat heb ik en mn partner ook gedaan, better safe than sorry!

Ik kom toch even inbreken.. Voordat ik mijn man leerde kennen heb ik welgetelt 1 jongen in mijn bed gehad. Ik dacht hem te kennen, maar later bleek dat hij met jan en alleman het bed in dook. :puke:

Ik ben daar achter gekomen doordat ik een soa bleek te hebben. Mijn man en ik hebben het in het begin met condoom gedaan omdat we ons allebei wilden laten testen voor de zekerheid. En ja hoor: Bingo!!

Ik ben heeeeeeeel blij dat we dus 'denigrerend' hebben gedaan naar elkaar, want anders liep ik (inmiddels zou ik mijn man ook besmet hebben) er nog steeds mee rond. Ook zou het dan maar de vraag zijn wie van ons twee de ander besmet zou hebben en ik ben bang dat dat het vertrouwen in elkaar geen goed had gedaan.
ikbenlief, we gaan nu met zijn alleen continue maar door op de zogenaamde relatie die jullie erop nahielden of houden of wat dan ook, maar wat overeind blijft is dat hij 25 was, toen jij 15 was en dat hij doelbewust sex met jou heeft gehad. Onveilige sex ook nog. Dat is strafbaar en van mij mag het met terugwerkende kracht alsnog zwaar bestraft worden. Ik zal het P-woord niet nogmaals hier neerplempen, maar het is wel wat ik van hem vind. Als jij mijn kind was, spoorde ik die smeerlap op en brak 'm één voor één al z'n smerige vingers waarmee ie mijn kind had betast.....
quote:baby_ernie80 schreef op 28 september 2011 @ 22:42:

ikbenlief, we gaan nu met zijn alleen continue maar door op de zogenaamde relatie die jullie erop nahielden of houden of wat dan ook, maar wat overeind blijft is dat hij 25 was, toen jij 15 was en dat hij doelbewust sex met jou heeft gehad. Onveilige sex ook nog. Dat is strafbaar en van mij mag het met terugwerkende kracht alsnog zwaar bestraft worden. Ik zal het P-woord niet nogmaals hier neerplempen, maar het is wel wat ik van hem vind. Als jij mijn kind was, spoorde ik die smeerlap op en brak 'm één voor één al z'n smerige vingers waarmee ie mijn kind had betast.....Als we dit soort dingen blijven schrijven komt TO zo meteen met het Ultieme Argument:

'Maar ik hou zo van hem..!!!!'
Zeg maar IBL, wat is eigenlijk je doel met je post hier?

Wat wil je eigenlijk wel van ons weten?

Want met de adviezen tot nu toe (hulp zoeken? SOA test?) daar heb je niet veel aan gedaan.
quote:EvyBlissy schreef op 28 september 2011 @ 22:44:

[...]

Als we dit soort dingen blijven schrijven komt TO zo meteen met het Ultieme Argument:

'Maar ik hou zo van hem..!!!!' Zij wel van hem ja, denkt ze....
Ik heb toen nooit over een soa nagedacht (ik kende alleen maar aids) en ik was het eigenlijk vergeten dat het zou kunnen. Tot dit topic. En eigenlijk denk ik nog steeds (misschien naief) dat ik niks heb aangezien hij dan het risico heus niet zou nemen als hij met meerdere onveilige seks had. Ook niet tegenover zijn vrouw. En ongeboren kinderen, want je weet dus nooit wat voor soa. Maar ik weet dus haast zeker van niet want hij is echt keurig/netjes (beetje kakker type), aardig, heeft een goede baan enzovoort. Maar ik laat me wel testen voor de zekerheid.

En trouwens, hij wilde eerst nooit seks met mij, dan kwam het ervan en dan haakte hij altijd af omdat ik veel te jong was (wat hij aangaf) en dan vond hij dat we op moesten houden met het hele afspreken gebeuren. Maar op een gegeven moment kwam het er toch van en toen bleef het doorgaan. Hij kent die fatsoensnormen dus wel. Ik ook. En spijt heeft hij er wel van anders had hij het contact niet verbroken denk ik. Wat ik nog steeds gemeen vind.
laat maar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven